Jump to content

fun4cristi

Membru
  • Content Count

    90
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About fun4cristi

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Cluj Napoca
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2003

Recent Profile Visitors

1985 profile views
  1. Buna tuturor, sper ca nu se repeta topicul. As vrea sa stiu 2 lucruri: 1)CAND se schimba cureaua de distributie la Matiz? Am auzit periodicitate de 30.000 km, in alte locuri 40.000, unele serviceuri spun 60.000, iar in cartea de service Matiz zice ca o verifici la 40.000 si o schimbi de abia la 90.000 km. Nu mai inteleg nimic. 2)Ce e de schimbat atunci cand spui "schimb cureaua de distributie"? Nu doresc sa merg la service Daewoo pentru a o schimba, iar un mecanic cu care am vorbit mi-a spus ca as avea nevoie sa-i aduc pe langa curea o rola (banuiesc ca intinzatorul) si pompa de apa. Imi amintesc ca am citit undeva pe forum ceva legat de capacul pompei de apa, si nu toata pompa in sine. Cu alte cuvinte, stau pe teren nesigur si as dori sa ma lamuresc odata... Voi ce stiti? Multumiri in avans.
  2. Ok, mersi de ajutor. Incerc maine dimineata. Daca nu ma descurc, revin. Cheers!
  3. Pot face schimbul de filtru singur? Am citit ca e sub rezervor parca, dar n-am gasit procedura de schimbare (in caz ca ea exista). A mai facut cineva asta pana acum?
  4. cristics, esti genial, exact asta cautam si eu ...ar fi grozav dak cei deja trecuti prin asta si-ar pune la dispozitie experienta...
  5. Ok, am schimbat azi valva PCV la 73.550 km. Sa vedem ce se intampla. Deocamdata n-am sesizat nici o schimbare in afara de sunetul Check Engine-ului, care parca suna altfel acum... Ar trebui sa-mi fac griji pentru tubuletele de cauciuc din jurul motorului? Au finute crapaturi pe ele la "curbe". Trebuie schimbate?
  6. Daca ziceti ca e doar 15 RONI atunci ma incumet. Sper sa nu stric ceva. @ iuliu m.: Cat despre Castrol (nu stiu exact cui ai adresat intrebarea), nu pot sa zic ca sunt fan. E singurul ulei pe care l-am folosit vreodata si stiu ca are renume. Utilizatorii il apreciaza. Lui Maty se pare ca ii place. Pe deasupra, mi-a fost recomandat dintr-un service Daewoo de catre cineva in care ma pot increde.
  7. Acei 1,3 l au fost adaugati intre 66.000 si 73.500 - adica cati am acum (scuze, acum am observat ca in primul post am scris 75.500, my bad) iar din punct de vedere temporal, din septembrie pana acum, deci cam 9 luni... Nu vad urme de ulei la carcasa filtrului. Acum ca ati mentionat, imi aduc aminte ca am vazut urme de ulei (sau cel putin ceva de natura grasa, ce se extinsese parca de sub capacul carcasei filtrului pe ea in sus, ca si cum curentii de aer ar fi impins substanta respectiva). Dar atunci adaugasem din greseala prea mult ulei (cu cativa mm peste limita maxima pe joja) si, dupa ce uleiul s-a consumat relativ normal (in cateva luni), n-a mai fost nici o problema. Dar asta a fost in septembrie 2007 si de atunci am schimbat si filtrul de ulei. Deschizand carcasa ca sa-l schimb, n-am dat de urme de ulei iar filtrul nu era imbibat. Repet, consumul acesta nebun e ceva recent... Ce ziceti, sa ma mut la Castrol High Mileage sau sa schimb direct valva? Sau poate aveti si alte idei... Nu ezitati! Multumiri anticipate
  8. Salutare, matizul meu are acum 75.500 km dar nu pot garanta realitatea lor (l-am luat cand avea 41.000). Cert e ca i-am schimbat uleiul la intervale de 7500-8000 km si de fiecare data i-am dat Castrol Magnatec 10w-40 (dupa recomandarile unui service daewoo). Intotdeauna l-am tinut pana aproape de limita maxima pe joja de ulei, dar in ultima vreme a inceput sa manance foarte mult si de la ultima schimbare din septembrie 2008 (66.000 km) am completat peste 1,3 l! Am urmarit sa vad daca sunt scurgeri dar nu am observat. De asemenea, motorul pare sa functioneze normal, fara pierderi de putere sau ralanti ciudat. Am vazut sugestiile multiple referitoare la valva PCV, dar inainte de a o schimba, ma gandesc sa va intreb daca nu ar trebui sa iau in calcul si alti factori. De exemplu, varsta reala a motorului pe care eu nu pot garanta ca e cea de pe bord (ma gandesc la asta pentru ca inainte a fost masina de firma). Ma gandeam la un ulei Castrol High Mileage pe care l-am vazut recent la Cora, care se recomanda la masini cu kilometrajul peste suta de mii. Dar am vrut sa aud si parerile voastre intai. Oare daca as folosi asa un ulei, ar scadea consumul? Va astept cu nerabdare sugestiile! P.S. Ce credeti despre solutiile din comert pentru curatarea injectoarelor? (cele care se adauga la un plin, ca sa zic asa...) Am auzit ca pot avea si consecinte negative...
  9. Multam dumitale! Ma apuc sa trag de el maine.
  10. Salutare! Vreau sa-mi pun pe matiz un radio CD. Fiind SE, are din fabrica radiocass-ul Daewoo. Am desfacut consola, am scos radioul si am vazut in spate mufele. Am cumparat adaptor pentru ISO, dar nu stiu ce sa fac cu antena. Am atasat o poza cu cablul antenei intrand in radio. Am tras de mufa respectiva si nu iese. Din cate am citit in acest topic, nici unul nu v-ati plans de probleme legate de prinderea antenei la un radio CD nou. Numai eu patesc din astea? ) N-am tras suficient de tare de cablul acela? Trebuie sa vad ce mufa are antena ca sa stiu cum o adaptez la radio CD-ul nou... Ce pareri/sugestii aveti?
  11. Sper ca nu s-a mai scris despre asta, desi cred ca slabe sanse, dar eu tot nu am gasit dand search nici un topic asa ca scuze in avans daca se repeta! Cand comut pe faza lunga la matiz imi stinge faza scurta. Come on! Alte masini cu faruri single si becuri cu doua filamente isi pastreaza faza scurta activa cand o aprind pe cea lunga! Si mi se pare logic! Chiar am nevoie sa vad si in fata masinii, nu doar la zeci de metri distanta. Culmea, ca daca trag maneta spre volan, ca la semnalul luminos, atunci faza scurta ramane si pe durata semnalului care e defapt tot faza lunga... Cred ca si la voi e la fel... Nu se poate face ceva?
  12. Sa stii ca asa am facut si pana acuma, dar probabil n-am tras suficient de tare (repet, n-am vrut sa-l rup... tot ce e din plastic mi se pare foarte fragil). Mai incerc. @tolin: nu prea merge mult rasucit (max 30 de grade), caci spatiul mic in care e prins nu permite o miscare mai larga. Mersi tuturor de raspuns!
  13. Buna ziua tuturor, sper ca nu repet un topic, am dat search, dar nici un rezultat (poate n-am folosit termeni potriviti, asa ca scuze in avans pentru eventuale incurcaturi). As vrea sa-mi demontez gatul de alimentare pentru lichidul de spalat parbrize (Matiz cu spalator la luneta - am scris asta nu de lauda, ci cu gandul ca poate e altfel decat la cele fara spalator pe luneta). Am scos surubul care-l prinde de bucliera, dar de acolo gatul nu iese, doar se mica si nu vreau sa trag prea tare pentru a nu-l rupe. Nu-mi dau seama cum e prins de rezervor efectiv, deoarece nici o schema pe care am vazut-o nu-mi arata clar. Motivul interventiei este ca de la o vreme incoace, cum umplu cu lichid (pana la preaplin), scade nivelul pana ce in gatul de turnare nu se mai vede, iar in rezervor totusi ramane, deoarece am cu ce spala ulterior. Cred ca a crapat gatul sau nu se mai prinde etans de rezervor (?) - se poate observa cum picura lichidul sub masina, dar totusi nu pot vedea exact de unde. Ma poate ajuta cineva? Mersi in avans.
  14. fun4cristi

    Reclame

    Nu se poate, Tommy, e secret ... se dezvaluie doar dupa ce le am. ) Tu ma trimiti inapoi pe pagina unde postasem initial si de unde ajunsesem datorita postului lui Ileana pe pagina asta . Ai creat un cerc "vicios" . Revin cu intrebarea ... le are cineva?
  15. fun4cristi

    Reclame

    Salutare... are cineva reclamele facute pentru Matiz la noi in tara? Sau macar niste linkuri? Ma refer la aceea cu croitorul ("Matiz. Creat pentru tine."), cea cu tipa care e la coafor in timp ce matizaurul sta la spalat si bineinteles minunatia cu Godzilla ("Matiz. Micul gigant."). Poate mai aveti si altele pe care eu le-am ratat...
 

×
×
  • Create New...