Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

N-are cum sa nu merga bine . Eu am facut un test si am bagat Daewoo 10w30 , pana acum nici o diferenta fata de 5w30 de la MOL, decat de pret. Un lucru este cert, uleiul vandut de cei de la Radacini GM 5w30 ( pe care ei pun eticheta de Daewoo 5w30 ) nu este acelasi ulei cu Daewoo 5w30 .

Share this post


Link to post

Pt user trebor si exclusiv pt cine mai e interesat..

In legatura cu folosirea uleiului (pt motoare cu DPF) Valvoline Synpower Xtreme XL-III C3 5w30 NU DA cea mai mica uzura pe cama

La gama extreme o da gama SYN POWER XTREME C3 mai precis SYN POWER XTREME MST C3 5W40

Nu l-am vazut la vanzare deocamdata in RO un user de pe alt forum zicea ca se distribuie dar la comanda de 4x4litri

MST-UL 5W40 C3 da o uzura pe cama aprox 35 micron cf graficului din poza... (norma vw50700 prevede un maxim de uzura de 75 micron pe came)

Testul folosit este OM 646LA testul folosit astazi pt testarea performantei la impiedicarea uzurii pe cama a uleiului in motor(unde este cel mai solicitata pelicula de ulei)

Testul pe cama al Valvoline publicat pt gama EXTREME in pagina lor din Estonia

click pe steluta galbena de jos si unde este graficul cu benzi colorate se downloadeaza si se mareste pe desktop...

http://www.valvoline.ee/rus/index.html

In opinia mea

De ce 5w40 si nu 5w30 PT PROTECTIE CAME iata o conferinta LUBRIZOL...pag 19

http://www.smeerolievereniging.nl/VSN%20Benelux%20Smeeroliecongres%202010/Presentatie%20Pierre%20Yves%20Teyssier%20Benelux%20Smeeroliecongres%2009232014.pdf

 

Si asa ca info legat de interval de schimb luni si km..

Extensia durabilitate.

Iata un plan de mentenanta extensie la 500000km oficial de la SUBARU CANADA (bineinteles motoare mai mari a nu se face analogie cu MATIZ) schimbul la 6 luni uleiul iar intervalele in km le aveti in pdf-uri...

 

http://subaru.ca/WebPage.aspx?WebPageID=14983&WebSiteID=282

 

Asta e pt a lamuri de ce e necesar schimbul scurt in luni si km.. pt crestere durabilitate lucru ce nu-l vor spune nici un constructor in UE...niciodata de ce ...pricepe oricine..

 

 

 

 

Edited by opelvn
  • Like 2

Share this post


Link to post

dupa acel grafic ar trebui sa punem 0w-20. :lollol:

 

daca uleiul are HTHS de minim 3.5 atunci e foarte ok.

Share this post


Link to post

O intrebare de nepriceput as avea si eu: De 7 ani am pus mobil 10w40 schimbat la an. As vrea sa trec pe GM 5w30 dexos2. Se poate intampla ceva, avand in vedere ca motorul s-a obisnuit cu 10w40? Masina are 52000 km. Multumiri si fiti ingaduitori.

Share this post


Link to post

Mergi pe ce ai mers si pana acum, e posibil sa se consume 5w30.

Share this post


Link to post

Iti multumesc opelvn pentru precizarile facute... e ca si cum i-ai povesti unui surd ce frumoasa e muzica!

Eu sunt total paralel cu aceasta problema... prin urmare te rog sa imi spui pe limba mea, ca sa inteleg si eu: poate fi folosit pe Matiz? E bun, protejeaza motorul? Exista riscul sa stric ceva la el daca folosesc acest ulei?

Cat despre intervalul de schimb, eu nu fac mai mult de 7-8 mii km in 2 ani, asa ca ma intereseaza mai mult intervalul de timp la care trebuie schimbat decat numarul de km.

In speranta ca nu te vei supara pe mine, iti multumesc si astept un raspuns asa ca pentru cei ca mine!

 

Cu respect!

Edited by trebor271074

Share this post


Link to post

Uleiul 10w40 este mai gros, are o vascozitate mai mare. Un ulei este mai "subtire" daca el curge mai usor. Imagineaza-ti mierea, este groasa, curge greu. Asa e si cu uleiurile de motor, cauta pe google ce inseamna acest indice sa intelegi mai bine. Cum spuneam, 10w40 este mai vascos, mai gros decat 5w30. Cu acest 5w30, deoarece este mai subtire, riști sa ajunga mai usor in camera de ardere sau sa iasa prin alte orificii ale motorului, astfel el "consumandu-se". Poti incerca sa treci la 5w30 dupa ce scurgi foarte bine uleiul vechi si sa fii atent la el. La 500-1000 de km sa verifici pe joja daca scade nivelul

Edited by tunning4life

Share this post


Link to post

Problema mea nu e trecerea la 5w40...

Aici gasesti postarea cu intrebarea initiala http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/92-uleiuri-recomandate-matiz/page-160?do=findComment&comment=583471

Da, eu locuiesc in Delta Dunarii si masina o tin in Tulcea si o folosesc exclusiv pentru concediu si deplasari neprevazute. Desi are 10 ani, nu are mai mult de 45 mii km la bord... de aceea ii fac schimbul la 2 ani si de aceea am incercat sa folosesc mai mereu uleiuri calitative superioare, care sa nu se degradeze semnificativ odata cu trecerea timpului!

Mentionez ca pana acum motorul nu consuma nici macar un pic de ulei sau oricum nu la un nivel observabil.

Multumesc de ajutor.

Edited by trebor271074

Share this post


Link to post

Imi cer scuze trebor271074, am crezut ca tu ai intrebat legat de trecerea de la o vâscozitate la alta, raspunsul meu era pentru alt coleg. În problema ta nu am destule cunoștințe incat sa formulez o opinie, prefer sa las pe cineva mai experimentat sa te lămurească

Share this post


Link to post

10w-40 e pt motoare vechi si foarte uzate, care mananca mult ulei si ar trebui reparate in primul rand. unele au aditivi speciali care ajuta un pic sa consume mai putin pana sunt reparate. sunt "groase" doar la rece, unde face doar rau "grosimea".

 

 

Edited by m.b

Share this post


Link to post

@trebor271074 : poti folosi orice ulei 5w30 pe Matiz ,daca acesta il suporta.

@m.b. : aici vorbim de motoare Daewoo trecute de prima tinerete, deci 10w40 nu-i chiar de nefolosit pe aceste motoare . Sa nu uitam ca totusi Matiz-ul venea din fabrica cu 10w30 si doar in regiuni reci era recomandat 5w30. In fisele tehnice ale lui Daewoo 5w30 si 10w30, doar la 10w30 se specifica ca e recomandat pentru motarele SOHC de pe Tico, Matiz si Nexia. Ce am vazut interesant este ca si in 2006, in manualul Spark-ului, primul ulei recomandat era tot 10w30.

Share this post


Link to post

@Korydon

Cum adica daca acesta il suporta? E trecut in cartea tehnica! Ar trebui sa il suporte! Folosesc 5w30 pentru ca 10w30 l-am considerat ca fiind mai de "vara" si de nerecomandat in perioadele de iarna. Iar cum eu schimb mai rar m-am gandit sa nu fac totusi doua schimburi de ulei dupa nici 1000 km parcursi!

Share this post


Link to post

Daca nu-l scoate pe teava, mergi linistit pe 5w30 . Avea cineva pe aici o vorba :"asa se intampla daca pui ulei dupa recomandarea forumului" . Si eu am folosit 5w30 tocmai la recomandarea celor de aici de pe forum chiar daca il pierdeam pe teava si tot la recomandarea celor de pe forum am incercat si 5w40 , dar nu mi-a placut cum se misca motorul. Acum am avut sansa sa incerc un Daewoo 10w30 si pana acum nu pot sa zic decat ca nu degeaba pleca Matiz-ul din fabrica cu 10w30, intre punctul de curgere la rece al unui 5w30 clasic si al unui 10w30 clasic sunt 5*C, diferenta in favoarea lui 5w30, deci faza cu uleiul de vara pica. Avantajul mare al lui 5w30 ( in comparatie cu 10w30 ) este uleiul de baza care ii permite o utilizare mai indelungata in motor .

Edited by korydon
  • Like 1

Share this post


Link to post

10w e pt tropice, in niciun caz la noi iarna cand vine gerul. pe youtube se vede cum se face marmelada la temperaturi scazute.

manualele au date vechi din anii `90.

ca idee, un ulei 0w-x circula in vreo 3 secunde prin tot motorul la pornire, iar un 15w-x 48 de secunde ii ia sa ajunga peste tot.

 

vizionati filmuletul(la mijlocul paginii, plus textul aferent) : http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/id/pa_en_domb8bakrw.html

Edited by m.b

Share this post


Link to post

manualele au date vechi din anii `90.

Si motoarele Daewoo tot atunci au fost proiectate ,un ulei 10w30 iti asigura ungere pana la -25*C.

Share this post


Link to post

pare ca i-ar lua cateva minute la pornire, dupa ce streseaza pompa de ulei:

Share this post


Link to post

Eu zic ca uleiul SCHAFFER 9000 5w30 este cel mai recomandat in ziua de AZI pentru motorul de Matiz si Cielo. Are scar-ul (uzura pe cama) de 9,8 microni. DEPASESTE uleiul din testul OM646LA

Grad SAE 5W-30
Greutate specifică (ASTM D-1298) 0,86
Viscozitate la 40ºC cSt (ASTM D-445) 58,00 - 73,00
Viscozitate la 100ºC cSt (ASTM D-445) 10,00 - 12,00
Viscozitate la forfecare la temperaturi înalte la 302ºF/150ºC cP (ASTM D-445) 3,2
Viscozitate de rotaţie camă la -30ºC cP (ASTM D-5293) 6,000
Viscozitate minirotaţie TP.1 la -35º cP (ASTM D-4683) 19.500
Temperatura de aprindere ºF/ ºC (ASTM D-92) 445º/229,44º
Temperatură de curgere stabilă ºF/ ºC (FTM 7916 Metoda 203) <-41º/<-42º
Total Base Number (ASTM D-2896) 7 la 7,5
Conţinut de cenuşă cu suflat % greutate (ASTM D-874) 0,84%
Stabilitate la forfecare % pierdere de viscozitate (ASTM D-3945 Procedura A) 5%
Test de coroziune cu fâşie de cupru (ASTM D-130) 1a
Volatilitate NOACK (ASTM D-5800)
% pierderi de evaporare la 250ºC 10,5%
Stabilitate la forfecare % pierdere de viscozitate - 90 cicluri (ASTM D-7109) 9,67%
Test de spumă (ASTM D-892 Opţiunea A)
Secvenţa I 0/0
Secvenţa II 0/0
Secvenţa III 0/0
Secvenţa IV 0/0
Test de spumă la temperaturi înalte (ASTM D-6082 Opţiunea A) 0/0
MHT-4 TEOST (ASTM D-6335) greutate depuneri, mg 12,4
Test de rugină a motorului cu bilă şi test de rugină (ASTM D-6557)
valoare gri medie 133
Secvenţa IIIG
Creşterea viscozităţii % la 40ºC 130%
Uzură medie came de ridicare, µm 9,8
% fosfor (ASTM D-4951) 0,076

Edited by vali b

Share this post


Link to post

 

Viscozitate la forfecare la temperaturi înalte la 302ºF/150ºC cP (ASTM D-445) 3,2

 

 

deci are HTHS 3,2, cam mic.

Share this post


Link to post

salutare, am un matiz din 2002 cu 170 000km in bord , vreau sa schimb uleiul pot folosi 10w40 mobile super 2000?

Share this post


Link to post

pune mai bine uleiul Liqui Moly 10w40 MoS2, e mult mai bun decat mobil 2000

Alt ulei foarte bun 5w40 Liqui Moly High Tech 5w40 sau Cepsa Star Syntetic 5w40

Share this post


Link to post

Baieti ce imi recomandati sa pun pe un matiz din 2005 euro 3 cu 76000 de km la bord?

Am avut mobil 1 5w30 si vad ca a inceput sa il manance, dupa 1 an mai am jumatate pe joja :D

Share this post


Link to post

Nu sunt semne ca ar pierde.

 

Deci ce spuneti? Sa bag tot mobil 1 5w30?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...