Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Relanti Variabil

Recommended Posts

Fratii mei de suferinta, m-ati umplut de respekt :lol: ...ce-ar fi sa-mi fac putin timp si sa ma vin si eu la intilnire mai pe lumina, poate s-o gasi vreun binevoitor sa ma salveze si pe mine?

Share this post


Link to post
Semnalul provenit de la senzorul de pozitie TPS este unul dintre cele mai importante semnale utilizate de ECM pentru controlul carburatiei si al altor functii de iesire...

 

...Oricum, incearca sa mai indesi cele 3 fire in mufa. ...

Acest senzor mai necesita, pe langa verificarea contactelor si alt fel de "intretinere"? Se poate murdari cumva, trebuie sa fie curatat? Pentru ca il banuiesc si eu de ceva figuri... (sper sa fie doar mufa!)

 

Ps: SCC, iti multumesc si eu atat pentru "pont" cat si pentru descriere...

Share this post


Link to post

- salutari la toti de pe forum . sunt nou pe aici . ma numesc dan si am un daewoo mexia , un cielo practic , motor cu 8 supape fara abs si clima :) .

- mie mi se balangane masina cand merg , la relanti e totul ok insa mergand , de pe la 2200 de ture in sus incepe sa se legene slab (dar se simte) inainte-inapoi ca si cand te dai pe leagan . am schimbat bujiile , am curatat delcoul , am schimbat filtrul de benzina si la sfarsit si sonda lambda . masina face la fel . schimband unghiul de aprindere ( anticipand) problema se micsoreaza dar nu dispare . chestia stranie e ca punand la masa semnalul de la sonda lambda ( dezleg sonda si pun firul de semnal la masa ) problema dipsare complet ! in manualul service scrie ca ar trebui sa se aprinda becul de avarie motor care sa-mi spuna ca simte senzorul defect ( tensiunea de la sonda lambda nu variaza - defect 13 ) . eu am un dubiu pe calculatorul ed bord . a mai avut cineva aceeasi problema ? se sprinde becul de avarie motor cand scoti sonda lambda ?

Edited by salvan_dan

Share this post


Link to post

Mareste un pic distanta la bujii(0,9-1 mm) si vezi daca mai face.

Share this post


Link to post

salut

 

problema acum e ca daca leg din nou sonda lambda ( merg cu semnalul de la sonda la masa de cateva zile ) acum se balangane de zici ca f_te :) . bujiile le-am schimbat cu accelasi fel de bujii care erau inainte si sunt pentru nexia . daca ar fi din bujii eu zic ca ar face la fel si cu sonda lambda si fara . scum ma chinuiesc sa construiesc un tester pentru calculatorul de bord . poate am sa pricep ceva :) )

ciao

Share this post


Link to post

Ce fel de bujii?Fisele le-ai schimbat?

Share this post


Link to post

bujii bosch super 4 ( 4 electrozi ) am folosit acelasi tip de bujii vreo 30.000 km , cand a inceput problema primul lucru am schimbat bujiile - cu alcelasi identic tip - . fisele le-am masurat su au mai putin de 1 ohm rezistenta , sunt electrician ) . problema care ma roade pe mine e ca problema dispare complet daca pun semnalul de la sonda lambda la masa . si masina mi se pare si mai nervoasa asa , raspunde mai agresiv . imi pun totusi problema ca as putea sa distrug catalizatorul asa .

Share this post


Link to post

Daca zici ca esti electrician, atunci ti-e clar ca ai o problema de masa la motorul acela sau la ECM. Cate fire are senzorul de O2 (lambda) ?

 

Dupa stiinta mea, fisele, pe traseul de la bobina si pana la bujie, ar trebui sa aiba o rezistenta, fie punctuala, fie distribuita, de 5-7 kohmi, altfel paraziteaza semnalele senzorilor catre ECM.

 

PS: incearca sa folosesti majusculele la inceputul de propozitie, e o conventie care face cititul mai usor pentru cei carora te adresezi.

Share this post


Link to post

Bujiile alea cu 4 electrozi nu sant pentru motorul de cielo si a fost o exceptie ca ti-a mers bine.

Share this post


Link to post

Deci concluzia ar fi ca ar trebui sa inlocuiesc fisele si bujiile ? Pe cutie scrie ca sunt bune pentru Cielo /Nexia din 95 in sus , SOHC / DOHC . Eu am intrebat la reprezentanta Daewoo de aici din Udine daca sunt bune bujiile si le-am aratat cutia si mi-au spus ca n-ar fi motiv sa am probleme ( ei personal nu au montat pe versiune GL bujii dintr-astea ) . Nu mi-au facut nici o preblema mai bine de un an si am ars si benzina de 100 de octani ( cu toate ca majoritatea zic ca distruge injectoarele ).

 

Intradevar s-ar putea s fie o problema de masa :) m-am gandit si eu . Sonda lambda are un fir . M-am gandit ca s-ar putea sa nu aiba masa si am tras un fir de la corpul sondei la masa dar face la fel . O sa sap mai departe poate pricep ceva :) )

 

Despre cablurile de la bujii s-ar putea sa ai dreptate , numai ca pana la 2200 si peste 3500 de ture problema dispare ( cu sonda lambda legata ), la relanti merge perfect . As merge inainte asa pana ar crapa ce are de crapat insa ma clatina intre 2200 di 3500 de ture - turatii uzuale in oras .

Share this post


Link to post

Cu siguranta le poti arunca bujiile.Sant diferite sohc fata de dohc atit cat priveste clasa de temperatura cat si distanta la elecrod.

Cauta bujii NGK BPR6ES si fise TESLA pentru motorul tau.

Share this post


Link to post

Am schimbat bujiile cu un model Champion cumparate direct de la daewoo . Fisele le-am comandat la un magazin de piese de schimb, am ales fise Bosch ( aici costa in jur de 30 de euro ), sunt si fise Beru dar costa in jur de 70 de euri . Cu bujiile noi nu are sprint ( parca se ineaca ). Astept fisele pe miercuri. Totusi am fost la magazinul de unde am cumaparat bujiile si m-am uitat din nou pe catalogul Bosch - Sunt pentru Nexia 1,5 SOHC din 95 in sus . In plus au functionat fara repros mai bine de 50000 km . Straniu ...

Share this post


Link to post

Ai dat un reset la ecm?

Share this post


Link to post

Cum fac asta ? Scot fuzibilul de la ECM cateva secunde ? Am facut-o deja de vreo 5-6 ori :) .

Share this post


Link to post

Incearca cu borna la baterie.

Share this post


Link to post

Tot citind diferite subiecte, m-am gandit ca aici este mai indicat sa postez pt. nu a deschide alt topic.

 

Problema mea actuala:

Dimineata nu mai sta putin turata la ralanti. Mai precis, o pornesc si imediat dupa porniremoare motorul.

Daca o accelerez putin cam 20-30 sec, sta la ralanti.

 

Am schimbat:

 

- fise bujii, bujii, IAC, curatat injectoare,verificat senzor TPS.

Nu mai stiu ce sa-i fac. Am fost la tester si mi-au spus ca este OK.

Pacat ca nu-i pot aduce dimineata cand e rece motorul sa vada ce are!

 

Astept sfaturi, chiar si cele de genul,, Da-i foc!'' :grumpy:

Share this post


Link to post
Tot citind diferite subiecte, m-am gandit ca aici este mai indicat

Wrong, motorul tau mai are nevoie de asta

Share this post


Link to post

adica porneste urca acul si dupa cade si moare motorul? la a doua cheie merge bine?

Share this post


Link to post

Exact. Urca acul la 1800 si cade la 0, motorul oprindu-se. Nici la a doua cheie nu merge. Merge doar daca apas eu acceleratia succesiv, dupa ce motorul porneste. Practic nu il las sa ,,moara''.

 

@tolin_afc. Multumesc mult, voi incerca varianta data. Voi reveni cu un rezultat.

Share this post


Link to post

eu am patit asa cand am avut injectoarele infundate. adica porneam, dupa care masina murea, DAR la a doua cheie mergea perfect! dar cand mergi se tureaza masina de nebuna..de ex. stai la stop si deodata fara sa faci nimic sare turatia de nebuna?

Share this post


Link to post

Nu, din pacate nu se tura. Am descoperit problema.:

 

Din 1996 si pana acum nu a fost data prima parte a galeriei de admisie jos si curatata. Nu va puteti inchipui ce era acolo! Puteam sa mai cumpar eu vreo 4 IAC-uri si tot atatea TPS ca tot degeaba. Pur si simplu am dat jos acea parte, am dat jos IAC si TPS, garnitura si furtunele de apa care vin acolo si nu am facut decat sa o scufund in 4L de benzina. Am lasat-o vreo 3 ore, am spalat-o cu un penson pana ce a iesit ca noua si acum merge super.

 

Se pare ca erau infundate orificiile ce vin conectate la furtunasele alea! :-?

Mi-a dat putina bataie de cap dar acum pot :lavolan:

 

 

Va multumesc pt. ajutor si sper sa nu aveti defectiuni niciodata! :drinkers:

Share this post


Link to post

Nu stiu daca ce voi descrie mai jos este o problema dar totusi poate cineva a experimentat situatia.

 

La mine relanti-ul este ok cand pornesc masina insa in trafic, asteptand la semafor cu piciorul pe frana am cateodata f mici variatii la relanti(aprox. 10-50 rpm). Ideea este ca nu se intampla tot timpul fenomenul.

 

Ati intalnit asa ceva? Eu cred ca este vb de o pierdere de vacuum undeva, voi ce ziceti?

 

Multumesc. :)

Share this post


Link to post

Servo-pompa este legata de galeria de admisie printr-o valva, asa ca actionand pedala de frana la ralanti, modifici cantitatea de aer necesara. Eu zic ca-i o situatie normala, care se observa si la masinile noi.

Share this post


Link to post

Banuiam eu ca nu e o tragedie...dar am zis sa intreb.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor. Ma numesc Vasile si sunt "proaspat" utilizator a unui Cielo exe GPL 1,5 sohc (de 2 luni) si as vrea sa stiu din ce motiv relantiul este variabil cand masina merge pe gaz. Pe benzina relantiul e ok. Cei de la service m-au aburit ca e din cauza slabei calitati a gazului, dar eu nu sunt convins de lucru asta deoarece un tovaras de al meu posesor de cielo pe gaz alimenteaza din acelasi loc si el nu are probleme cu relantiul.. :-? .

Multumesc pt. posibile sugestii

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...