Jump to content
Sign in to follow this  
Elfu

Sedan Sau Suv

Recommended Posts

Inca nu m-am decis cand o sa schimb lacetti cu alta masina, dar am un feeling ca se va intampla prin toamna.

 

Buget sa zicem un maxim 30.000 de euro.

Inca nu m-am hotarat daca o schimb pe un sedan gen Avensis, Accord sau pe un SUV gen Santa Fe, Captiva.

Exista loc si de alte variante, nu doar cele enumerate mai sus. Nu ma deranjeaza daca dau mai putin de 30.000 pe ea, chiar imi convine. :)

 

Sa zic asa, fac un studiu de piata. Care dintre cele doua ar avea o aplicativitate practica mai mare.

 

 

Vreau o masina de familie, avand in vedere ca o sa apara bebe pe la finalul anului. De la inceput o sa zic ca nu vreau break. Vreau o masina sigura, nu foarte puternica (undeva in jur de 150 CP ar fi ok), confortabila, cu un spatiu mare de depozitare, probabil diesel si neaparat cu cutie automata. Preferabil o versiune full sau aproape full. La banii astia nu vreau sa iau doar o troaca cu un minim de dotari. Nu ma intereseaza prea tare brand-ul. Nu sunt fanul nicunui producator.

Sa renunt la eleganta sedanului pentru spatiul interior si avantajul portbagajului oferit de un SUV + tinuta mai buna pe drumuri mai accidentate?

 

Cam aici e problema ca nu stiu de unde sa incep. :P

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Pai cat de des mergi pe drumuri (mai) accidentate? :)

Share this post


Link to post

Pai nu foarte des, dar nici nu vreau sa fac cum am facut cu Lacetti ultima oara cand am avut chef de plimbari pe drumuri forestiere. Sa zicem o data la vreo 3 luni. :)

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

E cu dus si intors :) Parca acu ceva timp, nu te plangeai de cat de mare e Lacetti-ul, dar in schimb laudai cat e de mica Toyota :D Asa ca, daca iti iei un SUV s-ar putea sa te plangi, la mersul prin oras, de dimensiuni.

Totusi, Captiva si Santa Fe ar fi niste alegeri bune, cu un + din punctul meu de vedere pt. Captiva :)

Uite si niste preturi Captiva Santa Fe.

Spatiu, cutii automate, 150cp etc...

Share this post


Link to post

Pai nu vreau sa iau masina pentru trafic urban. Vreau sa o cumpar doar pentru extraurban. :P

 

E in plan si inca o buburuza, poate chiar un Sandel ca sa alerg cu el pe firma dupa ce ma lasa nevasta-mea fara jucarie, dar mai pe la anu ca nu o sa mai poata conduca mult fiind insarcinata.

Momentan ma gandesc sa schimb masina de familie cu una mai sigura/confortabila. Vad eu pe urma daca mai iau si o buburuza sau nu dupa ce o cumpar si vad cum ma simt in ea. :D

 

La Captiva sincer sa fiu nu-mi place spatele si faptul ca nu are piele bej la interior. In rest, da, e favorita.

La Santa Fe nu-mi plac formele prea rotunjite la exterior.

 

Inca nu m-am decis daca schimb cu un suv sau cu alt sedan si pana nu lamuresc problema asta, nu trec mai departe. :)

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Daca vrei sedan fa un drive-test cu Accord-ul nou. Sau mai asteapta putin sa apara si Avensisul nou.

Eu ti-as recomdanda Accord Tourer (Modeulul nou) :D Ai mai avut break, te obisnuiesti si cu asta... :) )

Ca spatiu e net superior oricarui sedan si asemanator unui suv.

Edited by VFX

Share this post


Link to post

Mai, sincer imi place mai mult vechiul Accord. :D

M-am uitat la asta nou si nu-mi place.

 

Cu avensisul nu stiu ce sa zic, adica daca astept noul model sau o sa speculez discount-urile de dinainte de lansare si iau avensisul actual care e favorit la sedan

Diesel D4D 2,2 Luxury e 26.700 euro. Ca si buget as fi super ok numai ca am vazut ca n-au cutii automate la diesel. :(

 

Pe de alta parte imi cam face cu ochiul si Freelander 2, dar sare putin de 30000, adica putin cam mult. :D

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

In foarte scurt timp voi schimba si eu Opelul cu un SUV. Ieri m-a sunat cumnatul meu din Germania, unde mi-a gasit exact ce vrea sotia : Toyota RAV 4, EURO 4, filtru particule, 0 km la bord, 177 HP, 2.2 diesel, tractiune integrala, full (o groaza de airbag-uri, clima, scaune incalzite, cruise control, navigatie, tapiterie piele, etc etc) - 22.300 euro CASH. Taxa de inmatriculare e circa 500 euro, deci ajunge inmatriculata la 23.000 euro .

 

 

La Santa Fe nu imi plac nici mie rotunjimile, Captiva e ok.

Share this post


Link to post
M-am uitat la asta nou si nu-mi place.

Te-ai urcat in el?

In poze arata naspa...uita-te la el in realitate...e altceva... :P

Share this post


Link to post
In foarte scurt timp voi schimba si eu Opelul cu un SUV. Ieri m-a sunat cumnatul meu din Germania, unde mi-a gasit exact ce vrea sotia : Toyota RAV 4, EURO 4, filtru particule, 0 km la bord, 177 HP, 2.2 diesel, tractiune integrala, full (o groaza de airbag-uri, clima, scaune incalzite, cruise control, navigatie, tapiterie piele, etc etc) - 22.300 euro CASH. Taxa de inmatriculare e circa 500 euro, deci ajunge inmatriculata la 23.000 euro .

 

 

La Santa Fe nu imi plac nici mie rotunjimile, Captiva e ok.

 

 

Nu-mi place RAV4. M-am urcat in el cand am luat Aygo iar la exterior pare cam de jucarie ca sa zic asa. E cam de women.

De fapt nu-mi cam place niciun SUV de la Toyota. Cat am fost pe la Toyota m-am cam uitat pe la toate modelele de la ei si sincer doar Avensisul imi place de la ei dintre toate modelele, Auris-ul si Aygo. :D

 

@Sorinel

Man, nu m-am urcat in ea, dar am vazut-o pe viu si nu-mi place.

 

Imi clatesc ochii cu oferta de la noul Passat desi mi-e cam frica stiind de probleme cu electronica de care s-a lovit un amic de-al meu. Mai caut oferte si pe sedan si pe suv. :)

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

:o fftopic: Nici pe mine nu ma incanta foarte tare RAV-ul la interior (prea "cochet" pt gusturile mele), insa pentru ca Opel-ul l-am ales eu, acum e timpul sa respect decizia / dorinta ei. Eu ma voi bucura doar de cei 177 HP, incercand sa ignor faptul ca nu e deloc o masina masculina :lavolan: .

Share this post


Link to post

S-o stapanesti sanatos de pe acuma. Eu masina o vreau pentru mine, nu pentru doamna si cum eu i-am respectat decizia cu Aygo, o sa mi-o respecte si ea pe a mea cand voi alege ce voi alege.

 

Pana una alta mi-am aruncat un ochi si pe la Mazda CX-7. Draguta foc masina si apropiata de Captiva ca si pret. :)

Nu m-am prins daca are cutie automata sau nu la diesel dar cred ca o sa dau o fuga pe la un dealer.

 

Deci pana acum am pe lista:

Avensis, vechiul Accord daca s-o mai gasi, Epica, Ford Mondeo, Captiva, Mazda CX-7 si Santa Fe. :D

 

Deci revin cu intrebarea de la inceput.

 

Sa renunt la eleganta unui sedan pentru avantajele practice ale unui SUV?

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Mai ai si CR-V... ;)

Share this post


Link to post

Avand in vedere ca

...nu vreau sa iau masina pentru trafic urban. Vreau sa o cumpar doar pentru extraurban. :P

 

dupa parerea mea, e ok trecerea la Suv. Mai ales ca mergi (rar, dupa cum ai zis, dar e un avantaj chiar si asa) pe drumuri nu tocmai bune/forestiere etc.

Share this post


Link to post
:o fftopic: Nici pe mine nu ma incanta foarte tare RAV-ul la interior (prea "cochet" pt gusturile mele), insa pentru ca Opel-ul l-am ales eu, acum e timpul sa respect decizia / dorinta ei. Eu ma voi bucura doar de cei 177 HP, incercand sa ignor faptul ca nu e deloc o masina masculina :lavolan: .

Parca erau 136 :D .

 

Se muta la diverse, la utile ar trebui sa fie tutoriale, informatii utile nu discutii despre ce sa-mi cumpar.

Share this post


Link to post

Eu nu am vazut niciodata si nici nu vad trambitata utilitate a unui SUV. Nu as da niciodata banii pe asa ceva. In Bucuresti este mai mult decat incomoda, iar pentru deplasarile off-road (rare, cum bine spui), exista sedanuri destule care pot face asta: Passat 4 motion, Octavia, Megane. De fapt, foarte multe au acum integrate pachete de drumuri grele. Cu care poti foarte bine face mare parte din ce face un SUV. In plus, ai eleganta oferita de un sedan.

So, sedan all the way.

Share this post


Link to post

In plus banuiesc ca la drumuri lungi, un SUV nu ofera confortul unui sedan.

Share this post


Link to post
In plus banuiesc ca la drumuri lungi, un SUV nu ofera confortul unui sedan.

 

In schimb iti da impresia de siguranta, esti undeva mai sus decat ceilalti, ai o mai buna viziune asupra drumului

Share this post


Link to post
Parca erau 136 :D .

 

Se muta la diverse, la utile ar trebui sa fie tutoriale, informatii utile nu discutii despre ce sa-mi cumpar.

 

 

 

Este si varianta cu 177 HP, cand intru in posesia ei ne vedem la Dreams Cafe, la drive-test > :) .

 

hades : Un SUV iti ofera mai multa siguranta, mai mult spatiu interior, o vizibilitate mai buna, acelasi/mai mult confort. Pierzi intr-adevar la manevrabilitate in oras (te strecori mai greu), insa nu mai suspini la fiecare groapa/linie de tramvai. Si nu vad de ce un SUV nu poate fi elegant...

Share this post


Link to post

Si mai ales pierzi pe curbe, majoritatea suvurilor de le-am condus avand tendinta subviratoare, explicabila usor prin prisma greutatii si a centrului de greutate. Daca in plus e automata.. s-a dus naibii de tot distractia si cel mai mult pe curbe. Altfel mai pierzi la consum si demaraj.

La siguranta nu as fi atat de hotarat, avand in vedere ca un suv se rastoarna evident mai usor decat o berlina/compacta =))

Alt capitol e intretinerea, mai scumpa la un 4*4, in fine.. nu e ceva atat de ..demolator.

Share this post


Link to post
Si mai ales pierzi pe curbe, majoritatea suvurilor de le-am condus avand tendinta subviratoare, explicabila usor prin prisma greutatii si a centrului de greutate. Daca in plus e automata.. s-a dus naibii de tot distractia si cel mai mult pe curbe. Altfel mai pierzi la consum si demaraj.

La siguranta nu as fi atat de hotarat, avand in vedere ca un suv se rastoarna evident mai usor decat o berlina/compacta =))

Alt capitol e intretinerea, mai scumpa la un 4*4, in fine.. nu e ceva atat de ..demolator.

 

 

Am mers cu Astra cu 190, dar nu am intrat in nici o curba cu 190, ci cu o viteza care sa imi permita abordarea in siguranta a virajului. E clar insa ca trebuie sa renunti la sportivitate atunci cand treci la SUV. Daca il iei pt siguranta, oricum ti-e usor sa renunti la excesele de sportivitate.

 

Demarajul nu il pierd sigur, trec de la 80 HP la 177 HP, cuplu 400 Nm in loc de 160 Nm (cifre aproximative, scriu pe fuga).

 

La consum pierd, intr-adevar. In loc de un mixt de 6 l /suta, probabil voi urca la 8 l/suta. La o medie de 2500 km/luna, se va simti...

 

Intretinerea va fi cam la fel pentru inceput, trec de la masina noua la masina noua, garantie, etc. Am impresia ca nici costul reviziilor nu difera mult, nu stiu exact...

 

Night ELf : de pe lista ta votez Captiva (varianta full) si Mazda (exterior foarte fain).

Share this post


Link to post

@Night Elf, ai o alegere cam grea.

Captiva are piele bej la interior, am vazut asta si arata ok, dar se "simte" repede mizeria.

CX-7 este o bombonica dulce, tare de tot.

Drive-test cu ele, omoara-i pe consultanti, intreaba-i pana isi baga preaviz si oricum o sa fii bulversat!

Te lamuresti tu pana in toamna :)

Share this post


Link to post
hades : Un SUV iti ofera mai multa siguranta, mai mult spatiu interior, o vizibilitate mai buna, acelasi/mai mult confort. Pierzi intr-adevar la manevrabilitate in oras (te strecori mai greu), insa nu mai suspini la fiecare groapa/linie de tramvai. Si nu vad de ce un SUV nu poate fi elegant...

Neah, nu sunt de acord nicicum, si vorbesc in cunostinta de cauza, crede-ma. Eu pur si simplu nu inteleg rostul acestor masini. Am avut Avensis. Aia e o masina eleganta. Nu m-am urcat inca intr-un SUV de care sa pot spune ca e elegant. Dar si aici, parerea poate fi subiectiva, ca intotdeauna.

@nightelf: eu raman la a-ti recomanda un test drive cu un Passat. 4 motion. O sa-ti placa. :)

Share this post


Link to post

La recomandarea ta, adaug 3.2 V6 DSG :D

Cum @night elf prefera dieselul cu cutie automata si diesel probabil cea mai buna alegere, daca e luat in calcul B6-le e 2.0 Tdi Cr Dfp Dsg Highline 170cp care e undeva ~25k fara tva (si fara optionale, care salta mult pretul).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...