Jump to content
Sign in to follow this  
vipermihai

Piese Care Se Uzeaza Prematur La Matiz

Recommended Posts

Salut ! Am simtit nevoia unei discutii pe acest subiect pentru ca prietena mea si-a achizitionat un Matiz second si vreau sa aflu cat mai multe de la cei care detin acest tip de automobil. As vrea sa aflam din experienta unora care sunt piesele si consumabilele care se uzeaza cel mai repede pe drumurile noastre si ce trebuie schimbat la cel mai mic semn pentru a evita deteriorarea altor ansamble sau subansamble mai pretentioase din punct de vedere mecanic si financiar.

Multumesc si sunt nerabdator. :lavolan:

Share this post


Link to post

Ghidaje frana.

Amortizoare spate (masina usoara pe spate, drumuri proaste, amortizoarele lucreaza probabil altfel decat s-au gandit cei care le-au proiectat si se duc relativ repede).

Filtru de aer (nu doar la Matiz, ci la toate masinile care circula in Romania)

Edited by JYN`u

Share this post


Link to post

1. bucsa caseta directie

2. flanse amortizoare fata

3. amortizoare spate (daca nu se folosesc cele care trebuie)

Share this post


Link to post

-Cablu ambreiaj

-disc ambreiaj

-cablu cutie de viteze-schimbator de viteze

Share this post


Link to post

- placutele de frana;

- cablul de ambreiaj;

- cureaua de la generator;

- ghidajele glisoare;

- cablurile de la aprindere (euro2).

Share this post


Link to post
3. amortizoare spate (daca nu se folosesc cele care trebuie)

 

Pana la euro 3, care are amortizoare coreene. Cele care picau, erau Compa Sibiu.

 

In afara de cele amintite, as adauga:

1. bateria, destul de firava, care pica mai repede , mai ales daca uiti de cateva ori farurile aprinse.

2. Sincroane cutie de viteza

3. Placajul din portbagaj

Share this post


Link to post
- cureaua de la generator;

Care este generatorul?

Share this post


Link to post

Generator=o alta denumire pentru alternator

Iar de placajul din portbagaj uitasem (mersi Guru): era bine sa fi fost placaj, ar fi rezistat mai mult. E un material lemnos care, sper ca nu gresesc, se numeste PFL (placa fibro-lemnoasa), se foloseste de obicei pentru spatele mobilelor ieftine, din PAL (placa aglomerata lemnoasa). Se deformeaza usor si ramane deformat, se rupe usor.

Eu am preferat partea plina a paharului: l-am scos si l-am aruncat impreuna cu buretii inutili lipiti pe spatele lui.

Am pastrat doar mocheta si patura pe care oricum o pusesem sub podeaua portbagajului inca de la 200 km ai masinii.

Inca ma mai zgarii pe fata cand ma gandesc ce folositor era spatiul pe care l-am castigat in portbagaj in cele trei concedii la mare, dar a fost nevoie sa se rupa ca sa ma gandesc la asa ceva.

Edited by JYN`u

Share this post


Link to post
Generator=o alta denumire pentru alternator

Nu, invers, alternator este denumirea improprie pentru generator, cel putin pentru limba romana.

Share this post


Link to post

Ai dreptate. :thumbl:

Stiam.

Daca ma crezi pe cuvant, chiar in genul asta a fost prima formulare a postului, dar l-am modificat pentru ca ideea era sa inteleaga omul despre ce e vorba.

Oricum, daca facem un sondaj intre posesorii de masini din Romania, cred ca majoritatea sunt mai familiarizati cu termenul de alternator.

Daca la vorbesti despre generator e posibil ca multi sa se uite ca curca-n creci. =))

Share this post


Link to post

Matizul meu are 22900 km in clipa de fata, am trecut prin 3 revizii cu tot cu cea gratuita de 1000km.

Masina a rulat NUMAI in Bucuresti, 2 drumuri pana la mare si unul pana la Rasnov.

Toti acesti kilometrii, facuti in 2 ani fara o luna, sunt kilometrii facuti in Bucuresti, in gropi, in condus NONECONOMIC, cu motorul rece, etc.

Vreau sa spun ca mi s-a schimbat la revizii doar atat:

 

- placute frane

- bujii

- filtru de aer

Restul, ulei, vaselini pe la etriere, etc, nu se pun.

 

Masina, in clipa de fata NU cloncane, nu bate nimic, nu ma trage curentul la viteze mai mari, este bine etansata.

Singura problema care am avut-o, repetitiv dealtfel, a fost electrica, luminile mai exact. Mi s-a ars faza scurta de 2 ori, cate un bec pe rand, la o sapt distanta. Stopurile de frana, ba unul, ba altu, ba cel central. Le-am schimbat si am rezolvat.

 

Masina nu a fost tinuta in garaj, nu s-a mers in weekend cu ea, nu s-a menajat. Am mers cu 164km/h PE CEAS pe A2, am luat gropi, am uitat proiectoarele aprinse 20 min si a murit bateria, am impins-o, etc etc etc.

 

Si inca, NU este nimic stricat la ea, vorbesc de lucruri importante, articulatii, motor, cutie, etc.

 

PS: Probabil ca singura problema notabila, care m-a obsedat de cand am cumparat-o, este CONSUMUL, imi consuma 10.5 % in oras. Este adevarat ca mers si cu ea numai pe stefan cel mare la 8:30 AM si la 6:00 PM ... motorul rece, numai cu a-ntaia si a doua.

Edited by Frankie_Carbone

Share this post


Link to post

consumabilul care se termina cel mai repede este benzina!

Share this post


Link to post

...am avut o problema zilele trecute...nu mai intra bine in viteze...am fost la service si am observat ca una din bucshele de la unul din cablurile de la cutie era praf...m-am dus sa o caut...toti distribuitorii de piese mi-au zis ca nu se gasesc decat cu tot cu cablurile de cutie la pretul (cel mai mic) de 155 RON...in concluzie...am facut-o dintr-o bucsa de dacie (bucsa de la bara stabilizatoare de dacia) si s-a potrivit la fix...acum nu mai am probleme :drinkers: ...o bucsa de-aia cred ca e 1 - 1.5 RON.

PS. bucsa de la cablul cutiei are pe gaura interioara un inel metalic...care se scoate si se introduce prin presare in gaura interioara a bucsei de dacia...care trebuie putin micsorata in grosime(pentru aceasta operatie am folosit un cutter si un polizor)...HAVE FUN !!!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...