Jump to content
Sign in to follow this  
ady_brezi

Antigel Care Dispare Din Vas

Recommended Posts

Masina este in curtea service-ului si cum sunt navetist nu prea mai pot sa verific prea curand... :( , dar, mentionez si astea: cand am facut motorul nesimtiti de la service mi-au pus antigelul si apa veche , adica uzata si murdara si nesimtitul de mine datorita a enorm de multe probleme financiare nu mi-am permis nici 2 l de antigel, (e destul de complicat) totusi prefer sa fiu sincer aici ca si cu mecanicii pt ca mi se pare normal ca lumea sa stie exact problema. In ulei nu am observat sa faca spuma sau sa se albeasca, in apa n-am observat ulei. Nu stiu daca s-a mentinut pt ca atunci cand credeam eu ca ii fac aerisirea, a bolborisit si a scos o cantitate de apa din borcan. Deci nu stiu exact cat a pierdut, a doua zi am dus-o la mecanic.Presiunea in borcan este destul de mare , practic mecanicul a turat motorul si l-a mentinut asa, apoi cand a lasat-o la relantiu , fantana arteziana... Sunt cam cu nervii la pamant tinand cont si sarbatorile si cheltuielile ... si nu prea am dormit in ultimele zile , de aceea am hotarat sa apelez la un forum.


Imi cer scuze, am uitat, masina are aproape 200 de mi de km fara putin.

Share this post


Link to post

La ce service este?

Share this post


Link to post

Acum am vazut ca esti din acelasi oras :) ) Poi la gara era un service , undeva vizavi de un penny sau un marchet ceva , acum si-au mutat garajul la fostul acr

Share this post


Link to post

Nu-i cunosc personal pe mecanici dar sigur puteam sa-ti recomand ceva mult mai bun.Oricum verifica treaba cu furtunele de apa,daca se incalzesc pe toata lungimea lor,sa nu fie vreunul infundat.Daca se incalzesc atunci problema cred ca e pe la chiuloasa sau garnitura ei.Daca vrei sa vorbim poti sa ma suni maine!0721242724

Share this post


Link to post

Am aruncat un ochi pe aici inainte sa duc masina, de aceea am si hotarat sa o duc, furtunele pareau toate calde, cel putin cele de langa radiator... Ceva mult mai bun ... cei la care am platit 25 de milioane au dat rateu si nu am fost multumit, e unul pe centura langa practiker... , inainte am avut dacie... am fost atat de multumit de mecanici incat am invatat singur sa-mi repar masina... Cielo il am de mai putin de un an si sincer nu ma pricep... nu merge , dacie -> cielo... diferenta e prea mare. Ti-am notat numarul si am sa te sunt maine daca nu deranjez prea tare, am un ditai morcov infipt in ... deci orice sugestie sau orice chichita ce-mi da o speranta e bine venita, blocul motor sa nu fie... . Cat despre service-uri ... omul asta lucreaza mai jos la pret decat la "nenea in curte", e foarte aglomerat din cauza asta, iar daca nu-ti repara masina din diverse cauze nu-ti i-a un leu , chiar daca a demontat si muncit la ea, in schimb ... o lalaie de-mi ajunge morcovul in gat...

Share this post


Link to post

Servicii bune si ieftine nu se mai gasesc dar proaste si scumpe da!

Share this post


Link to post

@Coma21. Simptomul descris de tine este tipic de garnitura de chiulasa neetansa (comunicare gaze - circuit de racire), ciupita la vreun inel de cilindru sau stransa incorect sau lipsa planeitate la fata chiulasei. Se mai poate intampla sa existe por (defect de turnare) la vreunul din cilindri (mai rar, sa speram ca nu, mai ales daca simptomul nu a fost prezent anterior reparatiei).

Share this post


Link to post

Da dooamne sa fie garnitura, daca e garnitura sincer... ma imbat :) )), mai si ninge, mi-o face ala masina cand o zbura...

Share this post


Link to post

Nu fi chiar atat de fericit,o reparatie ca la carte care include garnitura chiulasa,admisie,evacuare,antigel(piese de calitate nu made in koreea)+manopera+trebuie verificata foarte bine chiulasa daca nu are vreun por, vreo fisura iar daca are fuga la meserias sa-i dea fata dreapta sau s-o sudeze m-a costat acum o luna 700 ron.Mai bine te-ai ruga sa gasesti vreun furtun infundat!Iti urez mult noroc :drinkers:

Share this post


Link to post

Decat sa-mi spuna ca e blocul motor ... ce sincer... m-ar depasi total...prefer oricand chiuloasa, mi-a explicat omul ca daca e , e posibil sa fie cocosata sa trebuiasca sa i-a din ea si multe altele, n-am mai reusit sa sun caci am avut un munte de probleme, revin si cu un telefon.Nu stiu efectiv, ma uit ca incepe gerul iar mecanicul a lasat sa curga apa cu antigel din motor cand aceasta a dat pe afara...Tinand cont ca el abia luni lucreaza ... chiar nu mai stiu ce sa zic.


Acu sper sa nu fiu off topic sau ceva de genul dar poate are legatura una cu alta sau cel mai probabil e alta problema, cand invarti de volan se aude un fasait, spuneti-mi ca nu trebuie sa schimb si caseta de directie ...

Share this post


Link to post

Daca brachezi la max. este normal, inclusiv se simte ca motorul preia o sarcina marita. Aceasta stare este nerecomandabila timp indelungat.

Share this post


Link to post

Uff , macar nu trebuie sa schimb si caseta ..., Ms mult!

Share this post


Link to post

Am revenit...

Abia azi s-a uitat la masina... in fine, omu i-a facut aerisire totul ok, masina mergea, apa nu mai iesea din senin ...

Plec cu ea moment in care am accelerat masina vibra, practic in mergea usor intrerupt, avand anterior dacie am zis probabil e de la baterie ca e descarcata...

Ma plimb un pic cu ea opresc sub un bec ca era bezna si desfac capacul la apa, apa statea cuminte in vas, plec mai departe mai opresc pe la cateva magazine si plec acasa apoi.

Tot acest timp masina avand scurte intreruperi nu stiu cum sa va zic... motorul nu avea forta care o avea nu tragea cum trebuie, acceleram iar ea avansa intrerupt.

Opresc intr-un peco si desfac busonul apa iar "fantana arteziana". Sun mecanicul, imi spune ca e normal, e circuit inchis chesti tresti sa merg mai departe.

Cand ajung in fata portii dupa 25 de km pun frana si se opreste motorul si n-a mai pornit... o imping pana in curte si sun mecanicul iar.

Imi spune , pune mana pe furtunul cu tare, cu tare, cu tare. furtunul ce pleca din motor in radiator vibra suna ca apa clocotita , cel care iesea din radiator partea de jos era rece partea de deasupra era cald.

Imi spune pune mana pe radiator, pun mana, rece bocna.

Si imi povesteste cum ca ar fi defapt ... imi cer scuze am uitat acm chestia aceea de deschide apa la cald, cica se blocheaza. Mi-a spus sa astept o ora si sa desfac usor busonul la apa sa vad daca inca imi varsa apa, iar maine sa incerc s-o pornesc cu capacul deschis s-o las pe ea sa se incalzeasca si sa-i mai complectez daca scade.

Dar pe langa asta imi spune ca daca dimineata porneste sa ma uit daca scoate abur mult pe teava de esapament ca e posibil sa fi ciupit garnitura de chiuloasa......

Acum pana sa-mi pun streangul de gat, poate cineva sa-mi dea o veste mai... acceptabila, o parere ceva? Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

"Chestia care deschide apa la cald" se cheama termostat. Ai urmarit temperatura in bord? Acul de la indicatorul temperaturii lichidului de racire a urcat fata de pozitia normala (de la jumatate in sus)?

Inainte de a o mai porni (daca mai porneste) scoate joja la ulei si vezi cum arata. La fel fa si cu busonul de la vasul de expansiune. Daca uleiul are spuma sau bule de culoare crem sau antigelul e de culoarea capucinoului, e garnitura de chiulasa. Din pacate, trebuie sa cauti un MECANIC!

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Nu-mi merge acul la temperatura, i-am zis mecanicului dar n-a avut timp ...

Share this post


Link to post

Scuza-ma dar il consider un mare DOBITOC! Daca el a considerat ca ti-a reparat motorul dar nu il intereseaza ca dupa aceasta reparatie motorului ii trebuiesc supravegheati parametrii (mai ales temperatura lichidului de racire) atunci te duci si-i cer banii inapoi sau sa-ti puna alt motor! Motorul dupa reparatie se verifica cu cu dl mecanic de fata si nu la drum lung pana face "poc"! Poate am exagerat, vezi maine care-i treaba dar mi se pare o mare magarie!

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Deci m-am dus acum la masina, uleiul pare curat, apa e linistita in borcan, asa ca am dat o cheie. Nu stiu daca la cielo e la fel ca la dacie caci in afara de dacie 1310 nu ma pricep dar face scantei la un fel de bobina de inductie, era un papuc mai iesit, l-am indesat mai tare, a dat sa porneasca apoi iar a facut scantei si s-a oprit.

Share this post


Link to post

Am stat toata noaptea si am citit pe aici si mi-a dat ceva idei desi cam de prisos. Sarise una din fise, oricum am izolat si bobina cu izoler band, se pare ca fisa centrala e compromisa, abur nu-mi scoate pe teava de esapament, motorul merge rotund momentan, poate chiar mai bine :) ) Tineti-mi pumnii sa ajung la mecanic fara incidente !!!!

Share this post


Link to post

Ok. Legat de indicatorul de temperatura: nu se ridica acul deloc? Oricum, aprinderea nu are legatura cu fierberea motorului. Pompa de apa a fost verificata/ schimbata dupa reparatie? A se vedea si distributia.

Termostatul se verifica, inainte de montaj, intr-un vas cu apa pus la fiert si cu un termometru.

Share this post


Link to post

M-am intors de la mecanic, surprinzator cu tot cu masina :) ) . Deci din ce am citit eu pe forum si din diutia cu mecanicul am ajuns la concluzia ca trebuie schimbate fisele, lucru ce se pare ca a imbunatatit drastic performantele masinii, parca nu e masina mea... :) . Acul, nu, nu se ridica deloc, mecanicul a ajuns la concluzia ca e radiatorul infundat, am schimbat radiatorul ... , sa zic ca s-a reparat ... nu, nu cred...de ce nu ? poi va explic

Pe timp de vara afurisitul ala de ventilator l-am vazut extrem de rar pornit, acu porneste des si ca naiba... e iarna totusi... se incinge prea tare zic eu dar... poate ma insel, a doua chestie de ce imi iese apa din borcan cand desfac busonul in timp ce masina este pornita, numai cand este apa calda atat. Nu cred ca fierbe, mecanicul spune ca e normal ca se face presiune cu cat se incalzeste apa, s-a uitat la busonul de apa a spus ca functioneaza corect., termostatul a spus ca cupleaza, desi mie mi se pare ca destul de greu dar fie... Garnitura de chiuloasa a spus ca nu-i, iar alceva... nu mai stiu dar atat eu cat si mecanicul suntem suspiciosi, parca e ceva in neregula totusi.

Este normal sa se incalzeasca atat de tare de sa porneasca ventilatorul des iarna ? Este normal ca atunci cand vi cu masina de nu stiu unde si desfaci capacul la vasul de expansiune sa curga apa?

 

Share this post


Link to post

Foarte pe scurt: termostatul NU cupleaza nimic, nu este normal sa iti porneasca ventilatoarele asa de des iarna (culmea, zici ca mai des decat vara) si DA, este normal sa iti iasa apa din borcan atunci cand desfaci capacul. Pe undeva ar fi trebuit sa ai un abtibild cu un avertisment de genul "Nu deschideti atunci cand motorul este incins". Ceva sigur este in neregula cu pornitul ala al ventilatoarelor si cu indicatorul de bord. Asa cum a punctat si cris06 de mai multe ori, as recomanda o investigatie mai serioasa. Cat despre mecanic ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Ok. Legat de indicatorul de temperatura: nu se ridica acul deloc? Oricum, aprinderea nu are legatura cu fierberea motorului. Pompa de apa a fost verificata/ schimbata dupa reparatie? A se vedea si distributia.

Termostatul se verifica, inainte de montaj, intr-un vas cu apa pus la fiert si cu un termometru.

Acul sta tapan nemiscat, cand am luat masina mai urca ocazional acum pare mort, pompa de apa sincer nu stiu ... , distributia are vreo 20 de mi de km cred poate mai mult un pic sa zic fie si 30 de mi.

Parerea mea este ca ar fi infundat usor pe undeva, dar, este doar parerea mea, poate gresesc...

Share this post


Link to post

Masina pare sa mearga super, am facut un 70 de km cu ea. Ventilatorul vad ca porneste si se opreste dar daca dau caldura la maxim in masina si pe ventilatie 3 nu pot tine mana mult timp in dreptul gurilor pe unde baga caldura..., furtunul ce intra in in radiator si radiatorul la fel, restul par oke. Apa nu-mi mai dispare deloc din vas, uleiul e nemiscat, nimic nu pierde, fum pe toba nu scoate de nici un fel, motorul toarce frumos, totusi mi se pare ciudat ca se incalzeste apa atat de tare... Desigur acul in bord tot nu-mi merge... deci nu stiu exact cum e temperatura, sincer mi-e teama ca ma va lasa pe undeva in drum... Nu stiu daca e valabil la toti dar cand mergi cu o masina mult timp simti cand masina e "bolnava" , adevarat poate si eu sunt paranoic dar ...


Sincer cred ca problema ar fi la furtunele ce pleaca din radiator pana in vas, care ar fi acestea ? :) )

Share this post


Link to post

Update:

Am desfacut afurisitul de ceas ca aflasem de la fostul proprietar ca i-a scos acul pt "tunning" si am incercat eu sa-l recalibrez dupa niste sfaturi pe forum. N-a mers , am aflat apoi ca din cauza unui surub ceva nu mergea, am strans suruburile cat am putut si minune a urcat acul, dar ... pana la prima groapa ca pica iar apoi...

Dau drumu la motor si acul urcaaaaaa pana sus aproape de h dar am observat astazi ca in acel moment imi porneste si ventilatorul, probabil calibrarea mea a esuat :D ...

Apa din borcanul de expansiune e mizerabila in ciuda faptului ca am facut aerisirea de 3 ori cu antigel nou (2 apa + 2 antigel , mai mult n-a vrut sa intre...).

Acu urmatoarele nelamuriri:

1. pe vasul de expansiune exista 3 furtune, unul cum te uiti la motor in partea dreapta ce iese din radiator pana in vas, unu jos ce coboare pe conducte si unul ce se duce in ... habar n-am cum ii spune clapeta de accelerare cred, din cunostiintele mele de dacie... acest ultim furtun ar trebui sa "scuipe" calumea apa cand accelerez dar pauza abia se screme sa iasa , curge dar nu presiune nu nimic.

2. Cu caldura la maxim si in treapta 3 nu pot tine mult timp mana in dreptul grilelor de aer ca ..."arde".

3. Inca ma bulverseaza faptul ca odata ce apa se incalzeste bine daca nu am capacul la vasul de expansiune pus apa "decoleaza" din borcan, ca sa intelegeti mai bine e acelasi simptom ca atunci cand aveti motorul oprit scoateti furtunul din partea dreapta a masinii ce iese din radiator , cel subtire de sus si suflati, apa urca, nu-mi iese fin borcan daca am busonul pus dar sunt destul de sigur ca apa nu iesea inainte din borcan nici daca il desfaceam brusc dupa ce mergeam 100 de km constant. Unii spun ca e normal altii ca nu...

Acu:

1.Din cate stiu eu pompa de apa n-a fost schimbata de mult dar din ce am citit pe forum daca se strica, ori scuipa apa ori se aude, nimic de genul, radiatorul e nou.

2. Radiatorul este fierbinte, daca opresc masina dupa ceva km radiatorul este fierbinte doar sus, partea de jos fiind rece, daca o pornesc si o las la relanti se incinge tot.

3.Apa nu pare sa dispara din vas sau sa aibe pierderi, uleiul e cam murdarel ca are 12 000 de km dar in rest pare oke fara spuma.

4. Nu am observat pana acum probabil dar cand desfac busonul la apa dupa ceva km fasaie ceva timp apoi poc si apa.

5.Dupa ce opresc motorul furtunul gros ce intra in radiator vibreaza si se aude ca si cand ar trece apa prin el, acest sunet inceteaza daca eliberez presiunea scotand busonul.

6. Fumul este alb cred ca este abur, dimineata scoate mai mult un pic dar dupa ce se incalzeste se subtiaza considerabil

7. In ultima vreme 2 3 zile, cand pornesc dimineata ramane martorul de ulei aprins si se aude in carait pret de aproximativ 2 secunde, nu se mai intampla decat a doua zi dimineata indiferent de cate ori as porni sau ar sta in frig.

8. Posibil sa fiu complet paranoic si masina sa mearga bine, dar sincer ... daca crapa ceva la ea nu-mi mai permit sa o repar si as vrea sa fiu preventiv.

Datorita buzunarelor porno si lipsei totale de mecanici buni in orasul meu (mai pe scurt nici apa distilata nu-mi permit :) ) ) si a faptului ca sunt navetist si fara masina nu-mi pot pastra serviciul vin din nou pe capul vostru in speranta ca cineva o sa-mi dea o sugestie ceva poate sa mai verific etc sa fiu sigur ca totul este in regula, sau nu...

Multumiri si lui Cris06 (pare rau de factura de tel :o 3 ), baiatul mi-a sugerat sa spal instalatia de apa bine, sa schimb afurisitul de ceas la temperatura apei sau sa imprumut unul bun si sa-l testez pe al meu, moment din pacate in care buzunarele rasufla pe afara , mai pun mici greutati sa nu iasa totusi ... :D :) )) So pls help !!!

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Salut !

Am de ceva vreme niste simptome ciudate la Cielo !

De cateva ori,mi-a disparut antigelul din vasul de expansiune. Am completat,am mers cateva zile,urmarind nivelul din vas si a fost ok.

Altadat,la pornire,scotea aburi foarte tare pe esapament,de nu se mai vedea strada in urma mea. Ciudat e ca motorul mergea bine.

Am fost la service,fiind convins ca e ciupita garnitura de chiulasa. Au spus mecanicii ca daca era ciupita,ar fi facut permanent treaba cu aburul. M-au pus sa merg pe autostrada 50-60 de km,in 4000 rpm. Am mers si la intoarcere antigelul era la nivel.

Am fost la cei cu instalatiile gpl,am crezut ca poate intra apa prin vaporizator,pe langa vreo garnitura,in motor...instalatie Marini,manuala. Zice seful de acolo ca este exclus sa intre apa in gaz,poate intra doar gazul in apa.

Ce pareri aveti de treaba asta ?

Multumesc !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...