Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Tacheti hidraulici la Espero

Recommended Posts

In primul rand observ ca ne-am indepartat de la subiectul acestui forum(discutam de nubira,leganza si alte alea).Asta e bine, pt. ca asta inseamna ca nu prea sunt probleme tehnice la CNE.

Insa caruta mea are niscai probleme pe care daca stiti ceva de ele astept un raspuns de la voi.

La pornire tacane ceva pt. vreo 5 secunde si mi se mai intampla rar deocamdata ca tacanitul sa apara si in mers.Mecanicu' mi-a zis asa:poa' sa fie tachet hidraulic,pompa de ulei sau supapa.Problema e ca daca le iau prin eliminare ma costa vreo 15 mil. distractia.M-a intrebat daca am dat in masina i-am raspuns ca nu(nu sar peste 4000 de ture).Deasemenea acest mecanic s-a ocupat si inainte de masina si stie clar ca nu-i alergata.In concluzie tre' sa merg la un service in Buc. sa mi-o puna pe tester pt. a vedea presiunea uleiului ca sa incep sa elimin din eventualele cauze.

Intrebari:

1.Are cineva dintre voi problema asta(sau a avut).Daca da ce a fost mai clar sau ce se poate face?

2.Ati auzit de un service Sebastian sau Grand Garage pt. ca acolo m-a trimis la tester.Cat imi poate lua pt. diagnosticare???

3.Revin in functie de raspunsurile voastre.

Share this post


Link to post

1.Sorry man nu am espero

2. Eu am facut reviziile (shi alte probleme) la Sebastian shi am fost foarte multzumit. Sint putzin cam scumpi dar merita. Sint profesionishti. Dar din pacate sintem la Romania aici shi unii sint multzumitzi de un anumit servis dar altzii cind se duc pot fi dezamagitzi, etc.

3. n/a

Share this post


Link to post

Inainte sa mai mergi la service incearca :

1.Cumpara 4l ulei Lubrifin(15w40) si o conserva de detergent 2+2 pentru motor .

2.Inlocuieste uleiul din motor cu noul amestec(la cald) 3,8L

3.Repeta operatiunea descrisa pe ambalajul 2+2 de 3 ori cu pauze de 10 minute intre ele .

4.La sfirsit cu busonul scos dai o cheie sa se goleasca tot din motor(din pompa)si asteapta sa curga tot .

5.Pastreaza amestecul pentru o eventuala spalare ulterioara .

6.Inlocuieste cu ulei nou .

Din ce spui e posibil ca un tachet sa faca probleme , sa nu se amorseze cu ulei (e normal sa tacane la inceput) daca numai pentru 5 secunde , no problem dar daca apare in timpul mersului in oras atunci inseamna ca uleiul ori e uzat ori nu e de buna calitate(sa nu uitam ca e vara totusi) .

Daca garnitura de la baie e umezita poti s-o schimbi cu aceeasi ocazie si nu uita s-o lipesti cu silicon de temperatura .Daca dai baia jos poti astfel sa vezi daca ai ceva depuneri de gome in baie si care impiedica ungerea corespunzatoare a motorului , se formeaza in timp dupa multe schimburi de ulei o chestie de consistenta pacurii care greu se lasa convinsa sa paraseasca baia de ulei . Totusi nu e cazul sa te alarmezi , mecanicul(are vreo 50ani) meu de la service mi-a spus ca la espero DOHC nu a schimbat axe cu came sau tacheti si am facut ce am scris mai sus iar acum treaba se amelioreaza , omu a zis ca nu are rost sa-mi desfaca motorul pentru treaba asta .(Cielo DOHC) :caaalm:

Share this post


Link to post

Multumesc de informatie.Treaba e in felul urmator:am dat jos baia in primavara si am schimbat garnitura aia de care imi zici.Baia era f.curata s-a mers cu uleiuri bune, mecanicu a fost multumit de ce a gasit...totul era curat.Inainte fostul a mers cu Texaco 15w vara, 20w iarna.Eu am schimbat-o pe Aral 10 W iarna si 15 W vara, in combinatie cu duralube.Problema a aparut in momentul in care am bagat Aral masina a inceput sa pape ulei.Nu stiu cauza si iti spun 100% ca inainte nu papa un gram.In concluzie mi-a luat la 4000 de km. 1 L de ulei aral 15w.n conditiile astea eu am ramas fara ulei si am observat ca a inceput sa-mi tacane tachetul si in mers.vreo 2 zile am mers fara ulei(fara sa stiu)si ieri am completat la linie si nu mi-a mai facut nici macar la pornire.

CREZI ca asta a fost problema?Eu oricum voi merge cu ea sa vad presiunea la ulei pe tester.M-as bucura ca asta sa fi fost problema si sa nu fie nevoie sa vand masina.Mecanicul tau de 50 de ani ce parere are pt. ca al meu are numai 32 de ani :lol: si mi-a zis ca-l cam depaseste problema.Astept vesti bune... :(

Share this post


Link to post

Ia un 15w40 Valvoline (eu merg pe Valvoline 10w40 API:SL/CF) si daca motorul e ok no' sa-ti consume ulei . Am mai auzit de la prieteni cum Castrolul dispare din motor , posibila explicatie : compusi volatili ce se grabesc sa paraseasca "locul de munca" . Au pus dupa chestia asta Valvoline si nu a mai papat ...P.S. Mai scoate-i din meniu Dura Lube-ul si nu vinde otomobilul :lol:

Share this post


Link to post

Pai daca ma mai freaca mult o sa-l vand da-l in ma-sa .Adica cum toate chestiile mi se intampla mie??Tu totusi mai intreba-l si pe mecanicu tau .Eu unul l-am intrebat pe-asta al meu si mi-a zis ca e posibil daca am mers fara ulei destul sa se fi amorsat mai greu tachetul cu pricina.Acu eu nu mai am incredere si vreau cat mai multe pareri.Cat despre ulei al meu ma freaca sa-i pun Mobil1.Acu' popate fi mai bun asta facut in turcia decat aral facut in germany??cert e ca si la dacie si la espero aralul se evapora ca prin minune.Chestia e ca la dacie se evapora dupa segmentare- fara sa fi dat in ea mai mult de 100 km/h.

In concluzie o voi urmari.Si tie iti face cielo la pornire la fel?Asta al meu mi-a zis ca-i mai mare deranju' sa schimbi tachetii si nu merita.Si ca n-o sa ajung eu varsta la care sa se strice de tot tachetii hidraulici la dohc.acuma' sa vedem...

Share this post


Link to post
Totusi nu e cazul sa te alarmezi , mecanicul(are vreo 50ani) meu de la service mi-a spus ca la espero DOHC nu a schimbat axe cu came sau tacheti si am facut ce am scris mai sus iar acum treaba se amelioreaza , omu a zis ca nu are rost sa-mi desfaca motorul pentru treaba asta .(Cielo DOHC)       :caaalm:
La Cielo-ul meu din 96 am schimbat axul cu came, vreo 3 tacheti si 2 culbutori, asta pentru ca motorul suna a... diesel. Pe vremea aceea aveam ulei Aral BasicTronic 10W40 si dupa schimbare totul a mers struna. In noiembrie insa am pus Havoline Extra 10W40 (era mai ieftin, am gasit la Metro cu 600 si ceva de mii, 4L) si de atunci zgomotul incepe sa fie din ce in ce mai pregnant. Am deja 7000 cu uleiul asta, ma gandesc sa il schimb (intai ii fac un flushing) si pun ceva mai bun. Unii ma sfatuiesc Castrol, pe forum am vazut ca Valvoline este laudat, in sfarsit...

Ah, si BTW, daca va caumparati flushing de ulei (pentru spalarea motorului, inainte de a pune uleiul nou), cautati fara kerosen. Asa zice intr-o brosura despre uleiuri la http://www.motor-oil-bible.com/mob-2-2-04.pdf

Share this post


Link to post

Eu unu' cand am completat uleiul am observat ca nu mai bate tachetul.Banuiesc ca nu se amorsa din cauza ca scazuse ingrijorator uleiul.Drept care voi schimba Aralul cu Repsol, pt. ca in mod sigur nu se face in Romania.Gasesti greu dar stii ca iei ceva de calitate.Nu cred ca are ceva moytorul meu ca altfel se ducea cu tot cu uleiul completat de mine.In tot cazu' am sa-l urmaresc.

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema completand uleiul care se mancase ca un nemernic.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...