Jump to content
 

Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Inca o intrebare: ma gandeam sa spal motorul la masina, afecteaza cu ceva instalatia de gpl?Poate sa intre apa si sa se strice ceva?

Daca ai ECU-ul metalic si capsat n-ar trebui sa ai probleme. Ii faci si tu atenti sa nu insiste cu apa prin zona lui. In plus, o alta chestie este ca mai mult ca sigur iti va intra apa la bujii. Mie asa mi se intampla de fiecare data. Acum, cand vreau sa spal motorul, intodeauna dau capacul de la bujii jos, indes cat mai multe carpe uscate si bune absorbante acolo, pun cpacul la loc si abia apoi ma duc la spalatorie.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ok,deci pana la urma o sa il spal incet,manual,la spalatorie au zis ca ei nu baga motorina in pompe sa spele cu apa foarte fierbinte,toti am vazut ca spala cu apa rece  :wallbanger:  !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alea nu-s spalatorii, daca spala cu apa rece. Importanta este solutia utilizata, nu toti au.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Revin cu problema mea,deci: Agrom recomanda BRC STAG 100 (Nubira euro 2) si la G&G orice este posibil,nu fac

discriminari pot monta orice instalatie. In concluzie am sa pun o instalatie BRC la G&G.

Multumesc pt ajutor. Am sa revin cu alte intebari :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut

Ma inscriu la categoria incredibil,imposibil.

Vad ca aveti o multime de probleme cu instalatii GPL performante si" foarte performante"

Zilele acestea mi-am montat o instalatie GPL pe leganza si functioneaza neasteptat de bine.

Pana aici nimic deosebit veti spune.

Instalatia GPL este recuperata de pe batrana mea dacie deci este modelul pentru carburator.

Am adaugat un releu cu doua sectiuni care decupleaza injectoarele si pompa de benzina, racordul

de gaz vine montat (intepat)deasupra clapetei de acceleratie.

Ma suparat putin pana am reglat-o din vaporizator si surubul acela de debit pentru un consum optim

dar si pornire usoara.

Ma mira foarte tare cum o instalatie "empirica"se comporta asa de bine.

Porneste la prima sau a doua cheie indiferent daca motorul este cald sau rece ,ba chiar la rece

porneste din prima in majoritatea situatiilor.

Alta chestie cere ma mira citind problemele pe cara le intampinati este ca isi mentine ralantiul la

fel ca si pe benzina,daca pornesc aerul conditionat,virez sau pornesc consumatori electrici importanti

nu are nici o variatie la ralanti.

In legatura cu consumul va pot spune urmatoarele:9/100 in afara,12-13/100 in oras stiti cum este Bucurestiul

Deja am discutat pentru omologare,va fi greu dar nu imposibil.Am parcurs 1200km fara niciun incident.

Si cand te gandesti ca voiam sa dau 2000 de lei pe una "performanta"dar si cu o mie de probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru Leganza iti rebuie cel putininstalatie care sa aiba motoras de debit reglabil electric si ECU care sa faca treaba asta. Ceea ce nu era necesar la carburatie. Deci ...

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Florinell, eu vroiam sa spun ca iti trebuie motoras electric si ECU pentru omologare RAR, presupunand ca a ta este Euro2. De mers, normal ca merge si cu instalatie de Dacie. Diferenta este foarte mare in privinta calitatii. Fratele meu are instalatie BRC cu electronica STAG100, iar eu am secventiala. Diferenta intre felul in care merg cele 2 Leganza, as putea spune ca este uriasa. Iti recomand asadar sa mergi intai cu o Leganza cu secventiala si apoi sa ne spui daca vezi vreo diferenta.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zici ca este o diferenta uriasa intre stag100 si secventiala, ca tip constructiv da,

dar ca functionare efectiv a masinii ce diferente asa de mari sa fie?

A mea porneste usor,ralantiul este ok,consumul de asemenea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zici ca este o diferenta uriasa intre stag100 si secventiala, ca tip constructiv da,

dar ca functionare efectiv a masinii ce diferente asa de mari sa fie?

A mea porneste usor,ralantiul este ok,consumul de asemenea.

Permite-mi sa-ti adresez eu tie o intrebare la randul meu. Ti se pare mai bun sistemul de gestiune al motorului de la Leganza (injectoare, ECM) sau cel de la Dacie (carburator) ? Daca cumva imi vei raspunde ca ti se pare mai bun cel de la Leganza as vrea sa stiu de ce, pentru ca practic si Dacia, la fel ca si Leganza porneste usor si isi tine relantiul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu crezi ca vreau sa ne contrazicem.

Sistemul de gestiune a-l motorului(ECM)si anumiti senzori functioneaza partial si pe gpl.

Iar functionarea corecta sau nu pe gpl i se datoreaza si lui intr-o anumita masura.

Eu am fost surprins placut de aceasta instalatie deoarece niste mari mesteri GPL-isti

au spus ca nu va functiona in veci ba mai mult ca nici macar una pentru injectie unipunct

nu poate functiona pe Leganza.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt si eu curios de o chestie: ai check engine aprins in bord sau nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne-ar fi anuntat, zic eu.Curios, ce simplu a rezolvat o chestie "complicata".

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Sistemul de gestiune a-l motorului(ECM)si anumiti senzori functioneaza partial si pe gpl.

2. Iar functionarea corecta sau nu pe gpl i se datoreaza si lui intr-o anumita masura.

3. [...] niste mari mesteri GPL-isti

au spus ca nu va functiona in veci ba mai mult ca nici macar una pentru injectie unipunct

nu poate functiona pe Leganza.

1. Principalul atribut al ECM-ul este sa controleze timpii de injectie in functie de conditiile de lucru (temperatura aer, presiune benzina, sonda evacuare) si cerintele soferului. Singurul lucru pe care il mai controleaza cand functionezi pe gaz este relantiul. In rest, NIMIC. Ca fapt divers Cielo vechi cu o singura axa cu came si delcou functioneaza foarte bine pe gaz ... fara ECM.

2. Functionarea corecta sau nu pe GPL nu are nici o treaba cu ECM, ci cu cat de corect invarti tu suruburile astfel incat sa nu dai peste cap ECM-ul.

3. Mesterii aia sunt niste mari cretini. Absolut orice masina care functioneaza pe benzina, va functiona mai bine sau mai rau pe GPl, dar va functiona. Iar masinile Daewoo, ale caror motoare sunt vechi merg de n-au nici o treaba. Ce mare lucru ?! Iei furtunu' de gaz, il bagi in admisie, tai benzina si de acolo motorul isi trage gaz cat are el chef, ii da foc si gata ...

 

Crede-ma ca punand o instalatie de carburatie pe Leganza n-ai savarsit o mare minune si este ceva absolut normal sa isi tina relantiul si sa porneasca usor. Ca tie ti-au spus niste mecanici prosti ca asa ceva nu este posibil iti va indica tie un posibil motiv pentru care exista colegi de forum care nu sunt multumiti de montajele lor. Cum sa-i ceri unui astfel de idiot sa-ti puna diuzele corespunzatoare puterii motorului sa sa-ti faca o mapa de injectie corecta ?!

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost inteles gresit nu am vrut sa spun ca am inventat "apa calda"ba mai mult pot sa spun ca am invatat foarte multe de pe forum.

La intrebarea lui Mircea raspunsul este da ,din moment ce ECM sesizeaza nefunctionarea injectoare +pompa dar si de la sonda lambda

care de asemeni sesizeaza amestec bogat sau sarac si nu il poate corecta prm intermediul ECM.Cu ajutorul informatiilor de pe forum

si a manualului am schimbat cureaua de distributie +role si pompa de apa.

Concluzia este multumiri celor de pe forum sincer si fara ghilimele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La intrebarea lui Mircea raspunsul este da ,din moment ce ECM sesizeaza nefunctionarea injectoare +pompa

Un emulator de injectoare second e pe undeva pe la 30 de lei. Sa mergi cu Check-ul aprins nu este ok, deoarece atunci cand se aprinde Check-ul, ECM-ul incarca niste setari de avarie care nu sunt chiar optime pentru motor. In principal modifica avansul si motorul devine ceva mai lenes. In privinta sondei lambda, te sfatuiesc sa iti reglezi noxele pe un analizaor de gaze si lambda n-ar trebui sa sesizeze probleme, daca membrana vaporizatorului este inca elastica. Coroborat cu emulatorul ala, masina ar trebui sa iti mearga bine ...

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut

Unde as putea gasi un emulator pentru injectoare Leganza?

Contine cumva niste inductante (bobine)care simuleaza injectoarele?

In situatia ca nu gasesc unul ce date ar trebui sa aiba bobinele si cate bucati trebuie?

Stiu ca sunt patru injectoare ,dar parca sunt conectate cate douain paralel.

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua tuturor

Am observat, (din greseala) ca nu imi mai indica la ceasul ala de pe butelie cat gaz am(dar o sa mai verific cand am sa ii pun mai mult gaz), si am scos putin capacul ala transparent sa ma uit mai bine ca era noapte si ma uitam cu lumina telefonului, si cand am pus mana pe bobinuta aia de pee butelie am obs ca era aproape fierbinte. E normal? Asa e si la voi?

Oricum trebuie sa fac efortul financiar sa ii fac revizie la instalatia GPL(cca 250 RON maxim, asa a zis un nene de la o firma care face astfel de revizii)

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut

Unde as putea gasi un emulator pentru injectoare Leganza?

In situatia ca nu gasesc unul

La orice service care monteaza GPL gasesti asa ceva, nu sunt special pentru Leganza. Oricum la Leganza trebuie sa tai firele si sa le cositoresti din cauza carcasei mufelor care nu-ti permite sa mufezi instalatia masinii cu emulatorul decat daca poate o spargi cumva.

bobinuta aia de pee butelie am obs ca era aproape fierbinte. E normal? Asa e si la voi?

E normal ca bobina aia sa fie incinsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am urmatoarea dilema: in conditiile actuale de criza, pretul benzinei in crestere zilnica si masuri de austeritate este o solutie sa montez o instalatie GPL pe Nubira 2? Nu am probleme la consum, putin suparator consumul urban atunci cand sunt grabit... Anual parcurg aproximativ 10.000 km si ma gandesc ca se poate amortiza investitia rapid datorita pretului la benzina.

Care sunt costurile totale (instalatie, diverse piese, ITP-ul, etc)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti din Valcea, mergi pana la Adiautogas si ai sa obtii raspunsuri pertinente la multe din intrebarile tale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am urmatoarea dilema: in conditiile actuale de criza, pretul benzinei in crestere zilnica si masuri de austeritate este o solutie sa montez o instalatie GPL pe Nubira 2? Nu am probleme la consum, putin suparator consumul urban atunci cand sunt grabit... Anual parcurg aproximativ 10.000 km si ma gandesc ca se poate amortiza investitia rapid datorita pretului la benzina.

Care sunt costurile totale (instalatie, diverse piese, ITP-ul, etc)?

Pai iti trebuie maxim 15.000 km ca sa amortizezi o instalatie secventiala Tomassetto care costa intre 2.000 si 2.300 de lei. O astfel de instalatie functioneaza complet automat, este usor de reglat, fiabila, iar diferenta dintre mersul pe benzina si GPL este practic 0. Pe N2 iti va consuma cu 1l in plus GPL fata de benzina. Deci fa-ti calculele si ia o decizie.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Am pus si eu instalatie de gaz pe Nubira mea acum doua saptamani.Instalatia este tomasseto stag 200 si sunt foarte multumit,cateva zile, la inceput nu se prea intelegea cu motorul (la decelerari bruste se balbaia relantiul)acum dupa 500km merge foarte bine,consumul este aproximativ la fel,intre 11% si 12% prin Bucuresti,are cuplu mai mare pana la 3000rpm.Pretul a fost 2000+300 butelie toroidala de 43 de litri. Deci sunt foarte bucuros de investitia facuta :banana:

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti din Valcea, mergi pana la Adiautogas si ai sa obtii raspunsuri pertinente la multe din intrebarile tale.

 

 

Multumesc pentru raspuns! Zilele urmatoare imi fac timp sa trec pe acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am urmatoarea problema cu a mea instalatie-BRC/STAG 100.

Atunci cand o pornesc, cu motorul rece(in orice perioada a anului) daca o trec pe GPL mai devreme de 3-5 minute(vara doar 2-3 minute) imi tremura la relanti foarte rau si de multe ori se opreste motorul.

Daca o las cateva minute inainte sa o trec totul e perfect. De asemenea daca o trec pe GPL ca in primul caz-->incepe sa tremure-->se opreste motorul(sau il opresc eu)-->pornesc masina-->trec imediat pe GPL si totul e ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic.

Asadar, de ce a doua oara, chiar daca nu las motorul sa se incalzeasca nu mai face probleme?Daca fac procedura asta inclusiv iarna cand sunt temperaturi negative am acelasi rezultat.

 

Sper ca nu am alambicat prea mult explicatia.

 

L.E. Mentionez ca pana acum un an nu am avut problema asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...