Jump to content
 

Sign in to follow this  
barzanv

probleme motor tico

Recommended Posts

in primul rind va felicit pt forum! keep the good work!

 

Sa revin la problema: ma dau la firma cu un tico care are 150k km. de ceva timp, cind il pornesc, se tureaza aiurea si ramine turat indiferent cit timp tin motorul pornit. adica nu se detureaza, nu se lasa socul dupa 10-15 min cum ar fi normal. In schimb fuge mai bine decit in trecut! O a doua problema apare in momentul in care opresc motorul. Imi da senzatia ca face autoaprindere: adica eu dau cheia spre stop iar el in loc sa se opreasca mai merge 1-2 secunde. Ce e de facut?

 

Multumiri anticipate,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate a ramas socul bocat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa ai termostatul busit pe deschis. Se incalzeste greu? Teoretic ar trebui ca socul sa se traga automat cand creste temperatura la apa. Daca iti ramane socul tras inseamna ca nici apa nu se incalzeste. Iti spun ptr ca si eu am patit la fel.

Cu autoapreinderea asa facea si la mine pana am schimbat termostatul. Dupa aceea nu a mai facut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucman, chiar si al tau mi s-a parut ca n-a murit imediat ce i-ai taiat contactul ... oare a fost o parere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eeeee, nu mai face ca atunci, mai are un pic de auto, dar e vizibil mai bine. Carcotasule...

La tine am vazut ca iti circula lichidul de parca nu ai termostat :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se sparie gindul ... chiar ma minunez si eu, o fi bine? adica asa face ele cu toatele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa stii ca e tare ciudat. Desi motorul era rece si termostatul trebuia sa inchida circuitul de racire, deci apa trebuia sa circule numai prin motor; la tine de cate ori accelerai iti arunca apa in vas Ciudat!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...da' arunca non-stop apa in vas! Si la ralanti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ciudat, la Tico nu se intampla asa ceva

Share this post


Link to post
Share on other sites

unde tre sa stea indicatorul de apa la tico?

mie imi sta dupa 1-2 h de mers, cam la un cm max spre dreapta! asta ce inseamna , ca e termostatul blocat pe deschis? asa indica de cind stiu eu masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

trebuie sa stea in coltul stang, cam 5 mm de unde incepe scala. Inseamna ca se incalzeste motorul. Iarna cum te descurci, in cat timp ajunge acolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
unde tre sa stea indicatorul de apa la tico?

mie imi sta dupa 1-2 h de mers, cam la un cm max spre dreapta! asta ce inseamna , ca e termostatul blocat pe deschis? asa indica de cind stiu eu masina.

 

frate daca inteleg bine, ca-ti sta 1 cm peste mijloc, ar trebui sa ai ventilatorul pornit non-stop

Share this post


Link to post
Share on other sites

barzanv zi ceva si la consum, detaliat

Share this post


Link to post
Share on other sites
barzanv zi ceva si la consum, detaliat

 

nu am stat sa-l masor cu pipeta, dar e in parametrii.

Cred ca am exagerat cu acel cm, mai putin se ridica, ideea era ca mi se pare ca motorul merge rece, de aici si turatia (socul..??) si autocombustia de la oprirea motorului.

 

Numai bine..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate considera motor rece atata timp cat indicatorul este situar in stanga scalei, adica sta sa cada pe jos :D

Daca trece de prim alinie e destul de OK

Share this post


Link to post
Share on other sites
O a doua problema apare in momentul in care opresc motorul. Imi da senzatia ca face autoaprindere: adica eu dau cheia spre stop iar el in loc sa se opreasca mai merge 1-2 secunde

 

Exact asa face si al meu dar nu mereu. De obicei cind e motorul rece.

Astazi am mers cu un prieten, mecanic de Dacie si m-a tot batut la cap ca cica e avansul. Cum se face cald o duc la doctor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

shenk, motorul tau n-are nimic, rau :wink:

autoaprindere poti avea de la benzina

Share this post


Link to post
Share on other sites

nuuuuuuuuuuuuuuuuu te duce

n-are nimic

ai sch. filtrele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai fac rost de banii spre sfirsitul luni. Acum am investit intr-o retea locala in cartier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shenck, iti spun eu sigur ca daca benzina are apa in ea sau e de foarte proasta calitate se produce autoaprinderea. Si mie imi face la fel :) Traiasca Petrom-ul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Msg de mai sus era de acum o luna si.

 

Am schimbat toate filtrele si am renuntat la Petrom pt Mol.

 

Si acum uneori se mai autoaprinde. Ca sa nu se mai autoaprinda, dupa ce am parcat mai stau la relanti cca 30-40 sec si apoi ii i-au mauuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Scuze, Shenck, dar eu abia acum am observat ca scrie si data cand a fost postat mesajul. De...asta inseamna sa fii newbie! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoaprinderea apare atunci cand in camera de ardere exista elemente (cap piston, supape sau bujii in majoritatea cazurilor) a caror temperatura o depaseste pe cea a benzinei folosite. Daca spui ca ai schimbat benzina si tot asa face, ai ceva probleme la motor.

Punctele calde pot sa apara datorita depunerilor ce calamina (un produs foarte dur de culoare maro-murdar) si foarte prost conducator de caldura. In general aceste depuneri apar la consumuri exagerate de ulei sau daca se merge foarte mult cu motorul rece (drumuri scurte). Este indicat ca din cand in cand sa mai forjam motoarele pentru ca la o anumita temperatura calamina arde si se produce fenomenul de autocuratire.

Autoaprinderea poate sa mai apara si de la o cifra termica necorespunzatoare a bujiei. Daca bujia este prea calda, izolatorul ceramic sau electrozii ajung la o temperatura care amorseaza fenomenul. Daca aceasta este prea rece, apar depuneri de calamina care izoleaza termic si rezultatul este acelasi. Vezi daca ai bujii corespunzatoare (nu doar din punct de vedere al dimensiunilor fizice).

Este foarte indicat ca dupa ce mergi cu masina la un regim foarte ridicat sa lasi motorul sa mai mearga 30"-1' inainte de oprire. Dupa o ora de mers la bara sau cu 120 este firesc sa faca autoaprindere sau chiar sa fiarba daca tai contactul imediat. Lasa putin pompa de apa sa-si faca datoria.

Imi aduc aminte de inceputurile BMW in formula 1 cand daca stateau la schimbat rotile mai mult de 30" se topeau lagarele la motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...