Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Chevrolet Kalos 1,4 16v Sedan

Recommended Posts

Eo singura problema cu amortizoarele originale. La destinderea arcului, nu trage imediat de el inapoi, il lasa putin liber. In rest, pana acum nu pare nimic in neregula.

Daca reusesti sa convingi pe cei din service ca sunt piese "de origine" ( =)) ) nu pierzi nici o garantie.

Share this post


Link to post

Arcurile de la H&R sunt speciale pt Kalos/Aveo, iar ei spun ca le-au proiectat sa mearga cu amortizoarele originale.

De bucse nu sunt sigur, parca auzisem de ceva bucse aftermarket pt spate.

De tinut legatura cu forumul asta special de aveo: http://www.aveoclub.net/phpBB2/

Share this post


Link to post

Am facut si primul drum lung, in noua configuratie.

Ce am observat este ca:

1. Trebuie sa imi ridic farurile, masina a coborat mai mult de fata :D

2. Destul de incomfortabil sa mergi la drum lung daca calitatea carosabilului lasa de dorit. Rezisti un timp, dupa care incepi sa te saturi si incepi sa injuri la fiecare zgaltaiala pe care o iei. Cel mai rau a fost pe A1 pe la jumatatea autostrazii in sensul spre Bucuresti, era un fel de rollercoster.

3. Daca inainte imi limitam viteza in curbe pentru comfortul pasagerului, acum trebuie sa o limitez in functie de aderenta Hankoocelor. Inainte inclinarea masinii imi spunea cata aderenta mai am si cat mai pot forta, acum doar cand aud pneurile tipand stiu ca am fortat nota.

 

Daca fac abstractie de faptul ca trebuie sa fiu mai atent la obstacole si parcari si ignor faptul ca uneori mi se intoarce stomacul pe dos de la drumurile patriei, e pretty fun masina in aceasta configuratie.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Bun venit in clubu' celor care-si ating spoileru' de cea mai mica bordurica :mrgreen:

Oricum, se poate merge asa, mai rau e cand se apuca astia de decopertat in stil barbar...cum era pe Sos. Giurgiului asta iarna-primavara, nu uit nici acum senzatiile minunate de atunci :wallbanger:

Edited by ticodriver

Share this post


Link to post

Eu nu ating cu spoilerul, eu DAU cu scutul :) )

Am mai facut inca 600km si am pocnit-o de 3 ori. Prima oara am intrat cu vreo 70-80kmh intr-o zona de drum "refacut proaspat" ce arata bine de la distanta dar care de fapt era o insiruire imensa de coborari si urcusuri la fiecare 2-3m. Masina a luat balans si pana sa apuc eu sa fac ceva (practic nu prea ai ce face, daca pui frana se infinge in bot nitel si ai sanse mai mari sa o atingi) a dat cu burta de asfalt. A doua oara am dat intr-o cale ferata, vina mea clar, nu am vazut ca era o groapa iar a treia oara am atins chiar in parcare, in fata blocului. Deocamdata vad ca doar am zgariat vopseaua de pe scut.

Daca nu reusesc sa schimb amortizoarele cu unele mai dure si daca nici in urma acestei schimbari nu scap mai "neatins", pun arcurile vechi la loc si ... asta este.

 

Oricum, ca stabilitate, nu incape indoiala, arcurile astea fac toti banii.

Share this post


Link to post

Mda ... totusi de vazut daca nu ai si amortizoarele pe duca ... plus ca scutu ala pe fata iti coboara si ala destul de mult garda.

 

Din ce-am vazut la tine (in comparatie cu a mea, sau cu fosta Nubira) - masina are balans, arcurile sunt tari, dar ar avea nevoie de niste amortizoare pe masina mai sport care sa nu permita balans.

De ex la Honda mea (cu suspensie completa: arc + amortizor) cred ca ai vazut, abia clintesti masina daca te lasi pe portbagaj - masina nu intra defel in balans la denivelari.

La fel a fost si la Nubira (cu arcurile Eibach si amortizoarele Koni sport) - masina era apropae de neclintit cand te lasai pe portbagaj si la fel, nu intra defel in balans, puteai lua denivelarile cu incredere.

 

La tine cand m-am lasat pe portbagaj , mi s-a parut prea moale - acum nu stiu poate fi de la amortizoare mai uzate , sau chiar are nevoie de niste amortizoare sport ?

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

Garantez pentru ele, sunt bune... pentru suspensia standard. Isi fac treaba si pe asta, dar nu la fel de bine, normal.

Da, scutul coboara si mai mult masina, dar nu il dau jos daca nu schimb amortizoarele. Altfel data viitoare nu mai iau doar niste vopsea de pe scut, ci ma plimb pe la casco si politie.

Share this post


Link to post

salut profesionistilor rog lamuritima ce este strutbar,ul si la ce ajuta.thank you

Share this post


Link to post

Teoretic, rigidizeaza masina. Teoretic, acest lucru se simte mai ales in curbe.

Practic, la Kalosul meu, s-a simtit in curbe.

Share this post


Link to post

mersi satori.Eu pentru aveo as gasii(si la ce pret).pa

Share this post


Link to post

Este aceasi bara, indiferent daca te referi la AVEO Sedan sau HB sau 3 usi.

Share this post


Link to post

unde o gasesc si la ce pret.

Share this post


Link to post
unde o gasesc si la ce pret.

La ce-ti trebuie, ce sa faci cu inca o bara stabilizatoare pe o masina cu motor de 1150 cc, doar n-ai luat-o sa mergi la curse cu ea ?

Share this post


Link to post

poate omul intra in curbe numai la limita ...

Share this post


Link to post

Sunt masini care vin din fabrica cu asa ceva (de exemplu a mea are din fabrica un strutbar) si nu-i de curse :)

Feeling-ul cu el ... cred ca depinde de asteptarile fiecaruia.

Cu el pe Kalos, mi se pare directia o idee mai precisa si mai prompta pe viraje si manevre bruste de directie.

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

toline,toline.Intreb si eu ca omul nestiutor.Asta nu inseamna ca trebuie sa-mi montez pe masina .mersi baieti

Share this post


Link to post

Cu parere de rau va anunt ca masina este ca si vanduta.

Nu este important pretul, nu a fost o decizie foarte studiata, e posibil sa il fi vandut si cu mai mult dar am preferat sa nu vand masina "foarte departe". A ramas chiar si in club, cel ce a luat-o/o va lua si-a facut cont aici.

 

In ultima plimbare prin tara, am mers cu un Volvo S40 1.8. Masina superioara, nu? Per ansamblu, poate, dar stiti cum e sa mergi cu o masina care a costat la vremea ei dublu fata de Kalos si care nu are niste amarate de suporturi de pahare? Si mai multe din astea, chestii deranjante, ce tin de comfort si ergonomie - nici nu merita sa le pomenesc, nu Volvo e subiectul, dar nu-s putine. De abia cand am mers cu ea am apreciat ce am avut. Dar m-a ajutat sa imi dau seama ce vreau in viitor de la masina, pentru ca inca nu am nimic sigur la acest capitol.

Share this post


Link to post

Si pentru ca tranzactia este finala, trebuie sa fac un epilog.

 

Am avut masina 3 ani. Am mers in jur de 45kkm (nu mai stiu exact).

Modificarile aduse ei sunt mai sus.

 

Partile lor bune au fost:

- strutbar = directie mai precisa cand fortai putin nota, ruliu mai mic in viraje.

- xenoanele = cea mai buna modificare (lipsesc total partile negative), vizibilitate mult imbunatatita!

- arcurile H&R = ruliu mai mic, tangaj aproape inexistent, masina sta foarte bine pe curbe si franeaza mai bine, nu mai exista zgomote ale suspensiei la denivelari

 

Parti negative:

- strutbar = ca sa umbi la filtrul de aer trebuia sa desfaci furtunul ce vine pe capacul filtrului de aer pentru ca acesta lovea in strutbar si nu puteai sa il scoti decat cu chin foarte mare.

- arcurile H&R = probabil din cauza ca nu am schimbat amortizoarele, daca treceai peste o serie de denivelari cu o anumita viteza, capata tangaj si lovea cu scutul de pamant; limiteaza serios drumurile pe care poti merge din cauza inaltimii masinii (se rezolva daca ai sange in tine sa scoti scutul); la inceput, imi cam venea rau in masina de la piatra cubica - te cam zguduie.

 

In garantie s-au schimbat:

- magazia de cduri (nu mai schimba cdul)

- caseta de directie (pentru ca s-a putut - nu a dezvoltat joc fata de cel initial)

- discurile de frana (nu cred ca trebuia, dar mi-a placut ideea de a ii avea noi... cum sa refuzi o asemenea oferta?)

 

Asaaaa...

In cei trei ani, nu m-a lasat niciodata in drum. O singura data nu a vrut sa porneasca la prima cheie si, dupa ce am schimbat benzina (Agip Chibrit) nu s-a mai repetat.

Viteza maxima a fost 190kmh pe ceas (mi se pare ca o ating si in filmuletul de pe forum), dar la 140kmh se simte cel mai bine. Am carat 4 adulti si un copil si bagaje "pentru Canada", ca incarcatura maxima, si a facut fata cu brio pe autostrada.

Consumul maxim a fost 12l/100km. Mai mult de atat nu am reusit sa o fac sa scoata. De obicei scoteam 9.5l in oras si 6.8l afara.

Probleme cu Check Engine nu am avut, de fiecare data cand incepea sa se balbaie putin la relanti, curatam IAC + reset + nitica talpa mai dura si isi revenea ca prin minune.

 

Motorul nu este de exceptie, dar avand in vedere greutatea masinii, in oras nu te facea de rusine deloc cu conditia sa nu te prinda subturat nevoia de accelerare. A/C a facut fata cu brio iar faptul ca sugea din putere puteai sa il compensezi cu ceva ture in plus, no problem.

 

Ce trebuie, acolo unde trebuie... cam asa este masina. Bineinteles, daca nu uiti cati bani ai dat pe ea si din ce segment face parte. De exemplu, imi vine in cap acum dezaburirea lunetei... maxim 2 minute - nu ca la Volvo S40 unde mai bine te duci si o stergi decat sa astepti dupa ea. Comenzile sunt simple, ergonomice si bine plasate.

 

Ce as mai fi facut daca as mai fi pastrat-o:

- grila fata din plasa de metal si cu sigla

- anulat becul de sus de la stopul spate (sa ramana doar o linie - mi se pare si chestie de safety pentru ca la frana se aprind lumini care in mod normal nu erau aprinse)

- antifonare

- modificarea scutului sau scoaterea lui de tot

- folie.

- Borla cand pica esapamentul (al naiba e corodat doar la exterior, e de fapt bun si nu cred ca pica in urmatorii 2 ani)

 

Imi pare rau ca am dat masina. Decizia a fost putin fortata de imprejurari, altfel mi-ar fi fost mult mai greu sa ma despart de ea. A fost prima masina proprietate personala (chiar daca nu in acte :D ) si, nu in ultimul rand, a fost masina care m-a adus in aceasta comunitate.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...