Jump to content
Sign in to follow this  
laurentziu83

Cablul de acceleratie si presiunea in cauciucuri

Recommended Posts

Am venit cu o idee de tuning mai realista. Nu e tuning in sine, poate era mai potrivita la utile dar...

Acum ceva timp am verificat cablul de acceleratie si am realizat ca e cam moale. Am pus mana pe cheie si l-am strans: o piulita se slabeste, cealalta se strange (va orientati voi, e f. simplu). Fiind cablul destul de slabit pot spune ca am mutat prinderea mai bine de jumatate din cursa si tot nu e teapan. Cand m-am suit la volan am ramas surprins de raspunsul la pedala si de demarajul capatat. In fapt asta e si ideea: Un raspuns mai bun al pedalei.

A doua idee este sa verificati cat mai des presiunea la cauciucuri. Eu o tin la 2.1. Dupa fiecare verificare (si refacere) simt intotdeauna cum masina fuge mai repede.

Asa ca, inainte de a cauta tot felul de idei de cipuri, prize de aer etc, poate ar fi mai bine sa va uitati si la astfel de detalii mici dar care imbunatatesc considerabil demarajul pentru ca toate aceste idei nu aduc o putere considerabila ci mai degreaba un consum considerabil, puterea rezultata va fi relativ mica si probabil se va anula compensand pierderile rezultate din lipsa reglajelor de mai sus.

Share this post


Link to post

Din umilele mele cunostinte in materie stiu ca presiunea in pneuri trebuie reglata in functie de variatia greutatii masinii, daca te apuci sa cari ceva mai greu cu ea tb sa ai presiune mai mare...asa stiam eu...parerea mea, don't shoot me...

Share this post


Link to post
Am venit cu o idee de tuning mai realista. Nu e tuning in sine, poate era mai potrivita la utile dar...

Acum ceva timp am verificat cablul de acceleratie si am realizat ca e cam moale. Am pus mana pe cheie si l-am strans: o piulita se slabeste, cealalta se strange (va orientati voi, e f. simplu). Fiind cablul destul de slabit pot spune ca am mutat prinderea mai bine de jumatate din cursa si tot nu e teapan. Cand m-am suit la volan am ramas surprins de raspunsul la pedala si de demarajul capatat. In fapt asta e si ideea: Un raspuns mai bun al pedalei.

Laurentiu, la prima vedere, asa e, ai un raspuns mai bun; dar nu e lasat intamplator sa fie moale. Strangandu-l, "pacalesti" TPS-ul (senzorul pedalei de acceleratie). Si vei observa diferenta la drum lung (viteza mare): la o depasire, demarajul, care oricum e slab, va fi si mai slab... Si eu am facut-o, am mers cateva luni asa (in oras e ok), dar dupa un drum in afara Buc., l-am dat inapoi...

Share this post


Link to post

Eu am facut cateva drumuri in afara de atunci si nu am simtit nimic deosebit. Pentru moment il las asa. Daca voi simti ca e mai moale o sa il slabesc. Sensorul TPS nu ar trebui normal sa fie programat pentru un cablu intins? Si ce fac atunci cand se lasa in timp cablul (nu cred ca se modifica senzorul) ?

Share this post


Link to post
Sensorul TPS nu ar trebui normal sa fie programat pentru un cablu intins? Si ce fac atunci cand se lasa in timp cablul (nu cred ca se modifica senzorul) ?

Cablul, nu cred ca se va lasa atat de mult, plus ca are si "scaun" (un picior cu un surubel mic... ala trebuie neaparat sa atinga)

Oricum, atat "ralanti-ul" cat si "repriza" nu sunt date numai de TPS, ci si de senzoru' MAP (presiunea in galeria de admisie) combinat cu sonda lambda... (banuiesc; in manual ii zic "senzor de oxigen" :shock: )

Ideal e sa "mesteresti" cablul ca sa gasesti pozitia in care se "inteleg" cel mai bine...

 

 

PS: am observat ca, desi clapeta de acceleratie e pe "scaun", conteaza totusi si cat de intins e cablul... nu stiu de ce...

Share this post


Link to post

Sa "mesteresc" cablul pana gasesc pozitia in care se inteleg senzorii MAP cu TPS :? ... Easy, very easy. Daca-i pe-asa mai bine dau cablul la loc de unde era si asta cand va fi nevoie. Eu eram multumit de cum merge afara. Oricum nu ma lipea de scaun la reprize. Am sa-l dau inapoi cum era saptamana viitoare cand plec acasa si am sa vad. Sper sa nu ma opresc dupa 20 km si sa salt capota.

Share this post


Link to post

Daca strangi cablul nu creste relantiul? E ca si cum pedala ar fi mai apasata, nu? Si nu vad cum sunt pacaliti senzorii? Daca stai pe loc si tii turatia mai sus pacalesti vreun senzor?

Share this post


Link to post

Eu nu strang cablul ca sa cresc relantiul; il strang pentru a-l intinde. Chiar si asa tot nu il strang la maximum posibil, adica pana unde ar incepe sa creasca relantiul.

Share this post


Link to post

Vrei sa spui ca inainte de a strange cablul aveai cursa libera la pedala?

Share this post


Link to post

Intr-un fel da. Cablul statea intins dar se lasa cand puneam degetul pe el. Si acum se mai lasa dar mai putin.

Share this post


Link to post
Am sa-l dau inapoi cum era saptamana viitoare cand plec acasa si am sa vad. Sper sa nu ma opresc dupa 20 km si sa salt capota.

:D Pai io m-am oprit si am ridicat-o! Si l-am mai strans putin... intamplator cred ca am gasit "punctul", ca acum imi place teribil cum merge!

 

Istoric: prima data l-am strans anul trecut, prin toamna... mi-a placut "raspunsul" pedalei... am mers toata iarna cu el asa, dar aveam impresia, cateodata, ca imi dadea in nas cand aveam multi consumatori (dezaburire, stergatoare, faruri, ventilator) plus un demaraj mai slab la drum lung... Deci, ceva nu era corect, pentru ca eu stiam ca poate mai mult (intre timp, am facut rost si de manual). Saptamana trecuta l-am dat inapoi "din memorie", m-am mai uitat si pe la altii sa vad cat e de slab... Da' parca nu mi-a mai placut... Asa ca iar l-am mai strans nitel, da' mai putin ca prima data si - e bine! :lavolan:

Share this post


Link to post

in mod normal, cablul de acceleratie ar trebui sa nu fie prea strans- asta din cate am auzit de la mecanici. si eu la masina mi-am strans - dar nu prea tare- cablul, fara a afecta insa relantiul. imi place mai mult asa, nu calc in gol la inceput, arcul fiind mai tare, nu mi se duce piciorul prea usor cand o calc. relantiul tre' sa ramana cum a venit din fabrica: daca e mai slab- trepidatii, daca e la turatie mare- consum mai mare. si inca ceva: daca aluneca greu, turnati cu o seringa ulei de motor sau WD40 pe camasa cablului (asa am facut eu- merge smooth).

Share this post


Link to post

Am "umblat" la cablu de acceleratie nu pentru ca mergea greu, sau ca sa modific "relantiul"... ci doar ca sa modific raspunsul pedalei...

Share this post


Link to post

Ce complicat e si reglajul asta amarat. La carbelitoare il strangeai pana in punctul de maxim la care nu-ti crestea relantiul. Aici din cate aud (nu am testat sau nu mi s-a parut nik suspect) trebuie sa-i gasesti o anumita pozitie. In concluzie duminica sau luni cand plec acasa il las asa "tunat" si pe drum mai vad, ca n-o sa ma grabesc si pot sa testez. De-abia astept (la naiba cu sesiunea asta).

Share this post


Link to post

Interesanta ideea cu stransul cablului de acc, mai ales ca ticozauru meu e un pic subturat la relanti. Poti sa-mi zici si mie de unde se strange kablu (dela pedala sau de langa carb)? ca nu stiu :oops:

Share this post


Link to post

Pentru raglajul turatiei la relanti, la Tico ai un surub in partea din spate a filtrului de aer (un pic sub el). Fa-i un semn ca daca nu-ti place sa-l pui la loc si baga o surubelinitza. Aici era misto sa ai un turometru dar poate ai ureche buna... :oops:

Share this post


Link to post

Asta daca s-a terminat garantia. La mine e sigilat surubul ala.

Share this post


Link to post
Asta daca s-a terminat garantia. La mine e sigilat surubul ala.

Lau, omu' are tico ce garantie sa mai aiba cind nu se mai fabrica de ani buni :?:

Share this post


Link to post

Pentru Matiz.

Nu umblati la surubul de reglare a pozitiei de repaus a clapetei de aer. Aceasta este prereglata din fabrica cu un clibru pentru a permite intrarea in colectorul de admisie a unei cantitati suficiente de aer pentru mersul in gol. Aceasta pozitie a fost luata in considerare atunci cand a fost facuta maparea din ECU. Turatia de mers in gol nu se regleaza. Ea este masurata si corectata prin intermediul IAC si timpul de deschidere a injectoarelor de catre ECU. Este deci preprogramata. Si nici macar nu are o valoare fixa. Poate varia functie de temperatura sau sarcina (aer conditionat, faruri, tensiunea la bonele acumulatorului).

Se poate regla intinderea cablului de acceleratie dar in asa fel incat cu pedala libera sa existe contact mecanic cu surubul acela de reglare sigilat.

Altfel ECU ia tzeapa si nu mai regleaza corect.

Daca se zapacesc reglajele, la ce mecanici instruiti sunt prin serviceuri, se ajunge in situatia in care a fost Oltcitul (mai nimeni nu era in stare sa regleze corect un carburator).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...