Jump to content
 

Sign in to follow this  
FLEX

Matiz-jante aliaj

Recommended Posts

Aveti idee unde as putea gasi cauciucuri dimensiunea 165/50/r15? Am cautat pe google si n-am gasit nimic in Romania...

Scuze pentru off-topic, daca este...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer sa fiu, ma indoiesc ca ar exista dimensiunea asta... pe 15 am vazut doar de la 185 in sus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa am zis si eu cand mi-a zis un prieten, dar uita-te mai sus tot pe pagina asta, la pozele cu matizul, si uite si poza atasata de mine:

post-1649-1182256240_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

ca toata lumea, doresc un sfat venit din cunoastere si experienta si nu din "virtualitatea" paradoxala a acestui forum :) .

 

voi schimba jantele la matizaur. voi lua ceva din carrefour (pt ca de asta am bani si bunavointa; pana la urma este un matiz aka. masina buget) de 5.5J si 13''. voi lua si niste gume GoodYear Vector 5+ de 165/65/R13.

 

cum suna aceasta combinatie ? astept argumente care sa vizeze stabilitatea, impact asupra a tot ce inseamna directie, consumul si eventuale contacte anvelope-caroserie cu 4 persoane ~80 kg in masina (asta e situatia de cosmar in cazul meu).

 

va multumesc anticipat.

 

stima

Edited by taxiboy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salutare,

 

ca toata lumea, doresc un sfat venit din cunoastere si experienta si nu din "virtualitatea" paradoxala a acestui forum :) .

 

voi schimba jantele la matizaur. voi lua ceva din carrefour (pt ca de asta am bani si bunavointa; pana la urma este un matiz aka. masina buget) de 5.5J si 13''. voi lua si niste gume GoodYear Vector 5+ de 165/65/R13.

 

cum suna aceasta combinatie ? astept argumente care sa vizeze stabilitatea, impact asupra a tot ce inseamna directie, consumul si eventuale contacte anvelope-caroserie cu 4 persoane ~80 kg in masina (asta e situatia de cosmar in cazul meu).

 

va multumesc anticipat.

 

stima

 

uite eu mi-am pus alessio monte carlo pe 13

post-15181-1207010012_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

spune-mi si mie, te rog, cat cantareste o janta.

multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ca merg...dar caseta de directie va avea de suferit destul de mult!Totusi ma indoiesc ca vor merge fara ajustari!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jante aliaj Alessio Montecarlo Silver 5.5x13

• Producator : Alessio

• Model : Montecarlo

• Design : Silver

• Diametru : 13

• Latime : 5.5

 

 

Credeti ca merg pe un matiz stoc ? Eu am cauciucuri 165/R13 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alte modele disponibile in Buc.:

 

-Alessio San Remo: 67E, 80E cu TVA

-Alessio Sport: 69E, 82E cu TVA

-Borbet CF: 63E, 75E cu TVA

-Fondmetal serie5200: 100E cu TVA

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
Share on other sites

In atentia amatorilor: pentru cumparari si vanzari avem sectiunea Bursa. Orice alta activitate de comert in afara respectivei sectiuni, se sterge si se sanctioneaza cu warn.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
Share on other sites
ce spuneti de jante pe 15 ptr Matiz?

ar merge?

 

am citit o gramada de mesaje afisate aici despre roti de Matiz, pai hai sa o luam pe indelete:

 

1) Mi-as pune jenti de aliaj usor numai daca imi permit montaea unor cauciucuri mai late si mai mari (in diametru) - parerea mea :mrgreen: .

2) Regula spune ca in general nu ai voie sa cresti diametrul jentii cu mai mult de doi inchi/zolli (inafara de problemele cu caroseria frana nu este proiectata pentru roti cu diametrul infinit).

 

pai hai sa vedem:

punct de plecare => standard: Janta 13", anvelopa 155/65 R13 (+indice de incarcare si viteza care pt. moment nu ne intereseaza) cine cunoaste stie ca odata cu latirea anvelopei trebui sa scada indicativul de balonaj (intrucat reprezinta procente din latime) sa nu dea o eroare prea mare la km/vitezometru.

 

buuuun sa zicem ca mergem pe maxim => janta de 15" (4 prezoane cu distanta cum trebui pentru matiz, tot ce trbui, si presupunand ca se gaseste asa ceva...) ar insemna un cauciuc de 175/45 R15, asadar domnilor matizari intrebarile mele sunt:

 

1. Unde exista anvelopa la dimensiunea 175/45 R15?

2. Daca exista dimensiunea asta este omologata de RAR? - dupa bunul meu simt (pe care imi place sa cred ca il am :mrgreen: ) nu prea e viabila dimensiunea.

 

astept replicile voastre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe ce drumuri vrei sa umbli tu cu un talon de 45% din 175 ? Apoi, urca-te la volanul unui Matiz cu pneuri de 175 si vezi cat iti scade manevrabilitatea in circulatia urbana. O sa ai o masina buna, doar, de facut poze cu ea.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam la ce suma ajunge un set de jenti din aliaj?

 

Am gasit pe RXM.ro un set cu 700 lei ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pe ce drumuri vrei sa umbli tu cu un talon de 45% din 175 ? Apoi, urca-te la volanul unui Matiz cu pneuri de 175 si vezi cat iti scade manevrabilitatea in circulatia urbana. O sa ai o masina buna, doar, de facut poze cu ea.

 

ok, de acord (cam la genul asta de replici asta ma asteptam) numai ca,,, curiozitatea ramane: or fi existand asemenea anvelope? lasand la o parte drumuri, treburi socoteli...

 

si apropos manevrabilitate daca tot ai adus cuvantul asta in discutie, ai idee cum functioneaza directia cu "bara pivotanta" asa cum este la Hyundai i10, ca are un unghi de bracaj sa fie al naibii, jumate cat matizul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era o intrebare, nu o replica. Pneuri cu talon mic se pun la mersul pe autostrada pe masini cu suspensia foarte buna pentru ca se elimina rolul de amortizor al pneului. La Matiz este suficient sa bagi presiune 2,3 in pneuri si masina sare ca un tantar, iar toate socurile le simti in corp. Despre strambarea cu mare usurinta a jantelor in cele mai mici gropi atunci cand ai talon asa mic nu cred ca mai trebuie discutat.

 

Nu cunosc raspunsul la intrebarea ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-6109-1215649151_thumb.jpgpost-6109-1215649205_thumb.jpgpost-6109-1215649231_thumb.jpgpost-6109-1215649265_thumb.jpgpost-6109-1215649290_thumb.jpg

Buna ziua,

iata ca am revenit din "lumea virtuala" a acestui forum cum ii spun unii cu niste poze

-jantele sunt mile miglia fabricate in Italia 6jx14" 4x114,3 vin ca turnate pe matiz

-pneurile sunt 165/60/14 si in ciuda avertizarilor voastre cad perfect pe jantele late de 6j

-nu ating la bracaj maxim (deja am castigat un pariu cu mecanicii de la un service daewoo)

-intradevar am pierdut cateva sutimi (sau secunde) la 0-100 km/ora dar mie unu imi place cum arata

-masina sta mai bine in curbe luate cu viteza,iar, parerea mea, nu a unui sofer de curse

acum astept criticile rautaciosilor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faine, totusi e posibil sa-ti atinga daca ai 4 persoane (+)in masina, bagaje...

Jantele nu au un "capac" pt. zona de mijloc, sa mascheze prezoanele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super faine jantele, cat e halatu ? Eu zic ca nu ar trebui sa atinga pt ca nu sunt chiar asa de imense precum par :D .

post-1682-1215677058_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cei ce nu au facut calculele inca, jantele mai mari pe Matiz nu ar trebui sa atinga deoarece aripile au decupajul circular (asta daca nu punem la socoteala jantele care ies prea mult in exterior sau cele cu diametrul total crescut peste limita bunului simt).

Pe de alta parte, cresterea diametrului jantei trebuie sa fie facuta concomitent cu scaderea balonului cauciucului, ca sa nu apara probleme majore la kilometraj etc.

Suplimentar, ca sa scapati de grija "atinsului" si sa va balansati mai restrans, montati arcuri sport de Matiz (FK Automotive si nu numai) cu amortizoarele originale si veti fi multumiti atat de aspect, cat si de performante (atat cat se poate vorbi - de aspect si performante - la un Matiz). Parerea mea -> arcurile ar trebui sa fie grija nr. 1 inainte de montarea jantelor sau concomitent cu ~.

Pentru cei care se plang de disconfort datorita balonului mai mic sau suspensiei mai rigide... ne pare rau, va trebui sa optati intre sufletul in rai si altceva -> nu exista acelasi confort cand cauti performante mai bune si aspect mai placut. Nu vreau sa se supere nimeni pe mine... eu poate m-am obisnuit cu socurile mai mari la denivelari (avand gume 215/35/R16 si arcuri sport de Matiz pe un Tico) si va spun cu mana pe inima ca diferenta de "confort" o consider infima fata de urmatoarele avantaje:

-masina se balanseaza mult mai putin la acceleratie si la franare, ceea ce inseamna si o franare mai buna, si o acceleratie mai controlata;

-este mult mai stabila in curbe, practic nu se mai lasa aproape deloc stanga/dreapta;

-datorita avantajului de la prima liniuta, lumina farurilor nu mai prezinta acea variatie sus-jos care da impresia de flash-uri, la acceleratie, franare sau schimbarea treptei;

-nu in ultimul rand, aspectul este incontestabil altul cu o janta mai mare cu 3-4 numere (4 in cazul meu).

 

Inainte sa-mi sariti in cap in legatura cu gropile si eventuala deformare a jantelor, va anunt ca gumele cu balon sub 50, daca sunt facute cu simt de raspundere (sau, mai bine zis, daca sunt facute si pentru Romania), prezinta acea buza de protectie din cauciuc plin, buza care, cum se spune in popor, "face toti banii".

 

Jantele din poza (16 inci, 7J, 4x114,3 cu ET 35) le-am montat cu anumite sacrificii si modificari, depasind diametrul total original cu circa 1 cm, insa pe Matiz nu ar fi probleme de acest gen. Folositi un calculator de cauciucuri, sa vedeti cum puteti face sa pastrati macar diametrul total la fel ca acela din talon.

post-1649-1216133899_thumb.jpg

Edited by th3_grimreaper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Sunt de acord cu <Th3_grimreaper> iar avantajele se vad... Jantele de pe tico au ajuns slava Domnului pe masina mea. Un matizaur. Acum chiar se poate numi "micul gigant"... Multumesc <th3_grimreaper> pentru ajutorul acordat, multumesc ca m-ai ales ca viitor utilizator a acelor jante... Multumesc... Atasez poze... Multumesc... cu respect

post-2624-1218553342_thumb.jpg

post-2624-1218553390_thumb.jpg

post-2624-1218553418_thumb.jpg

post-2624-1218553440_thumb.jpg

post-2624-1218553459_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salutare! Sunt de acord cu <Th3_grimreaper> iar avantajele se vad... Jantele de pe tico au ajuns slava Domnului pe masina mea. Un matizaur. Acum chiar se poate numi "micul gigant"... Multumesc <th3_grimreaper> pentru ajutorul acordat, multumesc ca m-ai ales ca viitor utilizator a acelor jante... Multumesc... Atasez poze... Multumesc... cu respect

 

Ai facut o treaba buna ! Ce firma sunt jantele si ce pret au fost ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper sa nu te superi dar nu ma incanta prea tare cum arata. Par disproportionate fata de restul masinii iar faptul ca ies in afara atat de tare iarasi nu e ok... Asta ca sa nu mai spun ca la capitolul confort s-au adus puternice concesii, lafel si la capitolul comoditate la volna (din seria valeu gropicica).

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si sincer, pe spate mi se pare ca arata chiar caraghios, adica un tambur micut-micut si ditamai janta.

Iti doresc sa nu ai drumuri prin ardeal(covasna, harghita).

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...