Jump to content
 

Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Praful maro nu-i o problema, scamele, eu as spune ca da. Si la mine a fost slaba cureaua, cel putin asa mi se parea mie. Mai bine schimba distributia. Rola INA, curea Gates, Contitech, Dayco. Ai grija de unde le cumperi, mai ales cureaua, spre exemplu:

 

http://cms.gates.com/sitecore/content/microsites/gatesrussia/russiancounterfeit/distinguishing%20signs/powergrip%20timing%20belt/content.aspx

 

http://cms.gates.com/sitecore/content/microsites/gatesrussia/russiancounterfeit/distinguishing%20signs/powergrip%20timing%20belt/packaging.aspx

Share this post


Link to post
Share on other sites

voi cumpara kit distributie de la un magazin numai pt matiz si chevrolet sper sa nu fie copii.Dar a mai aparut o problema se aude un zgomot de avion la roti numi dau seama ca din fata sau spate ,dar discurile de frina fata sunt ferbinti tare.daca ar fi rulmentii ar trebui sa aiba joc roata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

voi cumpara kit distributie de la un magazin numai pt matiz si chevrolet sper sa nu fie copii.Dar a mai aparut o problema se aude un zgomot de avion la roti numi dau seama ca din fata sau spate ,dar discurile de frina fata sunt ferbinti tare.daca ar fi rulmentii ar trebui sa aiba joc roata?

Daca esti din Iasi vezi piese ieftine aici:http://autodaewoo.ro/5-piese-auto-daewoo.Nu e obligatoriu sa aiba joc rulmentii ca sa faca zgomot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie sa nu ai pistonul de frana blocat pe placuta interioara sau vreun culisant deasemeni blocat( am intalnit "n" cazuri de roti incinse din aceaste doua cauze)

Verifica din cand in cand temperatura rotilor altfel risti sa decalesti rulmentii.

Edited by buburuza vesela

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat la pistonase se apasa inauntru destul de greu, invart roata si placutele ating discul ce trebuie sa schimb?.Se simte cite odata ca merge infranat iar daca las pe liber coboara acul la turometru foarte repede.Nustiu dar nui gandit deloc sistemul sa se retraga singur,servofrana asuta la ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca e greu sa apreciezi tu daca se apasa greu. Trebuie sa apreciezi daca roata se invarte sau nu cu mana. Placutele pot atinge discul, avand ceva joc, dar nu puternic. Nu trebuie sa schimbi nimic deocamdata. Sistemul se retrage singur, dar nu din servofrana. Problemele sunt in general cu blocarea pistoanelor in mizerie si de regula e nevoie de o curatare in interior.

(E OFF Topic. Se discuta la frane)

Edited by tomis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Am si eu probleme la matiz. Scoate fum alb si am intrebat la diversi cunoscatori si au zis ca trebuie schimbata chiulasa. Intrebarea mea este din ce cauza scoate fumul acesta alb si cum ar putea fi remediata problema.

 

 

Multumesc!

Asa cum va promiteam :D , aveti aici toate discutiile despre problemele aparute la motorul de matiz. In continuarea primului post, putem discuta toate problemele care apar la motoarele buburuzelor.
Asadar:
Motor zgomotos- normal sau nu?
Motorul se opreste din senin - Matiz euro 3
Bataie la motor la ralanti
Aprindere check engine- matiz euro 3
Trepidat si remedieri - matiz
Tacanit la decelerare - electrovalva canistrei de carbon.
Trepidatii ale motorului la 80 km/h in treapta a V-a - Matiz cu GPL
Bataie la motor dupa pornire prin impingere - Matiz 45k km
Probleme dupa spalarea motorului
Scartait al curelei de alternator
Bataie motor-lipsa presiune ulei-bec ulei aprins=reparatie capitala!
Da in nas - valva PCV
Oprire motor in mers.
Probleme la pornire, nu tine relantiul - senzor aer murdar
Motor gripat - ulei prost si neschimbat la timp!
Supraturare la pornire
Fasait la motor - curea de distributie GAURITA!
OK, acum spor la citit si postat si sa va ajute Dumnezeu sa nu trebuiasca sa postati aici!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un link aici. Alt link aici. Pune mana si cauta, s-a discutat in repetate randuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut pe toti!

Care reusiti sa m-ajutati, sunteti mari. Dau o lada de bere, sincer!

Am fost pana acum la reprezentanta Daewoo din Alba Iulia si la BOSCH Car Service si la inc-o firma la care nu-i retin acum numele si nimeni nu i-a dat de cap la "micul gigant".

Matizul e fabricatie 2005-2006, aprindere electronica ( fara delcou ). Din senin a inceput sa trepideze la ralanti, dar nu va imaginati trepidatii ca de tractor, ci doar scurte intreruperi. Se aude ca nu mai merge rotund, iar aceste intreruperi se intampla atat cu masina stationand, cat si in mers. Cu cat motorul este mai turat, parca nu se simt la fel de tare, insa daca pastrezi o viteza constanta in a 2-a, a 3-a, a 4-a, zmunceste...destul de sesizabil, lucru pe care nu-l facea. In service-urile mai sus mentionate, au verificat distributia ( OK ), au schimbat senzorul de la clapeta de acceleratie, fisele de la bujii, bujiile. Au verificat inclusiv compresia in motor, care la 12 bar ( 150.000 km ) e mai mult decat buna. Au incercat si cu alte bobine de inductie. Nu mai stiu ce sa-i fac si la cine s-o duc...de-asta, care ma puteti ajuta, va raman profund dator, iar lada de bere ramane valabila.

P.S. Am mai verificat eu furtunasul de vacuum, care nu e fisurat.

 

Va rog mult sa-mi raspundeti si va multumesc anticipat tuturor, pentru timp, rabdare si ajutor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valorile semnalelor de pe tester ce spun? Schimba anul 1996 de la profil!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate sunt OK pe tester, asa mi-au zis si cei din reprezentanta si cei de la BOSCH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da...

Boschul a citit toate valorile? Stiu ca Scan 100 de la Dw e cel mai recomandat. Cu partea de alimentare cu benzina cum stai? Pompa, filtru, injectoare etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce valori au citit...nu mai stiu sa-ti spun, insa scannerul nu a fost un Scan 100, era un BOSCH embedded KS-ceva sau KX. In rampa de benzina presiunea a fost masurata manual, nu cu tester-ul si e de 3.5 bar. Pe tester apare ca 3.4 bar. Motorul porneste la sfert, mai tot timpul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai stiu ce sa-i fac si la cine s-o duc...

Pe la circuitul de alimentare cu benzina s-au uitat? Filtru, pompa, injectoare, etc

 

Printre alte cauze posibile ar mai fi si contacte electrice oxidate la senzori, ECU, etc. Circuitul electric este ok? Adica masa (-) buna, baterie, etc.

Edited by hitman

Share this post


Link to post
Share on other sites

@korydon Valva PCV n-a fost schimbata niciodata. Azi o schimb!

@Mic Burghez Filtrul de benzina l-am schimbat eu de cateva luni, pompa e ok, presiunea in rampa e de 3.5bar la benzina, iar injectoarele sunt semnalizate cu eroare, daca-s defecte ( din cate stiu ), iar in bord-ul masinii CHECK-ul este stins si pe tester nu sunt erori. Bornele de la baterie ( + contactele ) sunt in stare buna si nu-s oxidate, am verificat. ( ma refer la cele de la baterie, alea le-am verificat + fise, care le-am schimbat + mufele de la senzorii IAC, de la clapeta de acceleratie si de la senzorul de vacuum ).

Am incercat sa misc si de cabluri, in timp ce merge motorul, insa fara vreun efect.

Edited by djmdk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre, dar matale in 150.000 km nu ai schimbat niciodata supapa PCV ? Dupa ce o schimbi sa faci un reset la ECM obligatoriu si ai grija ca astea sunt defecte de noi , unele, cauta una care inchide perfect. Supapa PCV la turatii mari nu conteaza, dar in turatii mici te cam smuceste daca nu functioneaza corect, urca cu a-2-a pana la 40km/h si ridica brusc piciorul de pe acceleratie, daca smuceste masina , e supapa vinovata.

Edited by korydon

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am schimbat-o niciodata...am facut doar ce scria in manualul de intretinere, ulei motor la 10.000, ulei cutie pe la 35.000, ambreiaj-ul la 100.000 l-am schimbat...bujiile, etc. dupa cum scria in manual. Pana sa intru pe forum, nici nu stiam ce face supapa respectiva. Azi o schimb, o iau la plimbare si revin cu amanunte ( fie ca merge, fie ca nu ).

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am gasit la nici un magazin de piese auto valva cu pricina, insa am comandat-o de pe net, ieri. Acum a sosit, de 10 minute. Am luat 2 buc. sa mai am una de rezerva ( just in case ) si le-am facut proba cu "limba". Nici una din ele nu inchide 100% perfect si sunt GM Genuine, adica originale. Nu stiu prin comparatie cu cea pe care o am eu pe matiz cum sunt, poate aia e si mai varza. Oricum, azi fac proba si revin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum am zis si in post-ul anterior, am achizitionat 2 buc. supape P.C.V. le-am schimbat pe rand, dar nu e absolut nici o imbunatatire. Am comparat cele 2 supape noi cu cea existenta pe masina si intr-adevar cele noi inchid mai bine si suna metalic, mai curat. Am desfacut si curatat usor cu o carpa moale si IAC-ul, dar tot degeaba. Vreau sa mentionez ca in urma lucrarilor efectuate la motor atat de mine personal cat si de service-uri, nu s-a sesizat absolut nici o imbunatatire dar nici inrautatire. Probabil ne uitam tot pe unde nu trebuie...ce as mai putea face oare? Dupa ce se incalzeste, revine la trepidatul lui, iar acest trepidat se simte si la mers in turatii joase, lucru care in 150.000 km nu s-a intamplat niciodata. Sa fie oare din injectoare problema...? La alea n-am umblat niciodata.



Am facut un mic filmulet sa-l vedeti si voi cum face la relanti. Apropo, am facut si ECM reset + IDLE learn, degeaba. Gasiti filmuletul pe http://www.pfamm.ro/mihai/MOV_0087.mp4

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia un spray de carbcleaner (15-20 lei) , da racordul de cauciuc jos de la galeria de admisie si curata clapeta si tot ce mai este pe acolo - inclusiv furtunul de vacuum - ( gasesti procedura aici pe forum ), dupa care mai faci un reset la ECM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din filmulet, relantiul se modifica in "mai rau" odata ce porneste ventilatorul (cel putin asa am perceput la sec. 20-21). Bateria e buna? Tensiunea data de alternator e ok? Parca nu-l tine cum trebuie dupa pornirea ventilatorului, ori IDLE Learn tocmai de aceea se face si cu A/C-ul cuplat daca este, daca nu vezi cu farurile aprinse pe faza lunga...Cred ca e totusi de la IAC, nu revine in pozitia care trebuie...

Edited by cristics

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...