Jump to content
 

Sign in to follow this  
AZH

Turatzie Mare La Pornire-tico

Recommended Posts

La pornire intra socul automat.

Stie cineva cum se poate scurta aceea perioada cat motorul este turat "de parca isi i-a zborul"?,sau macar sa functioneze mai putin turata? :-?

nu stiu daca am fost destul de explicit, dar ma scoate din sarite :wallbanger: :wallbanger: :wallbanger: "CHESTIA ASTA"

Edited by Shenck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda. Renunţă la majuscule, altfel nu te citeşte lumea.

 

Te-o scoate din sărite, dar e pusă acolo cu un scop !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate regla, sint citeva suruburi din care se regleaza cit de turat asa stea si cit timp sa stea asa de turata. Vezi ca s-a mai dicutat. Citeva minute (3-4) e normal sa stea turata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este probabil o electrovalva care face bypass intre aerul de deasupra clapetei de acceleratie si cel de dedesubt, rezultand cresterea turatie. La mine daca mai am putin si opresc motorul ( uit sa calc ambreiaj la timp cand franez) se tureaza cateva secunde exact la fel ca atunci cand o pornesc, calda. A nu se confunda electrovalva de relanti cu cea descrisa de mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

turatia socului se regleaza din surubul care porneste din corpul socului automat. Este in vecinatatea surubului de reglaj relantii, de ce nu ma insel deasupra. Timpul nu se poate regla pt. ca este un termostat si tu cu surubul asta practic reglezi cat de mult sa impinga clapeta.

Ridicarea de turatie de care pomeneste Senna nu are legatura cu socul. Intra in actiune in functie de depresiunea din galeria de admisie si o electrovalva pt. a ridica turatia motorului cand intra AC-ul si electroventilatorul. Cand motorul da sa se opreasca apare o situatie care cortespunde parametrilor sai si ridica turatia. Efect secundar :)

Edited by Pedala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu motorul functioneaza cel mai bine cand apa ajunge la 80 grade C, daca gresesc sa ma corectati.

 

Socul are rolul sa-ti incalzeasca cat mai repede motorul ca sa circuli cu motorul incalzit, iar cum iarna nu-i ca vara, iarna sta mai mult activat.

E normal sa faca asa, nici motorul nu e izolat fonic si se aude cam naspa. A auzit un vecin cum face masina mea cand porneste si a concluzionat mandru "ce naspa se aude" - de' el are megan 2, sedan, dizel.

 

Daca dupa ce se incalzeste motorul scade turatia la normal, inseamana ca-ti functioneaza socul.

Parerea mea: daca-ti functioneaza socul lasa-l asa cum e, nu de prosti l-au inventat astia.

 

Cu ocazia asta cat sta masina pe loc si se incalzeste putin, in special iarna, se incalzeste si uleiul din cutie si nu-ti mai apare uzura asa de repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc tuturor pentru raspunsurile voastre.Voi incerca sa vad ce ar trebui sa reglez sa am turatia mai mica.Sambata sunt "pe shurubareala".Va tin la curent.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut...

am si eu un tici sx pe care tocmai l-am dus la o verificare pt ca l-am achizitionat recent si nenea ala de acolo mi-a vazut pe tester o turatie la relanti cu motorul cald de 1000-110 ture in conditiile in care la gaze...parca oxigenul era foarte mare...asa a zis nenea. Mi-a spus sa-i mai iau un pic din aer...Asta inseamna surubareala la carburator,dar unde??? poate cineva sa-mi spuna care surubel trebie bibilit...merci :-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi!

 

Cam cat timp este normal sa functioneze socul automat?, eventual pe sezoane...

 

Remarca: dimineata cand plec cu tico-ul (nu astept sa se incalzeasca motorul),si nu-i nevoie sa apas acceleratia, este normal?

 

proprietar de-o luna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai naspha moment a fost cand unul dintre "meseriasii" de la mine de la firma a mers cu Tico 100Km ( Campina - Bucuresti) fara APA!!! Pornea si statea foarte turat. Socul automat este reglat de temperatura apei, de termostat si evident prin reglajele carboratorului. Verificati nivelul lichidului de racire. Din reglaje se poate remedia foarte putin. Asta si datorita faptului ca motorul se incalzeste foarte repede. Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimineatza cand pornesc motorul se tureaza cam mult, o las 1 min motorul inca este turat, plec fara sa apas acceleratia si dupa vreo 3 min de mers si 2 semafoare nu mai e turat..revine la normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dimineatza cand pornesc motorul se tureaza cam mult, o las 1 min motorul inca este turat, plec fara sa apas acceleratia si dupa vreo 3 min de mers si 2 semafoare nu mai e turat..revine la normal.

 

 

corect. asta patesc si eu.

 

dar, este normal?

 

dupa ce socul se opreste, sau spre finalul actiuni trebuie sa "pisc" acceleratia...

 

anormal este ca trebuie sa calc frana sa-l domolesc...

 

(lichidul de racire este in limite)

Share this post


Link to post
Share on other sites

multi mi-au zis ca e normal sa se tureze asa..in felul asta se incalzeste mai repede..cica sa-l las asa si sa nu umblu la reglajul socului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turatia mare la pornire se poate reduce prin desurubarea "surubului lui Pepinno" din jumatate in jumatate de tura pana se obtine o turatie convenabila. Detalii aici: reglaj relanti rece

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...