Jump to content

vonLeeb

Membru
  • Content count

    144
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About vonLeeb

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Constanta
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz SE A/C R/SP + GPL
  • An
    dec. 1999
  1. vonLeeb

    Curatare Injectoare Matiz

    Salut. Daca privesti masina din fata ei, in ce ordine se pun mufele injectoarelor in functie de culorile cablajelor, de la stanga celui ce priveste la dreapta acestuia? Am cercetat manualul de service si nu reiese clar.
  2. vonLeeb

    Contact pornire Matiz

    Salut! Am cumparat un ax directie volan pentru Matiz, dar nu are carcasa contact montata pe el. In manualul de service, carcasa contact apare ca fiind demontabila si prinsa cu surub. In practica, surubul este unul bont, ca un nit. Se poate demonta carcasa contact si sa o mut pe noul ax directie?
  3. Sunt posesor de Matiz. Nu am un talon de Spark la indemana, de aceea intreb. Poate ma ajuta un posesor de Spark cu informatia ceruta.
  4. Este permis vreunei variante de Spark, fie cu motor 0.8 fie 1.0, sa tracteze o remorcuta? Ce scrie in cartea tehnica? La Matiz, stiu sigur ca nu, dar m-ar interesa la Spark.
  5. vonLeeb

    Probleme Electrice Matiz

    Salut! Am o problema de natura electrica la masina, mai exact, atat stand pe loc, la relanti, cat si in timpul mersului, se intampla sa creasca intensitatea luminilor din bord cat si a luminilor de drum. Cand variaza la relanti, frecventa variatiilor de intensitate este mare... la mai putin de o secunda scade si creste. In mers, poate sa creasca intensitatea chiar si pentru 10-20 de secunde. Fenomenul nu se petrece mereu, si nu la fiecare drum pe care il fac. De asemenea nu am remarcat nicio legatura cu temperatura motorului. De regula, in mers, se intampla cand merg cu viteza constanta, si foarte rar cand accelerez. In 4 din 5 cazuri daca iau piciorul de pe acceleratie, intra in frana de motor si intensitatea luminoasa revine la normal. Simultan cu cresterea intensitatii luminoase, se observa o semnificativa pierdere de putere a motorului, accelerareaza mult mai greu masina. E ca si cum s-ar lua din curentul de la aprinderea motorului si s-ar transfera la faruri. Fenomenul dureaza de prin luna august, dupa ce a stat masina cateva zile in service pentru o reconditionare a motorului. A mai patit cineva asa ceva? Ce solutie s-a gasit? Daca ar fi releul alternatorului, care da prea multa tensiune, n-ar trebui sa se leneveasca motorul.
  6. vonLeeb

    Amortizoare Matiz

    Are cineva idee daca la Matizurile euro > 2 suportul interior amortizor, ce joaca rolul de saiba pentru piulita pistonului amortizorului fata, are diametru mai mare decat cel pentru euro2? Am cumparat flanse noi, si sunt prea mari ca si diametru interior.
  7. Care este injectorul nr. 1? Cel la care vine mufa cu fir portocaliu/negru? Este spre baterie sau spre vas expansiune lichid racire?
  8. vonLeeb

    Supapa Egr Matiz

    Din cate se vede din manualul de service, trage gaze de evacuare prin baza mai groasa a tubului metalic EGR, de la locul prinderii acestuia pe chiulasa, si tot pe acolo printr-un canal paralel le trece prin tub in galeria de admisie, doar ca nu imi dau seama cum se face legatura de la galeria de evacuare catre locul respectiv, pentru ca intr-o schema simplificata din manual arata ca legatura e direct de la galeria de evacuare. Probabil legatura se face printr-un canal existent in chiulasa, si care porneste de la vreun orificiu lipit de chiulasa al galeriei de evacuare ori imediat de dupa supapele de evacuare.
  9. vonLeeb

    Supapa Egr Matiz

    Prin care racord isi trage sistemul EGR gaze din evacuare? Din manual reiese existenta doar a unor legaturi intre electrovalva, selenoid, supapa si galeria de admisie.
  10. vonLeeb

    Schimbat Simering

    Cum se scoate pinionul de sub fulia arborelui cotit la un Matiz? Merge tras 4-5 mm apoi ramane blocat de un prag al muchiei metalice ce intra in canelura pinionului.
  11. De unde se poate face rost de o astfel de piulita, sau o scula asemanatoare? Inca nu am reusit sa gasesc ceva util prin marile magazine de bricolaj.
  12. vonLeeb

    Probleme Electrice Matiz

    Am descoperit ca daca nu are acel consum de curent in stare de repaus, cand pornesc masina nici nu trece pe gaz, iar indicatorul de nivel gaz nu e luminos. A trebuit sa misc iar cablurile, astfel incat sa aiba consum de curent. Pana una alta, solutia scoaterii sigurantei instalatiei e unica pentru a opri descarcarea bateriei.
  13. vonLeeb

    Probleme Electrice Matiz

    Hai ca i-am dat de cap. Problema este la mufele care intra in modulul instalatiei GPL. Exista un anumit punct, exact inainte de mufa tata din mijloc, intre mufa de conectare cu laptopul si mufa mai lunga, unde daca presez cu degetele, multimetrul ajunge sa-mi arate cosum zero. Din pacate e foarte sensibila zona, si la orice zdruncinatura poate sa reia consumul de 60 mA. O sa umblu zilele urmatoare s-o rezolv.
  14. vonLeeb

    Probleme Electrice Matiz

    Nu stiu sigur daca ar trebui sa aiba consum permanent. Memorie ar fi normal sa aiba, pentru ca graficele de mers pe gaz, le retine si se salveaza chiar daca deconectezi unitatea electronica de la bateria masinii. Totusi, ca la computere, memoria interna poate fi sustinuta de un mic acumulator aflat in interior. Nu stiu cum sta treaba, dar o sa mai fac sapaturi.
  15. vonLeeb

    Probleme Electrice Matiz

    Salut. Am observat ca in fiecare iarna am probleme cu bateria. Se descarca in 3-4 zile de stationare, pe timp de ger. Am masurat consumul, si am descoperit ca are ~20mA consum cu masina oprita si fara consumatori stiuti, ~30mA daca adaug alarma, si... ~90mA daca adaug instalatia GPL. Eu stiu ca normal o masina are voie sa aiba maxim 50mA consum, dar mie atat imi consuma numai instalatia GPL. E chiar asa mare consumatoare, ori sa ma apuc de cautat pe circuitul GPL?
×