Jump to content

Sign in to follow this  
aly

Test Compresie

Recommended Posts

O sa incep acest topic prin a-mi face putina autocritica-"sunt un mare dobitoc" =)) .

Si acum sa va explic de ce:

Am fost ieri si mi-am masurat compresia la al meu motor(Espero 1.8-1997-140000km).Rezultatul: 10 bari la fiecare din cilindri cu motorul cald(mers vreo 9 km pana la service si apoi lasat 15-20 minute sa se mai raceasca. Dupa spusele mecanicului compresia e buna si motorul echilibrat deci am plecat acasa fericit.

Acasa dupa ce am frunzarit un pic forumul mi-a picat fisa- desi omul(dl BARBU un om extraordinar de amabil dealtfel), mi-a spus sa dau la cheie cu pedala de acceleratie la fund, eu bineinteles ca am uitat si am dat la cheie fara a apasa pedala.

Testul oricum o sa-l refac dar pentru cultura mea generala cat de mult a afectat acest fapt masuratoarea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de situatie.

Testul se face cu motorul la temperatura de lucru,clapeta de acceleratie deschisa la maxim si pe fiecare cilindru motorul trebuie rotit de minim 4 ori.Nu trebuie sa fie diferenta mai mare de 1 bar intre cilindri si nici valorile mai mici decit cele date de constructor pe fiecare tip de motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate celelalte conditii au fost indeplinite in afara de faptul ca eu nu apasat pedala :wallbanger: .

Oare ar scadea cu mai mult de un bar cu pedala apasata?

In fine asta e, daca am dormit asa-mi trebuie. O sa refac testul si o sa fiu mai atent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce rol joaca uleiul in cilindru la test de compresie : suplineste si etansa temporar gap-ul datorita gradului de uzura (ori defectiune tehnica, segment crapat spre ex.) a segmentilor/cilindrilor. Pentru rezultate cit mai precise, cantitatea de ulei introdusa in fiecare cilindru trebuie sa fie absolut egala.

In prima faza ne intereseaza cit avem compresie, iar in cazul unor diferente semnificative intre cilindri, recurgem la testul 2, sursa de aer comprimat introdusa in cilindru cu pistonul in pozitia 2 (compresie, cu supapele inchise) si "citim" (ascultam defapt) admisia, evacuarea, baia de ulei prin intermediul orificiului de umplere cu ulei, vas de expansiune. Aerul vorbeste, iti arata exact inde-s pierderi de compresie. Ce-i drept, trebuie sa detii un mini-service pentru toate cele da', unde pasiune e ... de toate e.     

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×