Jump to content
Sign in to follow this  
andreis

Cum Sa Conducem Masina?

Recommended Posts

Ca urmare a topicului despre consumul mare al Cieloului(prezent si la mine, de altfel) m-am gandit ca n-ar strica o discutie despre diverse stiluri de condus care pot duce atat la o scadere a consumului de combustibil, dar si o conducere corecta a masinii.

Una din problemele care ma framanta la al meu Cielo e lipsa turometrului (dotare de lux in trecut), iar cum se simte masine e o chestie subiectiva.

La mers normal eu schimb in felul urmator:

I->II 20

II->III 40 putin peste, ori sub ..depinde

III-IV 60, 65

 

 

La mers ceva mai sportiv (de obicei impins de situatie)

I->II 30

II-III 55,60

III-IV 80,85

:lavolan:

 

O fi bine, o fi rau? Nu stiu.

 

Asadar cei in masura sa-mi (ne) explice ce si cum... aratati-va! :)

Share this post


Link to post

Le-am citit, in principiu, pe toate cu ceva timp in urma. Sunt folositoare, e adevarat, folosesc cat de des am ocazia tehnicile descrise acolo.

Subturat vs Supraturat prezinta intr-o oarecare masura extremele, dar exista si asa numita cale de mijloc.

Stiu, trebuie schimbat pe turatia de cuplu (intre 3500 - 4200(?) ) insa la ce viteza am turatia asta? Daca schimb prea sus poate e supraturat, daca schimb prea jos poate e sub; singura variabila care o stiu e limitarea insa nu stiu daca turatia creste liniar ori ba.

Edited by andy

Share this post


Link to post
La mers ceva mai sportiv (de obicei impins de situatie)

I->II 30

II-III 55,60

III-IV 80,85

:lavolan:

 

mama, oare ce turatie ai aici? III-IV 80,85...eu ma confrunt cu aceeasi problema, nu am turometru schimb cam asa:

I-II la 20

II-III la 30-35

III-IV la 50

si nu sunt adeptul SUBturat in nici un caz dar nici sa aud eu motorul din masina...

Share this post


Link to post

Cand auzi motorul in masina inseamna ca l-ai adus acolo unde lui ii place. Acum, sa rezolvi tu dilema asta: faci cum vrei tu sau faci cum vrea el ?

Share this post


Link to post

Eu stiu ca masina iti spune singura sau iti cere treapta superioara sau inferioara.

Share this post


Link to post
mama, oare ce turatie ai aici? III-IV 80,85...

pai daca alimentarea se taie pe la 120 in a 3-a ... nu consider ca-mi bat joc de ea.

edit: ca sa nu mai vorbesc de cum fuge ..

Edited by andy

Share this post


Link to post
mama, oare ce turatie ai aici? III-IV 80,85...eu ma confrunt cu aceeasi problema, nu am turometru schimb cam asa:

I-II la 20

II-III la 30-35

III-IV la 50

si nu sunt adeptul SUBturat in nici un caz dar nici sa aud eu motorul din masina...

 

Urc-o mai sus.

In principiu, motorul ala e unul care suporta cam orice regim de turatie, dar e pacat sa-ti bati joc de el cu a 4-a sub 60. Nu mai spunca la 50 ai un cuplu de.. 12 Nm ;)

Share this post


Link to post
Cand auzi motorul in masina inseamna ca l-ai adus acolo unde lui ii place. Acum, sa rezolvi tu dilema asta: faci cum vrei tu sau faci cum vrea el ?

pai am sa incerc sa o turez si eu mai mult. ideea e ca si asa consuma ca un tank apoi sa vad diferenta...

Share this post


Link to post

Eu in Galati reusesc sa scot un consum de 11% pe benzina. Adevarat, a mea are turometru si Galati nu e nici Iasi, nici Cluj. Sincer inainte schimbam ca la Dacie, a4a la 50, insa am citit ca nu e bine. Cum ti-au zis si colegii intre 3500-4000rpm este o turatie optima pentru schimbat. Cum tu nu ai turometru iata:

 

Viteza 2 - pana in 30-40km/h

Viteza 3 - pana in 60-70km/h

Viteza 4 - pana in 100-110km/h

Viteza 5 - pana unde vrei tu :D

Edited by CieloFan

Share this post


Link to post

Ia schimbă aşa:

I - II - 40km/h

II - III - 70km/h

III-IV - 110 km/h

 

Să vezi ce poate cielo

 

Şi nu te mocăi cu acceleraţia (adică să apeşi lent) dar nici să o calci până jos aiurea - încearcă să apeşi pedala un pic mai repede decât accelerează maşina

 

Şi când pleci de pe loc nu ridica ambreiajul foarte brusc (până nu auzi motorul ca lumea în maşină - cu geamurile închise)

 

Eu am constat că Cielo e o maşină fie foarte puturoasă fie foarte sprinţară (dacă turezi motorul ca lumea 3500 - 4500) - nu prea e de mijloc

Edited by alexmohora

Share this post


Link to post

@alex> lasa-l incet, e nasol fara turometru. Tu ai DOHC si 10 cai in plus, plus alt raport la cutia de viteze. Nu poate sa faca, ca tine decat daca supratureaza. Deci a iii-a la 110-120 merge la voi, dar la noi cu STD nu prea. Eu am turometru, si la 4000 de ture am 140. Tu la 4000 ture ai sigur mai sus, spre 160. Cu a v-a.

Acum mai este o problema pecare nu o stiu: STD meu este SOHC, cu cutie de viteze "scurta", dar s-ar putea a lui, editie limitata, sa fie DOHC (fara turometru) si cutie normala.

 

@mef> Oricum, cu a iv-a la 50 nu stiu daca are 1500 ture. Distrugi motorul. Trage-o mai sus, schimba a iv-a macar la 80. In oras nu ai cum sa mergi cu a iv-a daca respecti viteza legala :)

Edited by Moshu

Share this post


Link to post

@alex

Nu-mi spui te rog turatia la vitezele mentionate de tine? In viteza I peste 30 face urat..in schimb la restul, acceptabil.

Edited by andy

Share this post


Link to post

Curata-i tot ce tine de admisia de aer, verifica-i bujiile, poate nu sunt cele corecte, n-o sa mai faca asa.

Share this post


Link to post

La dohc merge cu 4-a lejer de la 60, ai app de 2000 de ture si cuplu incepe sa se simta binisor. La 50 ai exact 1500 de ture intr-a 4. La euro 2 (dohc) nu sunt diferente de motor/cutie intre standard si exe, diferenta era la sistemul de pornire.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Cel mai bun turometru e urechea. Am avut turometru la o groaza de masini, drept sa spun pentru mine e ceva decor. Iti spun eu, dupa prima 100k de km nici nu te mai uiti la el decat din gresala.

Share this post


Link to post

Da, dar pentru asta iti trebuie un simt aparte, fie il ai din start, fie se creeaza in timp, fie nu vine vreodata.

Share this post


Link to post
app de 2000 de ture si cuplu incepe sa se simta binisor. La 50 ai exact 1500 de ture intr-a 4. La euro 2 (dohc) nu sunt diferente de motor/cutie intre standard si exe, diferenta era la sistemul de pornire.

Amice sa nu te miri ca iti consuma ca naiba. Iti bati joc de el.

 

Condus normal DOHC:

a doua la ~20 *chiar mai putin daca se poate.

a treia la ~50 (60 cu Mol 98)

a patra la ~90, 100... (100 cu Mol 98)

a cincea cand faci economie ... de obicei cu a 5-a nu are repriza pana dincolo de 140.

 

Pe mine masina m-a ajutat cu a 3-a si la 130km/h. M-a tinut in viata adica. Nu cred insa sa fi facut asta mai mult de 2 ori in 2 ani si jumatate. De ce spuneti ca se taie injectia?

Nu ma intrebati de turatie ca am o versiune de Std AC fara turometru.

Share this post


Link to post

Amice, cu nimic nu i-a placut mai putin decat cu Mol 98 :D

Share this post


Link to post
@alex> lasa-l incet, e nasol fara turometru. Tu ai DOHC si 10 cai in plus, plus alt raport la cutia de viteze. Nu poate sa faca, ca tine decat daca supratureaza. Deci a iii-a la 110-120 merge la voi, dar la noi cu STD nu prea. Eu am turometru, si la 4000 de ture am 140. Tu la 4000 ture ai sigur mai sus, spre 160. Cu a v-a.

Acum mai este o problema pecare nu o stiu: STD meu este SOHC, cu cutie de viteze "scurta", dar s-ar putea a lui, editie limitata, sa fie DOHC (fara turometru) si cutie normala.

pai tot DOHC am si eu.

 

@mef> Oricum, cu a iv-a la 50 nu stiu daca are 1500 ture. Distrugi motorul. Trage-o mai sus, schimba a iv-a macar la 80. In oras nu ai cum sa mergi cu a iv-a daca respecti viteza legala :)

daca schimb de exemplu pe la 40-45 din a 3-a in a 4-a se aude ca e subturata dar daca schimb pe la 50-55 in a patra nu se aude, din acest motiv am zis ca asa e bine. voi incerca sa schimb mai sus...

Share this post


Link to post
... nu te mai uiti la el decat din gresala.

Sau dac anu iti merge masina cum trebuie.

 

@Andy

Pai ideea e cam asa : cel mai bun consum il obtii mergand constant cu cat mai rare, mici si lente accelerari si decelerari.

Asa ca daca vrei sa consumi putin in nici un caz nu turezi motorul tare ( evident turatiile cresc odata cu paparea carburantului ) si eviti sa pui frana si sa incetinesti cat mai putin, nu de alta dar dupa ce incetinesti o sa ai nevoie sa accelerezi. In localitate sa mergi in scopul de a consuma putin inseamna sa blochezi jumatate de oras. Adica sa vezi ca e rosu stopul de la 200 m in fata si sa nu mai accelerezi lasand-o eventual pe liber ca in mom. in care ajungi tu la stop sa ai sa zicem 30-40 km/ora sai sa o urci lin, foarte lin la 50-60. Asta inseamna ca daca s-ar circula asa ar trece 2-3 masini maxim de acel stop iar in spatele tau ar fi coada. Intrucat deseori locul prins in fata la stop iti da un oarecare avantaj ( insensul ca treci si nu mai prinzi un stop ) cel putin in Bucuresti nu ai cum sa conduri cu spirit de economie.

Masina ta oricum o sa o conduci cum iti place, nu o sa ti mai mult de 1 zi cont de nici un sfat pentru ca asa e natural. Trebuie sa o conduci natural. Eu de ex. am incercat catre mare sa merg cu max. 110 ca sa vad cam cat consuma. N-am reusit decat vre-o 5 km dupa care m-am dus in 150 si ceva si aia a fost, l-am dat draq de consum.

In concluzie ca ma lungesc : masina se conduce ( ca sa fi si tu si masina multumiti ) fara bruscari iar dpdv al consumului , fara turatii mari. Cat despre turometru, a mai zis cineva, urechea e de baza, atata timp cat ai realmente nevoie de turometru ca sa schimbi vitezele inseamna ca nu cunosti masina si in mom. ala nu se cheam acondus, se cheama test drive !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...