Jump to content

c0pilu

Membru
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About c0pilu

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 04/21/1981

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Timisoara
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Tico
  • An
    1995
  • Nr. Inmatr.
    TM81ABC
  1. Este cineva care a reparat delcoul de matiz prin refacerea lipiturilor, similar cu postul #157 http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/25900-matiz-nu-porneste-cand-e-cald-motorul/page-8?do=findComment&comment=578876 si s-a dovedit o solutie de durata? Multumesc
  2. Modulul este in delco si l-am inlocuit. Insa nu am inlocuit senzorul pentru ca este o simpla bobina si rezistenta infasurarii are o valoare normala iar distanta dintre senzor si cama este conform cu specificatiile din manual.
  3. Se blocheaza cilindrul in etrier. Ca solutie de urgenta, da roata jos, verifica garnitura dintre cilindru si etrier, daca e rupta si a intrat mizerie curata cat poti si incearca sa bagi cu o seringa putin lichid de frana pe sub garnitura, cu rol de lubrifiant. Dupa, pune o frana si te intorci la roata sa impingi cu o surubelnita dreapta intre placuta din exterior si discul de frana ca sa fortezi cilindrul sa intre inapoi in etrier 1-2 mm nu mai mult. Repeti de cateva ori, treci si la cealalta roata si daca ai noroc se deblocheaza cat sa poti folosi masina. Daca murdaresti discul de frana cu lichid sau cu alt lubrifiant curata-l bine inainte de a monta roata. Dupa weekend du-te in service pentru curatare/inlocuire cilindrii, garnituri etc., solutia data fiind doar provizorie. Spor la treaba. Sa revii cu detalii.
  4. Circuitul secundar nu se intrerupe. Cred ca se pun in scurt spire pentru ca dadea scanteie foarte slaba in comparatie cu o bobina noua. Bobina incepe sa faca zgomot dupa primii 5-10 km de la montare si o tine asa pana la moarte. Din cate am citit, unghiul dwell se aplica la ruptoarele cu platina. La aprinderile electronice unghiul nu este influentat de forma camei ci de partea electronica. Oricum, am verificat distanta dintre senzor si cama, iar partea electronica a fost schimbata. Recunosc ca nu am schimbat senzorul, care este de fapt o bobina pe un magnet si cama este metalica, in sectiune arata ca tolele de transformator. Senzorul l-am masurat si are rezistenta normala.
  5. Am citit topicurile respective. La dacie foloseau bobina de tico si inseriau primarul cu 1-2 ohmi 17 W sau combinatii (2x2,2 ohmi 17W in paralel etc). O sa incerc si eu saptamana viitoare si revin cu detalii, desi ar fi fost bine sa descopar defectul in loc sa incerc sa il maschez. Am verificat circuitul de +12 v al bobinei, atat cu motorul oprit cat si in mers.
  6. Bujiile sunt noi, le-am schimbat o data cu a treia bobina.
  7. Revin cu detalii. Am luat din dezmembrari un delcou de tico si bobina de inductie cu care a functionat acesta. Am inlocuit modulul de comanda, rotorul, capacul de delcou si bobina cu cele cumparate. Dupa 30 minute de mers, bobina se incinge, si in timpul mersului se aude un zgomot din bobina. Am masurat incarcarea, la relanti, 14,6 fara consumatori, 14,4 cu faza lunga, dezaburire, ventilatie, si nu variaza semnificativ la turatii mari.
  8. Incerc sa obtin unul de imprumut sau din dezmebrari. Bobinele pe care le-am schimbat nu mai sunt bune. Le-am incercat si pe alta masina.
  9. Problema nu s-a rezolvat. Dupa un drum de 5 km, bobina se incalzeste puternic si face zgomot. La alt tico bobina ramane rece.
  10. Acum m-am intors de la masina: -am inlocuit bobina cu una noua, dar nu am gasit de origine, am pus DENSO, made in Korea... -am inlocuit bujiile cu CHAMPION rn11yc4, noi, si distanta am reglat-o la 0,85 mm. Inainte aveam Kager gas -am inlocuit fisele cu fise noi de origine -am verificat intrefierul, este in limite normale, 0,25 mm -am masurat bobina ruptorului, are cca 400 ohmi, se incadreaza in normal. Am masurat bobina veche, are 11,6 kohmi in secundar. Cea noua are 12,4.
  11. Primarul nu se arde. Am masurat. Presupun ca se strapunge secundarul. Scanteie da, dar slaba si nu porneste. Nu am umblat la legaturi. Am scos doar mufa. La masuratori, pe un pin din mufa vine +12 v cand pun contactul, calalalt presupun ca se leaga la masa prin ruptor, cand se invarte motorul.
  12. Ai dreptate. Nici una nu era cu holograma GM. Dupa aspect erau din 2 surse/loturi diferite, nu erau sigilate si nu aveau holograma. Am presupus ca daca ar fi fost tot lotul prost, trebuia sa fie coada la magazin cu indivizi revoltati. Mersi de pont, o sa caut una originala GM.
  13. Garantia se acorda doar daca se monteaza in service. Ideea e sa rezolv problema, nu sa inlocuiesc bobine pe garantie.
  14. Tico 1995 118 kkm In vara, am inlocuit bobina de inductie pentru ca era crapata si cand ploua imi intrerupea. Tot atunci am inlocuit si capacul delcou si rotorul pentru ca erau oxidate si electrozii prezentau urme de uzura. Aceasta bobina m-a tinut pana in iarna(cca 7000 km), cand intr-o seara nu a mai pornit masina. In final am ajuns la concluzia ca bobina dadea o scanteie foarte slaba. Am inlocuit-o cu una noua si a pornit. A doua bobina a tinut cam 2 luni si s-a defectat la fel, brusc, nu am mai putut porni masina. Lectia era invatata, am montat o bobina noua (a treia) si masina a pornit la sfert de cheie. Astazi s-a defectat si a treia bobina (dupa nici 1000 km). Maine ma duc sa cumpar o bobina noua (asta ar fi a patra), dar asta nu e solutie si nu stiu ce sa fac pentru ca dupe inlocuire masina merge fara nici o problema, nu intrerupe, porneste la prima cheie. Am observat (nu stiu daca are vreo importanta) ca de fiecare data s-a defectat dupa o perioada de stationare de cateva ore sau o noapte, cand motorul, bobina, electronica de comanda etc au avut timp sa se raceasca. Alta observatie: fiecare bobina care s-a defectat, dupa un timp incepea sa scoata un zgomot, ca un pacanit care depindea de turatia motorului, dar nu se observau scapari, sau sa sara scanteie dn bobina/fise la masa si masina mergea normal. Orice idee e bine venita... Multumiri anticipate
  15. Felicitari si multumiri pentru tutorial. Cu ajutorul lui am schimbat sabotii la o roata in mai putin de o ora, in situatie de urgenta (a ajuns sa frece metal pe metal).
 

×
×
  • Create New...