Jump to content
Sign in to follow this  
hawkeye

Switch Benzina

Recommended Posts

exista asa ceva la kalos?

Share this post


Link to post

Pare ca nu. Nici prin manual nu am intalnit asa ceva si nici prin bord.

Ce-ar face concret un asemenea comutator? Banuiesc ca ar trebui sa informeze ECU si asta sa schimbe caracteristicile de lucru (avans, eventual injectie). Practic, cred ca asta se poate obtine si indirect din "citirea" senzorilor.

La ce masini (marca, tip, an de fabricatie) se intalneste asa ceva?

Share this post


Link to post

Chiar la prietenul Kalosului, micul gigant.

In forumul aferent vezi chiar experientele lui tolin cu respectiv comutator CO.

Share this post


Link to post
Chiar la prietenul Kalosului, micul gigant.

In forumul aferent vezi chiar experientele lui tolin cu respectiv comutator CO.

 

ori e prea devreme ori topicul respectiv dezbate alta tema si s-a strecurat si comutatorul pe acolo.

poti sa dai un link direct te rog?

 

nu stiu daca e voie aici sa faci "reclama" la alte forumuri (cei de pe bicicletaclub.ro se oftica la chestii de astea) asa ca o sa dau un fel de copy/paste:

 

<copy>

Trimis: Sâm 05 29, 2004 8:33 pm Titlul subiectului: cum sa setam cifra octanica? Răspunde cu citat (quote)

 

Toate Opel cu OBD1, adica Astra F, Vectra A, si Calibra au asa numita "Octane Number Plug"

 

Aceasta de fapt e o componenta cu 3 pini, si cu rezistente diferite intre ei. In functie de pe ce parte o cuplezi, setezi cifra octanica la 91/95 respectiv la 95/98 la motoarele cu compresie mai mare

 

Intrebarea mea e ce parere aveti, cum e mai bine sa setam? Eu am 91/95, masina a venit cu 91, si eu am rotit la 95. E bine, e rau? Daca setez prea mare cifra octanica si folosesc benzina proasta, apar detonatii. Dar creste puterea motorului.

 

Voi ce/cum folositi?

 

Si la masinile mai noi cred ca se poate seta, dar altfel.

 

PS: eu folosesc benzina de "95"

_________________

Vectra A '94, 2.0i

 

</copy>

Share this post


Link to post

Gata, gasit: articol RON plug.

Ideea: In lipsa de altceva, in 1987 se gaseste o maniera de a modifica avansul la aprindere, pentru a preveni detonatia. Imi place sa cred (desi devin melancolic) ca de atunci au trecut aproape 20 de ani.

Oricum, e interesant de scotocit prin maruntaiele masini, dar n-as face asta decat daca as avea probleme cu aprinderea.

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare la care pana acum nimeni nu a reusit sa-mi dea un raspuns clar.

E vreo problema daca amesteci in rezervor benzina de 95 cu cea de 98?

 

Ca sa detaliez... Astazi, acul meu de benzina era aproape de 0, probabil ca dupa 1 km sau 2 mi s-ar fi aprins becul. In rezervor aveam benzina de 95 de la MOL. Avand in vedere ca in drum spre serviciu am trecut pe langa MOL si pentru ca astazi trebuia sa plec la un drum mai lung, am alimentat cu benzina de 98, vreo 20 de L.

Intrebarea era daca afecteaza motorul? Sau daca aceasta combinatie reduce calitatea benzinei de 98? Cu alte cuvinte daca se amesteca in rezervor cele doua tipuri se obtine un tip cu cifra octanica medie? Poate imi explica si mie cineva ce fenomen se produce, daca se produce?

 

Multam

Vlad

 

:o fftopic: by Abramburel: si ce cauta postul asta aici? Urmatorul se sterge

Share this post


Link to post

Nu se intampla absolut nimic...Acum, tu chiar crezi ca e asa o diferenta formidabila intre CO95 si CO98? Stai calm, diferenta este insesizabila...Daca pui benzina buna (= curata) poti sa mergi linistit cu 95...

 

:o fftopic: by Abramburel: pastrat ca raspuns la intrebarea anterioara! Urmatorul se sterge

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Am citit undeva o explicaţie tehnică despre amestecarea benzinelor, unde spune că teoretic, nu e bine să le amesteci, deoarece se vor influenţa reciproc şi amestecul va avea o cifră octanică mai MICĂ decât cea mai mică dintre benzinele băgate. Nu mai ţin minte detalii, sunt pe fugă, dar ideea e că nu e bine TEORETIC.

 

Practic, la ce ciorbe de benzină se vând în .ro ... nu prea contează.

Share this post


Link to post

Nu e adevarat !

Daca pui de 98 ( asta daca are pe bune 98) in amestec cu 95 se obtine o benzina cu cifra octanica intermediara ( intre 98 si 95 in functie de cantitatile care le pui) .

Instalatiile in care se obtine benzina functioneaza OARECUM asemanator cu cele care produc alcoolul .

Deci initial se obtine o cifra octanica mai mare si apoi mai mica , motorina ...etc.

Asta in cazul benzinelor fara plumb !La cele cu plumb cifra octanica se obtinea prin adaos de tetraetil de plumb.

Eu cu ceva timp in urma faceam rost de benzina cu cifra octanica 102 sau 105 (ceva in genul asta ) adica benzina de avion si o amestecam cam in proportie 1 l din asta la 2 l de benzina de la Peco ( la Dacia care o aveam atunci-pe carburatie) si vreau sa spun ca aveam un demaraj de inebuneai .

Ideea e ca daca mergi cu benzina cu cifra octanica mai mare decat cea care trebuie poti arde supapele( asta la Dacie - la astea mai noi nu-sh daca e la fel).

Eu la Cielo pe care l-am dat si la Matizul nevestimii mai pun din cand in and de 98 si sincer mie mi se pare ca ai mai multa "vana".

Cam atat

Bafta

Share this post


Link to post

De curand am asistat la un experiment efectuat de un membru de vaza care o perioada a rulat cu setarile carburatiei modificate de la CO 95 la 91. Observatiile desi in unele situatii au fost pertinente si mai mult, cat de cat obiective, vreau sa suspun atentiei daca aceasta modificare aduce sau nu avantaje si care ar acelea? Sa fie oare o asemanare intre reglajele motorului pentru o carburatie mai saraca si prin utilizarea unui carburant superior sa reducem consumul?

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Ne arati observatiile acelea ?

Share this post


Link to post

Sigur insa am sa las persona in cauza sa ne spuna despre acest fenomen, eu doar am aruncat o manusa.

Share this post


Link to post

Si eu am facut experimentul cu jumperul si cred ca sunt singurul care e nemultumuit pe acest forum :)

 

La mine masina mergea execrabil(desi dupa ce am scos jumperul i-am dat reset la ECM)...desigur la cat de suparat eram nu aveam cum sa fac si consumul pt ca am pus imediat jumperul la loc :D

Share this post


Link to post

Se pare ca am aruncat manusa insa cineva , stiu bine cine, :-? intarzie sa raspunda chemarii. Ei bine, atunci hai sa mai umplu spatiul putin ca doar eu am lansat topicul. Ce face acest mic jumper? In functie de tipul de carburant acesta modifica avansul punctului de aprindere cu cateva grade astfel incat un carburant inferior sa nu produca detonarea prematura si implicit un randament mai scazut al motorului. Spre exemplu un carburant CO 91 va autodetona la o presiune de 9,1 kg/cm2 fata de cel de CO 95 care va detona la nivelul maxim de compresie realizat in cilindru. Si cum compresia motorului de 1,4L si 8 V este de 1 : 9,5 atunci utilizarea unui carburant inferior va reduce randamentul si va implica un consum majorat pentru un randament egal. Trecerea jumperului pe 91 si utilizarea unui carburant de 95 CO nu va aduce un castig de carburant ci va pierde din eficienta prin faptul ca este aprins ceva mai devreme. Din experienta mea am sesizat ceva modificari sensibile ale consumului la trecerea pe carburant de 98 undeva la 3-4l de gazolina la cca 28 consumati pe o distanta de 450+ km. Personal nu cred ca in conditiile actuale de aparitie a carburantilor EURO 5 mai putem face referire la ajustarea aprinderii pentru carburanti cu cifra octanica sub valoarea compresiei nominale. Si ca o coincidenta in sprijinul celor afirmate se poate vedea faptul ca motoarele EURO 4 au raportul de compresie undeva la 1 : 10,5 pentru MPI si la 12,0 pentru cele FSI. Oare sa nu fie din cauza cresterii CO pe la 99 sau 100?

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Ridic manusa, eventual poate facem si un box mic... :P

Observatiile mele au fost facute pe o perioada de aprox. 4 luni succesiv pe CO91 si CO95. Pe scurt, indiferent de drum, urban sau extraurban in conditiile alimentarii cu aceeasi benzina si al unui stil de condus neschimbat, consumul masinii a crescut in medie cu 0,5-1l %.

Partea buna in schimb, si aici e compromisul acestei schimbari, masina se "simte" mult mai bine la turatii mici sub 2000, iar A/C-ul nu se simte in aceasta limita superioara... Pe de alta parte din cauza ca acest stil de a conduce nu ma caracterizeaza (plaja in care tin motorul e 2500-3500) e posibil ca cresterea consumului sa fie cauzat si de acest lucru...

E posibil ca consumul sa fi ramas neschimbat daca plaja de turatii ar fi fost coborata, sa zicem 1500-2500?!

Ce efect ar fi avut coborarea plajei de turatie a motorului in timp?

Share this post


Link to post

Avantajul rularii cu benzina de CO95 pe o setare la ECM de CO91 se vede in sezonul rece si la turatii joase, specifice rulajului in trafic urban aglomerat, pe distante scurte, cu porniri dese. Economie de benzina nu se obtine, eventual se consuma mai mult cu 0,5L, dupa ce motorul a ajuns la o temperatura din care poti sa incalzesti si habitaclul. Daca se ruleaza in extra-urban si la viteze mai mari, pierderea este mai mare si viteza maxima atinsa este mai mica.

Rulajul pe setarea de CO 91 s-a facut in urma studierii parametrilor observati pe scaner. In sezonul rece, cu motorul rece, pe setare de CO95, la ralanti, avansul variaza pe pe o plaja foarte mare, atingand si valori negative. Cu setarea pe CO91, avansul variaza mai putin, iar timpul de injectie este mai mic decat in mod normal. Pe distante scurte, cu porniri dese, motorul porneste mai usor, merge mai "rotund" si se remarca printr-un cuplu mai mare pana la turatii medii. Odata cu trecerea la sezonul cald sau la drumuri lungi, ramanerea pe setare CO91 nu se mai justifica. Eu am folosit-o doar in conditiile de mai sus si am fost multumit de raspunsul motorului. Se pare ca domeniul de excursie a avansului la scanteie nu este doar translatat cu un anumit offset.

Share this post


Link to post

Pai, vedeti cum sunteti?! Parcă văd cu nişte posturi bune mai înainte: puneţi fraţilor pe CO91 că aşa trebuie la noi. Acuma, hopa că numai dacă e frig! Bine că n-am jumper (numai Ovi zice că o să-l dibuiască :) )

Share this post


Link to post

Abramburel...la cat esti tu de subturangiu...jumperul ala numai bine o sa-ti prinda.Pana in 2000rpm o sa faci la demaraj pe orcine ,dupa 2500 rpm daca o sa vezi ca esti la egalitate cu o dacie de prin 80' o sa te consoleze faptul ca probabil e nesegmentata :)

 

Ce alte efecte mai are scoaterea jumperului?Daca mareste avansul la aprindere apar depuneri de calamina mai mari sau mai mici?Combustia e mai bua sau mai proasta,pistonul e solicitat mai mult sau mai putin?

Share this post


Link to post

Adică, zici tu că o Dacie nesegmentată de când eram prin liceu fuge de rupe pământul? În condiţiile date, paote doar dacă îşi dă drumul la vale să beneficieze de lipsa compresiei.

Vrei să spui că pot să bat chiar şi un Lamborghini? M-ar tenta ideea, mi-aş pune singur un jumper :D

Share this post


Link to post

Singurul test relevant este cel al lui mcojo in rest sant impresii temporare si de durata scurta ,numai in anumite regimuri de trafic sau cu alte bujii cu alta clasa de temperatura sau alt gap.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...