Jump to content

calinrusu

Membru
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

About calinrusu

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 06/24/1977

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Cugir
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2003
  • Nr. Inmatr.
    AB-08-CSA
  1. Eu credeam ca vrei sa ma convingi de contrariu
  2. Nu-ti pierde timpul cu explicatii stufoase, nu e cazul. Nu stiu ce zice manualul de service in detaliu, dar eu pot sa jur ca masina mea nu are nici un senzor de pozitie al axului cu came. Am tinut in mana si axul, si chiulasa si nu am observat asa ceva. Pozitia axului cu came este "citita" de senzorul optic din delcou.
  3. Da, dar la Euro 2 exista senzor de pozitie al axului cu came? Delcoul da informatii despre pozitia axului cu came. 0340 - defectiune a senzorului de pozitie a axului cu came
  4. Problema s-a rezolvat inlocuind delcoul. Am cumparat un delcou nou cu 340 de lei si a disparut eroarea. De retinut: cauzele posibile pentru eroarea 0320 sunt, in ordinea importantei sau probabilitatii: 1. Delcoul 2. Conexiuni electrice 3. ECU
  5. Salutare, Am un Matiz euro 2 din 2003 si am de ceva timp o problema: martorul Check Engine se aprinde aleator in mers pentru cateva secunde dupa care se opreste. Problema nu este ca doar se aprinde ci ca motorul da in nas si nu mai accelereaza normal cand se aprinde Check-ul. La ralenti, se aud rateuri in evacuare cand se aprinde Check dupa care merge normal. In general si cand nu este Check-ul aprins se simte ca acelereaza mai slab si la peste 100 km/h motorul incepe sa trepideze. In fine, nu am unde merge la mine in oras la diagnoza sa vad ce se-ntampla si am reusit sa-i citesc codul de eroare cu agrafa. Codul este 0320 care ar insemna "Engine speed circuit malfunction" Cum Matizul meu nu are alti senzori care sa detecteze viteza de rotatie a arborelui decat in delcou, m-am gandit ca trebuie sa fie ori delcoul defect (senzorul optic) ori o conexiune proasta. Am demontat delcoul, i-am scos platoul de protectie si nu am vazut nimic suspect. Delcoul asta il montasem nou in urma cu vreo 5 ani si discul acela cu fante era oglinda. Nu am gasit calamina, ulei sau alte mizerii nici urme de ars sau ceva. L-am montat la loc. La cablurile care merg la delcou si mufa cu 4 conectori nu parea nimic in neregula, conectorii au contact. Le-am pus la loc, am pornit motorul si l-am lasat sa ajunga la temperatura de regim (iddle learn). Nu a ajuns inca la temperatura ca a inceput sa dea rateuri din nou si s-a aprins Check Engine. Am pus agrafa si am citit din nou codul, 0320. Va intreb: Ce sa fac in cotinuare? Sa cumpar un delcou si sa-l schimb? Este posibil ca aceasta eroare sa fie generata si de alte conditii decat delcoul sau conexiunile proaste? este posibil ca aceasta eroare sa fie cauzata de ECU/ECM sau o conexiune la ECU/ECM? Ca sa fie anamneza mai completa: problema asta am inceput s-o am de cand am ramas pe drum in urma cu 3 luni din cauza pompei de benzina. Atunci mi s-a stricat supapa din pompa de benzina (refulare sau cum se numeste, cea care deschide la 3 bar si impiedica benzina sa curga inapoi). Atunci am fortat masina vreo 10 km sa mearga cu supapa aia de refulare sparta. Foarte greu, motorul s-a incins si a mirosit atunci a cabluri si chestii electrice arse in jurul masinii. Dupa ce am remediat pompa de benzina a inceput sa apara eroarea asta. De atunci mi se aprinde Check Engine. Nu stiu daca poate avea o legatura sau este o coincidenta. Orice sfat este binevenit, va multumesc! P.S: Pentru ca am mentionat citirea codului cu agrafa, nu vreau sa fiu egoist si impartasesc cum am facut-o: Se conecteaza cu o agrafa sau o bucata de sarma firele negru si verde/negru de la mufa de diagnostic de sub bord (pasager dreapta, sub compartimentul de manusi). Se roteste cheia pana in pozitia de contact aprindere (IGNITION ON) dar fara sa porniti motorul si daca aveti o eroare stocata becul Check Engine va incepe sa palpaie in 4 grupuri. Codul de eroare este compus din 4 cifre, asa ca va palpai in 4 grupuri separate de o scurta pauza. Numarati de cate ori palpaie in fiecare succesiune si aia va fi cifra corespunzatoare codului - 10 inseamna 0. De exemplu, la mine a palpait asa: 10 ori, pauza, 3 ori, pauza, 2 ori, pauza, 10 ori - ceea ce inseamna 0320. Dupa ce ati citit codul, semnificatia (generica) o gasiti in tabelul de mai jos: 0105 – Manifold air pressure sensor (MAP) 0110 – Manifold air temperature sensor (MAT) 0115 – Engine coolant temperature sensor (CTS) 0120 – Throttle position sensor (TPS) 0130 – Oxygen sensor circuit (EOC) 0201 – Injector cylinder #1 malfunction 0202 - Injector cylinder #2 malfunction 0203 - Injector cylinder #3 malfunction 0320 – Engine speed circuit malfunction 0325 – Knock sensor circuit malfunction 0340 – Camshaft position sensor malfunction 0350 – Ignition coil circuit malfunction 0400 – Exhaust gas recirculation flow (EGR) 0440 – Evaporative emission control system (EVAP) 0500 – vehicle speed sensor (VSS) 0505 – Idle air control system (IAC) 0560 – Battery voltage malfunction 0601 – ECM malfunction 1100 – A/F correction malfunction 1110 – Adaptive A/F correction malfunction 1500 – A/C evaporator thermistor malfunction 1510 – Main relay output malfunction 1600 – Immobilizer error (no answer) 1601 – Immobilizer error (incorrect answer) 1602 – Immobilizer error (ECM locked) 1610 – Main relay solenoid malfunction 1620 – A/C compressor relay malfunction 1630 – Low speed cooling fan relay malfunction (LS/FAN)1631 – High speed cooling fan relay malfunction (HS/FAN) Videoclipul meu: Sper sa fie cuiva de folos.
  6. Update: Am rezolvat problema. Pana la urma cauza era regulatorul de presiune sau supapa de intoarcere din corpul pompei de benzina, eu schimbasem doar miezul pompei (motorasul). Regulatorul nu mai inchidea deloc si mare parte din benzina pompata se scurgea inapoi in rezervor. Nu mai era presiune deloc in rampa de injectie.
  7. Am si filmat putin, in primul clip se aud rateurile cu clapeta de acceleratie usor deschisa constant. https://youtu.be/Ux0y5aT2iz0 https://youtu.be/6CBs53emHRk
  8. Merci, bobina de inductie e in regula. Tocmai am schimbat-o cu una ma veche pe care-o aveam de rezerva dar tot asa merge. Scanteile le-am verificat azi, cu bujiile scoase rotind electromotorul, toate dau scanteie relativ egala (vizual). Firele la masa nu le-am verificat, te referi la toate contactele de masa la caroserie? Cand spui de aer fals pe circuitul de alimentare, te referi si la conducta de benzina? Ca furtunele de vacuum si garniturile de pe galeria de admisie le-am schimbat zilele trecute.
  9. Buna din nou. Am patit-o din nou cu Matizul meu si nu reusesc sa gasesc nici o solutie. Masina este Euro 2 din 2003. Acum o saptamana am ramas pe drum cu ea. A inceput sa piarda putere si nu a mai vrut sa accelereze. Exact ca si cand ar fi benzina gata. Dupa ce a scazut viteza la 50 desi pedala de acceleratie era apasata s-a oprit motorul si gata. Nici nu a mai pornit. Inainte de asta am simtit ca are pierderi de putere cateva zile la rand: la peste 100 km/h oricat as fi accelerat nu mai vroia si se simteau niste rateuri, la fel si in viteze mici, a 2-a si a 3-a, pe panta, cand incercam sa accelerez. A doua zi dupa ce am ramas m-am intors s-o remorchez dar a pornit si a mers pana cand cand temperatura motorului a ajuns la regim dupa care s-a aprins check engine si nu a mai plecat de pe loc. Inainte de a se opri motorul se aprindea becul check engine pentru cateva secunde dupa care se stingea si tot asa. La ralenti, motorul merge, foarte instabil, dar merge. Dar nu pot pleca de pe loc, oricat as accelera se ineaca si se opreste. Ce am verificat si schimbat: - bujiile, fisele si capacul delcoului (asta fara legatura cu problema, le-am schimbat cu cateva zile inainte de a aparea problema ca le era timpul) - pompa de benzina (miezul) - supapa PCV, senzorul MAP, senzorul de temperatura - am luat o alta rampa de injectie, de pe alta masina si am incercat dar nu s-a schimbat nimic - am verificat etanseitatea galeriei de admisie - data jos, curatata, schimbate garnituri - pare etansa, se simte diferenta de vacuum la accelerare in tubul de vacuum - am curatat corpul acceleratiei si am schimbat garnitura - am demontat si curatat valva EGR - am schimbat toate furtunasele de vacuum de la EGR Am verificat pe rand: - alimentarea cu benzina - merge, pompa se amorseaza, se opreste cand trebuie (releul functioneaza), benzina vine in injectoare, filtrul OK - bujiile - toate au scanteie scoase din cilindru, nu sunt inecate (ude) desi motorul pare a merge inecat - le-am scos sa verific si sunt uscate - am verificat aliniamentul distributiei si jocul termic al supapelor - aliniamentul distributiei este OK, supapele au joc de 0.15 admisie si 0.32 la rece - am scos toate mufele senzorilor, pe rand, sa vad daca se intampla ceva - de la sonda lambda nu se schimba nimic daca scot mufa - la senzorul MAP am observat ceva ciudat: daca scot tubul de vacuum, dar fara sa-i scot mufa, motorul merge putin mai bine - merge instabil dar accelereaza putin mai bine, desi nu normal. Daca-i pun la loc tubul de vacuum (la stutul din senzor) moare in momentul in care incerc sa accelerez, daca-l scot accelereaza, dar anemic. - la accelerare mai puternica da rateuri in admisie. Becul Check Engine nu este aprins tot timpul, se aprinde pentru cateva secunde si se stinge. Gazele miros urat, a benzina nearsa complet (cam cum mirosea la dacie cand lasai prea mult socul tras la pornirea la rece) si au culoare albastruie, dar nu ca alea de ulei ars ci mai spre alb. Nu mai stiu ce sa fac, diagnoza nu gasesc la mine in oras si n-o pot duce in Alba Iulia decat remorcata. Am vrut sa chem un popa sa-i faca exorcizare dar mi-a zis ca nu are versete decat pentru Euro 3. Ce sa fac? Ajutor! Multumesc!
  10. Compresia e buna, bujiile sunt bune, fisele sunt bune. Da? Singura chestie care face diferenta intre cilindri raman injectoarele, nu? Presupunand ca bujiile sunt OK, capacul de delcou e OK si da scanteie la toate fisele, fisele sunt bune, compresia e buna in fiecare cilindru, singurele chestii diferite intre cilndri sunt injectoarele. Filtrul de benzina ar afecta toti cilindrii daca ar avea probleme. Daca esti sigur ca problema este localizata la cilindrul nr.1 (ala din stanga) eu zic sa testezi injectoarele sau sa incerci sa le cureti. Le poti testa asa mai empiric scotand rampa de injectie si uitandu-te la ele cum pulverizeaza in timp ce un prieten da la cheie sa roteasca motorul. Scoate mufa de delcou sa nu ai scantei si sa dai foc benzinei accidental si scoate si bujiile ca sa se roteasca mai usor motorul. Ca sa le cureti tot asa empiric poti incerca cu un spray cu decarburol sau solutie de curata cam ca in tutorialul asta: sau poti sufla decarburol cu o seringa si sa le alimentezi scurt de la baterie sa deschida. Nu le tine mai mult de cateva secunde alimentate ca se incing.Sau daca ai la dispozitie injectore despre stii cu siguranta ca sunt bune, schimba-le si vezi ce se intampla. Fisele de bujii le poti masura cu ohmmetrul, pur si simplu pune bornele aparatului de masura pe capetele fiselor si vezi ce valoare iti dau la rezistenta. Daca au 10 KOhmi sau mai mult cred ca le poti arunca si pui altele.
  11. Suruburile de reglaj al farurilor la Matiz sunt doua la numar: unul pentru reglajul inaltimii, in capatul motorasului de reglare electrica si unul de reglaj stanga-dreapta in partea de sus si spre exterior a carcasei farului. Singura scula necesara este o surubelnita in cruce, mai lunga decat cea folosita de mine in poze, ca eu aveam un set de faruri demontate de pe masina si le-am folosit pentru poze. Pentru reglajul stanga dreapta se foloseste surubul din imaginea de mai jos: Langa surub exista pe carcasa si o sageata R<--->L care iti arata sensul miscarii farului (sprea dreapta sau stanga). INtroducand surubelnita de deasupra se actioneaza asupra unor zimti care rotesc un surub de actionare. Daca introduci o surubelnita in cruce foarte scurta din spatele carcasei poti actiona direct surubul si atunci sensul de miscare este invers fata de sagetile R <-> L marcate pe carcasa. Pentru reglajul inaltimii se actioneaza asupra surubului situat in spatele motorasului de reglaj electric, ca in imaginea de mai jos: Si aici, surubelnita actioneaza asupra unor zimti care rotesc surubul. Se poate actiona si din spate direct asupra surubului cu o cheie de 8 mm sau o surubelnita dar asta doar daca farul este demontat, altfel nu prea ai acces. Rotirea surubelnitei in sensul acelor de ceas duce la ridicarea oglinzii farului (cresterea inaltimii la care bate), iar in sens invers oglinda farului va cobori.
  12. Mai am una tare: Am avut un Tico cu care am circulat foarte mult. Era modelul cu AC. Am primit un telefon de la servici pe care nu voiam sa-l folosesc si l-am aruncat in torpedo, pe sub hartii. Dupa vreo 2 zile, aud un zgomot suspect din zona ventilatorului / AC (sub bord). Am stat pe loc, oprit radioul, se auzea cam la 10 minute. Am oprit motor, m-am uitat pe sub bord, nimic. Am ajuns acasa si am deconectat bateria. Am stat langa masina si iar zgomotul. Imposibil! M-am apucat sa demontez bordul: am defacut suruburi, scos toti conectorii, volanul, etc. Cand trag de bord sa-l scot afara s-a desfacut torpedo-ul si a cazut telefonul din el. I se termina bateria si fiind pe Silent vibra pentru ca vroia sa-l pun la incarcat. Era un zapp. deci sunt Stan Patitu' cum s-ar zice.
  13. Asta e, noroc ca mi-a deschis cineva ochii, altfel nu m-as fi gandit sa verific asta. Si 3 e prea mult, hai ca daca erau doar 2 poate nu le-ncurcam An nou feiricit!
  14. Gata, s-a rezolvat problema! Defectul era piesa dintre volan si pedale, adica subsemnatul. Am pus fisele de bujii in ordine gresita, adica 1,3,2 dar in sens invers. Problema de gradinita: daca privesti distributia din dreapta masinii se roteste in sensul acelor de ceas, normal. Daca te muti in stanga masinii si privesti rotorul delcoului se cam inverseaza punctul de vedere, nu? Ei, eu am pus fisele considerand ca totul se roteste in sensul acelor de ceas. Toarce acum mai lin decat pisoiul nostru Ivan si porneste la sfert de cheie. Multumesc tuturor pentru sfaturi si bunavointa si imi cer scuze ca v-am irosit timpul din prostia mea. Nu faceti ca mine, s-aveti numai drumuri bune si un An Nou fericit!
  15. Viktor, da, asa mi se pare si mie daca ai incercuit reperul de pe pompa, dar faptul ca vine semnul de pe fulie la 0 grade nu inseamna ca-i bine? Da, n-are treaba cu segmentii pentru ca segmentarea a fost facuta acum 2 ani si n-am avut probleme si au fost decalati la 120 grade atunci. Gata si testul de compresie. Am masurat cu buiile scoase, pedala de acceleratie deschisa la maxim, debreiat sa invarta mai usor, la turatia demarorului si am obtinut urmatoarele valori: 1 -> 13.0 bar 2 -> 12.0 bar 3 -> 13.0 bar La mine benzina arde in 1 dar nu arde in 2 si 3, desi 3 are compresia egala cu 1. Diferenta de 1 bar la 2 nu cred ca este semnificativa, manualul zice ca se admit diferente pana in 98 KPa adica 0.98 bar, dar citirea mea este fara zecimala ca nu am avut manometru gradat corespunzator. Valoarea standard ar fi 12.25 bar iar limitele 11.76 minim si 12.74 bar maxim. Din pacate am avut doar un compresmetru imprumutat de la un amic care lucreaza doar cu diesel si manometrul este gradat pana la 70 de bari. Nu am putut face o citire la zecimala dar la 1 si 3 am vazut acul pe 13 iar la 2 putin peste 12, deci diferenta este in mod sigur mai mica de 1 bar. Sugestii? Multumesc, segmentarea a fost acu' doi si a fost OK, nu e nici o problema cu segmentii, au intrat cota standard ca nu avea uzura pentru R1, nu am honuit blocul. Ai putea sa-mi zici ce inseamna testul agrafa? N-am idee.
 

×
×
  • Create New...