Jump to content
Sign in to follow this  
naghis

Chevrolet Epica 2,0D Rezolvare motorina in ulei, regenerari foarte dese

Recommended Posts

Observatii preliminare:
Vara trecuta, la un drum dus catre mare, aproximativ 250 km, Epica isi facea regenerare a DPFului de 3 ori, consum marit de aproximativ 12% in momentele regenerarii,
altfel avand un consum decent zic eu de aproximativ 7% la mers legal si la stilul meu de condus.

Ajung la destinatie, trag joja la ulei sa verific uleiul si vad un nivel crescut al nivelului cu cel putin (am apreciat eu) o jumatate se litru.
La intoarcere acelasi lucru, ba chiar am prins a patra regenerare la intrarea in Bucuresti. Ganduri bune imi treceau prin cap, gen, OLx, Remat, foc... 🙂 
Dupa cateva zile am verificat uleiul si crescuse si mai mult nivelul plus ca uleiul era "apa" facut. Ganduri vesele de foc de tabara...

Buuun, zic asta este, trec uleiul la pierderi planificate, ganduri deosebit de pozitive vis-a-vis de faptul ca cine drqu m-a pus sa-mi iau diesel...

Binenteles ca am schimbat uleiul iar prima observatie vizibila in compartimentul motor a fost ca "mustea" uleiul in/pe tubulatura care duce de la valva PCV la Turbina.
Scoasa tubulatura, curatat, verificat turbina (care si ea era murdara de ulei), totul ok.  Efectele le aveam, ma gandeam la cauze si la remedierea situatiei.

Am cerut sfatul colegului @ches iar pentru partea cu ulei in turbina m-a indrumat in montarea unui Oil catch can, care si-a dovedit utilitatea imediat. foto1

Ramasese partea cu contaminarea uleiului cu motorina care ca efect duce la subtierea uleiului, vaporizarea lui, ajunge in turbina si cumnecum sfarseste in DPF ducand la infundarea lui, check engine, limp mode...

Dupa un timp, la o verificare de rutina facut impreuna cu prietenii si colegii forumisti @mirceajo si @lucian gabriel, s-a descoperit probleme la tevile de presiune ale DPF-ului foto2 si 3.
Astfel: teava de metal ce duce catre capatul dinspre evacuare al DPFului nu mai avea piulita de strangere iar un cot de cauciuc de la partea din fata era spart iar astfel calculatorul, caci el comanda regenerarea DPFului, nu mai citea\stia gradul de incarcare cu funingine si tot incerca sa faca regenerari.

Am schimbat furtunul de cauciuc, am schimbat piulita de la teava se metal iar situatia s-a schimbat in foarte bine.
Acum am regenerari in oras la peste 500 km
Uleiu nu mai ajunge in turbina multumita Oil CC deci am si un mers la ralanti al motorului sub 800 r/min
Consumul la mers in oras sta in jurul lui 8%, deci imbunatatiri vizibile ale mersului masinii.
Uleiul NU mai este contaminat cu motorina in urma regenerarilor.

Pentru viitor voi rezolva si cu problema scimbatului membranei la valva PCV.

Am scris asta pentru ca eu fiind "Stan patitul" este bine sa afle si altii si sa nu se mai arunce in a verifica doar in compartimentul motor, cauzele pot fii si sub masina.

Multumesc colegilor @ches, @mirceajo si nu in ultimul rand lui lucian gabriel.



 

OIL CC resized 2.jpg

68858010_356819828531632_8910522676234158080_n.jpg

69143864_388600921855261_7957135409350180864_n.jpg

Share this post


Link to post

Multumesc pt apreciere si pentru ca ai scris patania aici! 🙂 

Adaug la ce ai scris tu si fisurile din traseul de evacuare dinainte de DPF. La mine era ciupit nitel racordul flexibil si din cauza asta isi facea regenerari mai des, nu reusea sa creeze o presiune suficient de mare ca sa curete DPF-ul ca lumea. Dupa schimbarea racordului totul a revenit la normal.

Bafta!

  • Like 1

Share this post


Link to post
3 hours ago, ches said:

..."fisurile din traseul de evacuare dinainte de DPF. "

Buna idee, am sa verific si la mine racordul flexibil.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...