Jump to content
 

Sign in to follow this  
psichoboy

Lipsa Piese De Sub Capota Tico

Recommended Posts

Salutare!

Mi-am luat un Tico despre care cunoscatorii zic ca are cam 250k km. Merge foarte fain, dar cateodata mai are cate ceva (s-a infundat radiatorul de incalzire, fisura radiator racire etc. ).

DAr cel mai mult ma ingrijoreaza ca m-am dus cu ea la service si mi-au zic ca-i lipsesc multe piese de sub capota. Senzori, vacuum, etc.

Masina este un SL din 1999, benzina cu plumb.

M-am uitat sub capota unui SL din 2000 si avea muuuuuuuuuuuuuuuuuuuuult mai multe chestii acolo.

As ruga pe oricine care are masina asemanatoare ca a mea (nu ma refer la km si culoare) ma refer la an si model sa ma ajute cu niste poze, daca se poate cu explicatii ce este ce anume, ca sunt nedumerit.

Si inca ceva. A fost la cineva infundata priza de vacuum (daca asa se zice) ce vine de la carburator la aprindere? Si daca da, ce i-a facut sa mearga?

Merci de ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este sa pui tu niste poze, poate asa o sa ne dam seama daca ai lipseste ceva motorasului tau :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am fost la service mi s-a zis ca vai ca-ti lipsesc nu stiu ce vacuumuri etc.

M-am uitat sub capota la un prieten si am exact aceleasi piese ca si el...insa masina lui a fost "facuta" din doua masini accidentate. Asa ca s-ar putea ca si acesta sa aiba unele lipsuri. Pozele astea sunt de la masina lui, identica cu a mea.

Mie imi lipseste selectorul acela Winter Summer pentru aer cald sau rece...asta stiu. Restul? Ceva idei?

post-5121-1163147149_thumb.jpg

post-5121-1163147176_thumb.jpg

post-5121-1163147202_thumb.jpg

post-5121-1163147224_thumb.jpg

post-5121-1163147247_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pare sa iti lipseasca ceva.Cele din 2000 in colo au fost euro 2 si au IAC si cateva alte dispozitive de depoluare.La tine nu este cazul masina fiind din '99.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi bine sa speli motorul dupa care dai si tu cu un spray, sa-l ungi nitel...

O intrebare suplimentara. Ce e cu mufa asta de ce e pusa pe "inchis? Asa e si la mine dar habar nu am. Stiu ca s-a mai discutat dar nu mai gasesc...

post-1228-1163152013_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am cam linistit...e masina unui prieten in poza...dar a mea arata mai murdar...

chestia aia cred ca vine pentru masinile cu A/C si controleaza relantiul...cred ca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma, am mai gasit un lips de la masinuta.

Nu se vede. Dupa ce am desfacut carburatorul, am constatat, ca-mi lipseste acea greutate care tine la loc biluta aceea de la pompa de sprit. Intrebarea mea acum este: cate grame are acea greutate? Biluta exista, insa nu greutatea.

Stie cineva ceva despre asta?

Sau...daca cineva se mai aventurizeaza sa-si desfaca carburatorul de Ticozaur, tare l-as multumi daca ar masura masa acestei greutati si ar face poze, poate poate as reusi sa fac si eu unul din plumb sau cupru.

Merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
post-2247-1163508240_thumb.jpg Cand am desfăcut carburatorul, se vede in poza in ce locuri am gasit bilă si in care contragreutate (stut cum i-am zis eu). Să inteleg ca tu stii că bila si acea contragreutate intră in acelasi loc ? Acel stuţ are o grosime de 3 mm, lungime de 6mm si e făcut din aliaj de alamă sau bronz ( e galben rosiatic).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca la carburatorul tau sunt chesti...dar fii atent. S-ar putea ca tu sa ai alt tip de carburator, ma refer la cel fara plumb.

Ne-am uitat in catalogul de piese in mai multe magazine si m-am uitat si in manualul de service si zice ca contragreutatea apasa bila ca sa nu se declanseze pompa de sprit la cea mai mica apasare a pedalei de acceleratie. Daca ai bila si nu ai contragreutatea, logic, masina iti consuma mai mult. Daca ai contragreutatea si nu ai bila???? Daca acopera cum trebuie orificiul pe care l-ar acoperi bila, atunci iti creste doar un pic consumul. Daca nu ai nici bila, nici contragreutate atunci iti merge non-stop spritul...si atunci se zice ca ai Oltcit :tongue:

Am fost la magazine, si unul mi-a zis ca-mi aduce piesa pe vineri cu 5 roni o sa-i fac o matrita si pastrez acea matrita ca daca o sa mai am probleme cu chestia asta sa-l am...si masurat tot tot tot...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carburatoarele sunt identice la ambele modele si cele cu plumb si celelalte fara, numai că la cele cu euro 2 mai au o supapă BVSV si o canistră de benzină în plus. Revenind la problema noastră, e ca dacă nu ai nici biluta si nici contragreutatea înseamnă că ai o problemă, masina nu se mai accelerează la prima pedală, abia de la a-2 apăsare a pedalei, incepe sa se accelereze. Despre consumul fara bila si contragreutate nu pot spune nimic, insa la mine am doar bila într-o parte, iar in cealalta parte am contragreutate si nu am probleme cu consumul, e destul de bun, am mers după cum am mai spus-o, 950Km cu 42 l benzină ( mixt, oras si afară). Fa si tu o poza cu carburatorul tau să-mi dau seama daca e diferit de ce am eu.

Edited by gelumitu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Principiul de functionare a pompei sprit:

 

Cand apesi BRUSC pe pedala de acceleratie, pompa preseaza o cantitate de benzina in doua tuburi in interiorul carburatorului:

 

1-ul tub duce spre camera de nivel constant unde presiunea face ca bila nr1. sa opreasca drumul benzinei.

 

2-lea tub - aici este biluta si greutatea buclucasa. Greutatea asta face ca dupa apasarea pedalei de acceleratie, pompa de sprit sa se opreasca, asta inchide rapid orificiul prin care merge benzina spre ciocul care directioneaza spritul in galerie.

 

Faptul ca tie iti merge bine fara bila la locul lui mi se pare o coincidenta ca acea contragreutate poate inchide orificiul din care vine benzina dinspre pompa de sprit.

 

Scuze de eventualele greseli de exprimare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai avut dreptate, acolo e o bila si o contragreutatea, însa surpriza e că acea contragreutate are marginile teşite si calca destul de bine pe scaunul de bronz care duce la pompa de spriţ, deci inchide circuitul. Ieri am desfacut iarasi carburatorul si am bagat bila la locul ei, post-2247-1163836566_thumb.jpg. Se vede si din poza ca acea contragreutate si acea bilă, fac parte din ansamblul pompei de spriţ. Mersi pt raspuns :drinkers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm...

din pacate nu numai de sub capota lipsesc piese de la Ticozaurul meu.

Am observat dupa cateva drumuri cluj- tirgu mures pe panta spre turda spatele masini, daca ea este incarca mai face cateva salturi. Siiiiiiiiiiii...

surpriza: nu are telescoape. Asa ceva a auzit cineva?

Imi poate recomanda cineva ceva dezmembrari din cluj unde sunt piese pentru ticozaur? Va rog foarte mult.

Sau are cineva de vanzare? Dau jumatate de pret, daca are cineva in stare cat de cat.

Merci de raspuns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca are rost sa cumperi amortizoare SH.Un amortizor nou(pe ulei) costa maxim 95 RON, asa ca nu are rost sa dai juma de pret pe ceva ce nu stii cat te tine.

Iti dau acest sfat deoarece initial am vrut sa cumpar si eu SH si am ajuns la concluzia ca nu se merita sa dai niste bani in vant.

Succes!

Edited by AZH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...