In cele ce urmeaza voi incerca sa raspund ( in limita si termeni in care m-a pricep ) la intrebarile / sugestiile propuse de Budan Catalin
- masina este secand si sunt proprietarul nr. 3
- am achizitionat-o la 87 200 km ( 107 500 km bord la zi )
- ISTORIC :
- 87 500 : schimbat toate consumabilele, inclusiv curea distributie ... pompa apa... chiar si supape.
- 95 200 : schimbat IAC - se accelera singura
- 100.000 : revizie conform manual - inclusiv acumulator
EVENIMENTE RECENTE - 106 500 - 107 100 , incep problemele !!!!!!!!!!!!!!!!, cam in aceasta ordine:
- ramaneam fara curent si nu pornea - cauza - se slabeau continu bornere de la acum. , le stringeam si totul era OK.
Chestia asta s-a repetat de f. multe ori ( am schimbat chiar si bornele )
- au inceput trepidatiile la mers constatnt ( turatie ~ 2000 - 2500), in special in treapta 2 -3
- creste amplitudinea trepidatiilor - o simteam si in cutia cde viteva ( " tremura" si schimbatorul de viteze ) - pentru "calmare" scotem din viteza si o lasam pe "liber", apoi iaras cuplam cutia de viteza si tot asa. La adrum "intins" trebuia sa accelerez continu si sa repet procedura.
- incep manifestarile la toba de esapament : - la inceput - a gaze nearse, apoi "fum" . Culoare poate fi asemanuita cu unui motor diesel ce nu functioneaza corect - deci de culoare " negru "
- fenomenul se acutizeaza de nu mai am curaj sa plec decat pe distante scurte - casa - loc de munca ( ~ 6 km ) si sa evit pe cat posibil traficul aglomerat.
ACTIUNI INTREPRNSE in tot acest timp fara rezultate:
- prezentat la servis - schimbat consumabile: filtu aer, filtru benzina, verificat / ilocuit furtune , schimb de ulei, fitru mici reglaje - fara rezultate
- prezentat la alt servis - inlocuit racord flexibil , verificare ,curatire - tot tacamul la toba de esapament, verificare sonda lamda, - fara rezultate
- prezentat la alt servis - masurat cativa parametri - ramas sa studieze problema ?????.
- descarcat manual NUBIRA - insusit cateva notiuni tehnice - urmat pasi descrisi de Budan Catalin din posul 555 + sonda O2 noua + bujii noi, reset & iniatializare IAC - fara rezultate
- descarcat AutoData - insusit cateva notiuni tehnice - citit/masurat parametri la senzorii usor accesibili accesibili inclusiv injectoare - totul in parametri din manual
- chemat un meserias autodidact - apreciat in oras - ramas sa studieze problema ?????. Totus zice ca nu-i place faptul ca bobina de inductie se incalzeste mai mult decat stie el ca ar trebui.
P.S.
1. Cred va-ti dai seama din descrierii ca nu m-a pricep la "mecanica" si ca sunt in proces de autoinstruire.
2. Multumesc lui Budan Catalin pentru promtitudine.
3. Rog sugestii !!!