Jump to content
Sign in to follow this  
caracostas

Big Problems

Recommended Posts

sunt nou utilizator al forumului si nou posesor al unui tico sl din 98 am si eu cateva probleme la care sper sa gasesc raspuns :

1.socul automat nu mai porneste dimineata de nici o culoare

2.electroventilatorul nu a pornit niciodata...la un ambuteiaj din bucuresti mi se duce acul de la apapana la jumatate si nu mai tine relati-ul dar electroventilatorul tot nu porneste...si in rest daca merg in afara localitatilor sau in localitati unde nu este aglomeratie acul de la apa sta putin dupa prima linie sau chiar la prima linie

3.la cele 3 becuri rosii din bord din dreapta unul este pentru faza luna unul pentru avarie si unul pentru ce ?????

4.tico are cumva servodirectie????

5.cand e motorul rece si cateodata cand e cald mi se aude un harait in cutia de viteze oare de la ce sa fie???

6.stie cineva daca faci motorul la cota 2 creste cumva si consumul de carburant???

 

multumesc anticipat :thumbl:

Share this post


Link to post

1. Despre socul automat este un topic dedicat destul de lung. Citeste acolo poate vei gasi raspunsuri: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...l=socul+automat

 

2. probabil ii dus "ceva" dar nu stiu sigur ce si n-as vrea sa-ti zic o prostie.

 

3. Cele 3 becuri din dreapta bordului sunt: faza lunga (bec albastru), avaria si centura. Daca acesta din urma nu functioneaza incearca sa verifici sub plasticul din spatele franei de mana, acolo sunt firele. Poate mufa ii deconectata sau cablurile taiate...

 

4. Tico n-are servodirectie dar volanul merge usor daca directia ii reglata bine si daca n-ai pretentia sa invarti rotile pe loc cu o singura mana :D

 

5. Haraitul ala e o "boala" la tico si provine de la cutia de viteze. Cauza mai precisa ii cred ca uleiul din el. Vezi aici: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=7250

 

6. Ce este cota 2?

 

Ps: Incearca sa folosesti functia search pentru ca sigur vei gasi raspuns la problemele tale.

 

Ps2: Welcome to the Woo forum :lavolan:

Edited by AAdorjan

Share this post


Link to post

6. cota 2? de ce ai face una ca asta? are peste 300mii km? sau vrei sa-l "tunezi"?

Share this post


Link to post

[imi permit sa spun si eu cateva pareri:

1. Socul automat - incearca sa slabesti putin surubul socului - automat acesta trebuie sa mareasca turatia la pornirea la rece, daca socul nu ar functiona nu ai avea pornire si nici relanti.

2. Eletroventilatorul la mine porneste putin dupa jumatate, asta daca nu am farurile pornite, atunci porneste putin mai sus sau daca turez masina mai puternic cand vad ca este imediat dupa jumatate cum am zis.

In caz ca se incalzeste puternic pot sa iti spun ca ai radiatorul infundat sau nu iti merge termostatul, eu asa am patit, aveam radiatorul infundat.

3. Al 3lea bec este pentru martorul de la centura de siguranta sofer, daca iti vei pune centura acesta se opreste.

5. Cutia de viteze la tico este putin mai complicata ca ungere, adica pinionul de la treapta 5 de viteza se unge mai greu. Posibile remedii 1: Verifica nivelul de ulei din cutie, acesta trebuie schimbat cam la 20000 de km, iar daca ai suficient ulei si tot auzi acest harait un alt remediu este sa apesi ambreiajul si sa tot introduci si sa scoti din viteza a 5a. Faci chestia asta de cateva ori si sa vezi ca in momentul cand pui pe liber si dai drumul la ambreiaj nu mai face pt ca se unge.

6. Din cunostintele mele este posibil ca in perioada de rodaj sa poata consuma mai mult pentru ca frecarea pistoanelor este mai mare. Daca continua sa consume mult si nu isi revine cred ca este alta problema.

Cam atat as avea de spus :) Multa bafta si km cat mai multi! :lavolan:

Share this post


Link to post

6.Mai "Cota 2" sau reparatia 2, precum si celelalte cote sunt de obicei folosite la motoare cu o uzura destul de mare . Se ajusteaza si chiuloasa si cuzinetii pana cand ajung la cota respectiva pentru a pastra puterea , ungerea si trepidatiile in limite normale . Daca motorul tau este deja la cota 2 , te poti gandi sa pui bani deoparte sa-i faci setul motor ( asa cum se obisnuia la Dacie ) . Setul trebuie sa includa : pistoane , camasi , semeringuri , segmenti , bolturi , vibrochenul , garnitura chiuloasa , si alte cateva componente . Daca tot se desface motorul si cam tot din el ar fi bine sa te uiti si la gradul de uzaj al ambreiajului si aventual sa-l schimbi si pe ala . Costuri , undeva pe la 20 - 25 milioane , cam fara manopera . Eu am explicat aici ce am inteles din explicatiile tale , daca termenul tau de "Cota 2 " se refera la altceva , atunci explicatia nu mai este valabila . Totodata , piesele cumparate noi vor avea "COTA 0 " ! Partea buna este ca , daca vei cumpara piese originale si vor fi instalate corect , masina va merge "mai bine ca noua " . Despre gradul de frecare este foarte mare in perioada de rodaj , temperatura la apa va fi mai mare decat de obicei , uleiul va fi primul de rodaj si apoi il schimbi dupa 1.000 km . Daca ai de gand sa tii masinuta pentru tine inca cel putin 50.000 km , merita sa faci tot setul nou la cota 0 si sa ai grija de el cu uleiul si cu rodajul .

5. Huruitul in cutie se rezolva prin completarea sau chiar schimbarea uleiului cu unul de o calitate mai buna si conform cartii tehnice . Probabil ca pana acum fostul proprietar sau tu nu ai folosit un ulei conform specificatiilor tehnice si acum te lovesti de probleme ... Huruitul mai poate fi si de la rulmentul de presiune , dar si de la nivelul scazul al uleiului !

4. Tico NU ARE servodirectie , dar il poti manevra ca si cum ar avea daca ai grija de caseta de directie ( ungere si intretinere ) , umfli cauciucurile asa cum trebuie si ai grija sa ai directia reglata ( unghiul de fuga si de cadere ) , dar si rotile echilibrate ( mare atentie la gropi si la borduri ) .

3. A mai fost o gluma pe baza ticaitului de la ledul de centura ... la tine poate e dezactivat senzorul de centura !

2. Electroventilatorul porneste numai daca temperatura apei creste peste o anumita limita ! In acest sezon , fiind destul de frig , sunt sanse mici sa porneasca . Poate nici nu-l auzi daca porneste sau nu . Il poti verifica prin pornirea pe loc a masinii si il astepti pana porneste , dar pe loc si nu in mers . Daca incepe sa creasca f mult temp la apa , peste 90 grade C , adica , daca iti fierbe apa ( antigelul ) si tot nu porneste , e de rau si dai fuga la un service , ca poate e dus senzorul , mufa nu mai face bine contact sau chiar electroventilatorul o fi dus . (Ai grija sa nu fie blocat de ceva )

1.Dar masina iti porneste ? Daca da , nu se tureaza ? Cum iti sta la relantiu daca nu ai socul activ ???

Bafta !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...