Jump to content
 

Sign in to follow this  
AdrianHH

Sa schimb uleiul?

Recommended Posts

Salutare,

Pt Sparkul meu M200 /2007 1.0SE 49kw am folosit de la achizitie(61k km) pana la ultima revizie(135k km) numai ulei GM 5w30.

Tot am citit ca pt temperaturi inalte(peste 30grade) cat si turatii multe(urmeaza sa fac 2000km cu el ,deci turat) nu e indicat 5w30.

In manualul lui sunt recomandate 5w30/10w30(pt temperaturi pana in 30grade) dar si 15w40 (asta e pt pana in 40grade)-deci as zice ca ar fi mai bun.

De mancat nu mananca ,doar pierde putin pe la garnitura de la tacheti(alta poveste).

Am si instalatie GPL pe masina de aproximativ 42k km.

In ultimii 20k km motorul e cam zgomotos pe accelerari(un zgomot de rontzaiala-cu tot cu distributie noua/ulei nou-nu stiu daca are legatura).

Sa incerc GM 15w40(singura parere pana acum de la un mecanic a fost 15w40 liqui molly)?

La reprezentanta la 65 k km pusesera 5w30.

Sunt in dubii si trebuie sa il schimb cat mai repede.

Ceva sfaturi va rog?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Tu nu ai o problema tehnica propriu-zisa, discutia asta putea fi purtata pe topicul dedicat uleiurilor de motor.

Totusi, ideea de a trece de la 5W30 la 15W40 mi se pare nu doar extrema ci s si gresita. Date fiind conditiile pe care le-ai mentionat, "saltul" firesc ar fi inspre 5W40.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In carte sunt mentionate doar cele 3 variante de ulei, 5w40 nu e mentionat deloc.

De ce ar fi 15w40 gresit?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre 5W30 (pe care spui ca il folosesti in prezent) si 15W40 sunt exagerat de multe salturi !

5w30 -> 5W40 -> 10W-30 -> 10W-40 -> 15W40

Dupa cum vezi, eu ti-am recomandat un ulei care presupune un singur salt. Mai mult, din descrierea pe care ai facut-o tu in primul post rezulta ca te-ai speriat de drumuri lungi si regimuri de lucru la temperatura inalta. De asta ... 5W40. Ti-as recomanda sa te documentezi putin in ceea ce priveste indicii care caracterizeaza un ulei, sigur te vei lamuri rapid de ce ti-am facut recomandarea respectiva.

Asa cum am mai zis, ar fi util sa urmaresti topicul dedicat uleiului de motor.

Date fiind ultimele informatii, acest topic se inchide.

LE: Dupa parerea mea, merita parcurs si acest topic

 

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...