Jump to content

geoil

Membru
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

About geoil

  • Rank
    Forumist

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2000
  1. Deci am folosit ani de zile numai Valvoline 10W40 la matizul meu si nu am avut probleme niciodat. Motor silentios. Acum insa nu am mai gasit. Am cautat 2 zile prin toate magazinele unde inainte il gaseam la discretie. asa ca mecanicul mi-a recomandat sa trec pe Mobil. Cred ca am luat Mobil1000 sau Mobil2000 10W40. Pana acum merge bine si nu vad mari diferente intre uleiuri. sper sa fie bun.
  2. Piesele de matiz sunt cele GM si pot fi comandate de la magazinele Radacini. Un serch cu Google si se rezolva. Gasesti site-ul lor. Piesele nu sunt cu mult mai scumpe decat cele contrafacute si sunt de calitate, asaca este de dorit sa folositi numai piese indicate. Eu am schimbat acum o saptamana basculele cu pivoti si capetele de bara si ca idee m-a costat o bascula cu pivot 55 RON si un cap de bara 50 RON. Dupa ce mi le-a schimbat am fost si am facut geometria la roti. Voi spuneti ca ati facut directia...Sper sa ne referim la acelasi lucru... @ meg_ande - aia care spun ca este posibil nu sunt meseriasi...un meserias iti spune exact care-i problema si iti spune si care-i rezolvarea. Ma gandesc ca totusi tu nu ai facut geometria la roti si de aici problemele tale. Sunt destui mecanici idioti care spun ca va aranjeaza ei rotile astfel incat nu aveti nevoie de geometrie. Mie unul mi s-a spus ca trebuie sa fac geometria macar o data la 2 ani chiar si fara a avea vreo reparatie facuta, pentru ca apar uzuri la componentele directiei si suspensiei in timp si mai ales la drumurile noastre. @anditof - vezi ca tu mai ai ceva defect, uzat sau indoit la suspensia rotii. Cred ca trebuie sa consulti un meserias mai bun. In general cand iti faci geometria mecanicul iti spune daca ai vreo problema si care este aceasta si ce trebuie inlocuit. Ca daca ai ceva defect atunci el nu poate face geometria. Dupa ce iti face geometria trebuie sa iti dea o hartie in care sunt trecuti toti parametrii rotii...convergenta si alte asemenea...
  3. La magazin Radacini Gara de Nord Cap de bara --> 55 RON Bascula cu pivot --> 50RON Cablu ambreiaj --> 55 RON Volan --> 170 RON Kit ambreiaj --> 280 RON
  4. @Dr.L - nu vorbesc in necunostinta de cauza. In primul rand am incercat sa montez leduri in locul becurilor pe mai multe timpuri de masini: Fiat, Opel, Audi, care aveau lumina temporizata cu becuri. Rezultatul a fost ca ledurile nu se stingeau total ci ramaneau usor aprinse. Este adevarat ca exista un circuit electronic insa exista diferente intre frecventa cu care se moduleaza lumina unui led si frecventa cu care se moduleaza lumina unui bec. Asta este principiul de functionare in cazul celor cu aprindere/stingere lenta a luminii. Ai fi uimit cate aplicatii se bazeaza pe inertia filamentului becului si doar pentru ca filamentul becului are o inertie mai mare nu inseamna ca becurile chioare genereaza lumina temporizata. Pentru a intelege mai bine pricipiile de functionare si diferentele sunt necesare ceva cunostinte de electronica. Este usor sa arunci niste leduri care sa lumineze indiferent cum, dar mai greu sa faci o treaba buna si precisa. Serios? Pai eu de cate ori am cautat nu am gasit asa usor si in general ledurile cu deschidere mare sunt scumpe. Ideea este sa dai si bani putini ca altfel nu se merita sa vorbesti despre montarea ledurilor in locul becurilor. Tocmai din cauza pretului si a faptului ca nu se gasesc asa usor leduri cu unghi mare de iluminare fac foarte populare baghetele cu leduri. Nu mai spun ca am returnat de nu stiu cate ori leduri cu unghi de iluminare mai mare de >100 de grade (asa sustinea comerciantul) care in realitate nu aveau nici macar un unghi de iluminare de 60 de grade. Cu proxima ocazie am sa pun niste poze cu montajele cu leduri facute la Matizul meu.
  5. Ideea iluminarii cu leduri este foarte buna si economica intr-un automobil, insa se impun cateva precizari legate de leduri. Si anume lucruri care sunt omise de cei care nu lucreaza in mod frecvent cu asa ceva..leduri dau o lumina unidirectionala. De aceea pentru a ilumina aceeasi arie pe care o ilumina inainte un bec sunt necesare lanturi de leduri legate in configurati serie/paraelel. Atunci cand iluminezi ceva cu leduri trebuie sa tii cont ca un led este caracterizat de lumina pe care o poate da, consum dar nu in ultimul rand de unghiul de deschidere al fascicolului. Si pentru ca lucrez intr-un domeniu de constructii aparate electronice care sunt iluminate cu leduri va pot spune ca cel mai greu de gasit sunt leduri cu unghiuri mari de deschidere a fascicolului, unghiuri peste 60 de grade. De aceea se gasesc in magazinele de profil baghete cu leduri smd la preturi acceptabile. Acestea sunt astfel priectate incat cele 3-10 leduri din bageta sa asigure o iluminare uniforma a unei arii bine definite. Dupa cum se vede in filmuletul de pe youtube pus de cineva exista un unghi mai intunecat mult mai evident la iluminarea cu leduri decat cu becuri. Nu poti pune pur si simplu leduri peste tot acolo unde initial iluminarea a fost gandita cu becuri, ca de exemplu la iluminarea numarului. Eu am reusit sa montez baghete cu leduri pentru iluminarea interiorului masinii, a portbagajului la matiz si chiar am pus o bagheta cu leduri si sub capota...cand o ridic s aprinde lumina. Consumul baghetelor este foarte mic fata de becuri. Mai ales ca inainte nu aveam lumina in portbagaj. Insa nu am reusit sa pun leduri la numar sa se vada bine. Nu pot fi puse leduri pe masinile care au lumina temporizata, care se stinge incet. Acest efect se bazeaza tocmai pe inertia filamentului becului.
  6. Am un Matiz din 2000 si la un moment dat isi lua viteza foarte greu, trebuia sa apas pedala de ambreiaj pana la fund si cand bagam in viteze agata. Am fost la un mecanic care are un mic service si mi-a spus ca trebuie inlocuit kit-ul de ambreiaj. Zis si facut. Am mers la el si mi-a inlocuit disc ambreiaj, placa de presiune si rulment presiune. Uleiul l-a recuperat intr-o cuva si l-a bagat inapoi la sfarsit. Totul este ok. Am stat langa mecanic si ajutorul acestuia in timpul operatiunii si am vazut ca mi-a schimbt tot kit-ul, deci nici pomeneala sa nu fi pus vreuna din piesele noi. Am dat doar o tura cu Matizul si m-am plans de pedala cam prea moale de ambreiaj. Nu am avut timp indeajuns ca sa mai testez masina. In urmatoarele zile am constatat umatoarele: 1. nu mai imi indica viteza la bord (probabil au uitat sa cupleze ceva); 2. masina parca este mai lenesa decat inainte (era ceva mai nervoasa pana sa mi se strice kitul de ambreiaj) 3. pedala de ambreiaj are un comportament ciudat - inainte avea o cursa lina pana la podea si cupla/decupla la o treime de la podea, acum are o cursa lina pana in acel punct, apoi parca incepe sa puna un pic de rezistenta (ca si cum ar trage ceva greut) , cupleaza/decupleaza in acel punct, apoi are cursa moale pana la podea...acel punct in care opune un pic de rezistenta este cel mai greu de controlat si este foarte deranjant 4. inainte daca tineam masina la 1500 de ture puteam rula foarte incet (mai ales in trafic aglomerat) numai apasand mai mult sau mai putin din ambreiaj, ca si cum ambreiajul cupla lin si pe masura ce cuplajul devenea mai strans prinda viteza mai mare, acum insa e ca si cum in punctul in care se simte in pedala ca opune o mica rezistenta si chiar cupleaza ambreiajul, acesta cupleaza brusc si plec din loc mai rapid..nu mai pot face acel rulaj fin... Am sunat mecanicul care s-a grabit sa-mi spuna ca la urmatoarea vizita la el imi va lega vitezometrul si ca in rest trebuie sa am rabdare pana se rodeaza un pic piesele. De la ce pot fi toate astea si ce a uitat mecanicul sa-mi lege ca sa vad ce viteza am? Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
  7. Am un Matiz din 2000 care are vreo 160.000 km la bord. acum vreo 2 luni l-am imprumutat unei rude cam 2 saptamani. Dupa ce mi l-a returnat a stat prin parcare circa 3 saptamani fara sa-i dau nici macar o cheie. La un moment cand am plecat cu el mi-am dat sema ca de fapt pedala de frana este tare. La inceput nu se prea simtea la viteze mici, insa daca prindeam mai mult de 40km/h trebuia sa apas tare pe pedala de frana ca sa incep sa pot frana. Am facut o comparatie apasand pedala de frana cand masina este pornita si cand masina este oprita. Nici o diferenta. M-am adresat unui mecanic, dar acesta nu a avut timp sa se uite, dar mi-a spus scurt ca este pompa de frana ( adica aia - si imi arata o tulumba pe care o identific in manual ca fiind servofrana). Stiam ca mecanicul obisnuieste sa ceara clientilor si piese care nu erau defecte asa ca am cerut o parere si altui mecanic. Acesta mi-a spus un lucru asemanator, dar fara sa se uite, ca si el era ocupat tare...fuma o tigara. M-am hotarat sa merg la magazin si sa cumpar piesa, dar acolo imi spune o vanzatoare experimentata ca nu exista pompa de frana ci cilindru principal si servofrana. Unul din doua este defect. Si ca servofrana ea a vandut in 11 ani de cand este vanzatoare la magazinul de piese auto de Daewoo numai una si aia la un Tico care avea vroe 280.000 km la bord. Asa ca ma trimite ea la un mecanic mai bun. Acesta m-a programata la sfarsitul saptamanii viitoare. Insa pana atunci as vrea sa aflu si de la altii la ce sa ma astept. Am intrebat prieteni si cunostinte care se mai pricepeau la mecanica auto si au avut pareri impartite despre ce ar putea fi. Pentru mine oricum sunt devastatoare preturile: manopera cam peste tot este (pentru o astfel de reparatie) undeva intre 150 si 250 ron, pretul la cilindru principal este 425 ron iar la servofrana este de 900 ron. Au mai existat si pareri conform carora trebuia sa fac schimbul de lichid de frana de acum 1 an (ultimul schimb l-am facut acum aproape 3 ani) si ca as avea vre-un piston etrier nefunctional si are trebui aerisit si sistemul de franare. sau ceva supape blocate. Ceva de genul...
  8. Am avut o problema asemenatoare acum 2 ani numai ca mie mi-au spart niste pusti geamul de la usa fata dreapta. In primul rand ca la vremea respectiva trebuia sa astept sa-mi vina la comanda si nu vroiam sa astept 10 zile. Asa ca m-am dus in targ la vitan unde un rrrom mi-a lasat la 2.500.000 o portiera in stare perfecta de la un matiz din 2006 (ca era stantata data fabricatiei pe ea). Era completa: geam inchidere centralizata, oglinda...ma rog. M-am dus acasa cu ea si am luat manualul si am inceput sa studiez modul in care sa schimb geamul. Si pe masura ce avansam si exersam pe portiera achizitionata modul de desfacere a acesteia, mi-am dat seama ca mai bine mergeam in service. Cei de acolo se pricep si au mana formata. In primul rand ca trebuie sa dai jos masca cu tapiterie de pe usa de la interior. Pentru acest lucru trebuie sa scoti siguranta de la maneta de actionare a macaralei. Te asigur ca este destul de dificil in ciuda unor indicatii foarte precise de scoatere a acesteia. Apoi trebuie sa scoti un fel de plastic de protectie/ izolatie lipit cu mastic de portiera. Nu cred ca vei mai avea chef sa mai pierzi timp si cu punerea acestuia la loc. Nu cunosc pe nimeni care sa fi facut in particular acest lucru si cunosc destui care si-au montat singuri pe matiz inchidere centralizata. Si pe viitor lipsa acelei folii de plastic se va face simtita. Pe langa faptul ca m-am lovit usor si de mecanismul de inchidere centralizata a trebuit sa scot si chederele si gemuletul cel mic. Nu-mi mai aduc aminte exact dar cred ca gemuletul cel mic l-am montat la urma impreuna cu unul dintre chedere si imi aduc aminte ca nu mai picau chederele bine. M-am chinuit ceva ca atunci cand ridicam geamul imi iesea din unul dintre chedere. Si au existat si vreo doua momente in care era cat pe ce sa indoi geamul. La sfarsit eram multumit ca am terminat treaba, insa nu mai arata ca iesita din fabrica. Una peste alta am pierdut cam 4 ore pe langa masina plus timpul pierdut pentru
  9. Pentru inceput vreau sa specific ca nu ma pricep absolut de loc la masini si este posibil sa scriu si vre-o prostie si de aceea imi cer scuze. Nu ma luati la rost. Am imprumutat micul meu matiz din 2000 unui var si in acel moment avea benzina destula. Eu am bagat intotdeauna benzina 95. Acum el a consumat din rezervor si s-a gandit sa completeze ce-mi consumase desi ii spusesem sa nu o faca ca nu ma intereseaza cativa liti de benzina consumati de el. A oprit la peco si a alimentat, spune el, cu benzina euro4. A plecat din peco, a mai mers vreo 2 km si apoi mototrul i s-a oprit. A incercat el sa o porneasca dar nu a mai vrut. Mi-a spus prin telefon ca se invarte alternatorul dar mototul tot nu porneste. In ultimul timp cand ii dadeam contact se auzea un scartait si mi se spusese ca este slaba cureaua de la alternator si mai trebuie stransa . Acum eu nu am ajuns inca la masina. Dar daca imi poate spune cineva cam ce ar putea avea. este posibil sa fie de la benzina sau pot exista si alte cauze. daca este din cauza benzinei ce ar trebui facut? Am sunat un mecanic si mi-a spus ca este posibil sa se fi ars vreo siguranta in bord. As aprecia foarte tare daca mi s-ar raspunde. Nu as vrea ca sa ma mai stoarca de bani mecanicul stiind ca nu ma pricep. Mereu imi baga pe gat tot felul de prostii si unele constat pe zi ce trece si ma mai documentez ca nu sunt adevarate.
  10. Un grup de copii aruncau cu pietre pe sosea si din toate masinile din trafic m-au nimerit pe mine si mi-au spart geamul lateral dreapta fata. Este sambata seara si evident ca nu mai gasesc nici un serice deschis, iar pe internet nu gasesc deloc geam lateral pentru parbriz. Are cineva idee unde gasesc un geam lateral drapta fata pentru matiz si cam ce pret are unul?
  11. Un grup de copii aruncau cu pietre pe sosea si din toate masinile din trafic m-au nimerit pe mine si mi-au spart geamul lateral dreapta fata. Are cineva idee unde gasesc un geam lateral drapta fata pentru matiz si cam ce pret are unul?
 

×
×
  • Create New...