Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Salut.. era sa scriu ca am o problema cu motorul de la matiz... Masina a fost cumparata cu capacul de delc si pipa crapate... mergea destul de prost dar am crezut ca isi va reveni dupa ce voi le voi schimba .Mai ales ca in urma cu o luna motorul mergea chiar bine. Chiar si dupa aceasta operatie .. motorul trepideaza ca si cum ar merge in 2 pistoane si e fara vlaga... Am verificat bujiile si una din ele prima din stanga era plina de ulei... Am cumparat un set de bujii si dupa ce le-am s-a schimbata situatia...Masina alerga destul de bine .. iar efectul de 2 pistoaneera abia sesizabil.. Dupa cateva drumuri prin oras vechia situatie a revenit. Prima bujie era la loc murdara si imbibata cu ulei. Am banuit injectorul de pe cilindrul respectiv. L-am dat jos si era si acesta imbacsit.. L-am curatat dar pentru ca sa fiu sigur ca asta era problema am inversat ordinea montarii injectoarele. Degeaba problema pe cilindrul 1 persista. Ba mai mult si celalate buji aratau ca inmuiate in melasa..!!! iar pe filetul de la toate bujiile se observa ulei in exces..Nu mai spun ca miroase de la o posta a benzina nearsa.Am banuit ca drumurile ( in regim de iarna ) erau prea scurte.. uneori si sub un kilometru .Am recuratat tot setul .. motorul si-a revenit dar cu fiecare pornire mergea tot mai rau. Am facut un drum de 25 de km x2.( o pauze de o ora intre ele) si parca era cu " panze..". Martorul galben s-a aprins dupa primi km..Am verificat compresia si cilindrul 1 surpriza nu trecea de 8 in timp ce la celalate era in jur de 10..poate 11. Am dat iar jos rampa de injectoare si am pus contactul.. INJECTORUL DE LA CILINDRUL 1 ARE UN DEBIT MAI MARE. L-am schimbat cu altul tot second.. aceleasi simptome. Am inversat mufele de alimentare si acum cel din mijloc avea debitul mai mare.Am repus totul la loc si am facut o tura...Desi motorul trepida la relanti in mers se comporta destul de bine..Dupa cativa km s-a aprins martorul galben si a scazut din puterea motorului. CE PARERE AVETI..???sa fie arse supapele de la cilindrul 1.>?? un1i spun ca eventual din cauza pipei defecte s-a depus calamina .. si isi va reveni dupa un drum lung..Motiveaza ca nu ar trebui sa fie diferenta asa de mare si ca se uzeaza simultan.!! De ce injectorul primeste comanda pentru mai multa benzina... e cumva socul numai pe " un injector..??!!!"

Edited by cv-03-btf

Share this post


Link to post

75.000 scrie pe ceas... dar pare destul de obosita masina.. adice se vede ca s-a umblat peste tot... an de fabricatie 99 sau 2000. Cat ar trebui sa fie compresia la matiz..??

Edited by cv-03-btf

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare: dupa aprox. 400km mers incontinuu, si cu pedala la fund vreme buna, depasiri cu a 3-a, a 4-a, cand m-am oprit si stateam cu masina cu motorul pornit, cam o data la 2 secunde cam simteam un tremurat; nu mai tinea relantiul constant, ci tremura un pic cam la 2 secunde. Nu tare, dar ca sa ma conving ca nu era in capul meu doar, am pus o sticla pe mijlocul bordului cat sa nu stea foarte bine, si se vedea cum tremura. Nu e a buna nu? :| Ce mama ei o mai fi de data asta? Bujiile sunt masurate personal la 1.1; se cam apropie revizia de 20k, deocamdata am cam 18,5k. Ce ar putea sa fie?

 

PS: apropo, temperatura nu a trecut nici un moment de jumatate, se situa de obicei sub linia ce indica jumatatea.

Edited by banzay

Share this post


Link to post

Crezi ca am avut cu ce sa masor eu pe drum? (nici acasa nu am cum ) :D Lasa ca ma duc cand ma intorc din vacanta la itp si revizie (sau cum recomanzi sa fie ordinea?) si daca nu merge bine, clar mi se puna pata si mai mult de 1 an nu mai traieste in curtea mea... visez la un panda sau alta buburuza mica, dar mai...dopada :)

Share this post


Link to post

Raspunsul era pentru cv-03-btf. Matizul e masina finuta; nu-i place sa se mearga cu pedala la podea.

Pt. cv-03-btf: Uleiul in camera de ardere, respectiv pe bujie poate avea cateva cauze:

-segment blocat

-piston sau cilindru zgariat

-segment, locas segment zgariat

-fanta segment in pozitie necorespunzatoare

-sistemul de supape zgariat sau distrus.

Share this post


Link to post

Vreo 30-40 km pe autostrada am mers cu pedala la fund. Eu cu mama si multe bagaje, nu a vrut mai mult de 160. Pe alte strazi parea ca mai poate, dar erau mai aglomerate si imi era frica si de radar...Finuta, nefinuta, ce o sa faca? Daca crapa, atat astept...o duc la remat =)) Glumesc, nu dadea semne de oboseala si la mers constant 110-130, s-a comportat de minune chiar. Singurul inconvenient, depasirile cu a-3 sau a 4-a. Prin ianuarie, trebuie sa vina si itp-ul cat si revizia de 20k. Sa fac intai revizia si dupa itp? :)

Share this post


Link to post

Bineinteles. Asa e indicat, ca sa remedieze baietii pe garantie eventuale defectiuni.

Share this post


Link to post
Singurul inconvenient, depasirile cu a-3 sau a 4-a. Prin ianuarie, trebuie sa vina si itp-ul cat si revizia de 20k.

Ce e cu depasirile alea?

Share this post


Link to post

Pai ce nu-ntelegi? Cand intra in depasire pe la 150 (ca s-o urce mai repede in 160) ii mai dadea omu' a 3-a sa nu il prinda subturat cu ea. :lavolan:

Edited by raskala

Share this post


Link to post

Hopa ca sar si eu cu o intrebare. Tot mergand cu Matiz-ul meu am remarcat in seara asta (si sa nu radeti de mine) ca parca ceva nu merge bine, un sunet ca si cand ar fi ceva desincronizat in compartimentul motorului. Mentionez ca abia i-am schimbat cureaua de distributie acum o saptamana si nu are nici 500 de km rulati cu ea

Share this post


Link to post
Pai ce nu-ntelegi? Cand intra in depasire pe la 150 (ca s-o urce mai repede in 160) ii mai dadea omu' a 3-a sa nu il prinda subturat cu ea. :lavolan:

 

Pai intru in depasire la 80 da? Intru cu a 5-a, care la alte masini cum ai bagat piciorul a luat-o din loc? (exemplu bun ar fi si jaful de cielo al tatalui) NU! Intru cu a 3-a pana la 100+, dau a 4-a, si dupa o tin la 120 cu a 5-a. E bine, nu e bine, e "jevruta" mea, asa sunt obisnuit cu ea. Altfel parca nu are viata. Alte "matize" nu am condus pana acum, sa stiu daca merg mai bine sau mai prost.

 

PS: La glume ieftine ma pricep si eu :) Incearca sa treci tu de 110 in depasire cu a 3-a; s-ar putea sa ai o surpriza = limitarea > :)

 

LE: Raven, sa stii ca si la mine se auze asa un zgomot un pic ciudat. A trecut de unul singur dupa ceva vreme, vreo cateva luni :) Dar dupa ce s-a schimbat senzorul TPS masina parca suna un pic...altfel

Edited by banzay

Share this post


Link to post

Scuze, am cam sarit calul... Imi cer scuze, nu am vrut sa jignesc sau ceva :)

Share this post


Link to post

Latest news (for me): dupa 1200 de kilometrii de la ultimul schimb de ulei, a trebui sa completez cu aproape un litru de ulei / :) . Din spusele unor cunostiinte cu ceva mai multa vechime in ale mecanicii, chestia asta tzipa a segmentare motor. Chestia este ca am sunat putin mai devreme la ENA in Galati si mi s-a comunicat o suma ... :o ...astronomica: 2000 lei noi. In banii astia ar intra segmentarea schimbare simeringuri, garnituri, distributie, bujii, etc.

Cureaua de distributie am schimbat-o deci asta se scade dar tot pe la 1800 de lei graviteaza pretul, deci intrebarile mele sunt urmatoarele:

1. simptomele sunt de motor ce trebuie segmentat?

2. oferta ENA e corecta

3. ce alte solutii am?

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Sa nu ne grabim. Ca la doctor : de cand a inceput treaba asta, cati km are, ce ulei are, daca te-ai uitat pe dedesubt si se vede vre-o scurgere de ulei, bujiile sunt imbacsite,... ?

Teoretic vorbind, de obicei poti merge la service cu piesele tale si cu factura, iesi mai ieftin, si chiar sa cauti un magazin mai ieftin. Ai putea lasa pe alta data si bujiile (30-40 lei). Cumperi ulei si filtru. Minimum de materiale : 3 seturi de segmenti ( xx lei ) si un set de garnituri motor ( le are pe toate, cca. 80 lei, ). Restul e manopera scumpa tip service.

De obicei, odata cu inaintarea in varsta, se trece la ulei mai gros, 5w40 sau 10w40.

Share this post


Link to post

Pai pentru inceput o scurta prezentare: Matiz-ul meu are in bord 57000 km. L-am cumparat acum doua saptamani din "targ" si atunci avea 55000 si ceva. Ce sa zic, sunt sofer incepator si asta este prima mea masina. Din nefericire, dupa achizitie am constatat ca masina a apartinut unei firme de distributie si ca a functionat ca "masina de agent", ceea ce ma face sa fiu suspicios la valoarea kilometrajului  din bord.

La cateva zile de la achizitie am schimbat uleiul si filtrul de ulei, pentru asta am folosit Castrol Magnatec 5w40. Acum o saptamana i-am schimbat cureaua de distributie si rola corespunzatoare. La momentul respectiv mi s-a spus ca baietii din service au schimbat si niste simeringuri pentru ca aveam mici scapari de ulei si de asemenea mi s-a recomandat sa completez uleiul. Ocupat insa cu alte probleme am uitat acest mic aspect si mi-am adus aminte abia vreo doua zile mai tarziu la tara. Aici am verificat uleiul si era sub nivelul de jos al jojei (noroc ca am tinut si restul de ulei cu mine) si am completat cu ceva mai mult de jumatate de litru, moment in care , la prima masuratoare, uleiul era ca nivel, cu circa o jumate de centimetru sub indicatorul de maxim de pe joja.

Azi am verificat iar nivelul de ulei si am constatat ca era destul de aproape de punctul de minim de pe joja, asta in interval de maxim 7 zile si tot azi am completat si cu restul de ulei din bidon.

Tot azi la sugestia lui Adostar am cumparat si un flacon de aditiv pentru ulei pe care intentionez si il pun maine.

In ceea ce priveste scurgerile de ulei nu am remarcat nimic in acest sens si chiar verific printre altele si asta in fiecare zi.

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Cred ca esti aproape de adevar. Masinile de firma, sau de agent, sunt de obicei exploatate fara mila. Daca se vand la SH, nicio problema, dar e bine sa se dea la un pret corect. Asta insa e si treaba de cunoscator. Cred ca a fost manarit kilometrajul, se practica.

Aditivul poti sa il pui, daca tot l-ai luat, dar nu te va ajuta cu nimic.

Daca nu sunt scurgeri inseamna ca motorul papa uleiul im mod ingrijorator. Ziceam sa vada cineva daca bujiile sunt umede de la ulei, asta e simptomul... La un service ar trebui masurata compresia pe fiecare cilindru, e o operatiune simpla. Daca segmentii pistoanelor sunt tociti, nu mai e etansare, nu mai e compresie buna, nu se mai rade uleiul de pe peretii cilindrilor... Sau simeringurile de etansare ale cozilor de supapa s-au dus si se duce pe acolo ulei in cilindri... SERVICE !!!

Share this post


Link to post

Acum, problema este ca nu prea pot sa ma lipsesc de masina si este destul de dificil sa o las in service chiar si o perioada scurta de timp. Pe de alta parte, performantele Matiz-ului meu nu pot spune ca sunt asa de slabe si pe moment parca l-as lasa asa cum este, daca nu exista posibilitatea sa se intample ceva mai grav. Sa vedem cum o sa se comporte dupa cateva zile de circulatie cu aditivi si daca tot asa o sa pape uleiul o duc la ENA si ii fac o revizie completa, cu set motor, bujii...etc.

Ideea este ca am nevoie ca buburuza asta sa nu se strice asa usor avand in vedere ca de anul viitor va trebui sa circule undeva in jur de 70 Km pe zi

Share this post


Link to post

Aseara trebuia sa imi mut masina din parcarea firmei pe strada pentru ca se inchidea parcarea. Am pornit-o(pornit normal), am lasat-o ~1.5 minute la ralanti si apoi am mers ~200m si am parcat-o. Toate bune si frumoase. La vreo ora termin ce aveam de facut si dau sa plec. Dau la cheie prima data, vreo 2 secunde, nimic. Incerc a doua oara, cu acceleratia apasata in blana, vreo 5 secunde, nimic. Mai stau 5 min(am fumat o tigara) si apoi incerc iar, tot cu acceleratia in blana. Dupa vreo 6-7 secunde abia a pornit, inecata parca, nu stiu, nefiresc.

 

Chestia este ca mi s-a mai intamplat sa nu o ia din prima daca fusese pornita inainte si oprita tot cu motorul rece(mutata de colo-colo), insa ca acum niciodata.

Are cineva vreo idee despre ce ar putea avea?

Share this post


Link to post

5-6-7 secunde nu e lunga? Mai ales ca in mod normal masina porneste instant.

Share this post


Link to post

Curata iac-ul si daca problema se repeta mergi la service.

Share this post


Link to post

Salut toata lumea dupa forum,

sunt nou inregistrat si am o problema la Matizul meu cu 26000 km/an fabr 2004

- in relanti se aude un uruit, un suierat care dispare daca accelerez putin si revine cand e iar in relanti; acest zgomot se aude in interiorul masinii si la motor in partea stanga, precizez ca nu e de la cureaua de la alternator.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...