Jump to content
Sign in to follow this  
alexmohora

Ezitari Motor La Mers Cu Viteza Constanta

Recommended Posts

si la mine a mers o perioada infranata . numai ca era aproape imposibil sa circuli cu ea. porneam de pe loc , si o acceleram de o gaseau dracii , eram cu pedala la fund dar nu sarea de 40 km/h . ca sa ajung la 60-67 km/h trebuia sa treaca destul de multe secunde. am schimbat bujiile si tot facea asa ca am schimbat si fisele si de atunci nu a mai facut. una dintre fise nu mai era buna . se rupsese ce are in interior si de aceea nu se mai accelera.

Share this post


Link to post

Ceea ce descrieţi voi aici nu seamnă cu pb mea.

 

Este exact cum scrie la manualul de service: mers galopant deşi ţin acceleraţia constantă. Şi nu este foarte evident şi nici nu e tot timpul.

 

Dacă te urci prima dată în maşină ai zice că merge perfect. Cel mai al dreaq defect.

 

Şi cum nu era de ajuns, după ce am făcut reset de ECM şi am băgat beniznă OMV 100 m-am pomenit că a consumat 20 litri la 130 km prin Bucureşti numai. Adică 15.4%!

 

Dar recunosc că am cam sâcâit-o cu a II- a şi 4000 rot/min. Cred că-mi fac timp de service.

Share this post


Link to post

primul impuls a fost sa-ti zic sa verifici (cureti) platina dar din cate imi aduc eu aminte EXE are ruptor electronic...treaba ma depaseste, eu zic sa faci drum pe la doctor..

Share this post


Link to post

Stiu ca postez consecutiv dar, avand in vedere faptul ca a trecut ceva vreme, s-a rezolvat problema? A mea are un defect similar de genul la 2000 ture pe liber cu acceleratie fixa turatia oscileaza cam 200 ture odata cu variatiile senzorului de oxigen si, automat cu variatia integratorului de combustibil.

 

E normal comportamentul? Mentionez ca la drum intins, in sarcina, merge fara intreruperi.

 

@pavcostel problema cu relantiul neregulat am rezolvat-o :banana: Senzorul TPS intr-adevar oscila, DAR, nu din cauza ca era defect, doar ca la mine s-a jucat un meserias la surubul de reglaj clapeta, era desurubat complet ceea ce facea clapeta sa nu revina in aceeasi pozitie intotdeauna, automat ECU mapa cea mai joasa tensiune ca fiind unghi 0 deschidere clapeta iar la urmatoarea revenire aveam unghi de 0,4 grade am vazut chiar si 4sau 6 grade deci, relantiu de 1500-2000 ture. Dupa ce opream si porneam mergea bine (ai vazut, dar pana la 2-3 apasari de pedala) deoarece ECU reseta valoarea tensiunii de relanti. :dizzy: . Am rezolvat-o momentan cu deschiderea partiala din surub a clapetei (in detrimentul IAC care a scazut de la 25 de pasi la 20 chiar mai putin) Asta solutie provizorie pana o sa am timp sa dau clapeta jos si sa o curat\reglez bine.

 

Si o intrebare. Surubul de reglaj al clapetei are vre-un mod specific de reglaj? eu m-am gandit sa il insurubez astfel incat clapeta la punctul minim sa atinga de el si sa fie cat mai putin deschisa, chiar deloc daca se poate, oricum trebuie vazut daca atinge undeva fiindca pare cam gripata la punctul minim.

 

Ma intereseaza o procedura de reglaj, fiindca nu am gasit nicaieri.

 

PS Postul este pus din 2 motive.

 

1 Are oarecum legatura :dizzy: cu topicul.

2 Poate cineva a avut sau are aceeasi problema, acesta este un punct de plecare in diagnosticare.

Share this post


Link to post

Clapeta nu trebuie sa fie inchisa complet pentru ca in unghi de 90 grade cu galeria se blocheaza.

Reglajul se face dupa senzorul TPS unde trebuie sa ai valoarea apropiata de 0,5V dar nu mai mare.

Share this post


Link to post

in momentul asta am 0,45 la TPS si iac indica aprox 20 pasi, cam putin zic eu, s-ar putea totusi sa fie un pic prea deschisa, ce zici?

Share this post


Link to post

E bine asa.In momentul cand turatia de relanti este mai mica decit cea normala si numarul de pasi depaseste 50 de pasi la iac sau turatia de relanti este mai mare decit cea normala si numarul de pasi este 1 atunci este o problema.

Share this post


Link to post

Ok merci pentru sfaturi. Apreciez!

Share this post


Link to post

Ieri am fost în service să schimb uleiul. Cu această ocazie am trecut la Castrol Softec TXT 5W40. Am mai schimbat:

- filtru ulei - Mann (evident)

- filtru benzină - Mann

- bujii - NKG (Made in France :shock: ) alea de pe maşină erau tot NGK dar made in Korea

 

Cu această ocazie s-a terminat cu problema ezitărilor la mers constant - era de la bujii (culmea - distanţa prea mare la 2 dintre ele plus că erau cam afumate)! Uraaa :banana:

 

Mulţumesc tuturor pt. sfaturi. Mulţumiri speciale lui ovi jer!

 

Totuşi... ar fi putut fi şi de la filtrul de benzină? Înfundat? :scarpin:

Edited by alexmohora

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...