Jump to content
Sign in to follow this  
prozatos

Motor Oprit La Matiz Cand Scot Borna De La Baterie

Recommended Posts

intr-o buna dimineata, cu multe grade in minus nu a mai pornit bolidul

am lasat-o balta si m-am dus cu taxi

am pornit-o seara intr-un final, cu, curent de la alta masina

a pornit f greu, dupa ce dase bujiile, in fine...a pornit

dupa ce a pornit, am pus aparatul sa masor incarcarea...14,58 volti

apoi, seara am luat bateria in casa, si am zis sa incerc si metoda clasica, chiar daca am masurat incarcarea...am vrut sa scot bornele bateriei cu motorul pornit...surpriza...s-a oprit si au pacanit releele din cutia aia de sigurante.

are cineva idee de ce chiar daca pe aparat imi arata ca am incarcare, cand scot borna se opreste?????

e undeva o dioda intrerupta, e un releu ars, care trebuie sa tina inchis contactul chiar la scoaterea bornei????

Share this post


Link to post

http://en.wikipedia.org/wiki/Load_dump

 

Pe scurt nu este o metoda buna si nu trebuie nici macar incercata. Apar curenti foarte mari ce pot defecta diverse electronice, in cazul tau probabil se "supara" calculatorul si functioneaza defectuos sau de loc.

Edited by papie

Share this post


Link to post

Astia cred ca sunt mai putin amatori, idea de baza ramane: nu deconectati bateria in timp ce motorul functioneaza.

post-8639-0-55393400-1328869284_thumb.jpg

Share this post


Link to post

da, am realizat ca nu e bine, am ramas cu ideea de cand aveam dacie 1300 cu carburatie...credeam ca e ceva anormal, mai ales ca cel ce a avut masina inainte a zis ca are o pb cu partea electrica

multumesc mult

 

da, am ajuns la concluzia ca nu e bine sa scoti bateria cand e mototur pornit,

am avut dacie 1300 si la aia asa verificai daca incarca

multumesc mult de raspunsuri

am fost manat de ideea transmisa de cel care a avut masina inainte care a zis ca e ceva pb cu partea electrica

Share this post


Link to post

Asta nu e o problema tehnica, e o problema cu utilizatorul, masina saraca nu are nici o vina.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Mare noroc ai avut ca nu ti-ai ars ceva din electronica masinii, oricum daca ai bani mai poti incerca.

Share this post


Link to post

da, am realizat ca nu e bine, am ramas cu ideea de cand aveam dacie 1300 cu carburatie...credeam ca e ceva anormal, mai ales ca cel ce a avut masina inainte a zis ca are o pb cu partea electrica

multumesc mult

 

da, am ajuns la concluzia ca nu e bine sa scoti bateria cand e mototur pornit,

am avut dacie 1300 si la aia asa verificai daca incarca

multumesc mult de raspunsuri

am fost manat de ideea transmisa de cel care a avut masina inainte care a zis ca e ceva pb cu partea electrica

FRATE DACA IO MURIT MOTORU CIND O LUAT BORNA PRIMU LUCRU TREBUIE VERIFICAT ALTERNATORU SI RELEU DE INCARCARE FINCA MERGEA PE BATERIE SI CIND AI SCOS BORNA NIMIC NU MAI FURNIZA CURENT INSTALATIEI

Share this post


Link to post

@lucianbenu: Lasand la o parte exprimarea si scriserea cu majuscule, pot sa iti dau in scris ca masina prozatos nu are absolut nimic, lucru de care s-a lamurit si singur. La scoaterea bornelor bateriei se produce fenomenul de load dump care este descris in linkurile de mai sus si care poate defecta componentele electronice ale masinii. Mai exact la bornele de alimentare apare o tensiune foarte mare (60V) in comparatie cu tensiunea normala de 14V. Din fericire constructorii de masini au prevazut ca unii ar putea face asemenea prostii si circuitele electronice sunt protejate la astfel de pulsuri de tensiune. Dar daca ai un GPS sau un detector de radar sau chiar si o unitate audio mai slaba care nu are protectie la load dump, poti sa te trezesti cu ea prajita in urma unui astfel de experiment.

 

Cu alte cuvinte, lasati chestiile invatate pe vremea Daciei si nu riscati sa faceti vreo prostie mare verificand astfel incarcarea bateriei. Pentru a verifica daca altfernatorul incarca bateria este absolut suficient sa masurati tensiunea la bornele bateriei cu motorul pornit cu un multimetru (se gasesc si cu 10RON in targ/piata). Tensiunea trebuie sa fie de regula 14.0-14.4V fara consumatori si sa nu scada sub 13.5V cu consumatori mari (AC, faruri, ventilatie) porniti. Masuratorile le-am descris la relanti; la turatii mai mari tensiunea de 14.0V-14.4V trebuie sa fie prezenta si cu consumatori.

Share this post


Link to post

Ca sa fiti lamuriti odata pentru totdeauna: dupa o revizie la matiz am plecat spre casa, iar pe drum mi s-a oprit motorul. De ce? Sarise borna la baterie, mecanicul uitand sa o stranga. Deci e clar, se opreste motorul cu borna scoasa. Nu am probleme cu alternatorul, povestea intamplandu-se in urma cu 2-3 ani.

P.S. Paste Fericit !! :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...