Jump to content

devnulla

Membru
  • Content Count

    70
  • Joined

  • Last visited

About devnulla

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 07/22/1980

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Timisoara
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz E-A/C
  • An
    2007
  • Nr. Inmatr.
    TM 26 BCK
  1. Stiu, dar sper sa nu faca probleme ... Am aflat ca e filtru compatibil pentru toyota corolla, motor 1.6 GTi. Filtrul sta montat in aceelasi pozitie ca si la matiz (culcat), teoretic am nevoie doar de un surplus de cca. 85 cmc de ulei. (diferenta de volum rezultat de la H=65 la H=90)
  2. Revin cu problema la filtru de ulei care - posibil - cauzeaza palpairea becului de presiune ulei la pornire. Filtrul de ulei "posibil problema" este AMC DO-714, a avut cineva de-a face cu acest model ? impresii ? Mai inainte am fost afara sa schimb filtrul, am pus un MANN W610/1 - e mai inalt decat standardul de Matiz... sa vedem in zilele urmatoare.
  3. <br><br>Multumesc pentru raspuns. M-am gandit eu ca uleiul nu are cum sa fie de vina - poate filtru e de toata jena... Filtru de toyota ? aygo ? - (atunci implicit peugeot 107 sau citroen C1) coincide dimensiunea si pasul la filet ?
  4. Salut! Acum 2 luni am schimbat uleiul de motor din Matiz si am pus ELF Evolution SXR 5W30, Filtru AMC DO-714. De cand au venit temperaturiile mai calde, dupa o stationare mai indelungata (mai mare de 3-4 ore), la pornire palpaie odata becul de ulei - nu tine cont ca am parcat in panta sau nu, doar cand era foarte cald afara. Palpairea becului de ulei se intampla in momentul cand dupa demarare turatia se reduce la un minimum, dupa care se stabilizeaza la o turatia nominala de relanti. Scuze daca am descris problema aiurea de tot
  5. mai_76: Scuze ca dau reply la o problema descrisa acum 2 luni... Daca cumva cineva a raspuns pe PM, atunci imi cer scuze! Daca vad bine, tu ai racordat senzorul MAP (sonda de presiune a admisiei, culoare maro, contact electric cu 3 fire) la canistra de carbon ?! Sonda aia se racordeaza la admisie. In schimb nu am idee unde ai racordat furtunul care pleaca de la admisie si se duce undeva in spatele canistrei de carbon...
  6. m-am linistit. In manualul tehnic am inteles ca distantierul se poate reutiliza si asa am dedus ca noile rulmenti vin pereche si cam atat, in deviz la materiale apare doar rulmenti - nici vorba de distantier. Avand un distantier ca piesa primita inapoi... prima reactie a fost ca au uitat sa monteze la loc... Oricum, toata stima pentru cei de la PitStop din TM (sper ca nu e considerat reclama) pentru ca au lucrat cu precizie, nu gen "dai cu barosul daca nu se misca din loc".
  7. Salut! In sfarsit am fost sa schimb rulmentii de la rotile de fata. Am cerut inapoi materialele schimbate si ajuns acasa: surpriza, am primit inapoi o piesa in plus ce arata a bucsa distantier rulmenti. Diametrul interior este cu 0,2mm mai mare decat la rulment, lungimea bucsei este de 11mm si pe exterior este stantat numarul "17". Intrebarea este (inainte de a ma duce inapoi la service sa ma fac de ras), se poate presa rotorul cu fuzeta fara distantier, fara sa se distruga rulmentii noi ?
  8. Multumesc tomis! Dupe ce am demontat cate ceva de pe roata, ramase suspect ori la rotor ori la arborele de transmisie. Nu am idee cum sa mai elimin una din ele... Macar m-ai lamurit cu gresarea rulmentiilor de la roata din fata.
  9. Da exact, nu are joc, nu uruie doar scartie - metal pe metal neuns (ca o manivela de la fantana cu roata, roata de roaba, etc.). M-am chiorit sa vad daca nu am prins ceva intre discul de frana si scut. Incerc sa dau cu WD40 pe arborele de transmisie unde intra prin fuzeta, poate nimeresc sa ung simeringul interior - poate ala se freaca de ceva si incalzinduse scoate scartul ala de se uita lumea dupa masina. La service lumea ma crede ne-intreg-la-cap, seful de service ma intreaba ca un psiholog : "si te deranjeaza acel sunet pe care il auzi?" A trebuit sa insist sa ridice masina - sa lasa roata invartind 5 minute si sau lamurit ca nu aud "sunete". Si asa tot au ramas nelamuriti...
  10. Salut! Am o intrebare scurta: La rulmenti de roata fata se pot da cu vaselina? - in sensul ca demontez ce trebuie sa am acces la ele si schimb doar simeringul cand montez la loc. Problema este, ca a inceput sa scartaie (ca o roata de roaba neunsa) la rotor dupa ce merg vre-o 3km. Chiar daca ridic masina (cu roata si placutele de frana date jos ca sa elimin posibile surse de zgomot) si invart rotile cam 5 minute, tot apuca sa scartaie.
  11. Am ajuns si eu sa scriu la rubrica cu "probleme" avute la Matiz, 25500km, masina de 2 ani 1/2. Primul simptom a fost, ca tragea la dreapta un pic. Dupa o vreme, adica din primavara, incepea sa scartaie (fluiere) roata dreapta si acum o saptamana scartaia de auzea lumea de pe strada. Am fost azi la service si constatarea a fost : amortizoarele din fata curse, flansa amortizor se stia ca era pe duca, joc la bieleta si bucsa din fata a barei stabilizatoare uzata (tasata). Atat a tinut amortizoarele din fabrica (2007) , originale Daewoo (era stantat pe corpul amortizorului) dar produs de "Delphi" in Polonia. Costurile reparatiei: Amortizor stg, 1buc, 196 Lei. Amortizor dr, 1buc, 196 Lei. Bucsa bara stab., 2buc, 14 Lei. Bucsa susp, 2buc, 24 Lei. Rulment Amort., 2buc, 82 Lei. Tija caseta, 2buc, 106 Lei. Manopera, 4 ore, 200 Lei. (4 ore reali, 80% stat langa masina si vazut treaba) Deci, in total : 818 Lei cu tot cu TVA.
  12. "la intrare in Austria am crezut ca am pana, tragea foarte tare dreapta" exact la fel am patit cum am trecut de Graz catre Klagenfurt, unde autobandul ajunge si la inaltime (1050m) si vant cat cuprinde. Imi pare rau ca nu am notat in cat timp am parcurs drumul de la un plin la altul - facand media de viteza si asa era mai exact cat de mult am dat talpa sau nu. O alta chestie, sa nu credeti ca toata lumea de pe autoband zboara numai si numai cu 130+ km/h. Sunt foarte multi care se multumesc cu o viteza mai economica de 100 - 110 si nu sunt deranjati ca tocmai erau depasiti de un Matiz kamikaze la 130 km/h
  13. Salut! Am fost si eu in Iulie pana in Austria, zona Kernten (sudul austriei), cu matizul. Pe tot parcursul drumului am folosit clima , viteza intre 110-130 peste tot unde se poate. Consumul calculat din plin in plin nu trecea de 6 L / 100 km, autonomia masini (cat am avut eu curajul sa merg) era 500km - daca mergeam mai vreo 25km - se aprindea becul de rezervor gol. In ungaria si austria recomand sa alimentati in benzinarii din oras si nici in caz de pe autoband, pentru ca e mai scump. Tot ce m-a deranjat la Matiz era ca ma ducea vantul din lateral - parca eram pe "surf-board de asfalt" Mai un lucru interesant: in austria, cel putin la benzinariile JET, am vazut ca se gaseste benzina CO91 - ma tenta sa scot juperul de la ECM si sa alimentez ceva mai ieftin
  14. devnulla

    Trusa Scule Matiz

    ...Cu greu aduc aminte ce am pus la trusa de scule la Matiz din cauza ca nu am ajuns sa folosesc majoritatea lor: - Roata de rezerva (a fost util odata - dar totata lumea stie ca e un absolut necesar pt drumurile noastre toate) - Cric (am folosit odata) - Compresor electric pt .roata si manometru (0-4 bar) (a fost util de mai multe ori sa fac presiune egala la roti, verificare presiune roti) - Cablu "jump-start" (am folosit odata sa dau curent la masina unui vecin) - Cablu de tractare (nu am folosit niciodata) - Set becuri si sigurante de rezerva. ( folosit de doua ori: ars becul pentru faza scurta, ars becul de ceata spate) - Penar mic cu surubelnita cu cap schimbabil (cruce, plat , cap cheie de 8 si 10), cheie de 10 - 12, patent deja ruginit de nu am folosit (a fost util odata surubelnita cruce cand am schimbat becul de ceata spate) - Rola de scotch ( nu am folosit niciodata) - Multimetru cu ac de 2 bani, pentru eventuala verificare de tensiune sau contiunitate (am folosit odata sa ma conving ca becul este ars) Cam atat ...
  15. A inceput si la mine fenomenul arhicunoscut: intra greu din viteza a 3 in a 2-a la rece... Interesant este ca secventa din a 1-a in a 2-a si a 2-a in a 3-a ... merge lin, fara probleme, dar la retrogradare intra greu sau deloc in treapta inferioara pana cand ori se incalzeste un pic motorul ori reduc cu mult viteza, adica pentru 3->2 reduc viteza pana pe la 20km/h si pentru 2->1 aproape masina oprita.
 

×
×
  • Create New...