Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Trebuie sa fiu sincer si va zic ca nu am citit tot acest topic sa vad daca cineva mai are (avut) probleme aseamantoare, asa ca daca s-a mai discutat rog sa imi fie cu iertare.

Am un matiz din 2004, iar de un an de zile este in posesia mea. De cateva luni a inceput sa se opreasca motorul, dar numai cand nu este in sarcina. In mers nu este nici o problema. O perioada isi revenise si nu mai facea figuri, dar acum iar a inceput. Initial m-am gandit la filtru de benzina pe care l-am si schimbat, dar nu a ajutat f mult.

Se manifesta si destul de ciudat pt ca se poate intampla ca la un semafor sa fie totul ok, iar la urmatorul sa inceapa motorul sa piarda din turatii si sa tremure, iar daca nu o accelerez se opreste pur si simplu. Se mai intampla sa se opreasca uneori la plecarea de pe loc. Poate sa imi zica cineva ca nu fac plecarea de pe loc cum trebuie, dar o "exersez" inca din '96.

In concluzie ... ma poate ajuta cineva cu un sfat sau o idee? Ms anticipat!

Edited by mada2k2

Share this post


Link to post

Eu as intelege in plus ca face treaba asta dupa ce se incalzeste.

Share this post


Link to post

Da, pentru inceput curata IAC-ul si fa un idle learn ca la carte. Gasesti pe forum absolut tot.

Share this post


Link to post

Regleaza senzorul de pozitie clapeta (TPS) sa livreze 0,4V cand clapeta este inchisa.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspunsurile primite.

Azi i-am curatat IAC-ul si i-am facut un idle learn (scos borna baterie(+) pentru aprox 10-15 sec, conectat borna baterie, pus contact pt 10 sec, luat contat pt 10 sec, apoi am pornit motorul. Toate pareau bune si frumoase. La aprox 2-3 ore dupa opreatiune a trebuit sa fac un drum prin oras 7 km dus, 7 km intros. La dus parea totul ok, dar aproape de destinatie eram in treapta a 3-a si am simtit cum mi se ineaca motorul si dadea semne de oprire. Intr-un final s-a si oprit. Am incercat in zadar sa o pornesc, dar degeaba. Pana nu i-am facut un idle learn nu a vrut neam sa mai porneasca. Dupa idle learn a luat'o la prima cheie. Am fost cucuros ca am crezut ca am dres-o. Dar de unde ca deabia acu incepea aventura pentru ca a fost o intreaga aventura pana acasa. Pe drumul spre casa cred ca s-a oprit de cel putin 10-15 ori, in general stand la semafor si apoi pornea destul de greu. Mi-am luat o gramada de injuraturi de la cei din spatele meu, dar nu am avut ce sa le fac. Simteam ca imi creste tensiunea si imi venea sa ma dau jos si sa o las acolo :( Dupa chinuri si nervi am ajuns acasa. Nici nu stiu ce as putea sa ii mai fac maine. Cred ca intr-un final am sa ma opresc cu ea la un service, dar pana atunci as vrea sa incerc sa ii fac eu cam ce se poate face "la colt de strada".

Regleaza senzorul de pozitie clapeta (TPS) sa livreze 0,4V cand clapeta este inchisa.

 

Acest reglaj cum se poate face? Numai prin calculator sau sunt si alte metode?

Edited by mada2k2

Share this post


Link to post

Numai cu scanerul conectat la masina si modificand pozitia TPS

Share this post


Link to post

Poti s-o faci si c-un voltmetru, daca ai testere cu varf atat de subtire cat sa intepi nedistructiv izolatia firelor de la TPS.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Trebuie sa fiu sincer si va zic ca nu am citit tot acest topic sa vad daca cineva mai are (avut) probleme aseamantoare, asa ca daca s-a mai discutat rog sa imi fie cu iertare.

Am un matiz din 2004, iar de un an de zile este in posesia mea. De cateva luni a inceput sa se opreasca motorul, dar numai cand nu este in sarcina. In mers nu este nici o problema. O perioada isi revenise si nu mai facea figuri, dar acum iar a inceput. Initial m-am gandit la filtru de benzina pe care l-am si schimbat, dar nu a ajutat f mult.

Se manifesta si destul de ciudat pt ca se poate intampla ca la un semafor sa fie totul ok, iar la urmatorul sa inceapa motorul sa piarda din turatii si sa tremure, iar daca nu o accelerez se opreste pur si simplu. Se mai intampla sa se opreasca uneori la plecarea de pe loc. Poate sa imi zica cineva ca nu fac plecarea de pe loc cum trebuie, dar o "exersez" inca din '96.

In concluzie ... ma poate ajuta cineva cu un sfat sau o idee? Ms anticipat!

 

Si matizul meu a avut aceleasi simptome,in cazul meu capacul delcou si distribuitorul erau terminate,poti sa-l desfaci si sa vezi cum se prezinta.Mai verifica si bujiile si eventual fisele.

Share this post


Link to post

Vezi si IAC-ul.Eu pe ala l-aqm schimbat cand facea asa.Incearca sa-i scoti mufa sa vezi daca mai face.

Share this post


Link to post

Salut la toata lumea. Am si eu cateva probleme la matizelul meu.

Prima este ca imi cam mananca ulei , la 1000km completez cam 200grame (folosesc mobil s ), daca i-as pune tratament de motor credeti ca ar imbunatati situatia?

A doua este ca nu am termostat . Folosesc niste cartoane in fata la radiator, Credeti ca afecteaza intr-un fel acum ca este frig afara?

A treia este ca ledul de la "air bag"sta aprins la bordul masinii chiar cand pun centura de siguranta, este normal?

 

VA MULTUMESC! ASTEPT RASPUNSURI

Share this post


Link to post

1. Matiz din 2000, cam normal sa inceapa sa mai manance. E mai simplu sa-i dai sa manance, ba chiar sa treci la un ulei mai gros la cald, un 5W 40.

2. De unde chestia cu n-am termostat ?

3. Nu e de la air bag, e un desen rosu cu un sofer cu centura. Contactul de stingere e in zavorul centurii si mai departe, iese un fir care se baga intr-o mufa, sub scaun. Astea trebuiesc de verificat.

Edited by NFS

Share this post


Link to post

salut ,sunt un matiz din 2008 care am 17000 km si mi-a aparut o bataie pe dreapta fata mecanicul zice ca era de la o bucsa caseta dreapta dar a fost schimbata (garantie) si tot asa face ,ideea e ca se aude doar la relanti si am citit si nu cred sa fie problema care a mai fost la altii dar astept daca se poate replici .

va multumesc de pe acum

Share this post


Link to post
...mi-a aparut o bataie pe dreapta fata

Nu e prea clar. Daca e la relanti cu masina oprita, n-are treaba cu caseta ( exista o caseta de directie ), si cam cu nimic altceva decat motorul. Daca e in mers la relanti, adica zgomotul motorului e minim si poti sa auzi si alte chestii, e posibil ceva la roata dreapta fata ( acolo sunt mai multe chestii ).

Share this post


Link to post

...

 

ms tomis dar se aude doar la relanti cu masina pornita se aude o bataie dar nu fier pe fier , asta ma ingrijoreaza ca mam tot uitat pe sub ea si nu vad nimic ce ar putea lovi , eu ma gindesc sa nu fie cureaua tocita (mai face "ate") si acestea sa loveasca periodic ca nu se aude tot timpul in vreo 70% din cazuri

Edited by tolin
Citare integrala si inutila a mesajului anterior !

Share this post


Link to post

Salut tuturor. Revin cu noi peripetii :) Va spuneam mai inainte ca aveam probleme la motor in sensul ca mi se oprea cand masina statea pe loc la relanti, dar asta numai cu motorul cald.

Intr-o zi mergand cu ea prin oras am ajuns la un semafor. Cum ii era obiceiul s-a oprit chiar cand s-a dat verde. I-am dat cheie, a pornit, iar cand am ajuns in mijlocul intersectiei nu mai vroia motorul sa traga de nici o culoare. Din treapta a 3'a am trecut in a 2'a dar fara nici un rezultat. Am resit sa trec intersectia din intertie, iar cand am oprit pe loc am vz ca motorul era oprit. A trebuit sa o imping pana pe marginea strazii, iar acolo am incercat sa ii mai dau la automat, dar fara nici un rezultat insa. A 2'a zi am tractat'o pana la un mecanic, mecanic care i-a schimbat bujiile. Dupa schimbarea bujiilor a luat'o la prima cheie. Indreptanu'ma spre casa bucuros ca am rezolvat problema, am avut supriza ca la semafor sa se opreasca iar.

Eu tot banuiesc IAC-ul ala de complot impotriva mea, asa ca am reusit sa iau un IAC de la un vecin si sa il pun pe a mea. Am facut o tura prin oras sa incalzesc motorul si totul a fost ok.

Am facut si un mic experiment: am scos IAC-ul si am pus pe cineva sa puna contacul. Am obs ca el se misca acolo,dar nu stiu cat de bine.

Intrebare: cine tine relaniul? Daca raspunsul este IAC-ul atunci e un pic ciudat pentru ca la rece motorul sta turat, adica IAC-ul isi face treaba, dar cand motorul ajunge la temperatura normala de functionare face figuri.

As putea sa iau un alt IAC, dar cei de la reprezentanta mi-au cerut 240ron pe unul nou si nu sunt prea convins ca e el de vina. Am incercat sa gasec unul sh, dar nu prea am avut sorti de izbanda.

Voi ce ma sfatuiti: sa incerca sa rezolv IAC-ul sau sa incep sa ma uit in ala parte?

Share this post


Link to post

Ti s-a raspuns ce sa faci la postarea #1029. Altfel, poti sa faci cate experiente vrei si sa schimbi orice.

Share this post


Link to post
Ti s-a raspuns ce sa faci la postarea #1029. Altfel, poti sa faci cate experiente vrei si sa schimbi orice.

Trebuie sa fiu sincer si sa recunosc ca am trecut un pic cu vederea acel post si din pacate m-am axat mai mult pe IAC-ul ala.

Spuneai ca se poate face si cu un voltmetru. Te rog sa imi spui de unde se face reglajul? De la acel surub care tine clapeta de acceleratie?

Share this post


Link to post
... Te rog sa imi spui de unde se face reglajul? De la acel surub care tine clapeta de acceleratie?

NU TE ATINGE DE SURUBUL ACELA ! Rolul lui este altul.

Reglajul se face prin rotirea senzorului (slabesti prinderea, rotesti si strangi). Gaura din dreapta a carcasei din plastic trebuie sa fie ovalizata din fabricatie, daca nu, o ovalizezi tu cu o pila pentru a permite rotirea carcasei in sensul orar.

Share this post


Link to post
NU TE ATINGE DE SURUBUL ACELA ! Rolul lui este altul.

 

tolin te rog explica-mi si mie ce rol are acel surub si ce consecinte sunt daca se umbla la el. Intreb deoarece minunati de la service mi-au umblat la el (am relatat intr-un post despre asta la revizia de 1000 km era senzorul de acceleratie defect dar maimutoi au umblat prima oara la acel surub) si am uneori un comportament ciudat la accelerare si anume sunt acele situatii cand trebuie sa pleci mai cu zvac bun aceelerez progresiv nu brusc si se simte uneori, nu tot timpul un lag adica simt ca raspunde cu intarziere. Acum am doua necunoscute: Acest surub de care intreb care banuiesc ca daca l-au dereglat imi deschide mai tarziu clapeta de acceleratie si de aici delay-ul de raspuns la accelerare (probabil ca in momentele cand nu face reusesc eu sa ma sincronizez si apas mai brusc un pic pedala) si a doua necunoscuta surubul rupt de la senzorul de acceleratie, care l-au rupt aceiasi maimutoi si ma gandesc ca poate stand intr-un singur surub se poate deregla si nu mai lucreaza in parametri.

 

PS Am dat search dar nu am gasit nimic relevant.

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
... Acest surub de care intreb care banuiesc ca daca l-au dereglat imi deschide mai tarziu clapeta de acceleratie si de aici delay-ul de raspuns la accelerare (probabil ca in momentele cand nu face reusesc eu sa ma sincronizez si apas mai brusc un pic pedala) ...

Daca te uiti ce reprezinta acel surub, iti raspunzi singur la intrebare. El este pus acolo pentru a introduce un offset la clapeta fata de 0'. Motivul: un disc rotund (elipsa) rotindu-se intr-un tub (alta elipsa in sectiune) tinde sa se blocheze (gripeze) la capat de cursa. Pe langa tolerantele de prelucrare si centrare, mizeria adusa de rasuflarea carterului in admisie (pentru egalizarea presiunilor in motor) contribuie la asta. Pentru a elimina aceasta posibilitate nu se lasa clapeta sa se inchida complet. Contradictia vine din faptul ca o clapeta deschisa creste turatia de ralanti si scade eficienta franei de motor, asa ca, se negociaza un compromis. Exista si alta situatie, cand uzura motorului este mare si debitul gazelor intoarse din carter (eliberate in atmosfera = poluare) este mare, din acel surub se deschide mai mult clapeta pentru ca motorul sa poata consuma tot debitul.

Cum, in manualul de service, nu se specifica cat trebuie sa fie acel offset si prin ce metoda se determina acea limita, este sanatos sa nu umblati la acel surub, rotirea lui in oricare sens poate produce o neplacere.

 

Eu as fi procedat altfel: as inchide admisia complet, as regla senzorul de clapeta sa genereze 0 volti, apoi as roti de acel surub pana cand senzorul de clapeta ar genera o anumita valoare, intre 0,1-0,9 V, cat zice cartea ca-i domeniul stabilit in ECM pentru interpretarea "clapeta inchisa". Din acest motiv, pozitionarea la 0,4-0,5V reprezinta jumatatea intervalului.

Share this post


Link to post

Am rugat mai multi colegi sa-mi trimita poze cu acel surub buclucas(surubul de capat de cursa al clapetei de acceleratie). Din ce am vazut din mai multe poze se pare ca varianta corecta, asa cum vine din fabrica, este cu 3.5 spire iesite spre tija cu care clapeta de acceleratie se sprijina pe acest surub.

Share this post


Link to post
...am uneori un comportament ciudat la accelerare si anume sunt acele situatii cand trebuie sa pleci mai cu zvac bun aceelerez progresiv nu brusc si se simte uneori, nu tot timpul un lag adica simt ca raspunde cu intarziere. Acum am doua necunoscute: Acest surub de care intreb care banuiesc ca daca l-au dereglat imi deschide mai tarziu clapeta de acceleratie si de aici delay-ul de raspuns la accelerare (probabil ca in momentele cand nu face reusesc eu sa ma sincronizez si apas mai brusc un pic pedala)

 

Acelasi comportament il intalnesc si eu uneori. Am avut si eu probleme cu senzorul TPS, a fost inlocuit pe garantie, sa fi umblat baietii si acolo la surub? Parca inainte nu facea asa...

 

PS: ne mai anunti si pe noi daca rezolvi ceva...

Edited by banzay

Share this post


Link to post

Mda, ma alatur si eu celor cu probleme la relanti in mers...azi am plecat de la munca si mi s-a oprit motorul de vreo 5 ori pana acasa.

Masina a mers ok pana la primul semafor. Cand am vrut sa plec mi-a murit motorul...mi-am zis initial "ok, am dat rateu cu plecatu` :D " dar la urmatorul semafor a facut la fel...cand apasam pedala de acceleratie era un delay de o secunda pana se accelera, iar in secunda aia murea motorul...a mai facut asa pana am ajuns acasa...era ca si cum as fi apasat acceleratia si nu s-ar fi intamplat nimic. Am facut revizia acum 1000 km unde am schimbat toate filtrele, bujiile etc...mentionez ca nu mai circulasem cu masina de vreo 3 saptamani, fiind plecat din tara...ciudat insa ca a pornit la prima cheie azi si pe seara n-am avut probleme cu luminile etc, masina pornind de fiecare data dupa moartea motorului...benzina e 95 de la omv ...inaintea celor 3 saptamani mi-a mai zvacnit de cateva ori dar niciodata sa se opreasca motorul, doar lumina de la faruri au scazut din intensitate cateva secunde apoi si-a revenit...oare de la ce ar putea fi? sa iau alta baterie? sa schimb fisele? benzina? o sa fac o programare la service dar ar fi bine sa stiu la ce sa ma astept :( ...e prima problema serioasa pe care o am cu masina.

Share this post


Link to post

Verifica valva PCV si fa un IDLE LEARN.

Share this post


Link to post

Am facut de dimineata un reset + idle si se pare ca si-a revenit, motorul merge "rotund", nu s-a mai oprit iar pedala de acceleratie functioneaza normal, fara delayul amintit mai sus...mai am ceva treaba in oras azi si o sa vad cum se mai comporta...in orice caz, ma duc in service pt. o posibila schimbare a curelei de alternator pt. ca imi cam fluiera :) ...o s-o bag si pe tester sa-i verifice si timpul de injectie + verificat TPS-ul, IAC-ul, bujii fise, filtre etc...revin cu impresii.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...