Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

Daewoo (Total) 5w30

Mobil1 5w40 sau 10w40

 

Daca sotia merge ~10kkm pe an, cred ca merge si cu primul schimb la 5kkm, cel de la 1kkm fiind cam bani aruncati; daca merge mai mult de 5kkm/6 luni, schimba-l acum cu incredere.

Share this post


Link to post

Nu merge mai mult de 10 000 km pe an .

Se fataie in oras, serviciu, piata dus si luat copilul de la gradinita!

Cu Dacia ce o avea inainte facea ~5000 km/an dar numai in oras.

E drept ca acum am mai iesit cu Matizul si la plimbare in afara !

Share this post


Link to post

Buna ziua tuturor. Matizul meu e din octombrie 2004, am cu el 4500 km, pina acum a mers bine cu urmatoarele observatii. Pe la 3000 km a inceput sa scirtiie pedala de ambreiaj (se pare ca asta e problema pe care o mai au si altii) iar acum aud ceva zgomote si la frinare. In service am fost numai la revizie la 1200 km, dar probabil ca trebuie sa trec pe acolo cit de curind. Am mers numai cu benzina de la SHELL, si contrar parerii generale masina s-a comportat OK.

Share this post


Link to post

salutare la toata lumea...am cumparat si eu un matiz Euro 3 si dupa ce am facut un drum Bucuresti-Rasnov si retur am observat urmatoarele:

1) un suierat ciudat cateodata la schimbare de treapta urmat de acceleratie(nu stiu daca asa trebuie sau nu)

2)parca dupa ce am nimerit cateva drumuri mai proate(ca de...e plina tara) se aude un croncanit( de genul Tzc, Tzc, Tzc) in dreapta spate.

4)cand schimb cateodata (parca am observat ca in viteza a III-a) imi cam da in bot motorul...si simt ca se smulge cutia de viteze cand accelerez(nu stiu daca reusesc bine sa aexprim ceea ce simt)...sa o pun pe seama faptului ca nu sunt inca acomodat cu masina si nu dau drumul cum trebubie la ambreiaj sau e o problema care apre?

5)citind aici am vazut ca sunt probleme la treapta a II-a de vteza si am fost mai atent..si la mine mai agata cateodata dar nu caraie, iar de intrat intra de fiecare data.

acum tre sa ma duc la revizia de 1000 km si va rog sa imi spuneti cam ce anume ar trebui sa-mi rezolve din problemele de mai sus fiind in garantie...

Edited by covrigma

Share this post


Link to post

Schimbat amortizoarele spate ieri plus schimbat nu-sh ce garnituri sau ceva in genul asta pt amortizoarele de pe fata si surprise : buburuza merge brici , nu se mai aude nici un zgomot !

Amortizoarele ( pe garantie ) sunt poloneze -dupa cum v-am mai zis aici in ploiesti nu pun altele pe garantie chiar daca vrei sa platesti diferenta!

Share this post


Link to post

sper ca am nimerit bine, ca sa spun si eu ce probleme am avut la matizul meu. am citit regulamentul si pare cam drastic dar nu neaparat deranjant (de aia m-am bagat pe forum).

Matizul il am din noiembrie 2003, si am ajuns cam pe la 18000.

-o singura data am schimbat pe garantie o supapa de aer de la admisie.

-un discomfort la schimbarea in treapta 3-a de viteza (se aude un zgomot parca agata ceva) care dispare dupa un anumit timp de mers (cam vreo 5 min)

-intra cam greu in treapta 1, dar la fel dispare dupa un anumit timp.

-hayonul trebuie tinut cu mana ca sa nu zboare din balamale (la service mi-au spus ca la toate face asa); in mers pe denivelari zdranganit (la service mi-au spus ca sunt amortizoarele de la hayon din fabricatie proaste si ca toate fac asa dupa un timp cand mai slabesc);

cam atit deocamdata. am citit pe forum si am vazut ca sunt frecvente astfel de defectiuni.

Share this post


Link to post

salutare!

multe kestii interesante pe aici (de aprox. 4 ore mi se tot strange sufletul cand vad cate minunatii se pot intampla la un singur model de masina ...).

anyway ... am un matiz E din octombrie 2004, azi a "implinit" 30k km, probabil maine ma duc la revizie si as vrea sa stiu:

- e bine sa se umble in cutia de viteze (intra cam greu in MA, v1 si v2, dar totusi intra)? nu risc sa-mi strice mecanicii mai mult decat e acum?

- la franare pana la <5km/h, se aude un scartait ciudat, stanga fata, abia perceptibil (dar cum nu am sound pe matiz, se cam aude orice ...). sugestii?

- IAC ... e o chestie prezenta la toate versiunile de matiz? ca am mici pb cu relanti-ul.

Share this post


Link to post
salutare!

multe kestii interesante pe aici (de aprox. 4 ore mi se tot strange sufletul cand vad cate minunatii se pot intampla la un singur model de masina ...).

anyway ... am un matiz E din octombrie 2004, azi a "implinit" 30k km, probabil maine ma duc la revizie si as vrea sa stiu:

- e bine sa se umble in cutia de viteze (intra cam greu in MA, v1 si v2, dar totusi intra)? nu risc sa-mi strice mecanicii mai mult decat e acum?

- la franare pana la <5km/h, se aude un scartait ciudat, stanga fata, abia perceptibil (dar cum nu am sound pe matiz, se cam aude orice ...). sugestii?

- IAC ... e o chestie prezenta la toate versiunile de matiz? ca am mici pb cu relanti-ul.

Iti recomand sa te duci la service si sa-ti repare cutia de viteze cat mai e masina in garantie. Am observat ca 90-95% din matiz-uri au probleme cu CV dar e bine sa inlaturi din timp problema. Pt. zgomotul produs la franare e suficienta o inspectie vizuala dar cred ca nu trebuie sa-ti faci griji (eventual baga ceva sound). Daca tot te duci la service o sa se uite mecanicul si la relanti, dar toate matizurile au trepidatii la relanti. Eu am aceiasi chestie la matiz, si am vazut la multe altele!

Share this post


Link to post

1- nu mai repeta in intregime postarile anterioare;

2- Matizurile nu au nici o problema cu CV, ci au reglata prost cursa la pedala de ambreaj, din 2 ture la o piulitza se rezolva problema in parcare;

3- La problemele de mai sus s-a raspuns la greu, folositi functia de , ca nici in biserica nu se reia predica pentru fiecare nou venit.

Share this post


Link to post

mda... fair enough ... am sa mai citesc...

 

am mai gasit o treaba interesanta, nu stiu daca se intampla neparat numai la matiz: pe capota a inceput sa sara vopseaua, in mici punctulete de 1-2 mm, sub care acum se vede un fel de plastic alb si chiar rugina prin unele locuri. plus ca acum vreo 3 luni mi-au fortat niste draci portiera intr-o noapte cu ranga si a crapat vopseaua pe interior, si bineinteles ca si acolo a prins rugina. cum s-ar putea rezolva o problema din asta?

Share this post


Link to post
-hayonul trebuie tinut cu mana ca sa nu zboare din balamale (la service mi-au spus ca la toate face asa); in mers pe denivelari zdranganit (la service mi-au spus ca sunt amortizoarele de la hayon din fabricatie proaste si ca toate fac asa dupa un timp cand mai slabesc);

Solutia e sa-l tii cu mina sau cind e pe la jumatea cursei sa-l tragi un pic inapoi apoi sa-i dai drumul. Nu va mai zbura din balamale iar amortizoarele isi vor face treaba!

 

... pe capota a inceput sa sara vopseaua, in mici punctulete de 1-2 mm, sub care acum se vede un fel de plastic alb si chiar rugina prin unele locuri.

Asta e de la pietricelele pe care ti le arunca masinile din fatza. Toate masinile patesc asa, insa la Matiz e mai evident pt ca are capota un pic mai "aplecata" si primeste in plin toate pietrele.

Share this post


Link to post

dar stati mai putin .. am citit eu bine "RUGINA" ??? Rugina la Matiz ... dupa cati ani apare rugina? Eu unul nu am vazut nici un matiz ruginit pana acuma! Sigur e rugina?

Share this post


Link to post
dar stati mai putin .. am citit eu bine "RUGINA" ??? Rugina la Matiz ... dupa cati ani apare rugina? Eu unul nu am vazut nici un matiz ruginit pana acuma! Sigur e rugina?

Cum fac rost de ap. foto digital am sa-ti dau cateva motive sa fii mai ingrijorat de aparitia ruginei. by the way, rugina a aparut inclusiv pe incuietoarele portierei de la sofer ...

azi fac revizia la 30k ... keep you posted.

Share this post


Link to post

@NFS

 

M-am gandit si eu ca e de la pietricele, dar vreau sa stiu ce ii pot face? (n-as prea crede ca vopseaua intra in garantie)...

Share this post


Link to post

Nici eu nu am mai vazut vre-un Matiz ruginit, pana acum... Dar am descoperit chiar la al meu, vopseaua sarita si rugina sub ea, la haion pe partea interioara. Problema este ca nu se afla undeva spre extremitatile hayonului ceea ce ar avea o explicatie plauzibila ca din cauza apei care este evacuata prin shanturile dintre hayon si caroserie s-a format rugina, dar se afla undeva relativ central amlasata mai jos de luneta.

Nu am mai avut tangente cu rugina asa ca m-am cam dezamagit, si as vrea sa lansez o intrebare: Cine poate sa-mi spuna cum sa opresc propagarea in continuare a ruginei, din locul unde s-a format?!

Si mai fac o remarca, nu stiu daca s-a discutat dar ati observat cat de plastica e tabla la Matiz. Ideal ar fi sa tii masina in garaj (lucru valabil pt. orice masina) ca sa fie ferita de factorii distrugatori... Enervant e faptul ca la hayon desi nu-l fortez prea tare in momentul inchiderii, se formeaza pe suprafata lui niste infundaturi nu pot sa inteleg de ce, dar cred ca tabla e de vina.

Share this post


Link to post

Subscriu la ce intreaba alexei. Cum poti preveni rugina si/sau stopa propagarea ei mai departe.

Share this post


Link to post

Pai cum?.... smirgheluit, curatat, chituit, slefuit, vopsit, polishat! Easy!

Share this post


Link to post

Salut, sint posesorul unui matiz de aprox. o luna, am o problema - un schartait fata stanga la denivelari mai usoare si se pare ca a aparut dupa ce am spalat-o prima data, am fost la revizia de 1500 km si mi-au zis ca intra ceva apa la nu stiu ce bucse si nu au ce sa faca,

stiti ceva? Ma puteti ajuta?

Alta intrebare ce ulei tb folosit, ei au zis ca, castrol sau texaco dar eu nu am incredere in ele pt ca sint fabricate in eu adica nu se stie, as merge pe ulei daewoo, e ok?

Edited by NFS

Share this post


Link to post

Hop si eu cu cateva intrebari :D

1. L-am busit pe unu in spate prin Constanta (eu fiind stabilit in Buc) si tre sa-mi schimb numarul de inmatriculare. Cei de la service mi-au zis ca asta se face la Politie, si ca Politia cica ar da numerele de inmatriculare doar cate 2 si ca asigurarea nu imi plateste decat unul. Poate sa imi dea cineva mai multe informatii referitor la schimbatul numerelor (procedura, cum e cu asigurarile, etc).

 

2. Cateodata cand cobor de pe bordura (edit: e vorba de o bordura destul de mica de inaltime, sa zicem 10cm), se aude o busitura in spate (edit: busitura se aude atunci cand unghiul facut de directia de mers cu directia bordurii e foarte mic; daca maresc unghiul, adica daca trag de volan mai mult in sensul indepartarii de bordura, busitura nu se mai aude). Sa fie de la amortizoare? Sau de la telescoape? Amortizoarele le-am mai schimbat o data dupa primii 1000 km (acum masina are 12000). Nu ma pricep mai deloc si forumul asta e o binecuvantare pt mine :)

 

Hint (pentru cei care se gandesc sa mearga tare cu Matizu): masina pe care am ciocnit-o in spate era o Fabia si nu a patit altceva decat ca i s-a desprins milimetric plasticul ala care e pus de-a lungul pe bara de protectie. Matizu meu in schimb a avut bara de protectie fata facuta varza si capota indoita suficient cat sa stea intredeschisa [-O< 12 milioane a costat reparatia in service, cu clienti ca mine da faliment casco :)

Edited by Mascatu

Share this post


Link to post

Salutare si bun venit pe forum stimate domn mascat :P

Ideile ar fi urmatoarele:

1. Te duci la politie la Udriste direct la casierie unde platesti o taxa de 24 de lei pentru doua numere noi, iar dupa cateva zile(2 sau 3) vi si le ridici :)

 

2. Probabil ca este vorba despre un zgomot specific pe care il face pneul in contact cu marginea bordurii (asta cred eu)

 

PS Te rugam sa completezi profilul cat mai detaliat posibil (locatie, etc.)

Share this post


Link to post

1. Ce-i Udriste? Strada?

 

2. Busitura e de ceva tare pe ceva tare. Nu cred ca e implicat cauciucul.

 

PS: Le-am completat, asa ca sa fii tu multumit. Dar de ce ai tinut mortis?

Share this post


Link to post

Buun ...

 

1. Da, Udriste este locatia in care se invarte universul auto din Intreaga Capitala :wallbanger: (a se citi aglomeratie mare) Concret, este localizata in zona magazinului Junior (cum vi pe bulev Unirii cand ajungi in dreptul mag Junior faci dreapta sau stanga in functie de partea din care vi, dar inspre partea cu magazinul) dupa care mergi aprox 300 m iar pe drepta vei vedea multa forfota si agitatie(liceul Matei Basarab). Eventual mai intrebi pe cineva din zona cand ajungi acolo :thumbl:

 

2 Atunci poate o fi ceva mai serios :-? (la mine zgomotele la coborarea bordurilor provin de la bolturile usilor, dar a ta este noua)

 

PS A nu, nu am tinut mortis :) , dar macar locatia este necesara pt ca ceilalti membrii sa stie de unde esti si ce sfaturi sa-ti dea( daca ai fi din Arad si te-as trimite in Vitan sa cumperi ceva ai fi nedumerit, nu ;) ) (Cred ca si tie iti face placere sa descoperi lucruri interesante despre membrii ce au completat profilul un pic mai detaliat)

PPS Succes in rezolvarea problemelor!

Edited by Mike1

Share this post


Link to post

Ce trebuie verificat la masina dupa ce dai intr-o gaura maaaaare destul de tare?

 

Jantele pe dreapta sunt indoite tare amandoua, cea din fata probabil va trebui schimbata. Se observa la ochi daca este stramb bratul inferior sau bieleta de directie sau trebuie facut un control mai amanuntit?

 

PS: Evenimentul s-a petrecut in urma intrarii intr-o groapa acoperita de 15cm de apa (orasul in care stau eu este putin inundat).

 

PPS: In zona moldovei vor fi noi inundatii, in Tg Frumos(jud Iasi) Bahluiul sta sa treaca peste pod, in zona joasa a orasului apa atingand 15 cm(peste drumul european Iasi- Roman).

Share this post


Link to post
1. Da, Udriste este locatia in care se invarte universul auto din Intreaga Capitala :wallbanger:  

Mike1, mi-am adus aminte de un mic "amanunt". Masina mea e inmatriculata in Braila. Le mai pot schimba la Udrishte?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...