Jump to content
Sign in to follow this  
R19/16v

Bobina Nubira I

Recommended Posts

Va salut cu respect!

 

Se da o Nubira I 1.6 16v din 2000.

Dimineata merge fara probleme. Vine pranzul si o apuca mersul in 3. Bujiile au fost schimbate recent cu cele recomandate de producator, deci am zis ca le verific abia la urma. Ma concentrez asupra fiselor. Le scot pe rand din bobina si la fiecare sezizez o inrautatirea a mersului motorului, mai putin la fisa corespunzatoare cilindrului #3. Dau capacul de plastic jos si dau sa scot fisa de pe bujie si raman cu ea in mana. Bucata metalica din capul fisei ramasese infipta in bujie (fara sa trag prea tare). O injur, ma obisnuiesc cu ideea, cumpar fise, le pun, fericit ca le-am gasit pe stoc si o pornesc. Masina tot in 3 mergea. Ma pun pe injurat din nou si ma mai uit o data la bobina. Scot din nou toate fisele pe rand si ma uit sa vad daca scanteiesc toate. #4 nu scanteieste.

Intrebarea mea este: de ce?

Ce schimb? Si de ce s-a ajuns la situatia asta? (batranete?)

Orice raspuns/sugestie va fi mult apreciat(a)!

 

Va multumesc anticipat!

Edited by R19/16v

Share this post


Link to post

Inverseaza in bobina fisa de la 3 cu cea de la 2 si vezi cum merge.

Verifica si bujia de la nr 3.

Share this post


Link to post

Salut.Mai explica o data ,merge in 3 dupa ce se incalzeste motorul?

Share this post


Link to post

Nu bre, merge in 3 tot timpul :)

Share this post


Link to post

R19/16v@ Cum ai vazut ca la celelalte da scanteie?Sau decit ai observat ca motorul merge la fel daca scoti fisa nr 3?

Share this post


Link to post

Imi cer scuze, din neatentie probabil am incurca 4 cu 3.

Mi-am modificat si postul initial.

Deci bujia catre care nu se duce scanteie este bujia numarul 4 (pe care am verificat-o)

 

@ovi_jer Am scos fisa de pe bobina in timp ce motorul mergea cat sa vad scanteia, asa am vazut ca la 3 exista scanteie si la a 4 nu.

Edited by R19/16v

Share this post


Link to post

Cum ai verificat ? Ai scos fisa si ai dat la automat?

Share this post


Link to post

Daca bujia e moarta nu iti da scanteie acolo .

Scoate fisa de pe bujie si pune-o pe o bujie buna pe care o tii cu filetul la masa pe blocul motor sa faca masa.

Share this post


Link to post

Am pus fisa #4 cu bujia pe bloc - nimic

Am pus fisa #1 cu bujia pe bloc - scanteia

Share this post


Link to post

Ai folosit o bujie buna? Sau aceiasi bujie pe fisa 1 da scanteie si pe 4 nu?

Share this post


Link to post

Da, am folosit o bujie buna.

Si da, aceeasi bujie cu fisa #4 nu face nimic, iar cu fisa #1 scanteieste.

Share this post


Link to post

Aceeasi bujie dar fise diferite?

Share this post


Link to post
Aceeasi bujie dar fise diferite?

 

 

Da, exact!

Share this post


Link to post

OK.Am inteles, ai incercat sa inversezi si fisele ?Sa pui fisa 1 in loc la fisa 4?

Share this post


Link to post

Da, motorul merge si mai prost, da sa moara...

Share this post


Link to post

Totusi ai spus ca dimineata merge bine,iar la prinz merge prost, nu inteleg ori face tot timpul ori are toane,explica ca nu pricep.Scuze daca intreb prea mult.

Share this post


Link to post

M-am exprimat oarecum gresit. Pana in dimineata ASTA a mers bine, iar AZI la pranz au apucat-o talentele si de atunci se mentine situatia neschimbata.

Imi cer scuze pentru confuzie.

Share this post


Link to post

Esti sigur ca ai inversat 1 cu 4?

Modulul de aprindere directa are 2 bobine.

Pe fiecare bobina sant cate 2 fise : 1 cu 4 si 2 cu 3 dis.JPG

Share this post


Link to post

Da...le-am inversat. Comportamentul masinii ramane neschimbat iar scanteie tot nu vine la fisa.

Share this post


Link to post

Mai verifica cu un cablu direct de la iesirea catre nr 4 la masa pe motor.

E foarte ciudata problema si constisitoare.Costa vreo 350 lei modulul de aprindere.

Share this post


Link to post

Da, este ciudata! Daca era sa nu mearga, nu mergeau 2 cilindri, adica o bobina... sau gandesc gresit?

Ma duc acum sa verific.

 

LE: Am facut-o si p-asta. Am infipt un imbus intr-una dintre fisele vechi si am luat fiecare iesire a modului de aprindere in parte. Pentru #4 nu vine scanteie nici in ruptul capului...

 

 

Este posibil sa fie intrerupt ceva pana la modulul de aprindere? Sau sa existe orice altceva ce ar putea supara modulul provocandu-l sa nu scanteiasca pentru #4?

Edited by R19/16v

Share this post


Link to post

Te-ai uitat in pipa din bobina sa nu fie rupt pe acolo ceva?

Share this post


Link to post

da, e totul ok acolo.

Share this post


Link to post

Ehhh atunci mare ghinion.Cauta pe la dezmembrari ca e tare scumpa noua.

Share this post


Link to post

Mda...sa zicem ca daca o schimb o data la 255k km e totusi acceptabil :)

 

Oricum va multumesc tuturor pentru rabdare si promptitudine, cat si pentru sfaturi!

 

Modulul de pe Nubira se regaseste pe alte modele de masini?

 

Mai ramane intrebarea: daca o schimb, scap de probleme?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...