Jump to content
Sign in to follow this  
andreis

Sondaj Top Gear

Recommended Posts

Dupa cum spune si titlul Top Gear a realizat in un sondaj pentru a afla cea mai cea masina din mai multe puncte de vedere. Rezultatul? In top 10 au predominat masinile asiatice, iar ultimele 10 cele facute in Franta

Detalii despre acesta cat si rezultatele mai detaliate sunt: http://www.bbc.co.uk/topgear/survey/last_10.shtml

 

 

p.s. matiz e pe 131 din 159; http://www.topgear.com/content/features/st...ories/01/7.html

Edited by andy

Share this post


Link to post

150: Citroën Xsara

151: Peugeot 206

152: Renault Mégane (Nov '02 on)

153: Rover 25

154: Fiat Stilo

155: Mercedes M-Class

156: Renault Laguna

157: Renault Espace

158: Peugeot 307

159: Peugeot 807

 

mai sa fie e plin de renault, oare si astia or fi prosti asa...si au incurcat topurile au pus renaultu pe la fund din 2003 pana acu :heavydrinker: sau renault chiar nu e marca :veneratie: ...oare loganu pe ce loc e?

Share this post


Link to post

1: Honda S2000

2: Lexus IS200/300

3: Lexus RX300

4: Skoda Superb

5: Skoda Octavia

6: Honda Jazz

7: Honda Accord

8: Subaru Legacy

9: Skoda Fabia

10: Subaru Forester

Astea chiar ca sunt masini :drinkers: .

Se pare ca francezii nu au mai dat cu banu' in stanga si in dreapta...sau datorita numelui Top Gear nu a acceptat mita :osanale: .

Edited by Alezz

Share this post


Link to post

asteptam renault workers pentru comentarii... :drinkers:

Share this post


Link to post

Sau Renault users =)) .

Share this post


Link to post

Skoda Fabia si Octavia in top10 ... hai las-o ... top nereal. Plus ca englezii de felul lor au ciuda pe francezi, e chiar normal ca masinile frantuzesti sa fie pe ultimele locuri :)

Share this post


Link to post

io sunt de acord cu top 10. ma rog, mai putin cu skodele...

dar nu sunt de acord cu last 10...

Share this post


Link to post

Si eu sunt in dubii cu Fabia,dar restul...merita.

Share this post


Link to post

nu sunt de acord cu topul...in primele 10, 3 skoda pai atunci vw care este sora mai mare unde este. si nici cu subaru forester nu sunt de acord ca sa fie in primele 10. de ultimele 10 nu mai discut, 7 masini de origine franceza

Share this post


Link to post

Dragii mei, e vorba de un top Top Gear... O emisiune de mascarici cu aere de specialisti auto, si chiar cu aere (a se citi bashini) de mari piloti... Plus ca sondajul = voturi de la cititori... Aia chiar nu au nici o treaba cu realitatea...

Share this post


Link to post

Pe langa sondaje, Topgear au si date statistice legate de fiabilitate care nu au legatura cu subiectivismul, ci cu nr de probleme aparute si cu pretul reparatiilor/nr de km. Datele astea sunt foarte asemanatoare cu rezultatele sondajului asta de satisfactie... Nu identice, insa asemanatoare. Si acolo japonezii sunt foarte tari si francezii la furat, iar nemtii stau surprinzator de prost. In 2004, la capitorul fiabilitate VW erau penultimii in europa si ultimii in state...

 

Cand muncitorii fac greve din doua in doua zile ca sa le creasca salariile, desi eficienta e in scadere, Peugeot & Co trebuie sa gaseasca o solutie sa mentina preturile competitive. Scazand bineinteles calitatea subansamblelor... Cealalta solutie, deocamdata netestata, este uzina in Cehia.

VW sunt in aceeasi situatie... intamplator, au sindicat cu gura mare, scandaluri... oare e coincidenta ca la capitolul fiabilitate in ultimii ai s-au facut constant de bafta?

Reno sunt cat de cat mai rasariti, fiind mai bine clasati decat PSA desi in trecut era invers, insa au de vre-un an un director "dictator" ciupit de la Nissan care nu sta la palavre prea mult... anul trecut au inchis prima uzina, "istorica", Renault din Franta cu toate protestele sindicatelor. Incearca sa tina preturile competitive marind eficienta, nu doar prin scaderea calitatii.

 

"Dictatura proletariatului" produce "dacii 1310 imbunatatite" si la altii, nu doar in Romania.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

@ razvanclub1: Sa stii ca Subaru este unul dintre cele mai apreciate masini in America si Asia.

Mi se pare ca isi marita din plin locul acolo.

Fabia clar nu are ce cauta acolo si cred ca topul este un pic rautacios: nu cred ca locul lui renault sau peugeot este ales corect.

Despre masinile asiatice, in general, se stie ca sunt cele mai fiabile din lume, este normal sa fie printre primele.

Share this post


Link to post

BRE! nu mai ziceti asiatice... e vorba de japoneze...!

Share this post


Link to post
BRE! nu mai ziceti asiatice... e vorba de japoneze...!

 

 

Conform CR modelul cel mai fiabil al tuturor timpurilor (conform datelor disponibile) e Hyundai Sonata.

Daewoo erau pe locul 10 in lume.

Putem spune "asiatice" fara sa gresim prea mult.

 

Despre Peugeot-Citroen se stie de mai mult timp ca sunt in cadere libera la calitate/fiabilitate, am explicat mai sus. HDI-urile (cele vechi, nu cele dezvoltate cu Ford/Mazda) au probleme cronice cunoscute de mult timp.

Renault Laguna si Espace sunt in top rusinica datorita motorului 2.2DCI care a fost nereusit si care s-a vandut la greu pe cele doua modele.

Stilo e acolo datorita unor probleme ale tineretii legate de termostat si termocuple, si a unora cronice legate de uzura prematura a amortizoarelor.

 

Nu e reaua vointa a englezilor, ci probleme reale care pot fi cunatificate. Ce am povestit mai sus e scos din articole in reviste auto... chiar si frantuzesti, desi nu le sta in obicei sa recunoasca ca sunt altii mai buni decat ei. Imi pare rau ca nu stiu ce cauta Megane in top rusinica...

Din cate am inteles, Mercedes face cutii de viteza pentru A-Classe in ROMANIA... desi habar n-am daca are vre-o legatura cu locul pe care sunt in clasament, destul de dezonorant... M classe e facut din zgarcenie, are bord din imitatie de lemn, probabil de aia sunt nesatisfacuti proprietarii care au platit o caruta de bani pentru ele...

Edited by mr_

Share this post


Link to post

De ce n-au ce cauta skoda in top 10?? De ani buni de zile octavia e in primiele 5 in Anglia la raport pret/calitate. Isi merita pe deplin locul! Fiabilitiate, putere consum optiuni etc jos palaria si pretul bun!

Share this post


Link to post

Pai ma indoiesc ca Skoda ii mai fiabila decat VW, iar ultima nu-i in top.

Share this post


Link to post

Inca o data, sunt sondaje Top Gear!!! Nu e cine stie ce firma specializata in sondaje, nu e cine stie ce autoritate in materie... E o emisiune facuta de mascarici... Ce atata tevatura?

Edited by VIPER

Share this post


Link to post

E cam la fel de fiabila ca VW dar la preturi mai bune! S-a luat clar in cosiderare si pretul de achizitie al masinilor.

Share this post


Link to post

Asa mascaricosi cum sint ei, au incercat sa dea si niste criterii dupa care sint ordonate voturile si daca ne uitam la mindria noastra, adica ala micu de pe locul 131, vedem ca are motor, frine si transmisie slabe, nici cu fiabilitatea/calitatea de fabricatie nu sta stralucit, in schimb are un pret de cost la rulaj foarte bun, de aici locul meritoriu pentru o masina atit de slabuta in rest.

Ca in orice sondaj/concurs de acest gen, daca judeci o masina la modul global apar astfel de "anomalii", in special din cauza raportarii asteptarilor utilizatorului la masina pe care a luat-o; de par egzamplu, daca la Matizache al meu ii zdrangane sigurantele portierelor imi zic " ce naiba, iar zdrangane ceva, dar masina merge - da-i bataie, baiete, trece semaforul pina identifici tu zgomotul", pe cind un proprietar de M-klasse cred ca ajunge in pragul sinuciderii din cauza a asa ceva, fiindca acea masina nu are voie sa zdrangane ceva prin ea ... sa nu mai vorbim ca in goana dupa tehnologie auxiliara masinii propriu-zise bug-urile sint inevitabile si cind iti da un "ecran albastru" chiar ca nu mai ai ce face ... si nu sint de loc rare, chiar la masini prestigioase, astfel de incidente.

Enervant e ca se consuma timp enorm pentru implementarea a tot felul de gadgeturi simpatice, in timp ce mecanica propriu-zisa e lasata mai pe la coada, se merge pe retete ... platforme, cum le-o zice.

Share this post


Link to post

Fiind la primul meu post, tin sa salut pe toata lumea de pe acest forum, inainte de orice altceva :)

 

Referitor la acel clasament, nu pot sa inteleg cum poti compara un cal cu un caine, spunand apoi ca ai facut "topul animalelor". Pur si simplu masinile din acel top joaca in ligi diferite, unele dintre ele...foarte diferite. OK, inteleg de ce sunt francezii ultimii: atat datorita subiectivismului englezilor care au alcatuit acest top cat si din cauza faptului ca unele dintre modelele alea sunt chiar nereusite din multe puncte de vedere. Dar oare chiar toate masinile frantuzesti sunt proaste? Indiferent de marca? Indiferent de model? Si nu numai ca sunt proaste, dar...sunt cele mai proaste @-) . Nu sunt un fan al "frantuzoaicelor", insa mi se pare jenant pentru BBC sa vina cu un astfel de top in care amesteca compactele cu SUV-urile, cu mini-urile si cu mediile de parca ar fi un ghiveci auto.

In ceea ce priveste fiabilitatea produselor asiatice (a se citi japoneze in cazul de fata) numai de bine. Insa o masina nu are nevoie numai de fiabilitate, nu? Unde sunt cele 30 de procente platite in plus la achizitionarea masinilor (traiasca leasingul :thumbl: )? Unde sunt aceleasi procente platite in plus pentru orice piesa de schimb (traiasca companiile de asigurare :thumbl: )? Unde sunt perioadele de asteptare infernal de lungi pentru o masina sau o piesa venita dinspre Soare-Rasare? Stiu, se reflecta in "customer care" si "customer costs"...cica. Unde toate japonezele au 4 sau 5 stele. No comment.

De asemenea nu reusesc sa-mi dau seama cum s-a facut diferentierea intre Skoda Octavia (presupun ca II), Skoda Superb, VW Passat si VW Golf V(distanta imensa in top in favoarea nemtilor din Cehia fata de cei din Germania). Aceeasi distanta se vede si intre Skoda Fabia si VW Golf IV. Chiar este Skoda mai tare decat BMW, Mercedes, Audi, VW ( @-) ), Volvo, Saab etc?!

Nu pot spune daca este un top realist sau fentezist, pentru ca nu ai cum sa il compari niciodata pe Pele cu Ronaldo si pe Dobrin cu Hagi (scuzati exemplul fotbalistic), fiindca pur si simplu nu au nici o legatura unii cu altii in afara faptului ca au doua maini, doua picioare si un cap (adica 4 roti, o caroserie si un volan).

Share this post


Link to post

viper> nu inteleg de ce sunt mascarici ? e o revista destul de apreciata ... parerea mea. sau suntem si noi mascarici cei ce o citim.

Share this post


Link to post

Eu zic ca sondajul e destul de corect ca... principiu.

Nu se compara cai cu caini, pentru simplul motiv ca pe cel care calareste un cal nu-l intereseaza cum e sa calaresti un caine. Adica, faptul ca aprecierea o da omul despre masina lui realizeaza o normalizare (nu dati cu pietre) a stelelor. Adica omul apreciaza masina comparand-o inevitabil cu cele din aceeasi clasa.

N-am stat sa ma uit la modele in sine (al draq de greu de facut investigatii in stilul ala de prezentare) dar m-am uitat la marci.

De exemplu, Skoda vs Volkswagen si Hyundai vs Kia arata impactul pretului asupra "platformei".

"Colapsul" modelelor de "lux" este dat de... natura umana. Prima - aia care le iau au pretentii mari. A doua - tot ei habar nu prea au de fapt despre masini, de unde stelele uluitor de putine pentru niste "chestii" de pe la Merc-uri si altele ca ele. Si a treia - la adapostul anonimitatii finale si-au infranat vanitatea (altfel ar fi fost ceva de genul: "ce, eu sunt timpit sa-mi iau masina proasta").

Nu ma mira Honda, englezii sunt mari amatori de chestii cu adevarat performante.

Nu ma mira nici Skoda, tot ei (sau macar o parte) sunt si destul de zgarciti si conservatori.

Evident, nu ma mira nici "frantzuzoaicele", dar aici sunt convins ca e subiectivismul unei indelungi istorii.

Share this post


Link to post

@Steph: domoleste-ti sangele tanar din vine, nu te-am facut pe tine mascarici, si vorbesc de emisiune, nu de revista, pe care nu o cunosc. Emisiunea Top Gear e condusa de 3 tipi cu ceva antecedente la volan. Dar care se cred mari piloti si emit fel de fel de elucubratii transcedentale de sta matza-n coada si porcu' pe ganduri!!! Dar emisiunea are mare succes, este? Rivalii lor de la 5th gear sunt considerati, de acelasi public care aduleaza variete-ul Top Gear, neprofesionisti sau chiar slabi, prosti, etc... Si, cine sunt ei? Campioni de BTCC, piloti care au multe participari la Le Mans (inclusiv podium cu Tiff Needell), campioni la barci viteza (Vicky!), piloti de raliu, mai pe scurt oameni care sunt piloti profesionisti in adevaratul sens al cuvantului, care au licente de pilotaj pe diverse ramuri, oameni care viseaza masini!!!

Share this post


Link to post

Oarecum de acord, este cam aceeasi diferenta ca intre "Din dragoste" si o prelegere a lui Bebe de la "De 3x femeie": experienta conteaza :D

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

si cum toti prezentatorii care nu au fost piloti de curse dar au "tupeul" dsa prezinte o emisiune auto mai fun sunt ...

 

in fine esti prea radical.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...