Jump to content
Sign in to follow this  
bibicu

Explicatie Resetare Ecm

Recommended Posts

Am vrut sa scriu la rubrica "Reset ECM", insa era blocata :D si am considerat ca ar fi logic sa va dezvalui explicatiunea stiintifica a "ritualului" de invatare idle learn. Ala a fost facut pentru credinciosii carora daca l-i se spune sa faca intr-un fel, ca asa e bine, apai ei asa fac fara sa cracneasca. Am stat si m-am zvarcolit incercand sa inteleg de ce trebuie sa urmez pasii aia si negasind logica nu i-am urmat niciodata si n-au fost probleme prea mari cum ar fi frisoanele de la motoare.

 

Explicatiunea:

 

Intr-un limbaj mai "academic" - Avem niste masini date dracu' d'aia tre' sa fim si noi mai cu mot(adica dhastepti).

M-am apucat si eu ca si voi sa fac tuning, ca haleste animalu' si m-am infipt direct in chip. L-am luat l-am desfacut pe toate partile, m-am uitat ca idiotu' in soft si in datele care nu imi dadeau nicio logica, am citit, am intrebat (in rusa. a dracu' aia de rusa ca nu m-a batut la timpul potrivit) si am descoperit minunea. Era Fuego. Glumesc, minunatia stie sa merga cu benzina de 83, 87, 91 si 95. Si de aici putem divaga in cel putin 5 topicuri din forum. Initializarea se face pentru ca prima dintre benzine este cea de 83 si calculatorul trebuie sa treaca prin toate tabele de avans ca sa ajunga la 95. Am zis ca lesin cand am vazut ca maidanezu' meu stie sa mearga cu benzina de 83. Deci are 4 tabele de avans in functie de cifra octanica si acum intelegeti de ce trebuie sa o descantati asa ca sa mearga normal. Pacat ca nu mai gasim benzina de 83, poate era mai ieftina.

post-9396-0-75966200-1358667887_thumb.png

post-9396-0-54985000-1358667896_thumb.png

Edited by bibicu

Share this post


Link to post

Eu personal nu am inteles mare lucru din postul de mai sus :)

 

PS Cum se "prinde" ECM-ul de care benzina e in rezervor?

 

PS2 Ilde learn-ul, nu e acelasi lucru cu resetul.

Ilde learn, defapt masina isi invata "range-ul" de pasi la IAC, dupa care nr de pasi aproximativ la relanti (cu si fara A/C). Masina merge si fara acest "idle learn" insa avem cateva beneficii daca il facem.

PS3 Mai citeste topicul respectiv "blocat" dupa care mai discutam, daca mai e ceva de discutat.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Hai sa incep cu inceputul. ECM modifica avansul la aprindere si alti parametrii in functie de feddback-ul primit de la senzori (temperatura, presiune atmosferica, sarcina, turatii etc) Pentru asta are predefinite niste harti care spun ce avans trebuie sa aiba in functie de conditii. La 800 RPM (mers in gol)avansul este undeva la 5,6 grade pe cand la aceeasi sarcina,dar la 4000 RPM este undeva la 32-34. Daca pui un scaner si urmaresti avansul la aprindere in timp ce o accelerezi ai sa vezi ca se modifica si face asta in functie de "harta" de pe eprom. Acum nu vorbim de avans static, asta e alta treaba. Vorbim de avansul activ, care la masinile fara ecm este vacuumatic. La noi ECM-ul este insarcinat sa faca treaba asta.

 

Nu m-am prins cum se prinde ecm-ul de care benzina are in rezervor, cert este ca are 4 harti pentru avans pe eprom, fiecare cu alte valori si pentru cifrele octanice de mai sus. Eu banuiesc ca stabileste in functie de reactia motorului la o anumita cantitate de benzina. Am citit topicul respectiv pe toate partile. Pana la urma IAC-ul nu da niciun feedback si intrebarea se poate pune si de unde stie ECM-ul daca IAC-ul executa comanda? Are o tinta pentru "idle RPM" si daca se duce prea jos deschide mai mult apoi intra MAP-ul si comanda, in functie de depresiune, o anumita cantitate de benzina. Ma gandesc ca tot din asta stabileste si CO a combustibilului.

 

PS: Nu zic ca ce spun eu e adevarul absolut, dar asta e ce cred.

Edited by bibicu

Share this post


Link to post

Pai, ti-ai raspuns singur, hartile alea sunt pentru diferite regimuri si eu am vazut doar vre-o 3, relanti, moderat si "full power". Deci nu au legatura cu cifra octanica, nu ai cum sa ai o "mapa" pentru tot regimul de mers.

Exact cum zici mai sus cu avansul vacuumatic, chiar ma mir ca ai cunostintele astea si ai ajuns la concluzia cu cifra octanica.

 

Nu te-ai prins fiindca nu se prinde, nu are cum :) . La masinile mai vechi (cred ca si espero 1.8 e printre ele) exista un comutator de cifra octanica, ia cauta pe forum despre asta. Nu exista nici macar senzor de detonatii deci, ECM-ul chiar nu primeste nici un fel de informatie despre acest aspect, trebuie setat manual.

 

La masinile fara sonda lambda, amestecul se face din potentiometrul de CO, care se regleaza pe analizor, cauta si asta ;)

 

PS Per total, ai de cautat, sunt multe informatii pe forumul asta, totul e sa ai timp sa "filtrezi" utilul. Si ca sa raspund si la aia cu "idle learn" pe scurt, daca procedura e facuta corect, la pornire n-o sa mai stea masina turata la 2000 si de ture pana se prinde cam care e pozitia iac-ului pentru relanti, la pronirea A/C-ului nu mai apar fluctuatii de turatie ...etc.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

In mod normal, nu exista cele 4. Exista una singura iar regimurile sunt conditionate de anumiti paramertii. De exemplu la temp "x" creste sau scade avansul cu "Y" grade fata de harta de avans. Nu exista o mapa pentru ficare regim, ci numai una care este modificata in functie de regim. Aici avem 4. Crede-ma ca mi-ar rupt capul cu ele. In pozele din primul post se vede clar. Mai mult de atat, am reusit sa inlocuiesc ecm-ul cu laptopul in timp real. Poate o sa postez un filmulet cu reactiile masinii. Adica Laptopul conectat in mufa de diagnoza preia functiile ecm-ului, si de acolo pot fi alterati parametrii in timp real. Trebuie doar sa plec in teste :D

 

PS. putin offtopic. Nu trebuie sa demonstrez nimic nimanui, asa-i? Ca nu ma crezi e una, dar ca ma contrazici fara argumente e altceva. Nimeni nu s-a nascut invatat, problema e ca n-as vrea sa fiu unu' dintr-aia care sa si moara la fel. "Crede si nu cerceta" e cam perimat. Nu ma intereseaza efectele "idle learn-ului" si nici nu ma cred savant ca stiu cum se face, eu vreau sa stiu cum functioneaza si ce se intampla pentru a obtine reactiile alea. Tocmai de asta am mers mai departe, faza e ca tu nu m-ai intrebat cum am ajuns la concluzia asta, ci mi-ai dat direct peste nas ca nu stiu ce vorbesc. Eu m-am lamurit ce face procedura si in care chip sunt stocate datele invatate, pe cati biti este, ce capacitate si cat rezista datele acolo. Si ma opresc.

 

EDIT: Ca mi-am adus aminte... Sa te intreb eu pe tine la procedura aia faimoasa: de ce trebuie sa pleci cu motorul cald si un mers mai sportiv la o plimbare? Ce treaba are stilul meu de condus cu relanti-ul si ce face IAC_ul in timp ce eu alerg ca nebunu?

Edited by bibicu

Share this post


Link to post

Nu am dat nimanui peste nas, asta ai inteles tu, tot ce am zis e ca mai trebuie sa studiezi fuctionalitatea motorului (principiul) si din alte puncte de vedere nu doar ce "vezi" acolo si vei gasi raspunsurile corecte, nu "presupuneri". Nu esti primul care a studiat "problema".

Anyway, bafta la distractie si sper sa-ti raspunzi la intrebari singur intr-un final. Eu doar incercam sa te ajut sa le gasesti mai repede.

Share this post


Link to post

Urmarind procedura de invatare la Nubira si la Matiz dupa curatarea galeriei de admisie/ IAC-ului am vazut ca ce face ECM este cam asa:

1. Dupa resetare cand pui contactul verifica care este capatul de cursa. Fiind motoras pas cu pas banuiesc ca avanseaza cate un pas pana cand curentul prin motor devine mai mare decat o valoare setata (atinge galeria de admisie).

2. Apoi, cand dai drumul la motor el deschide din ce in ce mai multi pasi pana invata fiecare pozitie pentru temperatura X a motorului.

3. Cum isi da seama daca pasul X este corect si pasul X+1 nu este corect? Raspuns: avanseaza un pas in plus la un anumit moment de timp sau la o anumita tepratura (asta nu m-am prins si nici nu am stat sa analizez) si verifica daca turatia de relanti e corecta. Daca vede ca motorul se balbaie (cade turatia de relanti), atunci se intoarce la pasul X, daca merge OK "noteaza" valoarea si reia pasii 2 si 3 pana cand temperatura motorului a ajuns la nivelul normal de functionare.

4. Cuplarea consumatorilor (AC spre exemplu) se face cand temperatura motorului este cea normala.

 

Sper ca explicatia te-a lamurit un pic despre partea de initializare a IAC, banuiesc ca tu poti sa vezi exact numarul de pasi daca te-ai conectat pe ECM, ba chiar ai reusit sa emulezi unele functii ale lui.

 

Dj_Dark ti-a raspuns punctual la partea cu CO a benzinei - exista un comutator manual care modifica avansul dinamic si probabil si alti parametri de functionare in functie de CO-ul selectat. Parca la Cielo comutatorul era undeva in zona peretelui de foc daca nu ma insel.

 

Daca reusesti sa scrii o harta ECM optimizata pt consum, mai mult ca sigur vei gasi amatori pt ea pe forum dat fiind ca sunt destui care folosesc masinile si prin oras.

Share this post


Link to post

Eu am spus ca nu stiu cum isi da seama, acum am aflat ca sunt patru setari, deci nu m-am inselat si pana la urma niciunul nu era pe dinafara doar ca stiam fiecare dintre noi cate jumatate, acum le punem cap la cap :lol: , ca doar d'asta s-au inventat forumurile. Deci comutatorul lui "Dj_Dark" muta intre hartile "mele" si ne-am lamurit. My bad :scarpin: Trebe schimbat titlul?

:-/

Share this post


Link to post

Dupa multe nopti nedormite si certuri cu consoarta din cauza ca nu o bagam in seama in sfarsit am reusit sa demotez bin-ul si diferentele sunt numai la avans. Restul corectiilor sunt facute in functie de mersul motorului. Am redus deja amestecul la 15:1 si cate ceva pe la avans si inca merge bine. Au fost ceva probleme din cauza hartii de avans dinamic(nu mai tragea la rece). Exista o harta de avans la rece legata de RPM si TPS si acolo era chichitza. Acum as pune-o la teste, dar dupa ce am achizitionat materialele necesare si consumat o cantitate apreciabila de benzina, astept salariul si va tin la curent mai apoi in legatura cu consumul urban. Pana acum la ochiometru lucrurile stau mai bine, avand in vedere orele de mers in gol si harta cu pricina (care mi-a mancat o saptamana) am avut un consum rezonabil. Mers cu motorul rece 2 km dus, 2 intors pana la serviciu si inapoi. Cu cifre exacte vin cand le voi avea. Sper sa va aduc vesti bune.

Edited by bibicu

Share this post


Link to post

Se pare ca asa e, eu m-am inselat cu hartile diferite in functie de regim, interpretasem un parametru gresit care apare pe tester.

Din pacate la 1.5 se pare ca nu are acel comutator, eu cel putin nu l-am gasit.

 

Faza aia cu "numai tragea la rece" e din cauza ca astea cu sonda lamba merg in "bucla deschisa" ignorand indicatiile sonei sub o temperatura a motorului.

Eu am problema inversa mai nou, probabil din cauza duzelor de injectoare care s-au "largit", la rece trage si consuma de rupe, daca as putea, as modifica parametrul pe care il "ia" ca valoare la sonda pana intra in bucla inchisa. Mai ales ca vroiam sa-mi pun la un moment dat injectoare de 1.8 dar m-am razgandit fiindca probabil ca imi consuma de ma rupea in bucla deschisa.

 

Probabil ca la ala te jucasei si tu si de aici comportamentul.

Share this post


Link to post

Hartile de avans la espero si la cielo sunt intr-o dezordine totala. Aflasem odata ca daca modifici impedanta pe senzorul MAT trage mai bine din cauza ca ecu primeste ca valoare o temperatura mai mica a aerului din admisie. Vezi sa nu fie ala decalibrat.

Eu am modificat harta de avans pentru motor rece, adica parametrii dupa care lucreaza pana in 10 grade celsius. Ala e luat in seama intre 10 si 110 de grade, iar daca se comporta ciudat la rece totul e acolo. Despre asta vorbim la chiptuning si anume scrierea unor valori reale, in ECU fiind scrise cele ideale de care se apropie masina cand e noua. Poti sa-ti pui si injectoare mai mari, dar trebuie sa umbli si la timpii de injectie si sa ii calibrezi pentru ce vrei tu. Ideal e sa ai niste injectoare cu capacitate mare pe care sa le controlezi din ecu sa iti dea mai mult intr-o anumita plaja (ex. Peste 3000 RPM / MAP mai mare de 80) adica atunci cand iti trebuie putere si nu te prea intereseaza consumul.

 

 

AAA... si inca o gaselnita, se pare ca benzina de 95 din europa este echivalent cu CO91 in america. Avand in vedere ca ecu e facut de Delco... intrebarea ar fi, relativ la discutia despre cifre octanice de mai sus. Pe ce scala sunt setate masinile noastre? :shock:

http://ro.wikipedia.org/wiki/Cifr%C4%83_octanic%C4%83

Edited by bibicu

Share this post


Link to post

Nu e, indica bine pe tester. defapt totul indica bine pe tester, aia e problema :)

 

Daca te-ai jucat doar la avans, pe mine nu ma pasioneaza mai putin acest aspect :) . Credeam ca te-ai jucat si la altele si ai gasit parametrul de care vorbeam eu mai sus.

 

PS Masina ta e varianta cu sonda sau potentiometru de co?

Share this post


Link to post

Masina mea are multe schimbari. Motor c18nz de pe opel vectra 1.8i cat, ecu 16208042 (espero 2.0) fara sonda lambda. Treaba e ca jucaria aia este valabila pentru tot ce inseamna cielo/espero. La mine s-a simtit, la rece, o decelerare in timp ce eu apasam pe pedala de acceleratie, ceea ce m-a dus cu gandul ca din cauza avansului prea mare (crescand) aprinderea precoce se opunea miscarii pistonului, si am avut dreptate. Am modificat avansul si i-am dat de cap. Acum trage de la un capat la altul, nu i-am lasat niciun interval in care sa mearga altfel. As fi curios sa o pun pe un tester dinamic. in concluzie: Toate bin-urile pe care le-am deschis de la cielo si espero au apendicele asta la cele 4 harti de avans, care , se pare, e foarte important.

SI ca sa iti raspund... nu m-am jucat numai la avans, dar m-i s-a parut a fi un parametru care influenteaza categoric. Am umblat si in hartile de amestec, care sunt 3: una de refeinta raportat la RPM una la cald RPM/MAP si la rece RPM/TPS

Edited by bibicu

Share this post


Link to post

Tu stii ce vrei sa faci acolo :)

Eu personal nu m-as juca cu harta de avans dinamic. Empiric mi se pare destul de greu sa nimeresc valori mai bune decat cele de-acolo. Daca vreau ca masina sa traga, umblu la cel initial.

In schimb cea de timpi de injectie pare mult mai atragatoare si poate ai sanse sa o "optimizezi" desi ma indoiesc.

 

PS Masina spune imediat cand are avans la scanteie prea mare printr-o bataie specifica in special la subturare si prin mersul "dur" al motorului.

Share this post


Link to post

Hartile de avans la espero si la cielo sunt intr-o dezordine totala.

 

Pai daia au dat faliment astia de la Daewoo :aplauze:

Daca venea unul ca tine si ii informa poate ii scapam :-@

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Motoarele stock suporta in general +5 grade avans fara dureri de cap .Mai ales in ultima vreme cand combustibilul este mai bun in ceea ce priveste detonatia.

Merg impinse la 11:1 cu un quench bun , bujii cu o gradatie mai reci .

Acum depinde ce se vrea mid to high rpm power ,echilibrat, sau low rpm torque.

In functie de scopul si felul in care va fi folosit motorul se trece la modificarile necesare.

 

 

Share this post


Link to post

Hartile puse de mine pe motor sunt calculate dupa niste formule aplicate de baieti mai destepti ca mine, care se ocupa de asa ceva si nu empiric, ci in functie de diametrul cilindrului, dimensiunea camerei de ardere, gradul de compresie si altele.Momentan am o accelerare mult mai previzibila, pedala se comporta ca un potentiometru liniar, nu are zvacniri care sa te surprinda, nu are "bataie" de avans, deci ... Si apropos, Daewoo nu a dat faliment, vezi ca sunt modele proiectate la daewoo care se vand sub marca Chevrolet, chestie de marketing. Am specificat mai sus ca masina mea e modificata substantial. Motorul C18NZ are o compresie mai mare decat cel de origine de la mama ei. 9,2 fata de 8,8 asa ca se impunea asa ceva si mai iau in calcul si ecu de la motorul de 2L. Pana sa se scumpeasca benzina nu aveam nicio problema cu masina, mai ales ca ajungea destul de lejer la 190 km/h demaraj mai mult decat satisfacator, suficient cat sa schimb 2 randuri de suporti de motor in 5 ani. Observ ca sunt multi care-si dau cu parerea fara sa-si cunoasca masina si am sa ma prefac ca nu ii "aud".

Edited by bibicu

Share this post


Link to post

Pana sa se scumpeasca benzina nu aveam nicio problema cu masina, mai ales ca ajungea destul de lejer la 190 km/h

 

Da,si Leganza ajunge lejer la 230km/h insa...... nu mai stiu in ce film. :mrgreen:

Share this post


Link to post

Motoarele stock suporta in general +5 grade avans fara dureri de cap .Mai ales in ultima vreme cand combustibilul este mai bun in ceea ce priveste detonatia.

Merg impinse la 11:1 cu un quench bun , bujii cu o gradatie mai reci .

Acum depinde ce se vrea mid to high rpm power ,echilibrat, sau low rpm torque.

In functie de scopul si felul in care va fi folosit motorul se trece la modificarile necesare.

 

 

 

11:1 ar insemna un exces de putere care nu e necesara decat daca as vrea sa merg la curse si atunci ar trebui sa fac alte modificari. treaba e ca eu am dus-o de la 14,6:1 la 15:1 adica un consum, cel putin teoretic mai mic. Acum astept sa vad rezultatele reale relativ la consum. Un amestec asa bogat nu se justifica in cazul de fata.

Share this post


Link to post

Puterea e in functie de talpa .

Compresia marita inseamna cuplu mai mare in caz de talpa sau consum mai mic in cazul in care mergi la fel ca inainte.

Compresia ridicata nu este "pentru curse" este pentru economie de carburant datorita eficientei crescute a motorului.

Pentru o persoana normala care nu da talpa din 5 in 5 metri un motor cu o compresia statica marita cu 1 bar fata de stock inseamna un motor putin mai puternic la urcarea pantelor si cu un consum mai mic . Deja sunt offtopic...

Share this post


Link to post

Puterea e in functie de talpa .

Compresia marita inseamna cuplu mai mare in caz de talpa sau consum mai mic in cazul in care mergi la fel ca inainte.

Compresia ridicata nu este "pentru curse" este pentru economie de carburant datorita eficientei crescute a motorului.

Pentru o persoana normala care nu da talpa din 5 in 5 metri un motor cu o compresia statica marita cu 1 bar fata de stock inseamna un motor putin mai puternic la urcarea pantelor si cu un consum mai mic . Deja sunt offtopic...

 

As fi vrut eu sa am compresia aia, dar nu o am, iar ca sa o am ar trebui facuta ceva munca de chinez batran si multe piese aftermarket, care ar costa destul de mult. Eu faceam referire (15:1) la raportul amestecului. AFR-ul (Air Fuel Ratio) era la 14,6:1 si l-am saracit pana la 15:1, adica nu foarte mult si dupa calculele mele ar trebui sa economiseasca cam 1 L de benzina la 100 km pe urban, aproximativ 9%. Desigur valoarea e pur teoretica si ramane de vazut in practica. Pentru un amestec sarac limita este la rateuri, iar pentru unul bogat la detonatii asa camerg din aproape in aproape. Oricum nu sunt genul care sa conduca, dupa cum zic unii, sportiv. Mie imi place sa ma relaxez in timp ce conduc, nu sa ma zgaltai. Condusul e chestie de finete, iar daca vreau sportiv, nu ma distrez pe strazile orasului. Acolo se dau rotunzi doar cei care simt nevoia sa compenseze ceva lipsa. :tongue:

Share this post


Link to post

 

As fi vrut eu sa am compresia aia, dar nu o am, iar ca sa o am ar trebui facuta ceva munca de chinez batran si multe piese aftermarket, care ar costa destul de mult. Eu faceam referire (15:1) la raportul amestecului. AFR-ul (Air Fuel Ratio) era la 14,6:1 si l-am saracit pana la 15:1, adica nu foarte mult si dupa calculele mele ar trebui sa economiseasca cam 1 L de benzina la 100 km pe urban, aproximativ 9%. Desigur valoarea e pur teoretica si ramane de vazut in practica. Pentru un amestec sarac limita este la rateuri, iar pentru unul bogat la detonatii asa camerg din aproape in aproape. Oricum nu sunt genul care sa conduca, dupa cum zic unii, sportiv. Mie imi place sa ma relaxez in timp ce conduc, nu sa ma zgaltai. Condusul e chestie de finete, iar daca vreau sportiv, nu ma distrez pe strazile orasului. Acolo se dau rotunzi doar cei care simt nevoia sa compenseze ceva lipsa. :tongue:

 

Daca facem un calcul corect economia ar trebui sa fie 0,2L adica nimic.

Chestii de genul mape modificate pe genunchi se pot incerca in momentul in care motorul este nou.

Daca motorul este uzat cum este al tau este frectie la picior de lemn.

Desigur esti interesat sa intretii discutii contradictorii pentru a promova topicul deschis de matale.

Topicul RESET ECM ESTE INCHIS DEOARECE NU MAI ESTE NIMIC DE SPUS IN ACEASTA PRIVINTA .

Aburelile pe aceasta tema nu fac decat sa creeze confuzii in randul cititorilor forumului

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

 

Daca facem un calcul corect economia ar trebui sa fie 0,2L adica nimic.

Chestii de genul mape modificate pe genunchi se pot incerca in momentul in care motorul este nou.

Daca motorul este uzat cum este al tau este frectie la picior de lemn.

Desigur esti interesat sa intretii discutii contradictorii pentru a promova topicul deschis de matale.

Topicul RESET ECM ESTE INCHIS DEOARECE NU MAI ESTE NIMIC DE SPUS IN ACEASTA PRIVINTA .

Aburelile pe aceasta tema nu fac decat sa creeze confuzii in randul cititorilor forumului

 

Daca facem un calcul CORECT 9% din 11 L inseamna vreo 0,91 - 0,92 L. Vezi ca t-i s-a stricat calculatorul. Daca imi cunosti motorul asa bine te invit sa vii cu solutii nu numai cu chestii de "datator cu parerea". Normal ca vreau sa promovez topicul, ca sa aflu cat mai multe pareri avizate. Daca esti pe langa subiect, ignora-l, poate sunt altii care au piese lipsa din puzzle-ul ecm-ului.

Share this post


Link to post

DIn pacate nu esti genul care sa "asculte" asa ca topicul asta nu va avea nici un rezultat bun.

Zici ca vrei sa discutam, insa observ ca ti-ai facut deja niste pareri bine inradacinate la care tii deci, ce rost mai are discutia? Nu prea e o discutie, e mai mult o expunere a unor chestii pe care le-ai observat si la care nu accepti alte pareri, s-a vazut din primul reply la postul meu si eu personal nu-mi mai bat capul, la urma urmei nu castig nimic, drept urmare asta e ultimul meu post aici intr-un topic pe care acum il consider inutil.

Cum zice englezul "you-re missing the big picture". Performanta unui motor nu e data numai de o harta de avans, (inutil de altfel de umblat, atata timp cat ai delco mecanic si poti umbla la cel initial cu aceleasi rezultate fara atata chinuiala).

Daca vrei sa impresionezi intr-adevar, vino cu chestii ce nu se pot modifica altfel (gen timpi de injectie) care intr-adevar conteaza la putere si consumul unui motor. Desi eu mai repede as da chiulasa jos si as lua din ea putin, rezultatele vor fi mai bune in felul asta, dupa care poti sa te "joci" cu setari prin ECM, pentru a functiona optim in noua configuratie.

 

PS Si, ca sa terminam apoteotic, si a mea de 1.5 ia 190 si, in configuratia actuala, ma tin cu nubira 2 de la 0 pana la 130-140 iar daca i mai fac o mica modificare ce dureaza 3 minute, iau 200 :)

Si asta cu motor stock, fara mape modificate in ECM. E "useless" la un motor de genul asta unde ai multe alte optiuni.

Share this post


Link to post

DIn pacate nu esti genul care sa "asculte" asa ca topicul asta nu va avea nici un rezultat bun.

Zici ca vrei sa discutam, insa observ ca ti-ai facut deja niste pareri bine inradacinate la care tii deci, ce rost mai are discutia? Nu prea e o discutie, e mai mult o expunere a unor chestii pe care le-ai observat si la care nu accepti alte pareri, s-a vazut din primul reply la postul meu si eu personal nu-mi mai bat capul, la urma urmei nu castig nimic, drept urmare asta e ultimul meu post aici intr-un topic pe care acum il consider inutil.

Cum zice englezul "you-re missing the big picture". Performanta unui motor nu e data numai de o harta de avans, (inutil de altfel de umblat, atata timp cat ai delco mecanic si poti umbla la cel initial cu aceleasi rezultate fara atata chinuiala).

Daca vrei sa impresionezi intr-adevar, vino cu chestii ce nu se pot modifica altfel (gen timpi de injectie) care intr-adevar conteaza la putere si consumul unui motor. Desi eu mai repede as da chiulasa jos si as lua din ea putin, rezultatele vor fi mai bune in felul asta, dupa care poti sa te "joci" cu setari prin ECM, pentru a functiona optim in noua configuratie.

 

PS Si, ca sa terminam apoteotic, si a mea de 1.5 ia 190 si, in configuratia actuala, ma tin cu nubira 2 de la 0 pana la 130-140 iar daca i mai fac o mica modificare ce dureaza 3 minute, iau 200 :)

Si asta cu motor stock, fara mape modificate in ECM. E "useless" la un motor de genul asta unde ai multe alte optiuni.

 

E alegera ta. Tocmai de asta am ajuns in "maruntaie" pentru ca nu accept pareri fara argumente de genul "fa asa ca asa trebuie". Mi-am pus intrebarea "de ce?". Am specificat ca am modificat tinta de amestec undeva mai jos, prin urmare se modifica si timpii de injectie fara sa imi bag eu degetele. Daca modifici AFR-ul e logic, ecm-ul va reduce cantitatea de benzina injectata, cum altfel decat prin timpi mai mici la injectie. Pe varianta originala aveam timp de injectie 3.8-3.9 la 850 rpm, acum e undeva in 3.2 - 3.3. Banuiesc ca parametrul l-ai vazut daca ai pus un scaner pe masina. Am inceput si eu cu chestiile de care zici tu indrumat fiind de un mecanic (prieten) scolit la Daewoo care a lucrat pe revizii, garantii si alte minuni de genul care m-a ajutat sa-mi cunosc masina asa ca nu-mi dau cu parerea fara argumente. Daca nu ai citit mai sus deja am un alt motor cu o compresie mai mare, deci nu mai e nevoie sa modific chiulasa, ecm-ul e schimbat si el. Am zis ca ia 190 lejer, adica la 160-170 se simte surprinzator de bine cand calc acceleratia. Oricum refuz sa ma resemnez, dar sunt oarecum dezamagit ca va dati in vant dupa modificari gen, bord vopsit, spoilere de prost gust si alte modificari legate cu sarma. Cineva care comenta mai sus nu e in stare sa-si repare caldura in masina si isi da cu parerea despre modificari care din cate se pare il depasesc cu mult. Ma crucesc cand vad atata entuziasm si mandrie la subiecte precum schimbatul becurilor din bord, iar cand vine vorba despre lucruri serioase aud decat "bine ca esti tu destept". Daca pui o interfata de diagnoza pe masina si vezi niste parametrii nu inseamna ca ai ajuns la cel mai inalt nivel. Nubira 2 cu motorul de 102 CP nu e cine stie ce, mai ales ca are o greutate ceva mai mare. Am mers cu toate modelele marca Daewoo asa ca stiu ce poate si una si alta. Nubira 2 intra in putere abia peste 3500 asa ca de asta il faci tu pana la 130-140, dar nu e nimic de speriat. O sa-mi fac un alt cont si o sa pun niste faruri modificate substantial sa vedem acolo intreaba cineva: "Cum ai facut?"

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...