Jump to content
Sign in to follow this  
sebastianpop

La Ce Viteza Sa Schimb Treptele De Viteza La Tico ?

Recommended Posts

Buna!

 

De circa cateva saptamani sunt proprietar de Tico primit cadou de la parinti pentru ca am intrat la fac.. fericirea de la inceput insa a cam inceput sa se duca dupa ce am observat ca totusi consuma mai mult decat m-as fi asteptat.. :( cam 8%..(dupa ceva calcule dar dupa ce o sa-i fac plinul o sa va spun exact) si cand ma gandesc ca e un motoras de 800 parca nu imi vine sa cred.. si tind sa cred ca pierd benzina pe undeva,pentru ca in fiecare dimi cand pornesc masina simt miros puternic de benzina in masina.. ventilatorul din interior fiind pornit.. dupa ce se incalzeste masina insa nu mai miroase deloc.

Am citit posturile legate pe tema benzina.. dar m-am uitat la pompa de benzina si nu prea ar da semne ca scapa benzina.. adica sa fie umeda sau ceva.. :rolleyes: Nu exista oare un reactiv ceva pe care sa-l bag in benzina si dupa sa ma uit cu o lampa fluorescenta la motor si sa vad eventualele scapari ? :mrgreen:

 

O alta problema ar fi autoaprinderea.. am inteles de la cineva ca poate fi vorba de avans.. care nu este reglat corespunzator.. daca mi-ati spune un service in Timisoara unde as putea sa fac un test motor si un reglaj ca la carte va rog sa-mi spuneti si mie.

 

Si as avea o intrebare mai stupida dar.. cum sa schimb vitezele cel mai optim? ca de exemplu eu acuma la 30 km/h schimb in a3-a si la 40 sunt deja in a4-a.. e bine?consuma mai mult sau mai putin asa? si care ar fi cea mai optima schimbare de viteze ca sa zic asa..?

 

Va multumesc anticipat!

Sebastian

 

P.S.

Tico SL din 1998 are martor care sa indice cand nivelul benzinei e scazut ? in manual am vazut ca ar avea.. dar ma gandesc ca poate au facut acelasi manual si pentru alte modele.. Acum acul indicator de la benzina e pe rosu si totusi nu sa aprins nici un bec in bord :(

Daca plec cu tico imediat dupa ce il pornesc dimi in timp ce socul automat e pus.. are ceva ? consuma mai mult ?

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Tico SL nu are bec pt benzina.

Motorul de tico are conform manualului cuplul maxim la 2500 de ture. Asta este si turatia la care ai consumul specific minim (benzina consumata raportata la cal putere livrat).

 

40/h intr-a 4-a mi se pare mult prea putin. Nu stiu cum poti sa schimbi viteza asa, mie nici nu-mi intra a 4-a decat de la 50 in sus :) .

Share this post


Link to post

Consumul depinde de mai multi factori. Daca pleci dimineata si mergi 5..10 min, apoi opresti si peste 2..3 ore iar pleci..si tot asa... consumul de 8% in oras este foarte normal. Eu schimb treptele de viteza pe la 3000 rpm si cateodata chiar si la 5000 rpm :) .

 

P.S. Poti pune turometru si la tico.

Edited by adostar

Share this post


Link to post

Daca nu ai turometru, cu timpul te vei obisnui cu sunetul la turatia optima a motorului, dupa felul cum trage masina in diferitele trepte de viteza. O regula empirica ar fi ca la viteza cu care vrei sa rulezi, sa te afli

intr-o treapta de viteza pentru care sa apesi pedala de acceleratie cam la jumatate din cursa totala ( asta dupa ce nu mai lucreaza socul automat, deci turatia la ralenti a revenit la valoarea normala ).

Share this post


Link to post

La inceput am schimbat si eu treptele de viteze cum faci si tu acuma(un pic mai sus totusi) insa cu metoda asta motorul e mult subturat, si nici nu trage masina deloc. Inainte de 40 nu are rost sa dai a 3a, la 60 a 4a, la 80 -90 a 5a. Fa un test in afarea orasului si vezi asa cat consuma masinuta.

 

ps: schimba mai des filtrul de aer.

Share this post


Link to post
1. ... cam 8%..

 

2. ... si tind sa cred ca pierd benzina pe undeva,pentru ca in fiecare dimi cand pornesc masina simt miros puternic de benzina in masina.. ventilatorul din interior fiind pornit.. dupa ce se incalzeste masina insa nu mai miroase deloc.

 

3. ...cum sa schimb vitezele cel mai optim? ca de exemplu eu acuma la 30 km/h schimb in a3-a si la 40 sunt deja in a4-a.. e bine?consuma mai mult sau mai putin asa? si care ar fi cea mai optima schimbare de viteze ca sa zic asa..?

 

 

4. ...Tico SL din 1998 are martor care sa indice cand nivelul benzinei e scazut

 

 

5. ... Daca plec cu tico imediat dupa ce il pornesc dimi in timp ce socul automat e pus.. are ceva ? consuma mai mult ?

 

1. Nu e mult, daca iti zic ca in oras pt. drumuri scurte e normal o sa-mi sara in cap toti ticoistii care scot consumuri cu 2 cifre dupa virgula.

Cand e frig consuma al naibii de mult pana se incalzeste.

 

2. Imediat dupa ce pornesti motorul si simti miros de benzina, verifica atunci daca capacul la pompa de benzina este umed, mai tarziu se incalzeste motorul si se usuca.

 

3. Nu este nicio regula, le schimbi in functie de cum vrei sa mergi, sportiv sau linistit.

Ori ca mergi subturat, ori ca mergi mai turat tot atat iti consuma.

 

4. NU are, am patit-o si eu, si am facut pana prostului...mama lui de tehnoredactor :-W

 

5. Nu este recomandat sa stai cu motorul pornit cu masina pe loc, pleaca imediat DAR nu forta, pana se incalzeste nu este recomandat sa fortezi motorul, mergi linistit.

Sfatul meu este, decat sa stai pe loc mai bine mergi linistit.

 

Ai pus mana pe o SUPER masina, s-o stapanesti sanatos.

Share this post


Link to post

Am si eu intrebare de incepatoare!!!

Cum e mai bine sa mergi ca sa consumi cat mai putin?

Adica la ce viteza tre sa schimbi a II - a? La ce viteza a III-a? Si la ce viteza a IV-a? Cu a V-a nu am mers pana acum!!!

Va multumesc!

Consum cam 8-9% si credeam ca luandu-mi tico ies mai ieftin! Dar se pare ca... NU!

Share this post


Link to post

ODETTE, ai rabdare pana la vara. Atunci vei obtine consumuri mai rezonabile, sa speram.

Consumul dat de tine este doar urban, presupun. Asa e? Cam ce distante parcurgi de obicei pana la destinatie?

Totusi, sunt masini care cer mult mai multa benzina pe vremea asta. La Dacie, de ex, nu prea "scoti" sub 12 litri/100km urban.

Eu schimb vitezele cam la 15/20-40/45-55km/h. A 5-a treapta nu am folosit-o, pentru ca nu am iesit din oras cu masina.

Share this post


Link to post

Multumesc mult pentru raspuns!

Da, este doar consum urban si fac cam 4 km dus la servici si patru intors! Dar pe Barbu Vacarescu o buna parte din ei X( . Cam asa schimb si eu treptele de viteza. M-am uitat ieri si la supapa aia de care s-a tot vorbit pe aici (noroc ca am gasit o poza :P ) si era data pe winter. Am inteles ca, conteaza si turatia la relanti?!? La mine e foarte mica pt ca abia se aude si se simte motorul. Ma enerveaza ca nu stiu ce sa fac! Sper ca atunci cand se va mai incalzi afara sa fie mai bine!

 

 

Kinetix, eu schimb vitezele tot cam asa in sensul ca la 20/30 bag a treia si la 40/45 bag a patra!!!

Nu e bine?!?

Share this post


Link to post

In aia 4 km motorul nu se incalzeste cum trebuie ca sa fie consumul corect. Ca sa poti afla consumul corect. Daca mergi 10 zile cate 4 dus 4 intors adica 80 km vei avea un consum considerabil mai mare decat daca ai merge acesti 80 km fara opriri (seara acasa si apoi iar la serviciu). Cam asta ar fi ideea si cu consumul...facut pe distante mici si cu motorul rece da destul de nasol...nu-ti fa probleme. Eventual la service faci un reglaj al carburatorului... :)

Share this post


Link to post
Kinetix, eu schimb vitezele tot cam asa in sensul ca la 20/30 bag a treia si la 40/45 bag a patra!!!

Nu e bine?!?

E mai mult decat f prost. La 35-45 abia ar trebui sa dai a treia, peste 55-65 a patra. La ce turatii schimbi tu vitezele cred ca tremura masina ca un drac si nu trage deloc.

Share this post


Link to post

Nu, tocmai! Daca am 40 si nu bag a patra si merg cu a treia incepe sa baraie masina si nu mai trage!

Sa incerc deci la 40 sa bag de abia a treia?

 

E, am exagerat mai devreme. A treia nu bag la mai putin de 30. Dar dupa aia imediat a patra ca altfel face masina urat!

Share this post


Link to post

Incep prin a-mi cere scuze anticipat daca a mai fost deschis vreun topic exact pe acest subiect. Eu nu am mai gasit altul, dar tot ce se poate... :)

Printre multele "probleme" ale mele ca incepatoare e si asta. Nu stiu cum e cel mai bine sa schimb viteza pentru ca ticolino al meu sa mearga la performante maxime din toate punctele de vedere dar mai ales cel al consumului.

Deci la ce viteza e bine sa schimbi a doua, a treia sau a patra? (a cincea pt mine inca nu exista :-> ).

Va multumesc mult pentru ajutor!

 

Haideti, va rog! Un mic raspuns acolo! Ceva! Sa ma dumiresc si eu!

Share this post


Link to post

Odette, esti off topic! Vezi ca exista un topic dedicat, altul decat cel deschis de tine!

Share this post


Link to post

Pai zi si care daca tot zici ca exista! Te roooog!!!

Share this post


Link to post

Asta in care ai scris. Am mutat eu si topicul deschis de tine, si posturile off topic de la Consum Tico :)

Share this post


Link to post

Multumesc!

Esti un dragut! :)

Dar vad ca tot nu ma lamureste nimeni cum e cel mai bine sa schimbi vitezele pentru a consuma mai putin!

Share this post


Link to post

Incearca 1 pana la 20, a doua pana la 35, a treia pana la 55, a patra pana la 75. Cel putin la mine asa e, nici nu tremura nici nu e turata prea mult. Banuiesc ca pe acolo e cuplu maxim.

Share this post


Link to post

Daca stai cu ochii pe vitezometru la fiecare schimbare poate fi periculos. Trebuie sa "simti" masina.

Share this post


Link to post

Multumesc baieti!

Venom, cam asa le schimb cu mentiunea ca la 45 deja bag a patra pt ca simt ca parca face masina urat! Incepe sa faca cam ca un avion daca depasesc 45 cu a treia! :)

Share this post


Link to post

Citez din manual :Mentinerea motorului intr-o plaja situata in apropierea polului economic. limita de jos a acestei plaje de turatie, in cazul mtorului F8C al automobilului Tico este valoarea de 2000rotatii/min, la acest nivel functionarea motoruluiin sarcina este stabila, iar automobilul se deplaseaza normal,fara nici un fel de ezitari.limita de sus la Motorul F8C produs de concernul Daewoo,poate ajunge pana la 2500-3500 rotatii/minut.Deci mersul economic consta in mentinerea turatiei miotrului in acest interval . Eu personal schimb ceva mai sus adica dupa 3500rot min (cuplul maxim se afla pe 3800-4000rot/min )

 

Am uitat:

post-285-1201797109_thumb.jpg

Edited by ToPser

Share this post


Link to post

Mersi mult ToPser :osanale: , se vad turatiile pt consum cat si pt cai putere (asta ma interesa mai mult). Totusi.. nu o sa pot merge niciodata la consum, a 4-a la 45 mi se pare o treapta mult prea mare pentru viteza aia, iar a 5-a la 55... nu o sa fac asta niciodata, abia se misca intr-a 4-a la 55. Macar acum stim exact idealul.

Share this post


Link to post

Multumesc si eu! Chiar aveam nevoie de niste informatii "ca la carte" :) !

Share this post


Link to post

salutare, ma bot baga si eu cu o sugestie?

faceti un reglaj la carburator si pe urma verificati consumul, o sa va ajute mult

ticolino al meu consuma un 4% in afara / viteza 90-95 km

schimbarile de viteza dupa parerea mea: I > 20; II > 40; III > 60;IV > 80; V > 80 >>>

aproximativ -/+ 5 Km

Share this post


Link to post

salutare tuturor

cu schimbatul vitezelor e simplu cu mentinerea consumului e mai greu mai ales in oras

eu le schimb ca asa :

a - II - a la 10 - 15 Km/h

a - III - a la 20 - 25 Km/h

a - IV - a la 40 - 45 Km/h

a - V - a la 80 - 85 Km/h

Daca ai cutie si motor bun poti sa schimbi si sa scoti din viteze fara probleme si fara ambreiaj :

a - II - a la 10 Km/h

a - III - a la 20 Km/h

a - IV - a la 40 Km/h

a - V - a in jur de 80 Km/h

Au ramas blocati pasagerii , soferi sau cei cu idee de condus , de faptul ca apas foarte rar ambreiajul .

Cam asa sta treaba cu schimbatul vitezelor dar pe mine ma macina altceva si nu gasesc aici sau nu am cautat unde trebuie si anume nu am caldura aproape deloc.Doar o mica abureala cat sa degivrez parbrizul si atat in rest nu dezabureste nici macar geamurile usilor din spate.

Scuze daca cer prea mult sau nu scriu unde trebuie dar nu am gasit si nici prea mult timp sa caut nu am la dispozitie.Deci va rog putina clementa si mai mult ajutor . Va multumesc anticipat si drum bun oriunde va veti afla.

 

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...