Jump to content
 

smv

Membru
  • Content Count

    566
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

2 Followers

About smv

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Cielo exe GPL
  • An
    2006
  • Nr. Inmatr.
    B-53-UMI

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Se face exact cum ai intuit. Exista loc de "manevra". Cam stramt, dar suficient la limita.
  2. Exact ce spune @Salex. Pistoanele etrierelor nu apasa pe planuri perpendiculare pe axele lor (discurile) asa cum este corect, ci pe discuri uzate "in pana" (fete neparalele). Ca atare pistoanele / culisantele se blocheaza.
  3. Uite-te cu atentie si sub tabloul de sigurante fiindca ar trebui sa gasesti acolo 3 sigurante: 2 de cate 30A (climatizare viteza a 4-a si faruri ceata) si una de 5A (imobilizator). Asa arata configuratia la Cielo 2006. Deci, daca ai toata instalatia cablata, completezi cu releul farurilor de ceata dar verifici si existenta macar a soclului sigurantei (pentru a pune o siguranta de 30A).
  4. Se poate monta orice tip de vaporizator. Singura problema este ca, la ITP, sa nu ai probleme ca ai schimbat brandul si tipul instalatiei (in CIV este sunt mentionate rezervorul si vaporizatorul). Daca il schimbi, recomand BRC AT90.
  5. Chiar daca am mai scris despre acest subiect nu cred ca este rau sa-l readuc in atentie. Tabloul cu sigurante de la Cielo este de foarte proasta calitate. Piesele polare nu sunt puternic arcuite pentru a face contact ferm cu siguranta. Pe deasupra mai sunt si plastice in loc sa fie elastice. Din aceasta cauza rezistenta de contact este marita inadmisibil si genereaza caldura. Fenomenul are loc chiar in conditiile unei sigurante de calitate (originala). Intrucat am patit-o cu siguranta de la cooler viteza mare (bine ca am sesizat la timp si nu a produs pagube !), am luat la "puricat" tot tabloul dupa ce l-am dat jos. Am scos fiecare piesa polara (clestisor din alama), am tensionat lamelele si am montat-o la loc. Sunt usor de scos din locasul lor, chiar daca unele sunt montate pereche. Operatia este cam migaloasa dar merita fiindca scapi de griji si de pagubele produse de acest nedorit fenomen.
  6. Da, cam toate pompele, de orice fel sunt ele, se blocheaza dupa stationari indelungate (vezi pompa centralei termice de acasa care are o automatizare antiblocare pt. porniri scurte zilnice). Firul in cauza (alimentare directa) este acela rosu de sub delcou. Este posibil sa aiba chiar gheata (apa din condens si din benzina), dar tot asa de bine poate fi blocata cu gume (se formeaza din benzina la caldura, vara) sau de atata stationare (nano suduri fizico-chimice). Daca nu vrea sa se urneasca nici chiar cand temperatura va deveni pozitiva, va trebui scoasa si miscata putin cu mana (de la turbina, prin orificiul de absorbtie).
  7. @mike.omega, este aparent mai simplu fiindca siguranta F7 nu serveste numai pentru alimentarea pompei de benzina (mai are si injectia, ECM, senzorul viteza ...) si se vor inregistra erori. @startj: Papucul il scoti chiar de la pompa (sub bancheta spate in dreapta, scoti capacul de plastic). Poza nu o pot vizualiza dar, in afara de ceea ce am scris anterior, nu trebuie demontat altceva. Cureaua las-o asa cum este. Cata vreme nu soliciti major motorul nu vei avea probleme (am spus ca initial vei face un fel de rodaj). Dar nu uita de ea inainte de a folosi curent masina.
  8. Probabil ca vor fi mai multe indicatii si pareri. Eu sunt de parere ca nu trebuie sa "scapi" cu urgenta de uleiul din motor. Pe timpul acesta geros el nici nu se va scurge corect (in sensul de a antrena si eventualele parti solide sedimentate in baie). Deci, pentru a-l elimina, este bine sa fie cald iar ca sa fie cald, trebuie pornit motorul mai intai. Inainte de pornire ar trebui verificate nivelurile (lichid racire, ulei servodirectie, lichid frana si ambreiaj). Deasemenea, trebuie scoase bujiile si injectat in fiecare cilindru cca. 2,5ml ulei de motor. Bine ar fi sa se alimenteze cu benzina proaspata. Bateria trebuie sa fie bine incarcata. Mai intai se va invarti motorul fara bujii pentru ca uleiul introdus in capul pistoanelor sa unga segmentii si cilindrul (unde, dupa atatia ani, este rugina), sa se amorseze pompa de ulei si acesta sa ajunga in circuitul de ungere (eu obisnuiesc sa urmaresc manometrul sau, in lipsa lui, stingerea becului dedicat din bord). Recomand ca, pe timpul efectuarii acestui mic "rodaj la rece", sa se scoata papucul care alimenteaza pompa de benzina (pentru ca sa nu injecteze benzina in exces). Daca va fi nevoie de a actiona electromotorul mai mult de 10 sec, se va face in etape cu pauze de 2-3 min (oricum, acesta nu va fi prea solicitat intrucat motorul nu are compresie si se invarte liber). Se monteaza bujiile (de preferat noi sau cele vechi dupa ce s-au verificat distantele dintre electrozi) si se reconecteaza papucul la pompa de benzina. Se porneste si se lasa in functiune pana se incalzeste, se verifica functionarea franelor, apoi se pot face parcursuri mici fara tura excesiv sau forta motorul (trebuie sa-si faca putin rodaj). Dupa oprire, cu motorul cald, se va schimba uleiul de motor si filtrul de ulei. In cel mai scurt timp se vor inlocui: filtrul de benzina, filtrul de aer, lichidul de frana si ambreiaj, lichidul de racire, curelele (anexe, AC), cureaua distributiei, rola de intindere, pompa de apa. Nu trebuie uitata gresarea rulmentului rolei de intindere a curelei AC. Optional, daca este cazul, se poate curata corpul clapetei si IAC-ul. Cam atat imi vine pe moment in minte. Spor la lucru !
  9. Multumesc ! Deci: Din pacate ramane valabil ce am scris in primele doua propozitii din postarea anterioara (#1532). Conform schemei electrice nu exista legatura directa intre fazele farurilor ( comandate prin comutatorul care functioneaza pe logica negativa C2 -> releul farurilor din blocul de sigurante aflat in comp. motor -> comutatorul de faze C1) si luminile de ceata care sunt alimentate tot printr-un releu aflat in comp. motor, comandat de butonul dedicat acestora. Faptul ca acestea din urma se aprind impreuna cu pozitiile si/sau una dintre faze (nu mai retin exact), chiar si fara continuitate in buton (contacte deschise), are drept cauza alimentarea pe o cale falsa a releului luminilor de ceata (am coroborat si cu investigatiile tale la releul respectiv). Se pare ca linia cu conductor galben care ajunge la releu (punctul de conectare C102 E3) atinge pe undeva bara de iluminare (marcata de obicei cu 58 si care isi are alimentarea din releul de iluminare). Intrucat conductorul galben comanda inclusiv releul lampilor de ceata spate, era interesant de stiut daca si acestea au acelasi comportament cu luminile de ceata fata (se putea lua in calcul sau elimina suspiciunea unei atingeri pe acest tronson al firului galben pentru a restrange aria investigatiilor). Astfel de fenomene (atingeri) pot fi rezultatul topirii pe anumite portiuni a izolatiei conductoarelor aflate in manunchi. Totusi, mi-as dori sa nu am dreptate si atingerea sa fie intr-un loc degajat, gen tablou sigurante (investigatia este dificila), sau altceva mult mai simplu. Repet, am incercat numai o constructie logica (intrucat nu cunosc masina), este o parere si s-ar putea sa gresesc. Bafta !
  10. Nu-i este si nici nu are de ce sa fie vreo problema. Ea exista, din pacate, numai la masina colegului, speram pentru scurt timp.
  11. Imi pare rau. Nu am putut sa gasesc o schema electrica a Nubirei II (cea poloneza din forum refuza sa se mai descarce). Fara asa ceva as vorbi aiurea si nu prea imi place. Precum am intuit, releul nu este defect (este destul de fiabil). Deci, el primeste comanda falsa (prin fire atinse, lipite, etc; nu-mi vine a crede ca este defect comutatorul luminilor de ceata fata). De aceea imi trebuia schema, ca sa emit ipoteze pertinente si sa putem localiza zona.
  12. Dj, categoric ai dreptate (referitor la VSS), iar cauzele pot fi, desigur, mai multe. Bineinteles ca, pentru a putea da un diagnostic cat-de -cat apropiat de realitate, relatarea fenomenului trebuie sa fie facuta in urma unei observatii foarte atente, descrisa cu lux de amanunte. Eu am incercat sa "strecor" cate ceva conform datelor sumare din cele expuse, adica oprirea motorului "netam-nesam" la reducera vitezei si observatii organoleptice asociate (fum si miros de hidrocarburi).
  13. Multumesc, @cris06. Acum observ. Cam aiurita amestecatura aceasta in acelasi topic, cam prea general consider eu, mai ales ca nu se incepe postarea cu "obiectul" vizat. Ca atare retrag totul si ies din dezbatere. Nu am timp acum sa accesez si sa iau la puricat diagrama electrica a Nubirei II. Scuze.
  14. Sunt probleme serioase la masina ta. Nu este cauzata de maneta de lumini (dupa cum ai descris manifestarile). Sigurantele de la dezaburire (F18) si de la geamuri (F16) nu ar trebui sa aiba nici o legatura intre ele (nici macar nu se alimenteaza de la aceeasi bara, adica 30, respectiv 15). Dupa scoaterea bornei minus a bateriei, as recomanda scoaterea tabloului cu sigurante si relee si verificarea atenta a tuturor componentelor. Releul luminilor de ceata este situat in dr.-jos pe fata tabloului. Se poate verifica daca nu cumva i s-au lipit contactele 30 cu 87 cu un ohmmetru sau o baterie cu un bec (nu trebuie sa existe continuitate). In "dezastrul" de pe acolo s-ar putea ca aceste contacte sa fie ok dar releul sa primeasca comanda falsa (adica +) pe bobina (papucul 86). Sper ca nu este vorba ca butonul luminilor de ceata sa fie actionat din greseala (!).
  15. Existenta sondei lambda se poate constata personal printr-o vizualizare a galeriei de evacuare in zona descendenta. Se mai poate cauta vizual in zona filtrului de aer (spre parbriz) daca exista potentiometru CO. Altfel, ramanem in zona presupunerilor. Oricum, sonda lambda, chiar daca este "moarta" nu poate sa dea asemenea probleme ci numai o oarecare crestere a consumului (ea face o corectie in marja maxima de 20% a timpului de baza al injectiei, urmare a corectiei LTFT dictata de tendinta valorilor STFT). Referitor la manifestarile motorului, exista 2 piste (indicate de relatare): 1) Daca motorul se opreste atunci cand se reduce turatia simultan cu reducerea vitezei de circulatie, poate fi banuit senzorul de viteza (VSS) dar, de obicei ar trebui sa se activeze si lampa check eng. Spun "de obicei" intrucat, contrar prevederilor din documentatie, la masina mea (Euro3), nu se aprindea intotdeauna (cu toate ca ma "lasa" in cele mai dificile si/sau hilare situatii). 2) Oprirea intempestiva a motorului ar putea sa aiba drept cauza (dupa parerea mea) un defect la instalatia de aprindere (partea centrala, nu fise si bujii). In aceasta situatie, opririle si repornirile motorului, uneori infructuoase (asa inteleg...), duc la imbogatirea amestecului care nu mai are posibilitatea sa arda complet (=> fum).
 

×
×
  • Create New...