Jump to content
 

Sign in to follow this  
iuliangaburici

Probleme La Motor Matiz Euro3

Recommended Posts

De jumatate de an sunt fericitul posesor al unui matiz - E euro3. Fericirea insa nu a tinut mult. Cam la doua saptamani dupa revizia de 10.000 km au inceput sa apara problemele:

 

1.Dimineata cand pornesc motorul se aude un suierat puternic care se accentueaza cand accelerez.

2.Se aprinde indicatorul CHECK, ramane aprins si motorul parca o ia razna. Merge sacadat, da sa se opreasca, masina tremura din toate incheieturile.

 

Normal ca m-am indreptat spre service. Acolo, mi-au strans o curea (care cica ar fi responsabila cu acel suierat), mi-au resetat calculatorul si s-a stins check-ul, deci problema ar fi trebuit sa fie rezolvata. Ar fi fost foarte frumos, insa dupa nici 3 zile, situatia a revenit la "normal". Simptomele sunt identice. Am mai fost de 2 ori la service, insa nu i-au dat de cap. Mi-au zis ca poate fi o eroare de la calculator, benzina cu impuritati, apa in benzina, injectoare murdare etc. Am schimbat furnizorul de carburant (puneam numai de la LUKOIL, acum pun de la PETROM), am adaugat solutie de curatat injectoarele si de eliminat apa din benzina, respectand dozajul corespunzator ... insa degeaba, masinuta mea faca nazuri din nou. Problema e ca dupa vreo 10 km de rulare, cand opresc motorul si il pornesc din nou, checkul se stinge si motorul functioneaza foarte bine. Nu stiu ce sa mai cred, in loc sa ma bucur de o masina noua... care sa mearga ca o masina noua ... vad ca intampin numai probleme. Ma poate ajuta cineva cu un sfat, cu o idee ... Multumesc anticipat, sper sa gasesc solutia pe forumul acesta ca de mecanicii de la Daewoo sunt satul.

Edited by iuliangaburici

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu ai retinut ce cod de eroare a dat?

 

Nu mi-au zis ce cod de eroare era afisat pe testerul lor. Daca ma hotarasc sa ii mai stresez si a 4-a oara, o sa ii intreb si imi notez codul de eroare. Si azi dimineata masina a reactionat la fel. Maine e 1 dec, deci nu se lucreaza, o sa incerc vineri sa ajung la service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vorbesti de suierat verifica toate furtunelele de vacuum de pe galeria de admisie, sa nu fie unul fisurat (in special cel de la canistra de vapori care am vazut ca crapa). Daca iti trage aer fals pe undeva, va merge prost masina, va suiera si va tremura urat la relanti.

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, intradevar, daca ai vre-un furtun fisurat ar fi trebuit sa-ti dea pe tester eroare, depresiune redusa in galeria de admisie.

 

PS: Completeaza-ti profilul cu locatia, poate te poate ajuta un membru al forumului cu o informatie, un service bun etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imediat cum termin serviciul o sa verific toate furtunasele. Centrul service la care merg este IATSA in Bacau. Avand in vedere ca stau in Moinesti care se afla la 55 km de Bacau, nu e prea placut sa fac traseul asta cu checkul aprins si cu frica ca raman cu ea in drum, pentru ca motorul trage cu intermitente. Problema e ca masina se afla in garantie si nu o pot duce decat la un service autorizat. Nu stiu cat de pregatiti sunt mecanicii de acolo daca dupa 3 vizite nu au reusit sa identifice si sa remedieze defectiunea. Oricum multumesc mult de informatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2.Se aprinde indicatorul CHECK, ramane aprins si motorul parca o ia razna. Merge sacadat, da sa se opreasca, masina tremura din toate incheieturile.

 

Si problema a aparut in special de cand cu vremea rece ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, problema a aparut odata cu sezonul rece. Cat a fost vara, motorul a functionat perfect. Am verificat furtunasele si par sa fie in regula. Cred ca o sa le mai fac o vizita amicilor de la service. :-W

Edited by iuliangaburici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreo bujie nestransa cumva? Sau vreo fisa? Unde esti nea Toline?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui luate acum sistematic:

1. Du-te la service si cere sa iti spuna codul de eroare, cere o diagnosticare in mers, incearca sa reproduci pb in mers, ar trebui sa apara pe tester o problema la unul dintre sonde.La matiz mufa ECM este sub torpedou in dreapta deci mecanicul sa stea in dreapta si sa se holbeze la parametrii masinii, daca este o problema este foarte putin credibil ca nu o sa apara pe tester.

 

2. Verifica bujii (recomandate sunt NGK sau Champion), fise bujii (trebuie sa aiba o rezistenta intre 3 si 5 kohmi)

 

3. Fa o resetare de ECM, combinata cu o curatare de IAC si un Idle learn procedure (vezi ca gasesti detaliile cum se face pe forum, fa o ). Resetarea o faci DUPA ce termini cu serviceul ca sa afli intai codul de eroare.

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mircea > nu sunt mama Omida, sa ghicesc de aici.

Oricum, sansele de determinare obiectiva a defectului sunt mici pentru ca apare doar la rece, iar cand ajunge in service motorul este cald. In mod normal ar trebui testata la prima cheie. Daca defectul nu este pe un element conectat la ECM, nici nu poate sa apara pe un cod de eroare care sa identifice piesa, doar efectul.

Asa, din relatarea pacientului, pare ca motorul merge in 2 cilindri. Eu as schimba intai bujiile, mai ales ca fabricantul a sesizat nepotrivirea lor cu acest motor. Si apoi, daca defectul persista, as lua-o "pe rau in sus".

Edited by tolin_afc
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca motorul tremura si face urat cand e rece, la relanti, e posibil sa se rezolve problema prin reglarea relantiului? Stiu ca pe vreme rece trebuie reglat diferit fata de sezonul cald. Spun asta pentru ca in momentul in care el se incalzeste, dupa vreo 10 km, daca il opresc, il las vreo 2-3 minute si il pornesc iar, merge foarte bine, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Ce parere aveti?

Edited by iuliangaburici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai ce regla la relanti, el este dat de ECM, la cald 950rpm, la rece peste 1200rpm. La masinile cu injectie nu ai posibilitatea de a regla relanti-ul, el este automat reglat de catre ECM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:osanale:

Nu ai ce regla la relanti, el este dat de ECM, la cald 950rpm, la rece peste 1200rpm. La masinile cu injectie nu ai posibilitatea de a regla relanti-ul, el este automat reglat de catre ECM.

aha, ok, atunci inseamna ca o sa am de munca cu gasitul hibei. multzam fain!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te salut. Matizul tau parca ar fi frate cu al meu. Am depasit 10000 Km si a inceput sa se aprinda becul check si la mine. La fel, daca opresc motorul si-l pornesc din nou becul se stinge. Am dat-o dracului. Hai sa sunam la Craiova la serviciul clienti. Miine ma duc in service si-ti spun ce s-a intimplat. Salut

 

Tot. eu. Mai lasa-i pe baietii ca toti sunt specialisti dar din raspunsurile citite chiar si eu care nu le am cu motoarele imi dau seama ca sunt departe de a diagnostica corect defectiunea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim ca ati trecut pe la noi, va asteptam sa reveniti.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tot. eu. Mai lasa-i pe baietii ca toti sunt specialisti dar din raspunsurile citite chiar si eu care nu le am cu motoarele imi dau seama ca sunt departe de a diagnostica corect defectiunea.

Multumim mult pentru aprecieri, insemna ca noi stam pe aici numai de dragul de a trancani de aiurea. :mda:

 

PS: Este o vorba in popor: ,,daca taceai filosof ramaneai''. :-W

 

PPS: daca era termostatul stricat observa ca nu se ridica indicatorul de apa, ca nu trage bine, consuma mult. Nu asta este pb aici in nici un caz.

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Share on other sites

@scorpionul>

Pai ramane sa astept o stire de la tine. Sunt tare curios cum or sa solutioneze problema "meseriasii" de mecanici de la service. Din ce oras esti si unde duci masina la service??? Eu am apelat la acest forum pentru ca am considerat ca aici pot macar gasi un indiciu sau un sfat de la cineva patit sau priceput in domeniul asta. Daca mi-o reparau astia de la DAEWOO nu avea rost sa postez aici. Deci, raman la parerea ca orice sfat e binevenit. Daca il pun sau nu in aplicare, ramane problema mea.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te salut. Am spus ca te tin la curent. Am fost cu Matizul in service si mi-a resetat calculatorul. A spus ca este de la benzina. Fiind EURO 3 ar trebui sa punem numai Super 98 fara plumb. Asta mi-a spus asta iti spun. Sa auzim de bine. Salut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yaka asta-i buna...toata lumea baga numai de 95 benzina (si eu tot Euro 3) si nu are nimik...recomand sa schimbi service-ul...se pare ca au vrut sa te expedieze prin explicatia asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzina cu CO > 95 este pentru motoare care reclama asa ceva, eventual euro4. Motorul de Matiz este facut pentru CO91-95. Daca pui mai mult pierzi tocmai avantajele lui, consumul mic si costul redus.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Te salut. Am spus ca te tin la curent. Am fost cu Matizul in service si mi-a resetat calculatorul. A spus ca este de la benzina.

Miraculoasa reparatie, ce vorbim noi despre sonde, IAC etc cand totul se rezolva cu o benzina mai scumpa, dar ce sa-i faci astia din service sunt profesionisti iar noi le avem doar cu butoanele @-)

 

PS: Maestre uite-te in specificatiile matizului pe site si ai sa vezi ca merge cu benzina co95. Al dracului buburuza asta euro 3, nu merge decat cu benzina de 95 pe cand nubira euro3 merge cu orice benzina fara plumb.

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skorpionul : Merci de informatie. Asta mi-au zis si mie, numai ca nu se refereau la cifra octanica ci la faptul ca benzina ar fi avut gunoaie sau apa. Mi-au zis sa nu mai alimentez de la statia respectiva. Asa ca ... am schimbat furnizorul. Oricum, benzina in Romania este sub orice critica. Le-am zis sa-si faca benzinarii DAEWOO sa alimentam numai de la ei ca sa dispara suspiciunile astea. :) )) Eu personal nu cred ca e de la benzina, e altceva. Am pus in carburant solutii de eliminat apa, de curatat injectoarele si nu am rezolvat nimik. Daca tot am schimbat furnizorul de benzina (luam de la LUKOIL, acum iau de la PETROM) o sa schimb si furnizorul de service. Sper sa fie cu folos, va tin la curent.

 

Te salut. Am spus ca te tin la curent. Am fost cu Matizul in service si mi-a resetat calculatorul. A spus ca este de la benzina. Fiind EURO 3 ar trebui sa punem numai Super 98 fara plumb. Asta mi-a spus asta iti spun. Sa auzim de bine. Salut.

Sunt tare curios cat o sa tina minunea. La mine tinea maxim 3 zile :) )). Daca problema apare din nou, sa imi zici si mie te rog. Bafta!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...