Jump to content
 

Sign in to follow this  
ctropet

indicatoare de bord suplimentare

Recommended Posts

Te rog ceva detalii ... mai precis unde si cum ai montat switch-ul care sesizeaza deschiderea hayonului ?

 

Vezi 3 poze de la mine. Contactorul este cel livrat odata cu alarma. Mentionez ca pana acum nu a intrat apa pe la contactor. Lampa cu bec este de portbagaj Dacie 1310.

Ultima este de la un coleg de pe forum (sper ca nu se supara)!

 

Sper ca nu am fost prea off-topic...

post-20884-085181600 1290530608_thumb.jpg

post-20884-079371600 1290530654_thumb.jpg

post-20884-002118600 1290530733_thumb.jpg

post-20884-074268500 1290530833_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se supara...poti sa adaugi ce poze doresti :) ca tot este discutia aprinsa cu martorii din bord am sa ma apuc si eu sa ii aprind pe toti spre ex cand bag in marsarier sa se aprinda martorul CVT din bord uite numai asa de-al draq :thumbl: iar martorul abs este bine venit pt pomul de craciun din bord...eu il am aprins de mult la calcarea pedalei de frana...lipsa de ocupatie.

post-8313-020116700 1290547530_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-ati facut curios si m-am bagat si eu pe sub bord si am scos becul de la lampa de ceata si am inceput sa-l bag prin toate gaurile libere de becuri de la bord, dar nu mi s-a aprins pe nicaieri. M-am uitat in manual sa caut la schita tabloului de bord unde se afla ledul ala ca pozitie dar nu era trecut, cel putin in manualul meu. Unde trebuie sa-l bag??

Am gasit locuri libere astfel:

-pe randul de sus, locul din stanga (dreapta lampa ceata)

-pe randul din mijloc, locul din stanga; locul din dreapta obturat cu un fel de folie :-W (oare de ce)

-randul de jos, locul din stanga, locul din dreapta ocupat de becul de faza mare.

Acu rog pe cineva cu Matiz SE sa completeze cum are el restul de leduri, ca sa stiu pe viitor.

 

=)) =)) =)) =)) =)) =)) fratilor voi nu stiti nici ce becuri aveti pe masina adik matiz sau tico si visati la masini scumpe pe deasupra le aveti si demult eu am matiz de 3 luni si stiu orice bec de pe ia cum arata de cati wati si putere an bord sant 3 locuri sau 4 nu mai retin fix 3-4 locuri libere pt becuri ati pui ce vrei si becurile sant exact ca cel de la scrumiera di alea mici sau care a desfacut consola de caldura acolo sant iar 2 mici la fel an rest semnalizari si bord sant la fel dar un pic mai mari chestia e ca de dizain da e ok dar se vede la plafoniera cine a facut pentru usi spate ca cele din fata acum sa vad unul mai istet ca si alea tot usi sant si nu stii cand sant anchise bine nu :banana: :banana: :banana: acum sa va vad :-? :-? :-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum am sa fiu serios offtopic insa ma risc:

Domnu @electrica2000, dupa cum pot observa ai niste deficiente serioase in comportament si sincer sunt dezamagit de indivizi ca tine care dupa ce ca au 7-8 posturi si nici unul cu adevarat util, se dau mari si iau in ras un user cu mult mai multa experienta ca el si cu un numar muuuuuult mai mare de posturi. De ce zic asta, pai hai sa vedem:

1.

laurentziu83, on 16 March 2005 - 12:17, said:
deci in mod sigur aici esti paralel deoarece intre timp laurentiu si-a demontat bordul, a reparat radiatorul de caldura si a facut multe alte reparatii si imbunatatiri care pe tine sigur te-ar depasi.

2.

an bord sant
, vezi tu, in gramatica limbii romane, la inceput de cuvant se pune doar î din i şi sub nici o forma ceea ce ai pus tu. Apoi, în cuvânt se foloseste u şi nu â din a.

3.

nu mai retin fix
, cand vei fi sigur sa mai postezi pe aici

4. toate posturile tale de pana acum, de care am avut ghinionul sa ma ciocnesc denota foarte multa aroganta si...incompetenta tehnica si comportamentala, iar asta nu este tolerat pe acelasi forum.

 

:ontopic: nu am nimic de spus

Edited by raven84

Share this post


Link to post
Share on other sites

@electrica2000: Fara a fi arogant, te anunt ca nu e mare lucru sa legi 2 intrerupatoare la usile din spate. Eu am facut acest lucru in momentul cand mi-am montat alarma. Se monteaza 2 intreupatoare la usile din spate si te duci cu firul din spate in fata, stanga cu stanga, dreapta la dreapta. Se leaga firele la nivelul intrerupatorului din fata si gata. Daca ai activat si martorul de usi deschise deja e boierie. Deci succes, desi nu mai indoiesc ca pentru un meserias care cunoaste toate cele despre partea electrica de la matiz va fi floare la ureche!

Toate cele bune!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce, la tine nu se poate??? :) ) Eu absolut intamplator am descoperit ca la mine se poate :) >-

 

 

 

Nu se inchid complet, oricat de mare a fo' ciocanul folosit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum fac sa se aprinda martorul de centura daca nu e pusa? Cablu e sub scaun, in bord e noapte..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica legatura la conectorul de sub scaun si microcontactul din priza centurii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma martorul de centura este folosit la tico sau nu? La mine priza centurii de la sofer are fire dar se termina cu o mufa si atat, pe unde ar trebui sa gasesc cablu pereche care se duce in fata?

 

 

 

 

Merci

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legatura este, contact este, cu centura scoasa sunt in scurt pinii, cand pun centura se intrerupe circuitul. Sa u fie bec in bord? si de ce n'ar fi pus daca restul circuitului e montat, crestea pretul masinii de la 5800 de euro pentru un bec de 2W?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte adevarat, cu centura scoasa circuitul este inchis iar cu ea pusa este deschis - asta inseamna ca sunt doar doua fire care duc direct la bec, adika microcontactul este inseriat cu becul? Asta ar fi bine si ar fi si foarte simplu de facut... caci nu cred ca la mine au fost si celalalte fire sau sunt foarte bine ascunse pe undeva

Edited by b52jgp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am bagat mana pe sub bord, parca nu e bec in locul respectiv, si nu stiu cum as putea pune, se ajunge foarte greu, iar de scos tablul de bord nu pot sa-l scot, pentru ca nu vreau sa rup sigiliul de la km. Probabil il las asa..

Edited by argon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se rupe sigiliul... dupa ce demontati rama, care are 5 suruburi, se scot mufele de la butoanele de avarii si faruri de ceata, eventual si de la led-ul de la immobiliser (daca are), apoi se scot cele 4 suruburi ale tabloului e bord, se da jos geamul, care e prins de tablou in 4 cleme de plastic iar dupa aceea se poate misca tabloul stanga/dreapta astfel incat sa se poata ajunge la beculetele din spatele lui.

Edited by Tav
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare..mai stie cineva unde as putea gasi in zilele noastre soclurile pt becurile pt martori..ma refer in bucuresti daca stie sau un site ceva...si daca are cineva idee de niste leduri mai puternice ca lumina sa pun in locul becurilor de iluminare a bordului si niste leduri mai mici pt comenzile de la ventilatie si pt reglarea farurilor...dar sa poata sa intre in soclurile alea ca asa am mai vazut leduri dar nu intrau in socluri ca erau decat ledurile si sarmele de alimentare :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

am rezolvat si eu cu becurile de usi deschise si faza scurta :P ...am urmat sfaturile lui siru...nu mi-a mai ramas decat becul de rezerva benzina care nu prea am inteles cum sa-l fac...daca stie cineva pls reply

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum adica sa-l faci..sa pui led? Daca pui led nu se mai aprinde in veci =))

nu sa-i pun led...sa il fac sa se aprinda...mie nu mi se aprinde cand sunt pe rezerva sau ma rog cu acul pe rosu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pt ajutor. Ma voi informa asupra problemei, eu unul nu am vazut niciodata becul aprinzandu-se si am mers si pe rosu destul de multicel cateodata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Interesant la mine este ca in locul unde se pune becul pentru martor usi deschise, este o folie pe care este litera "S", prinsa intre plastic si folia cu circuite, deci nu lipita... ce cauta aia acolo, stiti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat si eu sa activez martorul de usi deschise, fara succes.

Metoda lui "iperisoara" mi s-a parut cea mai simpla fara demontat de bord sau fire taiate si lipite, si pe ea am urmat-o:

 

"2) Indicator USI DESCHISE

Becul se aprinde daca pinul A6 da la masa. Prin analogie cu schema electrica Matiz Euro 3 am gasit ca de la pinul A6 se duce un fir alb (WHT) la conectorul C202 firul 5 (conector mama). Perechea lui, conectorul tata, lipseste din C202.

Conectorul C202 este de culoare GALBEN si se gaseste tot in spatele ECM-ului, sub C201 (negru) si dupa C204, C203. Conectorii C202 si C203 au 24 pini si aceeasi configuratie a pinilor.

Se scoate firul alb si se verifica daca avem pe el +12V daca e pus becul indicator si 0V daca scoatem becul din bord.

Apoi, se prelungeste pana la firul alb care vine de la contacte usi si duce la plafoniera."

 

Masina mea are alte tipuri de conectori, niciunul de sub bord nu cred ca are 24 de pini, cel mai mare are 16 si niciunul nu e galben.

In fine, am pus becul in bord, s-a perforat :) si acel sigiliu odata cu becul si am masurat toate firele albe care vin in 3 conectori, cele fara pereche bineinteles, dar aparatul afiseaza 0 volti...

Cred ca am si firul pe mufa din stanga in bord, numar de la stanga la dreapta si iese un fir alb al v-lea la numar.

 

Ma ajutati, va rog? :osanale: Becul se aprinde cand e pus contactul cu motorul pornit, sau e alimentat permanent?

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, deci se pare ca am masurat ce trebuie, numai ca, probabil, nu am atins papucul din conector cu instrumentul, asta nedesfacandul, sunt prinse de caroserie si asa bine infipte... O sa mai incerc.

Multumesc mult, tomis!

 

L.E.: Nu vrea sa mearga de nicio culoare, 0 volti... Am renuntat la ideea de a avea acest martor.

Totusi am pus si o poza cu conectorul.

post-36075-0-33546400-1347286370_thumb.jpg

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indicatiile pe care le-am dat sunt pentru Euro 2. La Euro 3 sunt alti conectori, cu alte coduri, culori.

 

@vrazvanc: ti-am trimis email.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...