Jump to content
 

Sign in to follow this  
capicapitan

Reglaj Culbutoare

Recommended Posts

Multumesc de ajutor. Usor, usor incep sa inteleg bine cum sta problema cu acest reglaj.

 

Cat despre ce au zis altii si m-au bagat in "ceata" , uite un exemplu:

Daewoo & Chevrolet Forum> DAEWOO - Cielo, Nubira, Espero, Leganza> Probleme tehnice - CNEL

Posted 13 August 2010 - 20:00

 

baieti nu va mai certati

asa este peste coada supapei se afla pastila distantier care odata extrasa da voie culbutorului sa joace !!!

si apropo si SOHC si DOHC au tacheti hidraulici (nu au nevoie de reglaje ulterioare)

probleme apar doar atunci cand vreo unul dintre ei nu mai tine presiunea de ulei

 

si apropo ca tot am inceput acest topic

 

va multumesc tuturor pentru parerile voastre

tinem legatura

o zi buna

Deci, si Matizul are motor SOHC.

Si inca o intrebare: Unele serviceuri se feresc sa faca reglaj la culbutori pe motiv ca e mai bine sa nu se umble acolo si oricum reglajul nu are nici o importanta in functionarea motorului, are doar efect acustic(adica nu mai face galagie, atat). Deci, este bine sa imi bat capul cu aces reglaj? Oricum il fac singur, nu intr-un service.

Edited by adisoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu scrie clar acolo ca-i vorba despre sectiunea CNEL ? Motoare SOHC au sute de modele de masini, sa nu zic mii.

 

Gresit, reglajul incorect la deschisderea si inchiderea supapelor compromite parsiv un motor. Cine sustine altceva si crede acest lucru habar n-are despre functionarea unui motor termic si isi merita soarta.

 

PS unde gasiti acele service-uri ? Eu ma indoiesc ca exista. Niciun mecanic de service nu se poate descalifica in acest fel. Exista o demnitate si la acesta categorie, chiar mai inalta decat la alta categorie. Nu poate fi incriminata o categorie respectabila pentru un neavenit. Parerea mea este alta, o categorie de utilizatori de masini habar n-au despre importanta mecanicilor auto, din lipsa de venituri. Dupa mine exista o larga categorie de utilizatori care n-are puterea financiara de-a conduce o masina. La examenul auto ar trebui sa existe o proba: nivelul cartii de credit.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema la Matiz: cand motorul este foarte bine incalzit apare un tacanit ca de masina de cusut la motor. Cand motorul este rece nu se aude absolut nimic Banuiesc ca sunt tachetii.

 

Tacanitul acela este si la mine, tot asa, la rece nu se aude, la cald insa apare, mai ales cand se tine motorul in turatie constanta, mica(gen treapta 1, 2000rpm). Chestia asta s-a diminuat dupa reglajul tachetilor insa nu a disparut. Nu as putea sa spun ce provoaca chestia asta. Cert este ca:

1. de tacanit va tacani pentru ca la cald, jocul tachetilor pe evacuare, de exemplu, ar trebui sa fie pe undeva la 0.40mm(destul de mare).

2. poate fi si de la ulei. Daca sa zicem s-ar pune un ulei mai vascos, este posibil ca pelicula de ulei dintre coada supapei si tachete sa mai...reduca din tacanit. Eu folosesc 5w30.

Sunt curios daca la tine dispare dupa reglaj.

Ca sfaturi:

1. Fa reglajul la rece. Rece inseamna masina nepornita peste noapte, de exemplu. Nu zic ca este mai bine la rece decat la cald, din punct de vedere al rezultatului final insa daca o sa faci la cald o sa ai 2 mari probleme pe care la rece nu le ai:

a. trebuie, conform manualului de service, sa incalzesti motorul pana porneste ventilatorul de racire. Apoi il opresti si 20-30 minute maxim sa faci reglajul tachetilor. Asta inseamna ca in 20-30 de minute trebuie sa desfaci chiulasa, chestie ce ia timp din cauza pozitionarii a doua suruburi si sa faci toate reglajele.

b. o sa lucrezi cu mainile pe niste fiare incinse la 80 grade.

2. Schimba garnitura aia de la capacul chiulasei. La mine cea scoasa de pe masina era de cateva ori mai rigida decat cea noua. Eu am pus Victor Reinz, care din cate am auzit sunt foarte bune.

Edited by closchkutza
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O garnitura de capac este vreo 2,5-5 lei, discutia in jurul ei este ridicola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti pune si una din aur, nu ajuta la ceva, oricum, cat timp nu-i infundata ventilarea, nu exista presiune acolo. Deci, o simpla garnitura, sa nu se scurga uleiul pe acolo, este suficienta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat/reglat si eu culbutorii. La mine motorul facea un zgomot ca de masina de cusut. Am crezut ca am jocuri mari la culbutori. Spre surprinderea mea, jocurile la culbutori erau foarte mici; pe cilindrul 1 la admisie aveam 0.10 iar la evacuare 0.20. Si la ceilalti cilindrii situatia era cam tot la fel.

Oare si cand culbutorii au joc mic fac galagie? Incetatenit este ca fac galagie cand au joc mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
... pe cilindrul 1 la admisie aveam 0.10 iar la evacuare 0.20

Jocurile la culbutoare tale au fost modificate in service de catre cineva care se ghideaza dupa zvonuri si nu dupa carte. Defapt, mai exista, inca, unii mecanici incremeniti in proiect care urasc cartea si pe scriitor.

 

Observand varietatea de reglaje incorecte, mi-am lamurit varietatea de comportament la motoarele de Matiz de pe forum si lipsa de schimbare a unui comportament datorita constrangerilor mecanice.

 

Unele serviceuri se feresc sa faca reglaj la culbutori pe motiv ca e mai bine sa nu se umble acolo si oricum reglajul nu are nici o importanta in functionarea motorului

- jocul se modifica in timp prin slabirea fixarii si prin uzura metalului;

- durata de deschidere, precum si momentul temporal la deschiderea si la inchiderea admsiei si a evacuarii sunt reglaje cruciale la un motor termic.

 

Asa ca, fiecare afirmatie din citat ar trebui sa transforme un mecanic de service in monitor la oi.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jocurile culbutorilor tai au fost modificate in service de catre cineva care se ghideaza dupa zvonuri si nu dupa carte.

 

Daca imi aduc bine aminte, cand am facut segmentarea mecanicul mi-a spus ca a reglat motorul "mai strans" ca e mai bine; probabil facea referire la acel joc de la culbutori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@adisoru, nu ne-ai zis totusi daca dupa reglarea jocului a disparut zgomotul

Edited by andrew

Share this post


Link to post
Share on other sites

... "mai strans" ca e mai bine;

 

Daca a refacut scaunul supapelor si acestea si spunea ca a lasat jocul culbutorilor mai mare, ii intelegeam motivul, dar mai srins :-? ... nu vad de ce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa s-a exprimat el, ca a facut motorul "mai strans" , de ce nu stiu.

Zgomotul a mai disparut, nu mai face ca masina de cusut, desi totusi putin putin se mai aude asa in surdina.

 

Incet si sigur unul dintre suruburile cu care e strans capacul de la culbutori tinde sa se rotunjeasca (imbus prost folosit...vina mea). Stie cineva de unde pot sa cumpar doar suruburile? Se gasesc separat la piese auto?

 

Multumesc.

Edited by adisoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine te opreste sa pui suruburi cu cap hexagonal ? Eu am procedat asa.

 

Pe racoare dai un reset si un idle learn, mai scapi de zgomot. Inainte de asta ai face bine de-un reglaj la avansul static la delco, daca tot si-a bagat ghiara cineva pe acolo, poate l-a reglat si pe ala "mai strans".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce dimensiune au suruburile cu cap hexagonal? Metric 6 care se potriveste cu cheia de 10? Si ca lungime cat sa fie, aproximativ 4 cm?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima parte e bine, dar ca lungime nu-mi mai aduc aminte, au trecut vreo 7 ani de-atunci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si a mea tacane la cald, iar la rece deloc, dar nu mai mult ca 90 % din matizurile de pe strada, chiar mai putin, o sa verific totusi culbutorii cand o sa ma prind cum se desfac cele 3 suruburi din partea din spate a capacului, sub galeria de admisie, nu e graba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cheie cu clicket si schimbare de sens + prelungitor potrivit la lungime + cap imbus, de unde si vorba: "fara scula, n-ai bascula".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles, capul imbus e de 5 parca? sa nu iau altceva..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, e imbus de 5; eu m-am chinuit cu un imbus "L". A mers dar aproape-aproape ca am rotunjit gaura intr-un surub. Asa ce a mai bine sa ai sculele necesare.

 

O alta intrebare: daca si dupa reglajul culbutorilor, tacanitul persista este cumva posibil sa fie uzat arborele cu came?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai, reglajul nu s-a facut si pentru a prelua eventuala uzura ?

 

Eu intreb altceva, cum deosebesti "tacanitul" de la culbutoare de cel de la injectoare, de ex. ? Eu am si un raspuns: folosind un "stetoscop".

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tolin, apropo de intrebarea ta, tacanitul de la injectoare nu este metalic, nu-i asa? La mine si banuiesc ca si la @adisoru tacanitul este unul metalic, diferit ca si sunet de cel de injectoare. Cel de injectoare se aude cel mai bine la rece iar la cald scade in intensitate fata de cel metalic ce se aude.

Astazi dimineata, in parcarea de la munca(parcare subterana), in timp ce asteptam langa masina sa se raceasca(sa termine ventilatorul de...ventilat) ascultam motorul masinii, motor incalzit la 95 grade conform scanerului si am remarcat ca tacanitul suspect de care ziceam ca nu a disparul complet dupa reglajul tachetilor, nu este ritmic, asa cum ar trebui, ci are pauze plus ca parca se aud trei tac-uri diferite la un interval intre ele, o pauza mai mare decat cea dintre cele 3 sunete, apoi iarasi 1-2 tacuri, iar pauza, iar trei tacanituri si tot asa(ceva de genul tac-pauza_mica-tac_pauza_mica-tac-pauza_mare_tac-pauza mica-pauza mare-tac...). Pauzele sunt mici, insa daca se asculta cu atentie se sesizeaza diferentele de durata. Asta nu prea pare a tacanit de tachete, nu? Ar trebui sa fie ritmice si sa se auda constant, nu acum 2 tacanituri, mai incolo 3, iarasi 2 si tot asa.

Totusi, injectoare nu poate fi, zic eu, sunetul lor nu este la fel de metalic.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul de Matiz asa e el, intotdeauna va fi galagios si cu vibratii cat incape, fata de un motor de minim 4 cilindri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este adevarat ! Asa ziceam si eu inainte, insa dupa ce am schimbat valva p.c.v. si i-am dat un reset la e.c.m. urmat de o invatare a ralanti-ului este foarte silentios si fara nici o trepidatie, si motorul meu are 130.000 km fara nici o intervenie in el ( doar reglat culbutori cand am schimbat distributia )

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul de Matiz asa e el, intotdeauna va fi galagios si cu vibratii cat incape, fata de un motor de minim 4 cilindri.

 

De ce dau oamenii asemenea la raspunsuri?? Asa mi s-a zis si pe la service-uri, cand i-am rugat sa se verifice jocul tachetilor, ca motorul e ceas si e normal sa faca asa. Uite ca n-a fost, 3 tacheti erau varza si motorul si-a schimbat sunetul dupa reglare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...