Jump to content

mandgeo

Membru în rodaj
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

About mandgeo

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Matiz
  • Model
    :P
  • An
    :P
  1. Vin si eu cu o intrebare, daca o mai fi cineva pe aici sa raspunda. Situatie... am avut berlina, am Logan si de curand m-am pricopsit cu un Matiz. La berlina nu se pune problema pentru ca nu avea servodirectie, dar Matizul asta mi se pare cam saltaret. Daca misc volanul 5mm intr-o parte sau alta de la drept, hop si directia. Uneori imi este greu chiar sa merg drept. In comparatie cu Loganul, este chin. Intrebarile... asa este normal? Exista vreun reglaj? S-ar putea sa se rezolve facand geometria? In privinta geometriei... eu am facut ceva reglaje, pentru ca era jale, dar la sfoara. Am lasat rotile din fata un pic deschise (am citit 1 mm fata de ax). Am o banuiala ca nici rotile spate nu sunt prea paralele. Mai mult de aceea nu m-am deranjat sa ma duc la service, pe langa banii pe care i-as baga aiurea intr-o masina fara viitor. Multzam.
  2. Am inteles colegu' forumist. Acum ca m-am lamurit ca problema nu e de la alimentare si mai ales ca mi-ai atras tu atentia...o sa plimb ursu. Esti multumit acum?! Simti ca ti-a crescut un muschi in plus?!
  3. Am un capac de delco beton. Carbunele ala central, pe arculet...nu prea mai exista. Gaura aia e blocata, betonata, ceva zgura prin capac...o minunatie.
  4. Asa stiam si eu cu bateria, dar la cate ciudatenii am intalnit... Avansul e pe marcajul de fabrica. Daca modific, e mai rau. Am mai citit despre sonda pozitie axa cu came. Sa fie cazul. Nici nu stiu unde e...macar contacte sa curat.
  5. Inainte, aveam o ezitare la acceleratie brusca, dadea un pic in nas...d-aia am umblat la tps. Cred ca o sa desfac delcoul. Sa nu zic ca nu l-am desfacut si p-asta. Cand am schimbat termostatul, a curs ceva antigel pe cutie. Am clatit cu multa apa. Acu ma gandesc sa nu se fi facut condens sau chiar sa fi intrat apa. Naiba mai stie. Daca ar fi atat de usor de ajuns la service, ar fi o treaba. Intrebare aditionala. Daca acumulatorul este cam obosit (cand moare motorul, se intampla sa nu mai vrea sa porneasca...si am tot dat la cheie) este posibil sa dea manifestari ciudate in timp ce merge motorul? Multzam
  6. Cum ziceam, intr-un mesaj anterior care mi-a fost sters... soc si groaza. Postul forumistului augustinionut mi-a fost de real ajutor. Daca intereseaza pe cineva... am schimbat valva pcv, am mai curatat contacte si am verificat pompa de benzina (scoate din rezervor, ajunge cu presiune si la rampa cu injectoare). Tot din categoria daca intereseaza pe cineva... am observat ca la acceleratie lina nu se opreste, doar la acceleratie brusca. Idei?
  7. Un sfat, va rog... Mi-a picat de ceva vreme in mana un Matiz, de vreo zece ani. Al doilea proprietar a fost o femeie, iar reparatiile i le-a facut un nea mecanic. In ziua in care mi-a dat masina i-a pocnit placa de presiune (ambreiaj) si mi-am petrecut vreo doua weekenduri ca sa schimb cam tot ce tine de ambreiaj. Deci, preluarea gigantului a fost minunata. De la inceput mi se parea ca haleste multa benzina. Am aflat si eu ce e ala idle learn si am aplicat, de cateva ori. Am curatat IAC-ul, pcv-ul (daca suflu intr-un sens trece tot aerul, dar daca suflu in celalalt sens trece f putin, dar trece...asa e normal??? ). Am curatat si pe la TPS. Lumea zice pe aici ca ar trebui facut si un reglaj...dar sincer eu nu imi dau seama cum se poate schimba pozitia draciei. Nu are loc. Am masurat tensiunea de iesire si initial era la 0,6V. Tot ce am putut sa reglez a fost spre 0,55, Miscand un pic din suruburi si umbland la surubul care tine clapeta de aer. Dupa ce am curatat la senzori, valve si alte prostii...la un drum in afara orasului am observat ca nu se incalzeste motorul, si bineinteles ca benzina se ducea. Initial cam zis ca am senzor defect, contact la senzor imperfect, dar era termostatul de vina. Cu ceva vreme inainte, nea mecanicu a uitat probabil sa stranga busonu de la baia de ulei si fatuca a ramas fara ulei. Probabil ca motorul s-a supraincalzit si s-a blocat termostatul deschis. Am remediat si problema cu termostatul. Acum se incalzeste frumos. Problema din dimineata asta, prima iesire dupa schimbarea termostatului. Am mers doua trei semafoare, timp in care ma uitam la indicatorul de benzina si nu imi venea sa cred cat de repede se poate duce. La un moment dat, cand dadeam sa plec de pe loc (la relanti statea bine) se oprea motorul (ca si cum s-ar fi inecat). Am reusit sa o misc de doua ori pentru ca am spritzuit-o cand dadea sa se inece. Am mai mers un semafor si nu a mai vrut sa porneasca. De oprit, motorul s-a oprit tot cand am vrut sa plec de pe loc. Daca dau la cheie, se aud ceva detonatii, parca a pornit de cateva ori, dar cand vroiam sa plec murea. Am umblat si la surubul de la clapeta acceleratiei, fara prea mare succes. Ce am gasit defect, in cateva minute cat am stat cu capota ridicata... un furtun care pleaca de sub carburator si merge la canistra care recupereaza vaporii de benzina era rupt. Eu am incercat la repezeala sa il rup de tot si sa il mufez asa scurt, intins si tensionat, dar probabil ca l-am si strangulat. Furtunul era uscat. Nu am vazut zemuri prin zona. Acel furtun sa fie impricinatul sau altceva? Care sa fie explicatia? Nu mai am presiune in sistemul de alimentare cu benzina? Cum verific daca imi vine carburant? Multumiri.
  8. Cat m-ar costa, pentru un Matiz, de dat cutia de viteze jos si schimbat ce e nevoie? Cred ca s-a dus naibi un simering si mi-a busnit ulei pe placa/disc. Multzam.
 

×
×
  • Create New...