Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Kalos Only: La Cat Schimbi Viteza?

La cati schimbi viteza, de obicei?  

260 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Acest sondaj este doar pentru posesorii de Kalos.

Ne intereseaza la ce turatie schimbi viteza de obicei. Daca acest lucru variaza in functie de viteza, fa o medie a turatiilor respective pentru oras.

Eu am votat 2500 (este minimul la care schimb dar este cel mai des folosit datorita traficului).

Share this post


Link to post

Eu schimb la maxim 2000 in oras (de regula) si undeva spre 2500 in afara.

Sunt cazuri de "supraturare", daca mi se pune pata pe cineva, dar si de "subturare", prin oras mai ales (cateodata schimb si pe la 1500, in functie de cum merge "coada" din fata).

Share this post


Link to post

2500 in oras, 3000 si peste in afara...

Share this post


Link to post

Eu am mai scris pe-aici in alt topic, rar schimb sub 3000. De fapt am observat ca daca vrei 'zvac' e bine sa nu scada sub 2100-2200 in viteza superioara.

Afara cand vreau sa am demaraj ma duc cu a patra pana pe la 4000-4500.

Share this post


Link to post

eu schimb sub 3000 decat daca am nevoie sa mentin o viteza constanta fara sa accelerez curand.

am mers recent cu un kalos 4 usi automatic si am fost in mod special atent la cum schimba vitezele si se intampla exact cum zice la carte (plaja de 2000-3000 ture).

daca vroiam sa accelerez schimba in asa fel incat sa am 2000 ture si accelera pana la 3200-3300 ture.

 

multa lume care subtureaza motorul (schimba sub 2500 ture) se plange de probleme ulterioare cu injectoarele. si in plus, sub 3000 ture nu ai putere deloc, cel putin la 16v. peste 3000 e alta viata, iar peste 4000 deja simti scaunul cum te impinge :)

 

si chiar si in oras, nu vad de ce n-ai merge in trafic greu cu a 2-a la 2700-2800 ture? atata timp cat nu trebuie sa accelerezi nu vad nici un motiv pentru care sa schimbi viteza. cu o dacie mai zic sa o subturezi de frica sa nu sara motorul de acolo, dar avem pretentii ca nu mai mergem cu bicicleta, da? (cel putin eu sunt fost proprietar de dacie).

Share this post


Link to post
multa lume care subtureaza motorul (schimba sub 2500 ture) se plange de probleme ulterioare cu injectoarele.

 

ai facut tu un sondaj de opinie?

Share this post


Link to post

dar tu? daca el zice NU cu ce il combati? ce te doare? e vorba de Kalos in acest topic. dealeri, cu toate partile lor bune si rele, stiu mai bine, corect? ei bine, tocmai acestia recomanda turararea motorului si afirma ca sunt multi care nu fac asa.

Share this post


Link to post

1. in primul rand e doar un zvon raspandit de zvonaci care nici macar nu se obosesc sa analizeze... pur si simplu il poarta mai departe: telefonul fara fir.

2. nu am dreptul la o parere, chiar de e vorba de kalos sau de x5?

3. o duza se buleste atunci cand bagi o presiune mai mare sau mai mica in ea? un injector e o duza... mai complexa...

4. teoretic dealerii ar trebui sa stie mai bine. practic sunt varza. teoretic, ei au interesul ca tu sa o turezi, sa uzezi motorul mai repede si dupa 3-4-5-x ani sa revii pt reparatii in service.

Share this post


Link to post
4. teoretic dealerii ar trebui sa stie mai bine. practic sunt varza. teoretic, ei au interesul ca tu sa o turezi, sa uzezi motorul mai repede si dupa 3-4-5-x ani sa revii pt reparatii in service.

 

 

dupa cum zicea si satori, aici vorbim de kalos, nu de dacie. daca motorul de dacie/renault se uzeaza/strica la turatii mari asta nu e valabil si la daewoo.

 

si recomandarea de a merge intre 2000-3000 de ture nu e data de dealer ci de producator, in cartea tehnica.

Share this post


Link to post
1. in primul rand e doar un zvon raspandit de zvonaci care nici macar nu se obosesc sa analizeze... pur si simplu il poarta mai departe: telefonul fara fir.

 

says who? tu pe ce iti bazezi afirmatia asta? ai facut studii aprofundate?

 

2. nu am dreptul la o parere, chiar de e vorba de kalos sau de x5?

 

depinde de parere. daca vii cu chestii de genul asta... ai dreptul la ea, dar nu crezi ca ar fi mai bine sa o tii pentru tine?

 

3. o duza se buleste atunci cand bagi o presiune mai mare sau mai mica in ea? un injector e o duza... mai complexa...

 

in acelasi spirit ar trebui sa ii dam si motorului sa manance fan ca doar este un cal ... mai complex...

 

4. teoretic dealerii ar trebui sa stie mai bine. practic sunt varza. teoretic, ei au interesul ca tu sa o turezi, sa uzezi motorul mai repede si dupa 3-4-5-x ani sa revii pt reparatii in service.

 

sunt de acord, in principiu. dar asta este si experienta mea cu utilizatorii de kalos. majoritatea celor pe care ii cunosc il subtureaza ca 'trage si asa'.

 

 

ONTOPIC:

unde anume scrie in cartea tehnica chestia cu turatiile, hawkeye?

Share this post


Link to post
ONTOPIC:

unde anume scrie in cartea tehnica chestia cu turatiile, hawkeye?

 

cartea tehnica: editia 2004 GM DAT inchon koreea (06/2004)

 

capitolul 2 sectiunea 6

<quote>

TAHOMETRU

Tahometrul indica turatia motorului in rotatii pe minut (rpm). Pentru a maximiza eficienta carburantului, conduceti in gama inferioara a numarului de rotatii pe minut, intre 2000 si 3000 rpm.

Niciodata nu accelerati motorul la turatii afisate in zona rosie a tahometrului

</quote>

 

deci 3000 de ture este in gama inferioara (normal de altfel daca puterea maxima se obtine la 6200rpm) si consumul este "eficient" :) .

 

 

p.s. cine o sa inventeze ctrl+f pe hartie o sa fie om mare.

Share this post


Link to post

Citind posturile de mai sus imi vine sa fac :wallbanger:

Mai baieti, la motoru de Kalos 1.4 16V, cuplul maxim este 130 / 3400!!!

Asta spune tot.

Nu are rost sa va certati ca e mai bine sa schimbi mai sus sau mai jos!

Timp de doi ani am condus un Espero 1.5 care avea vreo 180K km la bord si am schimbat numai la 3000, la fel ca fostul proprietar pe care il cunosc. Masina mergea impecabil si nu papa ulei.

 

@alx: daca tu mergi subturat asta nu inseamna ca trebuie sa-i convingi si pe altii ca e bine sau ca e rau sa o tureze mai mult. Daca vii cu argumente puternice, ok le ascultam...

 

Later edit: deci zice conduceti intre 2000 si 3000! Asta inseamna sa ramai tot timpul intre valorile astea! Daca schimbi la 2000 sau 2500 nu prea ai cum!!!

Edited by totti

Share this post


Link to post

pai hawkeye a zis ca conduce asa si el schimba la 3000. eu schimb la 2500 in mare parte in oras si cad foarte rar sub 2000.

Share this post


Link to post

Pai nu la voi ma refeream...

Oricum, fiecare conduce cum vrea, doar e masina lui...

Eu doar incercam sa aduc niste argumente concrete.

Share this post


Link to post
3. o duza se buleste atunci cand bagi o presiune mai mare sau mai mica in ea? un injector e o duza... mai complexa...

 

Da. Dacă lichidul care trece prin ea nu e foarte bine filtrat, şi se poate depune (adică aşa cum e benzina românească), atunci la o presiune scăzută se vor forma depuneri pe pereţii ei, care în timp vor duce la debit scăzut şi presiune mare.

 

D-aia se colmatează canalele fluviale şi e nevoie de dragare, d-aia s-a inventat aparatul de spălat cu presiune - un jet de lichid la presiune foarte mare îndepărtează mai bine impurităţile decât unul la presiune mai mică, şi aşa mai departe. Crezi că un aditiv în benzină te-ajută să cureţi injectoarele, dacă nu turezi motorul cât de cât ? O instalaţie de curaţare de injectoare din service asta face: prin ultrasunete dizlocă impurităţile, şi prin jet de lichid cu presiune mare le "spală".

Share this post


Link to post

Poate pare putin off-topic, dar fiindca e vorba de turatie, eu zic ca e tocmai locul potrivit.

Mai baieti, la motoru de Kalos 1.4 16V, cuplul maxim este 130 / 3400!!!

Asta spune tot.

Cuplul maxim il folosesti daca ai nevoie de el. Asta in principiu inseamna fie accelerari (de voie sau de nevoie), fie invingerea unor forte adverse (de exemplu pante).

Daca nu ai nevoie ce faci, stai cu motorul turat? Daca te gandesti ca ti se colmateaza injectoarele, ok. Daca iti place zgomotul, iarasi ok.

Mai e si povestea cu consumul, care ar fi mai mic daca ne tinem de turatia "optima" (chipurile aia de cuplu maxim). Asta e iarasi un mit. Si se demonteaza cam asa:

In primul rand, ne aducem aminte ca tarifele la taxi sunt pe Km daca mergi si pe ora daca stai (desigur ca in asta intra si ideea de salariu al soferulyui, dar si consumul, se va vedea).

In al doilea rand, mai citam pe cineva de pe forum care zicea ca isi "strica" consumul daca-si incalzeste motorul.

Si acum, avem doua cazuri:

1. mergem cu adevarat, ceea ce se intampla de regula in afara orasului

2. mergem mai mult stand, ceea ce se intampla de regula prin oras.

Ar fi si al treilea caz: trage cat de tare poti, dar asta e altceva, se cheama performanta (mai mult sau mai putin maxima) si nu are nimic de-a face cu consumul optim.

Daca mergi cu adevarat, atunci conduita de consum optim reclama a tine cont de turatia de cuplu maxim, dar asta e cu dus si intors. Daca schimbi la turatia respectiva, atunci dupa schimbare (in sus) ramai cu un cuplu mult mai mic. Ar trebui deci sa te duci ceva mai sus ca sa te "invarti" in jurul turatiei minune. Unii dezbat si diferenta intre cuplul "la roata" si cuplul "motor" (important in toate cazurile este cuplul "la roata", si asta tine cont de (de)multiplicarea din cutia de viteze). Concluzia insa este ca a schimba la turatia de cuplu maxim nu e o garantie nici de performanta nici de economie. E drept insa ca

Daca insa te "faci" ca mergi, prin oras adica, teoria e mult mai greu de aplicat. De aici si diferentele mari intre "observatori". Asta pentru ca lucrurile depind maimult de trafic si de temperament decat de respectarea vreunor reguli de buna purtare cu motorul.

Ideile generale ar fi:

- consumul creste cu turatia/viteza creste cu turatia

- consumul creste cu sarcina/viteza scade cu sarcina

Avand un obiectiv dat, adica fie sa ajungi intr-un timp cat mai scurt undeva, fie sa ajungi cat mai economic pana acolo iti rezulta o "conduita" care de fapt sta la baza chip tuning-ului. Fiecare insa conduce cum vrea si rezultatul e un compromis intre (in cazuri fericite, sunt unii care scot un consum record de mare, desi performantele nu sunt nici pe departe cele mai bune, dar asa vor ei, insa vor spune, de regula, ca au si un super-consum).

Eu sunt mai aproape (in ceea ce priveste credinta) de Alx. Ramane de vazut ce zic injectoarele (deocamdata am doar 7.200 din care jumatate i-am "forjat" in afara -faptul ca schimb la 2500 nu inseamna ca nu bat la 4000 si peste la drum intins). Asta pentru ca se spune (sic!) ca astea de Kalos sunt pretentioase tare.

Share this post


Link to post

Nu stiu de ce complicati o problema simpla. Acceptand ca spatiul nu poate exista in afara timpului, sunt 3 alternative (ca sa inteleaga si fotbalistii):

- te intereseaza timpul, bagi talpa si nu te uiti la consum;

- te intereseaza consumul, mergi usor, in tenesi, sa nu faci zgomot;

- vrei un optim, adica in timpul cel mai scurt la cel mai mic consum, atunci mergi la cuplu maxim.

Asa ca turatia poate lua toate valorile inscrise pe turometru. Motoarele moderne sunt protejate la supraturare, iar cele pe cv automata sunt protejate si la subturare.

Share this post


Link to post

Nu tolin, consumul este secundar ca scop al acestui poll. Principalul motiv al lui este problema cu infundarea injectoarelor.

Abram Burel, long story short (nu prea am inteles tot ce ai vrut tu sa spui mai sus) ce ai votat in poll?

Share this post


Link to post

Te cred, dar eu am vazut titlul (la cat schimbi viteza?) si polemica dusa de participanti. Chiar eram de partea lui Alx, ca intotdeauna. Cred ca am raspuns la intrebare.

In conceptia mea, turatia este o notiune si nu un scop (tinta (target)). Nu cred ca cineva se urca la volan doar cu scopul sa tureze motorul. Daca turarea lui se face si/sau in scopul de a nu infunda injectoarele, experientza mea spune ca rezultatul va fi 0 (zero), uneori 0,5. Metoda se poate folosi la desfundarea injectoarelor, daca ai bagat o solutie corespunzatoare in rezervor si rulezi distante insemnate la turatii ridicate. Alteori, numai curatzarea pe o instalatie aduce rezultatul scontat.

Pentru ca mai sesizez o dilema sau o controversa, nu vad un motiv pentru care mersul pe o turatie scazuta favorizeaza infundarea injectoarelor. Fizic, injectorul este separat de procesele din camera de ardere. Apoi, durata impulsului de deschidere nu depinde de turatie, doar frecventza. Analogia la cursul unor rauri mi se pare fortzata, pentru ca benzina vine filtrat si sub presiune, nu curge liber. In principiu, rezidurile ar trebui sa se gaseasca pe fundul rezervorului si in filtrul de benzina, iar apa ar trebui sa se separe datorita diferentei mari de densitate si sa evite intrarea in pompa. Cel putin asa sunt concepute rezervoarele actuale.

Dar, daca nimeresti un filtru cu porozitate mare, o benzina "murdara" si cu apa, iar pe langa acestea mergi in permanenta pe fund de rezervor, atunci se intampla.

E posibil ca la Kalos sa fie un injector mai fin, cu mai multe jeturi, pentru pulverizarea benzinei si dirijarea preferentiala, care este mult mai sensibil, iar filtrul de benzina nu are proprietatea necesara. Cum banuiala ma duce in aceasta directie sugerez schimbarea, chiar pe cheltuiala proprie, a tipului de filtru cu unul mai restrictiv si evitarea mersului sistematic pe fund de rezervor. Sincer, eu nu inteleg stilul acesta pe care l-am vazut la multi si l-am citit pe forum, uneori clamat cu mandrie patriotica. E o inconstientza, iar lipsa de monetar nu o justifica.

Logica este simpla, prima data faci plin si apoi completezi de cat ai, dar nu lasi rezervorul gol. Investitia initiala este mai mica decat costul flushului (am evitat cuvantul urat) de injectoare. In plus, in felul acesta micsorezi riscul de a avea in rezervor numai benzina proasta.

 

PS promit ca de maine voi face si eu la fel.

Share this post


Link to post

Pai nimeni nu a zis ca turatia in sine este scopul =)) Cred ca singura data cand s-a intamplat asta a fost in parcare la intalnire cand am testat unde intra limitarea. :)

 

Scopul pollului era sa imi dau seama la ce turatie schimba viteza cei care au avut probleme gen delerium tremens si la ce turatie o fac ceilalti => sa vedem daca exista diferente notabile intre acestia.

 

Tu zici ca fizic injectorul este separat de procesele din camera de ardere. Asa stiam si eu. Vaxxi m-a contrazis intr-o discutie privata. Eu nu prea inteleg cum rezultatul procesului de ardere ajunge sa infunde injectoarele, cum ar fi calamina lui vb. Deci nu se inregistreaza variatii in presiunea de injectare corect? Dar frecventa mai mare a procesului ar putea sa ajute la curatarea lor, corect?

 

Ce inseamna de partea lui alx? Cam la cat estimezi ca schimbi viteza la gigantul tau? Te mananca mana dreapta cu gandul la consum?

 

... se pare ca pana la urma schimbatul vitezei intra in 'de gustibus'.

 

 

Am gasit metoda ideala sa fac economie de combustibil: in curand cred ca o sa schimb Kalosul (ramane in familie) cu o Xsara HDi...

TRADATORULE!!! :tongue: :thumbl:

Share this post


Link to post
Ce inseamna de partea lui alx? Cam la cat estimezi ca schimbi viteza la gigantul tau? Te mananca mana dreapta cu gandul la consum?

- sunt deacord cu ce posteaza alx, nu intotdeauna cum posteaza;

- dupa cum am mai scris, am un stil conjuctural, adica sunt foarte relaxat la volan, dar schimb in sus doar pe acceleratie, altfel retrogradez. Cred ca s-a format reflex, in plus, motorul de Matiz "traieste" din turatie;

- vaxxi poate avea dreptate, nu cunosc argumentele lui;

- dreapta ma mananca cand dau, nu si cand primesc, asa ca ma gandesc serios la consum. Chiar daca as consuma de la altcineva, ma gandesc la rezultatul arderii, care-i va afecta pe copiii mei. In general, nu-mi place risipa inutila, ca nu-i sarbatoare in fiecare zi.

Share this post


Link to post

zi mai cu ce esti de acord exact cu ce esti de acord? subturezi pentru consum adica schimbi sub 2000 rpm cu gandul la consum? sau esti de acord ca daca o subturezi consuma mai putin? sau... ce?

 

nu ai spus cam pe la ce turatie ai schimba tu vitezele. am inteles ca matizul traieste din turatii si o sa iti ofer kalosul pentru un test drive sa imi spui din ce traieste kalosul.

 

argumentele lui vaxxi... nu au fost. el a zis ca fizic injectoarele au treaba cu combustia, eu ca nu au. atat.

 

ziceam de dreapta ca fiind mana cu care schimbi viteza, nu cea cu care dai banii. nu cred ca este nimeni pe acest forum total dezinteresat de cat ii arde angrenajul si nu ma asteptam la alt raspuns de la tine in aceasta privinta. te intrebam daca atunci cand schimbi viteza te gandesti la consum sau la... alte chestii.

Share this post


Link to post

Am vazut, de ieri, subiectul dar am votat, abia, astazi (2500) pentru ca, de obicei, nu ma uit la ceasuri cand schimb vitezele. Am facut treaba asta, mergind prin oras, ieri si azi si raspunsul meu este : uzual, intre 2500 si 3000.

Probabil ca experienta anterioara, de pe masini fara turometru, ma face sa schimb vitezele dupa urechea mea muzicala si dupa nevoia de putere pe care o resimt in diverse situatii.

Am o intrebare, usor off topic, pentru cei care reclama, mult dezbatutele tremuraturi : ati observat cumva daca ele se produc in timp ce aveti porniti mari consumatori electrici (de ex. dezaburire luneta) ?

 

vlad

Share this post


Link to post

Din pacate nu e chiar asa simplu, vlad. Masina tremura serios si, se pare, un side-effect este consumul 20%. Hai sa ramanem la turatie (de schimb viteza in oras in mod normal) pe topicul asta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...