Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Curatare injectoare-utilitate, timing, metoda

Recommended Posts

... si de ce ma intreb despre treaba asta: in sala de asteptare a onorabilului service AutoCenter e un mic anunt prin care sintem sfatuiti ca pentru o functionare ireprosabila a motorului sa fie curatate injectoarele la fiecare 20kkm ... ce stiti voi despre asta? dupa cum e cunoscut calitatea si puritatea benzinei din Ro e mai mult decit discutabila, asa ca in principiu e un lucru bun ... a facut cineva sau intentioneaza sa faca cineva curatarea injectoarelor? la ce rulaj? prin ce metoda? (cu zeama in rezervor, cu zeama sau ultrasunete in service).

Share this post


Link to post

Da, eu am de gand sa fac o curatare. Am vreo 108000 km, si va fi prima curatare.

 

Cand am fost in service, m-am uitat cu interes cum le curatau, tinand cont c-am prins operatiunea de la cap la coada. Mai exact, dupa cum urmeaza (masina era o Nubira):

 

- se desface chiulasa (si se pune peste ea o batista, sa nu pice chestii prin motor :lol: )

- se scot injectoarele, care arata cam ca niste bujii

- se sufla cu aer comprimat

- se monteaza intr-o instalatie care arata cam un blender de bucatarie ... o cutie cu butoane si niste displayuri, si deasupra 4 cilindri de sticla in care intra injectoarele

- se conecteaza injectoarele la curent, si incepe curatarea cu zeama (cantitatea de zeama depinde in functie de masina, scria pe laterala cutiei cantitatea necesara pentru fiecare tip de Daewoo)

- se lasa ceva timp, iar injectoarele functioneaza la fel ca-n motor... scuipa zeama aia in cilindri (care initial sunt goi)

- dupa asta, incepe curatarea cu ultrasunete: se demonteaza de pe instalatie, si se baga intr-un soi de borcan (negru si patratos), se acopera c-un capacel de metal si 45 de minute chiuie si tiuie dracia aia, mai rau ca la dentist (sper ca nu era cazul sa n-o aud, si sa aflu acum ca aud ultrasunetele precum cainii :lol: )

- se sufla iar cu aer comprimat, se monteaza si "drum bun!"

Share this post


Link to post

Si eu am in plan foarte curand aceasta operatiune, cred ca prima a masinii... Am senzatia ca nu trage cum ar trebui, are momente in care doarme si apoi zvacneste ca din pusca... Am inteles ca operatiunea dureaza cateva ore, dar stie cineva cam cat costa?

Share this post


Link to post

Pai a durat cam 2-2.5 ore (cam o ora curatarea efectiva, restul s-a facturat demontarea/montarea motorului).

 

La pret, nu stiu sa zic exact, dar am priceput ca ar fi ceva intre 1 si 2 milioane lei.

Share this post


Link to post

Am intrebat azi la service ... 400 kROL fara TVA per injector. Deci cam 2 milioane la 4 cilindri, 1.5 milioane la 3 cilindri.

Share this post


Link to post
Am intrebat azi la service ... 400 kROL fara TVA per injector. Deci cam 2 milioane la 4 cilindri, 1.5 milioane la 3 cilindri.

 

 

skump, da' cred k face. Ar trebui supus si j7 lu tata la asaceva, k la benzina noastra...

Share this post


Link to post

Tinand cont de ce jeg curge de fiecare data cand schimb filtrul de benzina, fii sigur ca merita.

Share this post


Link to post

Este bine daca jegul curge din filtru si nu prin el.

Si mai este o problema cu infundarea injectoarelor la motoarele cu injectia multipunct. Daca un injector este mai mult sau mai putin infundat, cilindrul respectiv chiuleste de la munca si ceilalti colegi trebuie sa se ocupe de traba lui. Apare mersul neregulat mai ales la turatii mici si mai ales uzuri inegale la cilindrii motorului. Mai neplacut este la Matiz unde sunt doat trei, deci ponderea unui cilindru poate sa ajunga la 30% in cazul infundarii totale. Dava mai socotim si problemele pe care le pot genera si bujiile, ajungem sigur la concluzia ca era mai bun un V12. :lol:

Share this post


Link to post
Mai neplacut este la Matiz unde sunt doat trei, deci ponderea unui cilindru poate sa ajunga la 30% in cazul infundarii totale.

 

Pai, dupa calculul tau, nu are prea multa importanta ca-i in 3 sau 4 cilindri. In 3 cilindri ar veni ~33%, iar in 4 cilindri ar veni cam ~25% din randament. Am mers in 3 din 4 cilindri odata, din greseala (nu aprindea o bujie), si zau daca am simtit ceva. Si am urcat cu masina si pe niste rape, am dat 120 pe drumul national (era noapte, de-aia m-am multumit cu doar atat :P ). In apararea priceperii mele mecanice, aveam urechile prea infundate de zgomotul tobei de esapament care si-a dat eroicul sfarsit (s-a rupt) pe aceleasi rape "asfaltate" cu pietre de rau. Ce-i drept, sunetul era superb, dar parca mergeam calare pe masina de spalat :lol: .

 

:idea: Ce idee marfa au avut aia de-au facut Cadillac-ul ... motor V8 la care se puteau `dezactiva' 4 cilindri din 8 unde nu aveai nevoie de putere mare (urban) si consuma si mai putin. Cand ajungeai pe motorway ... porneai si ceilalti 4 cilindri.

 

De-acord ca mai bine curge mizeria din filtru decat din alta parte, dar bietul filtru ... cat sa filtreze si el ? tot mai trec mizerii mici de el, care unde ajung ? in injectoare, unde in timp se tot depun-depun. Gandeste-te la o teava de apa pe care nu curg deloc mizerii vizibile cu ochiul liber, dar in timp se acumuleaza berechet stalactite si stalagmite. Eu cand am schimbat pompa de apa am ramas socat la vederea depunerilor de calcar de-acolo (si cica era doar apa distilata + antigel in instalatia de racire).

Share this post


Link to post

:D :D :D Am gresit la socoteala. Corect 33,333333333333%

Situatia este chiar mai rea datorita dezechilibrarilor. Daca la un motor cu patru cilindrii iti mai poti prermite sa pierzi unul (asa, ca din nebagare de seama) la trei nu mai poti zburda. Raman la parerea mea. Tot V12 este mai bun. :D

Share this post


Link to post

...metoda "babeasca":

(aplicata la o SN, la recomandarea mecanicului)

 

-umplut jumatate de rezervor cu benzina euro3;

-turnat peste ea 2 flacoane solutie curatat injectoare & carb. (de la orice benzinarie, marca - la alegere);

-mers pe autostrada constant in viteza a IV-a cu 100 kmh, minimum 50 km.

 

Efectul cica a fost benefic: a scapat de mersul neregulat la ralanti, masina a devenit si s-a mentinut mai vioaie. A dedus (posesorul) ca injectoarele au fost curatate si l-a cinstit pe mecanic pentru "pont". A facut operatia acum aproape un an si inca n-are probleme (adica, de atunci, nu s-au mai repetat).

Share this post


Link to post

Sprite, s-a mai discutat metoda asta si pe alt forum auto (nu atit de frumos ca asta :P ) si se pare ca doar in foarte putine cazuri are efect, curatatul cu ultrasunete e sfint...

 

Cat despre semnatura ta, cele "4 usi in lateral" sunt doar pe o parte sau pe ambele? :oops:

Share this post


Link to post

C4/2: combinari de patru luate cate doua! :lol: Ies toate pe o parte numai daca o desfasori! (masina). Hayonu' nu l-am socotit!

 

On topic: Bai, asa mi-a zis omu'!

Share this post


Link to post

...si curatatul cu ultrasunete unde se poate face? La orice service? Trebuie programare?

Share this post


Link to post

sprite, evident nu se poate face la orice service, ci doar la unul dotat cu instalatia specifica (raspuns ca la Radio Erevan :P ). Programare ... de unde sa stim noi ? suna si intreaba-i !

Share this post


Link to post

Euroservice Unirea cred ca sunt dintre cei mai buni, lucreaza si simbata si nici nu iti trebuie programare (de obicei)

Share this post


Link to post
sprite, evident nu se poate face la orice service, ci doar la unul dotat cu instalatia specifica (raspuns ca la Radio Erevan :P ). Programare ... de unde sa stim noi ? suna si intreaba-i !

 

Da' sefu', cam asa e... da' io nu stiam nici unu' cu scule d'astea mistoace de vidanjat injectoare... si nici nu ma mananca sa ma duc, deocamdata... da' e bine de stiut! D'aia intrebasem asa ca o blonda... O sa-mi fie rusine 5 minute, da? :compupunch:

 

Multam iuzar!

Share this post


Link to post

Si eu vroiam sa le curat dar pretul momentan e prohibitiv pentru mine... Voi aplica varianta cu solutia de curatat, merg pe mana unor prieteni cu Espero de aceeasi vechime/nr. de km, care au luat o anume solutie folosita in anume conditii. E doar 500.000 si le-a dat la toti rezultate superbe... Va zic in curand...

Share this post


Link to post

Pai atunci ne dai si noua de stire cand afli numele solutiei minune?

 

PS. Daca e vorba de 2+2 sau 2*2, a cutie pusa la juma de rezervor, cunoastem...altceva daca stii sar'mina

Share this post


Link to post

Nu stiu cum o cheama, de 2*2 stiu si eu, foloseam la Opel la carburator, dar nu era sigur 500.000, era vreo 90.000. E ceva ce trebuie pus cu fix 15 litri de benzina in rezervor (sfatul era sa merg pana se aprinde becul rosu = 7.5 litri ramasi, apoi sa bag inca 7.5 litri si solutia).

Share this post


Link to post

aaaaa, asta nu o stiam, astept si eu un nume, as fi si eu multumit sa rezolv cu 1/4 din suma

Share this post


Link to post

Omul care i-a sfatuit este chiar seful service-ului unde se fac si curatari de injectoare cu scule periculoase. Este fost coleg de al lor si nu cred ca ii minte...

Share this post


Link to post

si eu folosesc solutie de curatat injectoare.

am 130.000 km si masina este din 96.

 

cam la 3-4 luni mai fac doua plinuri cu aditiv de curatat injectoarele.

 

Se simte. Are si consum mai mic. Pe bune !!!

 

Marca aditivului nu o stiu exact dar va pot spune ca sticlutza este neagra si am luat-o de la Shell.

... atit... doar aditivul ca benzina este la la MOL. :wink:

Share this post


Link to post

io am auzit ca daca lasi injectoarele sa se faca varza ai sanse mult mai mici sa reusesti sa le cureti - si asta cu orice metoda...

Share this post


Link to post

Incercat cu solutie de curatat injectoare (STP sau asa ceva) pe Dacia Nova GTI cu 33k la bord (majoritatea in oras) si :D chiar peste asteptari !! Merge mai rotund si raspunde (atat cat poate ea) mai prompt !!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...