Jump to content
 

umbra

Membru
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

About umbra

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2005
  1. In baza recomandarilor de pe acest forum am trecut si eu azi pe la Andrei, facut o revizie la Matiz (uleiuri, filtre) plus o constatare a starii generale. Nu am mai fost pe la un service de aproape 2 ani, asa ca dpdv al preturilor nu am o comparatie valida - mie mi s-a parut rezonabil, considerand consumabilele de buna calitate. Un plus mare pentru atitudine. Andrei si echipa sunt prietenosi, deschisi, dar si foarte civilizati si se vede ca muncesc cu placere. Ce m-a impresionat in mod special a fost atentia la curatenie, lucru mai rar intr-un atelier auto. Grija pentru unelte, componente, chiar si cimentul din pardoseala, ordine in chei, salopete curate (cat se poate cand esti inconjurat de vaselina). Urmeaza sa-i mai fac o vizita pentru niste probleme la roti si alimentare, ocazie cu care voi putea confirma buna impresie initiala. Deocamdata, cel putin pentru o revizie, recomand!
  2. Sub bara din spate, langa roata din dreapta, se poate vedea unde intra furtunul de alimentare in rezervor. Se poate vedea usor o clema metalica acolo. Furtunul de plastic (sau ce e) a fost sectionat complet cam la 4 cm deasupra clemei metalice. Ce pot eu sa fac acum (pana fac rost de alt furtun sau ma duc la un service) este sa incerc sa reatasez cele doua sectiuni prin orice metoda posibila (super-glue, sarma, gen cauciuc subtire, scotch pe deasupra etc.) ca sa tina toata combinatia. Voiam doar sa stiu daca pot merge cu o astfel de solutie temporara fara sa pun in pericol masina. Benzina nu stiu cata mai este (probabil foarte putina, am becul aprins si am apucat sa fac si vreo 4km cu ea), deci va trebui sa alimentez macar cativa litri. Apropos de asta, are cineva o schema de inlocuire a acestui furtun? Am toate manualele de reparatii de la Matiz si nu exista nicaieri schema pentru acest element; l-as schimba eu singur, dar trebuie sa stiu cum, ca sa nu fac ceva gresit.
  3. O intrebare pentru cunoscatori: Mi-a fost taiat furtunul de alimentare undeva langa rezervor (pe portiunea unde are burduf). Ca sa pot merge cu ea pana ajung in service, m-am gandit sa re-atasez bucatile ramase cu niste scotch heavy-duty si eventual niste sarma. Cat de sigura este aceasta solutie? De deplasat, trebuie sa o deplasez pana la un service, deci nu am incotro. Mentionez ca am apucat sa circul cu ea in aceasta conditie cativa km, abia la benzinarie mi-am dat seama de paguba.
  4. Salut, furtunul de benzina il ai? E ceva din plastic, are niste articulatii, face legatura dintre rezervor si locul pe unde alimentezi cu benzina.
  5. Buna ziua! Un "baiat distept" mi-a taiat furtunul de alimentare cu benzina (cel care intra in rezervor) ca sa imi fure combustibil. Stie cineva cum se numeste aceasta piesa (ca sa caut un cod)? De asemenea, orice recomandare pentru un magazin si o schema de montare e binevenita.
  6. Salutari! As dori sa fac o revizie completa la un Matiz. Pana de curand faceam la City Center Dorobanti, dar acum 2 saptamani demolau la el asa ca varianta asta a cazut. Masina e din 10.2004 si are cam 70k km; eu am mers cu ea 30k prin tara, in general fara probleme (inclusiv ACu e ok), dar voi pleca din tara vreo 6 luni si as vrea sa o iau cu mine. Asta inseamna sa ma asigur ca e 100% pusa la punct. As avea nevoie de o recomandare service (sau mecanic de incredere?). Masina are sau a avut de rezolvat urmatoarele: - acum 3 luni am ramas fara baterie. Am investigat la CityCenter, mi-au zis ca e alternatorul si a fost reparat + baterie noua. Acum masina merge bine, ce-i drept (pana la asta se intampla sa nu porneasca "la sfert"), dar se aude cum suiera alternatorul (e un zgomot specific, il stiu foarte bine de la un Cielo cu care am mers aproape un an). Acest suierat a aparut dupa reparatie si se aude in mod special cat e motorul rece. As vrea sa fiu sigur ca e normal si ca nu prezinta probleme pentru cei 6500+km pe care urmeaza sa ii fac. - cutia de viteze sufera si agata in a 2-a (aproape tot timpul, dar in special la frana de motor). Nici a 3-a nu sta excelent. Am inteles ca pot fi inlocuite niste piese si schimbat uleiul in cutie pentru o mai buna functionare? - trebuie sa ma asigur ca rulmentii si celelalte piese de la cele 4 roti sunt in stare buna (sau sa le schimb). Masina nu "bate" in curbe, dar a fost solicitata pe bump-urile de pe stradutele capitalei si nu vreau sa am surprize pe autostrazile europene. - (minor) cateodata inchiderea centralizata nu imi deschide si celelalte usi. Fenomenul e rar, dar complet aleator. Daca incerc din nou merge intotdeauna. Va rog daca aveti vreo recomandare de service pentru buburuza, dati un reply (aici pe thread sau pe PM, desigur). Scuze de postul lung!
  7. Matizul e un MF484, euro2 (X4 in coada seriei). Si intr-adevar, astept de fiecare data stingerea martorului portocaliu (probabil ECM, cum spuneti voi) ca sa pornesc motorul. Deprinderea e mai veche, mi-a dat-o instructorul de la scoala auto. Suspectez ca de fapt trebuie sa astept doar dupa amorsarea pompei de benzina (care se termina inainte de stingerea acestui martor), dar... old habits die hard.
  8. Aha, acum am inteles ce voiai sa zici, nu stiam ca martorii se sting doar dupa pornirea (efectiva) a motorului, asta demonstra foarte clar ca era bateria "dusa". Intre timp s-a rezolvat, era alternatorul "obosit", s-a reparat si am pus si baterie noua. Paguba totala 540 lei, si cumva cred ca am iesit bine. Multumiri pentru raspunsuri.
  9. Din ce stiu eu, cand pornesti motorul (pozitie cheie 3) intotdeauna se sting martorii, la orice masina (daca ramane vreunul aprins nu inseamna ca ai o problema??). Tocmai, daca ar fi stat aprins vreunul as fi avut macar o informatie in plus.
  10. @sorinm: o sa verific maine starea bateriei, macar de ar fi de acolo. De invartit insa, pare ca invarte ceva (daca tin apasata cheia pe aprindere mai multe secunde). @cris06: in toate pozitiile cheii se intampla cam ce trebuie. Inclusiv la pozitia de aprindere se sting martorii (cum e normal) si se aude ca si cum ar incerca sa miste motorul (este exact sunetul pe care il face o masina care invarte motorul la cheie, dar nu porneste - doar ca se aude un singur astfel de sunet, nu in continuu). @Salex: daca dau reply la un post, forumul imi da automat quote la postul respectiv. Este unicul forum pe care "patesc" acest lucru si nefiind obisnuit nici nu am observat. Voi fi atent pe viitor.
  11. In primul rand multumesc pentru timpul acordat! Din pacate bateria nu are "green point" din acela pentru verificat starea de incarcare. Cu toate acestea, toate consumatoarele mergeau corect pe masina, le-am dat drumul in acelasi timp (avarii, faza scurta+lunga, ventilator, casetofon) si le-am lasat aproape 1 minut, fara emotii. Cum spuneam am mai avut baterie descarcata la Cielo si la Matiz si e diferenta mare (de pilda, avariile imi afecteaza martorii din bord, casetofonul se stinge, martorii incep sa "se duca" cand dau aprindere). Pentru ca a trebuit sa plec la munca nu am mai apucat sa fac nimic altceva. De maine am concediu (trebuia sa plec...) si voi verifica starea bujiilor/fiselor. Am mai avut insa probleme de bujii/fise, atat la Cielo cat si la Mondeo si simptomele sunt cu totul altele (ralanti neuniform, pocnet de scanteie (de la scurt pe langa fisa), huruit de la mers in 3 cilindrii etc.). Sa nu faca absolut nimic la cheie nu mi s-a mai intamplat si habarnam ce sa fac pentru identificarea problemei.
  12. Buna ziua, am si eu o problema cu Matizul meu (septembrie 2004, 66.000 km, varianta cheala + AC). Azi dimineata n-a mai vrut sa porneasca. Incerc sa redau cat mai exact ce am constatat: - cheia aprinde toti martorii din bord OK, - se aude pompa de benzina (cel putin eu cred ca se aude) - la actionarea cheii pentru pornire motor (eu intotdeauna astept pana cand se stinge martorul portocaliu) nu se intampla nimic, liniste. - daca insist cu cheia (dau de mai multe ori aprindere) aud cum "se muta motorul" - este acel zgomot specific care (banuiesc eu) in mod normal inseamna deplasarea cilindrilor. Insa nu se aude decat o data si foarte lent (un fel de "zwooshh"). Concomitent, palpaie foarte usor luminile de la martorul portocaliu si cel de la motor (asta se intampla frecvent la pornirea motorului, dispare imediat ce masina intra in ralanti). Ce am facut eu imediat a fost sa vad daca am baterie. Toti consumatorii electrici merg (avarii, faruri, ventilatie) - deci am baterie (plus ca am ramas o data fara baterie si stiu diferenta). Ce am mai facut a fost sa desfac si sa curat borna minus (-) de la baterie de depunerile acelea albe. Nu stiu daca e o coincidenta sau nu, dar dupa ce am facut acest lucru, la aprindere cu cheia a inceput sa se auda si un zgomot specific de aprindere (e ca un pocnet, sau un zvac - acesta se auzea intotdeauna cand porneam motorul normal), dar restul e la fel, parca se invarte motorul putin apoi moare. Masina a stat degeaba doar 2 zile. Poate conteaza, dar una din aceste zile a fost furtuna (duminica). Masina nu era foarte expusa insa, fiind in spatele blocului. Inauntrul motorului pare sa fie foarte uscat. Alte probleme pe care le avea masina sau lucruri de mentionat (poate conteaza): - cateodata nu pleca la sfert. Dau cheie si pleaca f. greu - trebuie sa stau cu cheia impinsa la maxim cateva secunde, dupa care pleaca. Asta, sau dau gaz putin, rezultatul e acelasi. Oamenii de la service (City Center, unde mi-am facut reviziile si ITPul) mi-au spus ca e de la "IGR"? (cred, intrucat nu ma pricep nu mai tin minte exact) si mi-au curatat o piesa anume cu spray, zicand ca se aduna murdarie acolo si din cauza asta nu mai pleaca "la sfert". Masina insa a mai plecat cu probleme si dupa acea. In ultima vreme, acest lucru se intampla foarte frecvent (4/5). - tot timpul dupa ce folosesc aerul conditionat (dupa ce il inchid), o vreme motorul merge "alandala". Adica tureaza aleatoriu in ralanti (dar nu constant, ci in valuri) si nu trage uniform. Asta se intampla cateva minute bune, absolut intotdeauna dupa ce inchid AC (nu si in timp ce functioneaza, atunci doar "trage greu"). - am vrut sa montez o alarma pe care o luasem o data cu masina (e SH buy). Un baiat electronist a incercat sa o monteze, dar am constatat ca nu merge bine. A desfacut-o si mi-a zis ca e foarte proasta alarma si ca el ma sfatuieste sa nu o mai pun. Zis si facut, insa dupa ce m-am suit in masina am vazut ca nu mi se mai misca acul de viteza. I-am spus omului, care a mai facut ceva sub masina si a mers acul. Problema aici este ca dupa o vreme am observat ca acul nu mai urca uniform, ci tremura usor, mai ales in viteze inferioare. Acest lucru a ramas asa, am considerat ca nu e important, dar mentionez aici, cine stie. - nu i-am schimbat niciodata fisele sau bujiile, am considerat ca merge bine. De asemenea, nu am desfacut niciodata capacul de la delco, din aceleasi considerente. Alte probleme masina nu a avut niciodata. Merge bine si eu sunt foarte multumit de ea. Sper sa fie ceva ce pot sa repar eu singur si repede (vineri trebuie sa plec in concediu ). Multumesc anticipat pentru orice sugestii sau sfaturi.
 

×
×
  • Create New...