Jump to content
 

Sign in to follow this  
dArabZaraq

Pornirea De La Alta Baterie

Recommended Posts

Am facut prostia sauit proiectoarele aprinse vreo 3 ore cat am stat la Metro.

Bateria a murit total nici clacsonul nu se mai auzea. Am reusit sa o resuscitez imediat cu cabluri si o alta masina.

Ce am gresit: am pus borna la borna cablurile, am uitat casetofonul deschis la resuscitare.

Ce nu mai merge: casetofonul nu mai zice nimic nu pot sa-i bag codul de securitate de ce oare ?

Acum bateria merge oare sa fi avut de suferit dupa "tratamentul"asta ?

La pornirea cu bateria ajutatoare trebuia sa fi pus un cablu la masa masinii ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu asa am pus la Opel, in manual asa zicea. Masina care da curent are ambele borne pe baterie, masina cu bateria moarta are plusul pe baterie si minusul pe caroserie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusul se pune pe motor la masina care primeste, e o "ureche" in partea stanga.

Bateria n-a patit ceva. Apropo de radio, mai scoate sigurantza principala o data si o pui la loc. Poate o ia din loc. Sau poate are o sigurantza arsa.

 

Completeaza si tu profilul cu toate datele, poate aflam si ce masina ai.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, minusul pe caroserie şi cât mai departe de bateria maşinii !

 

Era ceva şi cu ordinea firelor :-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stati ca eu is expert in lasarea farurilor aprinse si descarcat bateria :) ) . Trebuie scoasa siguranta de la casetofon pentru vreo 3-5 minute sa se mai reseteze odata si isi revine. Daca nu vrei sa te bagi pe sub bord scoti una din bornele de baterie pt 3-5 min si cand o repui la loc o sa-ti ceara codul casetofonul :thumbl: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne bucuram adanc. :thumbl:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am rezolvato

Cand era nerezolvata parca erai mai vorbaretz ? In rest, vad ca sfidezi in continuare avertismentul de a completa datele profilului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara.

Am o intrebare leagat de modalitatea de pornire a masinii cu curent de la o alta masina cu fire.

Azi dimineata, dupa ce masina a stat 2 zile fara sa fie pornita, nu a mai vrut. Nu s-a mai aprins nici un beculet, nimic.

Nu am facut o astfel de pornire niciodata, si cum prin metoda impingerii nu este frumos si bine, vreau sa iau curent de la un alt cielo si apoi sa ma plimb cu ea ca sa o incarc.

Cum se face aceasta pornire, care este ordinea punerii bornelor, am citit ca borna minus trebuie sa nu fie pe baterie...

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar ce se intampla daca la masina care primeste sunt conectate ambele borne pe baterie? Am dat curent o data unui daciot si stiu ca asa a legat, la mine la ambele borne iar la el la fel(parca plus la plus si minus la minus).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montezi bornele pe bateria descarcata (fiind descarcata nu se poate intampla nimic ) masina "donatoare " sa fie pornita ,atentie la polaritate cand montezi bornele cablului pe bateria buna ! La montare se va " auzi " cum alternatorul donatorului "trage " sa incarce si bateria descarcata . Nu porniti imediat ,eu va recomand sa asteptati 1-2 minute ca bateria receptoare sa acumuleze ceva curent astfel pornirea va fi mai usoara ! :thumbl:

PS Eu am un set de cable cumparat din comert si la a doua folosire am intampinat urmatorul fenomen: din cauza curentului foarte mare si a legaturilor foarte proaste la clesti (erau prinse prin presare) s-au incalzit in zona de contact pana s-au izolat si nu am putut sa le folosesc ! Asa ca urmatorea operatie a fost sa cositoresc capetele si sa le prind zdravan cu surub saibe si piulite pt un contact ferm !Spun asta pt ca in comert se gasesc tot felul de prostii si trebuie sa fim atenti ce cumparam ! :thumbl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa va spun ca, cablurile de pornire care se gasesc in comert sunt praf!! Cel putin cele care se gasesc la supermarketuri. Am luat si eu asa ceva odata, mi s-a rupt unul exact de langa unul din clesti si cand am vazut cum arata cablul am zis ca nu e adevarat! Cablul gros numai izolatia, inauntru sunt 5 lite maxim! Asa ca m-am dus la un magazin de specialitate am cumparat 4 metri de cablu santos (si la interior :) ) si am pus clestii la noul cablu, acum pornesc si autobuze cu el, vorba vine :) . Si intr-adevar am citit in mai multe locuri ca e bine ca, cablul de masa sa fie prins undeva de caroserie la motor, si nu la borna minus, banuiesc ca din cauza ca ajunge curentul mai repede la minusul electromotorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
banuiesc ca din cauza ca ajunge curentul mai repede la minusul electromotorului.

Vorbesti de miimi de milisecunde aici deci in caz ca e adevarat ( ceea ce nu cred pt ca la unele masini pur si simplu nu ai acces la nici o piese metalica nevopsita de la motor ) cum ca ar fi mai bine pe motor in sine decat pe borna minus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cumnatele, urechea pentru minusul de la alta baterie este pusa pe motor de catre producator, iar recomandarea este data in manualul de utilizare. Problema este legata de separarea circuitului de masa la electronica celor doua motoare implicate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...