Jump to content
 

Sign in to follow this  
barzanv

Consumul de benzina la Espero

Recommended Posts

Ma tot bate un gind, sa-mi iau un espero, o salupa.

 

Eu m-as intrepta spre dohc, conceptie mai noua, consum mai mic.

 

Am auzit tot felul de legende, ba ca maninca 14-15 in bucuresti, ba ca peste 11 nu ia in buc. Cum e de fapt?

 

In privinta cutiei, as dori o automata. Dar ma gindesc ca va consuma si mai mult si va fii si muult mai lenta. cite trepte are, 3? Plus ca peste 2 ani cind ma va bate din nou gindul sa o vind, faptul ca ar fi automata ar complica lucrurile.

 

am dosit deocamdata vreo 3300 de euro. As putea sa iau ceva bun la banii astia?(97-99)?

 

In principal consumul cotidian in bucuresti ma intereseaza!

 

O seara placuta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu m-as intrepta spre dohc, conceptie mai noua, consum mai mic.

 

DOHC înseamnă motorul de 1.5, despre care mai multă lume spune că nu e suficient pentru gabaritul maşinii. Iar consumul, sincer să fiu, nu am auzit să fie mare diferenţă între 1.8 şi 1.5.

 

O cutie automată are iuzar pe maşină, el poate să-ţi explice mai multe despre ea. Nu este "muult" mai lentă, consumul creşte într-adevăr dar nu exagerat (sub 1 litru la suta de kilometri). Singura problemă pe care-aş vedea-o este raritatea acestui stil de cutie la noi, dar la mers este evident foarte comodă, că de-aia conduce toată US of A maşini cu cutie automată ;) .

 

La 3300 EUR sincer nu prea cred că ai şanse să găseşti ceva în stare bună şi îngrijit, mai ales la anii pe care-i vrei tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si aparu si iuzar. Eu am un Espero din 1997, motor de 1800 cu cutie automata. Deocamdata imi consuma vreo 14% dar trebuiesc curatate injectoarele, schimbate bujiile si reglat amestecul si cred ca o sa mai scada. La drum lung, dupa calculele mele ia un 8.5-9% fara AC...Diferenta de consum nu este de speriat intre cutie manuala si una automata (daca iti permiti sa-ti iei o masina care sa-ti ia peste 10% in oras nu te mai uiti la ~1l de benzina in plus). Ce imi place cel mai mult este cutia automata. Si eu aveam idei preconcepute despre cutiile automate, ca sunt lenese, dar m-am lamurit. E super de condus si in oras si afara. Pur si simplu e masina de lenesi, cu un picior si o mina in ghips conduci foarte lejer. Cutia e de 4 viteze, are pozitie separata pentru mers pe gheata (doar viteza 1), pozitie separata pentru zapada (v1 si v2) si pozitie separata pentru ploaie sau trafic de Bucuresti (v1, v2 si v3)...ce sa mai zic...aaaa, uitasem ce e mishto...daca vrei sa pornesti din panta nu-ti mai faci griji sa nu o iei cu spatele in botul celui care e dupa tine, cand ai luat piciorul de pe frina ea o ia automat inainte (m-am scos cu treaba asta), de la stop pleci foarte lejer luind piciorul de pe frina. Demarajul mie mi se pare foarte bun, mai ales daca ai o benzina buna. Altceva: la drum lung, daca ai de facut o depasire "din scurt" pe schimbatorul de viteze ai buton de P0wer care apasat automat arunca cutia intr-o viteza inferioara si schimba si vitezele la 4500 de ture si iti da un demaraj de n-ai aer...singura grija la astfel de depasiri e, cand apesi butonul de p0wer sa nu fii prea aproape de cel din fata ca risti sa te urci pe el. Cel mai bine e sa apsi za megic buton cand te-ai dat stinga sa incepi depasirea. Eu zic ca merita cutia automata, mai ales acum dupa ce m-am obisnuit cu ea, nu mai mesteci ca nebunu' la schimbator in traficul din Bucuresti.

 

Ca pret, un Espero 1997 se invirte la 4300-4500 euroi...cu 3300 ai putea sa iei, cred, un Cielo din 1997 dar ceva standard, fara Ac sau alte minunatii...

 

Aaaa, uitasem, se merita, daca iti iei Espero, sa-i bagi un GPL...asta e urmatorul meu pas. Relu (parca el avea GPL pe salupa) ar putea sa-ti confirme ca se merita...

 

VAXXi are dreptate, motorul de 1.5 mi se pare subdimensionat pentru gabaritul dragii noastre salupe. Am un vecin care are 1.5 DOHC pe salupa si ia placut mai mult motorul de 1.8, chiar daca e SOHC si papa mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hop si io...

Tocmai am luat de vreo luna o salupa (dragutza de ea) de 1.8. Am mers si cu 1.5 si pana la urma m-am oprit la 1.8. Eu voiam un 2.0 dar neaducandu-se la noi de catre dealeri sunt f. putine.

La consum nu e mult mai mare. Un 1.5 ia cam 12-13, asta ia cam 13-14 (in oras). Nu e diferenta mare pentru ca ala de 1.5 trebuie turat mai mult ca sa ajunga la performantele lui 1.8 (cuplu mai mic la turatii mai multe).

Desi ti-am de consumul meu, el nu e relevant deoarece salupa mea e incaltzata cu jenti de 16 si gume de 205. Deci consum marit si in oras si afara. Si cum eu nu merg chiar batraneshte iti inchipui.

O sa imi schimb curand roatele pe standard si mai zic atunci cat ia.

Poti sa pui GPL daca esti super stresat de consum. Scazi cam la echivalentul a 7-8 benzina in oras. Ceea ce e ok zic io :D

Mie momentan nu imi convine sa pun penru ca imi place kick-ul cand apas pedala. Nici cu AC-ul nu imi place sa merg, taie din demaraj si nu imi place. :P

Eu am dat pe ea 4500E. masina e fabricatie '98 dar e inamtriculata in '99 (deci practic din '99 e rulata). Am luat-o la 76000 km la bord. E versiunea CD dupa cum se vede din semnatura, deci full options. Numai jentile si gumele de pe ea l-au costat pe tip vreo 1500$.

Ce conteaza cel mai mult insa e faptul ca daca iei o masina nelovita si in stare buna nu mai ai nici o treaba cu ea mult timp. Practic in afara de consum nu cred sa aiba vreun neajuns. La mine mai e unul ca ajung greu la pedale cu scaunul dat la max in fata :D .

Practic consumul de 1-2 L in plus fata de alt second la aceiasi bani este recuperat la greu de celelalte facilitati. Este o placere sa o conduci la drum lung, rezista cu stoicism la gropile din Bucuresti, ai AC vara, daca ii pui niste gume de iarna sau macar all season nu ai treaba iarna, ai oglinzi electrice si incalzite (marfa iarna). Iar ca spatiu citez un prieten: "mosh, pot sa pun o masuta mica aici in spate sa stau cu o bere in fatza" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relativ la pret, iti recomand sa iei una in jur de 4000E. Mai putin nu se merita, sunt alergate si neintretinute. Nimeni nu o sa dea frumusetea asta de masina la bani mai putin de 4000E daca a avut grija de ea, trust me.

Ce masina ai acum? Cat iti consuma in oras?

Eu am avut Dacie si cand i-am facut consumul iesea vreo 10 in oras. In momentul ala m-am relaxat cu consumul. Pentru 3 l in plus la 100 km castigi asa de multe de nu iti inchipui. Masinuta asta a costat 16000$ noua. Era pe undeva prin clasa business, de aici si dotarile corespunzatoare. Design facut de Bertonne parca. Oricum nu ti-e rusine cu ea pe strada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caroseria e desenată de Bertone.

 

Un alt plus este vizibilitatea foarte bună datorată suprafeţelor mari vitrate, şi un (mic) minus faptul că nu prea îi vezi botul şi spatele. Dar o dăm în diverse, iar lăudăm Espero, lucru pe care l-am făcut deja la http://daewooclub.ro/viewtopic.php?t=382 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa ca merge laudata peste tot.

Subscriu la vizibilitate. Pe scurt: vezi tot ce mishca fata/spate. Nu iti scapa nimic. Toate oglizile sunt concave parca, oricum vezi tot in ele. Daca intorci capul dintr-o privire ai ochit tot. Noaptea iarasi vizibilitate de nota 10.

 

Caroseria e desenată de Bertone.

 

Un alt plus este vizibilitatea foarte bună datorată suprafeţelor mari vitrate, şi un (mic) minus faptul că nu prea îi vezi botul şi spatele. Dar o dăm în diverse, iar lăudăm Espero, lucru pe care l-am făcut deja la http://daewooclub.ro/viewtopic.php?t=382 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ştii ce mai ajută mult (zic asta pentru că observasem, dar nu reuşeam să pun degetul ce anume e) ? Montanţii mici (asta e evident), şi gemuleţul mic din lateral-spate ! Am observat asta când am văzut un Espero "tunat" cică, unde fuseseră înlocuite gemuleţele cu tablă: îi dădeau un aer oribil, de maşină a anilor '80, semăna niţel cu Renault 25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu' vine si o parere pro 1.5 dohc...Motorul asta e de conceptie mai noua de cat cel de 1.8.Consuma cu vreun litru mai putin decat celalalt.

Singura diferenta este la demaraj;si anume amicii care au 1.8 au impresia ca au un demaraj mai bun,insa nu e diferenta decat de cativa cp.intre cele doua.Singura deosebire este ca cel de 1.8 are un cuplu maxim la turatii mai joase pe cand la cel de 1.5,fiind 16valve,fuge mai bine inspre 5000 de ture incolo.

In rest cutia automata este folositoare persoanelor mai "lenese"(eu unul as prefera automata in oras si manuala la drum...pe serpentine :) ).

In privinta confortului este o masina care-si face banii din toate punctele de vedere...si ai sa vezi ca este o diferenta considerabila de confort fata de cielo.Adica pt.500 de euro cielo nu-si merita banii(poate la piese ca-s mai ieftine).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuplu maxim la turatii mai joase adevarat. Dar si cuplu mai mare. 1.5 are 137, 1.8 are 145. Se simte diferenta.

Nu exista diferenta de pret intre Espero si Cielo. SH-urile sunt la acelasi pret. M-am uitat in oferte de am behait si stiu ce zic. Un Cielo bun second are acelasi pret cu un Espero bun second la aceiasi kilometri si ani de fabricatie.

 

Acu' vine si o parere pro 1.5 dohc...Motorul asta e de conceptie mai noua de cat cel de 1.8.Consuma cu vreun litru mai putin decat celalalt.

Singura diferenta este la demaraj;si anume amicii care au 1.8 au impresia ca au un demaraj mai bun,insa nu e diferenta decat de cativa cp.intre cele doua.Singura deosebire este ca cel de 1.8 are un cuplu maxim la turatii mai joase pe cand la cel de 1.5,fiind 16valve,fuge mai bine inspre 5000 de ture incolo.

In rest cutia automata este folositoare persoanelor mai "lenese"(eu unul as prefera automata in oras si manuala la drum...pe serpentine :) ).

In privinta confortului este o masina care-si face banii din toate punctele de vedere...si ai sa vezi ca este o diferenta considerabila de confort fata de cielo.Adica pt.500 de euro cielo nu-si merita banii(poate la piese ca-s mai ieftine).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la consum in oras motorul de 1.8 mananca 13-14l fara AC daca il alergi si 12-13 daca se merge normal. Problema in general la Daewoo este aceasta diferenta mare intre consumul de oras si cel de drum lung ( 6-7/100km). Nu cred ca se poate justifica un consum dublu (100%) in oras fata de afara, decat daca mint cei care spun ca masina lor (pe benzina) consuma cu 25-50% mai mult in oras sau este un pitic care toarna in oras benzina din rezervor :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

In afara a luat 7-8, in oras cred ca 12-13. Nu mi-as fi luat 1.5, sincer, (no offense pentru cei care au deja), indiferent de tehnologie noua sau veche... Faptul ca are 2 axe cu came nu-i mareste nici viteza, nici cuplul, iar diferenta de consum e insesizabila... Ce as fi avut in plus, poate, ar fi fost ABS-ul care oricum nu ma intereseaza...

Share this post


Link to post
Share on other sites
In afara a luat 7-8, in oras cred ca 12-13. Nu mi-as fi luat 1.5, sincer, (no offense pentru cei care au deja), indiferent de tehnologie noua sau veche... Faptul ca are 2 axe cu came nu-i mareste nici viteza, nici cuplul, iar diferenta de consum e insesizabila... Ce as fi avut in plus, poate, ar fi fost ABS-ul care oricum nu ma intereseaza...

Estetic vorbind arata mai misto motorul de 1.5...e mai interesant.

La voi la 1.8 e oleaca de motor 8) :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine, bre. Si eu pot sa-mi decupez o bucata de plastic, sa-i dau o forma sf si sa imi capsulez motorul :oops: si mai scriu si pe el Ferrari... sa vezi ce tunning adevarat o sa iasa.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as fi cumparat Espero cu motor de 1.5 dar nu am gasit timp de 6 luni cat am cautat an de fabricatie mai mare de 1997. Acum am vazut ceva anunturi din 1997 dar cred ca sunt fabricate in 1996 si inmatriculate in 1997. Tehnic vorbind este mai performant motorul de 1.5 dar din punct de vedere al fiabilitatii cred ca cel de 1.8 este mai recomandat, cel putin mie mecanicul de la Daewoo mi-a zis sa nu iau motorizare de 1.5 ci de 1.8 si l-am crezut pe cuvant :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cum sa fie tehnic mai performant daca si cuplul e mai mare si la turatie mai mica, si puterea e mai mare???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma refeream din punct de vedere al raportului cmc/CP si nu luate ca si comparatie directa. Un motor de 16V este mai performant ca unul de 8v de aceiasi cilindree.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, raport, raport, dar parca nu se pupa... Ca eu nu am nevoie de raport la o depasire... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

7-8 in afara. Wow. Celalant zise 6-7. Mancav-ash ce bine stati. E dau spre 9-10 lejereanu. E timpul sa imi schimb gumele :D Asta e unul din dezavantajele unor roti mai late.

Asta inseamna ca daca trec pe dimensiuni originale o sa pot si eu sa plec spre locatii de munte unde nu e si PECO :lol:

 

In afara a luat 7-8, in oras cred ca 12-13. Nu mi-as fi luat 1.5, sincer, (no offense pentru cei care au deja), indiferent de tehnologie noua sau veche... Faptul ca are 2 axe cu came nu-i mareste nici viteza, nici cuplul, iar diferenta de consum e insesizabila... Ce as fi avut in plus, poate, ar fi fost ABS-ul care oricum nu ma intereseaza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa tragem o linie in privinta celor 2 motoare as zice ca cel de 1.8 este mai adecvat pentru Espero, iar cel de 1.5 pentru Cielo. In privinta consumului cel de 1.5 este mai putin gurmand dar nu are acelasi cuplu si aceeiasi putere cu cel de 1.8. In privinta fiabilitatii am auzit (de pe un site rusesc) ca cele de 1.5 daca se rupe cureaua de distributie nu scapi fara schimbat supape si alte piese pe cand la cel de 1.8 ai sanse mari sa scapi fara reparatii capitale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia nene un 1.8 ca toata lumea zice ca e mai bun pentru masina asta. Lasa-l incolo de consum, un litru in plus nu conteaza. Gandeshte-te ca mai vrei sa dai si drumul la aer conditionat, mai vrei sa faci si depasiri, etc. Ai nevoie de putere ca e salupa mare nu tico sau matiz.

Deci, motorul de 1.8 este concluzia finala. Ce naiba, si eu cautam 1.5 si am aflat cu stupoare ca nu s-au mai adus Espero cu 1.5 dupa '97 sau p-acolo. Nu e evident, motorul de 1.8 era mai adecvat asa ca nu au mai adus de 1.5.

Ia de 1.8 si ne multzumeshti dupa aia. Eu tot asa am facut :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau de 2 daca poti sa-ti aduci de afara! E cam 2000EUR in Germania, are si ABS, si Airbag... Of... Ce vise...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ca sa tragem o linie in privinta celor 2 motoare as zice ca cel de 1.8 este mai adecvat pentru Espero, iar cel de 1.5 pentru Cielo. In privinta consumului cel de 1.5 este mai putin gurmand dar nu are acelasi cuplu si aceeiasi putere cu cel de 1.8. In privinta fiabilitatii am auzit (de pe un site rusesc) ca cele de 1.5 daca se rupe cureaua de distributie nu scapi fara schimbat supape si alte piese pe cand la cel de 1.8 ai sanse mari sa scapi fara reparatii capitale.

Si ma rog de ce cel de 1.5 e mai adecvat pt. Cielo in conditiile in care nu cred ca sunt 100 de kg.diferenta de greutate intre cele doua masini??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat iti consuma tie 1.5-ul. Sunt curios ca sa putem face o evaluare.

Practic in afara de consumul cu un litru mai mic la 100 nu mai exista alte avantaje ale 1.5-ului fata de 1.8. Pe cand 1.8 are cuplu mai mare, este mai fiabil, are si mai multi cai putere. Eu zic ca asta e motorul cu care a fost conceputa masina. 1.5 a fost un experiment, dovada ca baietii dupa '97 au renuntat sa il mai puna pe masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cat iti consuma tie 1.5-ul. Sunt curios ca sa putem face o evaluare.

Practic in afara de consumul cu un litru mai mic la 100 nu mai exista alte avantaje ale 1.5-ului fata de 1.8. Pe cand 1.8 are cuplu mai mare, este mai fiabil, are si mai multi cai putere. Eu zic ca asta e motorul cu care a fost conceputa masina. 1.5 a fost un experiment, dovada ca baietii dupa '97 au renuntat sa il mai puna pe masina.

Mai fiabil??este 1.5 pt. ca este motor care se simte bine la turatii mai mari.Nu trebuie sa stau cu ochii pe turometru la drum sau in panta(cand ma grabesc) sa n-o scap in 4500 de ture;pt. ca el acolo so simte bine.La stilul meu de condus este mai iminent faptul ca un 1.8 sa-mi pape ulei in timp decat un 1.5.

Plus ca zici ca ai cp.in plus?cati?5?nu cred ca e vreo mare diferenta...chiar sa ma faci de rusine.plus ca n-o sa vezi pe cineva cu espero sa faca liniute cu ea ca sa se simta aia 5 cai in plus(cel putin eu)

Nu zic ca e mai fiabil 1.5 ci zic ca nu-i vreo mare diferenta intre ele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...