Jump to content

Recommended Posts

Azi, satul de cate pacanituri izvorau din bieletele antiruliu de pe fata, inarmat cu cele 2 bielete si cu bucsile pentru bascula, m-am prezentat la mecanic.

Surprize-surprize cand am demontat... Mecanicului i s-au parut basculele cam ciudate, motiv pentru care am purces la compararea lor cu o alta pe care o aveam...Dimensiunile exterioare corespundeau, nu si forma! Am luat cataloagele si am verificat codurile de pe bascule si am constatat cu stupoare ca basculele de pe masina erau de nubira 1...

Ciudat este ca am gasit suruburile originale, bagate cu pasta de filete, asa cum erau pe toata masina (de curiozitate am desfacut un surub si la o bascula pe spate si era la fel, fixat cu pasta de culoare rosie)

Asa ca am montat bascula pe care o aveam eu si inca una, pe cele demontate trecandu-le in portbagaj la capitolul curiozitati romanesti :-W , apoi am montat bieletele, am facut geometria, unde a fost necesara refacerea convergentei, si gata. Costul manoperei 130 RON.

Share this post


Link to post

Punctul slab al Nubirei, bucsele de la bieletele anti-ruliu .

Si pe mine ma intereseaza o solutie , ceva aftermarket eventual care sa reziste mai mult in timp - pe mine cele originale Daewoo nu ma tin mult.

Share this post


Link to post

36750 km... mai exact. Nu stiu daca o solutie aftermarket este viabila. Probleme nu au numai bieletele ci si bucsile de la bascule, mai exact cele din spate, cu gauri, care lucreaza in circa 1 cm patrat de cauciuc... Acolo este alta problema, eu uitandu-ma azi ma gandeam ca o solutie mai buna ar fi un rulment oscilant turnat in cauciuc...

Conform celor spuse de @da(m)n, turatia optima de cuplu este la 3500 rpm, pentru motorul de 1,6, acolo unde se obtine cuplul maxim, iar puterea maxima se obtine la 5800 rpm (ceea ce corespunde cumva cu datele tehnice). Ar fi fain de comparat cu un dino ( nu dinoc :P ), pentru a se observa eventualele diferente.

Share this post


Link to post

Acest post apartine lui Adi Iacob, care a gresit butonul si in loc de Raspunde, a apasat pe PM. Bine ai venit in club!

 

 

"Salitare stimati forumisti

De aproximativ 3 saptamani am achizitionat o Nubira 2 CDX de la samsar(a fost pe autovit postata cu niste aberatii, respectiv motor de 74 cp, si 1500 cmc) deci va implor nu ma blamati! Am avut o relatie printr-un coleg de munca care il cunostea pe samsar, si probabil ca s-a ales si el cu ceva din asta. masina pe ansamblu se prezinta bine, la pretul ei de 6900 euroi era loc de o scadere de 200 (cam atat am mai investit in consumabile de schimbat). Masina avea pe bord 21780 km, dar din cartea ei reiesea ca la revizia de 20000 de km facuta la service Radacini a fost schimbata plansa de bord, deci ea are cam dublu). Probleme constatate: oglinzi electrice nefunctionale(degivrarea functiona, culmea!),proiectoare nefunctionale si o stana de becuri arse. Am remediat cu toate becurile, am umblat la proiectoare si am constatat ca un contact la unul era desprins, iar la celalalt era becul ars. La oglinzi a fost mai greu, luindu-ma dupa pasii manualului de reparatii (monstul ala de 2063 pagini java script:emoticon(' :dizzy: ', 'smid_17')

concluzia era schimbare contact oglinzi. Mi-am luat inima in dinti si am desfacut contactul. Un contatct culisant era blocat, contactele de argint industrial intermediare erau imbacsite. Dupa curatare si montare oglinzile merg de mai mare dragul. nu vrau sa depasesc nr. de caractere impuse de moderatori, asa ca voi reveni cu amanunte, mai am o saptamana de concediu. Vreau sa multumesc pe aceasta cale moderatorilor forumului pentru ajutorul imens primit doar din citirea cu atentie a diverselor subiece postate aici de-a lungul timpului. (mii de scuze pentru stilul oleaca pompos, sunt emotionat java script:emoticon(':>', 'smid_3')

:> este prima mea postare pe forum."

Share this post


Link to post

Acest post apartine lui Adi Iacob, care a gresit butonul si in loc de Raspunde, a apasat pe PM. Bine ai venit in club!

 

Multumesc, Mircea, asa e, prima postare, deh, sper sa nu se mai repete. Am crezut ca folosirea butonului PASPUNDE e conditionata de un raspuns mot-a-mot respectivului, acu am observat ca poti sterge raspunsul si posta normal ceea ce ai de comunicat. Voi incerca sa ma conformez intocmai regulilor forumului. Numai bine, esti primul care primeste de la mine o BR (desi, sincer, la vremea de afara se preteaza mai bine un vin fiert sau o tuica la fel de fiarta!)

Share this post


Link to post

O idee mai veche de care uitasem, am observat ca la Kalos frana de mana tine foarte jos, iar frana la Nubira 2 este setata sa tina foarte sus (7 dinti sau asa ceva) ... este normal ? Care-i ideea sa tina asa sus ? Poate fi reglata mai jos (ceva de genul 3 dinti) ?

Share this post


Link to post

Da se poate si chiar e indicat sa fie reglata la 3-5 dinti.

Share this post


Link to post

Super, incerc s-o rezolv in curand. Merci ovi_jer :thumbl:

Share this post


Link to post

Revin cu amanunte. Rog onorabilii admini daca nu e aici locul postarii, sa o mute la [masina mea]

Schimbat cu manutele mele uleiul (5W30 genuine Daewoo) filtru ulei, filtru aer, filtru habitaclu. La desfacerea busonului de la baia de ulei, soc!!! in locul busonului era pusa o bujie rupta!!!! Sa ma invat minte sa mai schimb uleiul sambata dupa amiaza si la 20 km de oras!!!

Bujiile le-am schimbat dupa ce am rupt 2 chei de bujii cat de cat normale! Noroc cu o cunostinta mecanic daciot, dar care cunostea un alt mecanic de Woo, si mi-a imprumutat o cheie zdravana. Alt soc, bujiile erau originale, exact cele puse de olteni pe masina, adicatelea NGK BKR6E-11, dar cu un gap de 1,3 la electrozi. Altminteri, aratau destul de bine, nu ude, nu afumate, exact dulcele maroniu ce indica o ardere normala. Am pus bujii Beru luate de la AutoZone, baietii de acolo au zis ca sunt bujiile cele mai potrivite pentru o Nubi pe care le au. Acasa am verificat pe site la francezi si sunt plecate doar cu o unitate privind indicele de temperaturi la care lucreaza. (Ulterior le-am verificat, si nu dadeau semne de anormalitate, o sa fiu cu ochii pe ele)

In afara de jante de aliaj, masina le are pe toate, oricum vazusem jantele originale de Nubi prin town si dadeau impresia de jante de Al cu capace peste ele, neinspirat plasate. Dar de gustibus non discutandum, si am rezerve privind incaltarea aici in Buzau a unor jante de aliaj fara sa le zgarie (unii baieti recunosc, si te trimit in alta parte, pentru a evita asemenea incidente!)

 

 

Azi am schimbat si filtrul de benzina, si multumesc din nou forumului si onor membrilor pentru tipsurile oferite. Dupa schimbare am suflat pe vechiul si am ramas oarecum surprins ce infundat putea fi (a trebuit sa suflu de 3 ori mai tare pt. acelasi debit de aer trecut prin filtru) saraca pompa, probabil asta era cauza pornirii grele cu motorul incalzit, ca rece porneste la sfert de cheie. Bateria de pe masina e schimbata, e un Rombat autohton, ce s-o fi intamplat cu Delkor-ul ei nu pot decat sa speculez.

Share this post


Link to post

La NubiraII mea mi se pare ca atunci cand bag viteza a 2 a smuceste de 2-3 ori.Care sa fie cauza?

Share this post


Link to post

La ce turatie?In accelerare sau decelerare?Fisele si bujiile cati km au?

Share this post


Link to post

Bieletele anti-ruliu cam ce zgomot fac cand trebuiesc schimbate? se aude asemenea unei planetare ?ca si la mine se aude ceva si nu imi dau seama exact de la ce e si se manifesta dupa ce plec de pe loc si virez, tot ca la Mircea, parca pacane ceva

Share this post


Link to post

Incep prin niste tacanituri, ca si cum ar lovi ceva de tabla in zona din fata, care se accentuaza cu timpul si se aud extrem de bine pe denivelari usoare. Se aud apoi la fiecare denivelare, precum si la franari si accelerari mai rapide.

Share this post


Link to post

Mersi , dupa ce mi-ai spus ,cred ca ele sunt si mai am si bucsile de la bascula, bineanteles.

Share this post


Link to post

Imi poate spune cineva cum se numesc bucsile alea de pe spate? (pleaca cate o "tija" de la roata spre motor si e prinsa de sasiu. Acolo e o bucsa.) Si un pret estimativ, daca se poate.

Multumesc

Share this post


Link to post

Cred ca nr. 14, stanga-dreapta. Poate si 16, ca vad ca sunt pe aceeasi chestie puse.

Edited by LYM

Share this post


Link to post

@Mircea - nu rezulta nimic in urma cautarii dupa cod pe site-ul ala. Stii macar cum se numesc bucsile acelea?

 

Si mai am o nelamurire:

- asta seara, in parcare, am pus pe cineva sa accelereze masina (pana in ~4000rpm) si am observat ca atunci cand o accelereaza si apoi ia piciorul, la toba in spate da niste rateuri (eram cu mana pe toba). Rateurile nu se aud nicicum, ci doar da cate 1-2 "puf"-uri, ca sa zic asa. M-am urcat apoi eu in masina si am turat-o si nu se simte/aude absolut nimic . Relanti-ul este stabil, de mers merge perfect.

- dupa ce am turat-o un pic asa in parcare am vazut ca sub toba a curs niste lichid (presupun ca este de la condens si ca este normal, nu?). Totusi , era multicel.

PS: masina are o fisura in toba intermediara, oare condensul asta sa fie cauza? Km nu are decat 28.000, cum de s-a stricat toba asa repede?

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

http://www.autodaewoo.ro/oferta.php?act=ca...&id_model=8 Nu cauta dupa codul surubului ci dupa cel al bucsii :) Bucsa suspensie spate/bucsa legatura suspensie, 11 ron bucata.

Ai o gaura in toba, de-aia iti curge si condens din ea si de-aia ai si micile sincope in evacuare. N-ar strica sa verifici fisele pe intuneric, demontand capacul de plastic - ai grija sa nu scapi ceva in capacul de la culbutori cand demontezi- si pornind motorul pe intuneric.

Share this post


Link to post

Condensul sare afara pe toba finala. Gaura din toba este astupata in mare parte cu un colier ... provizoriu.

Este normal acest condens?

Share this post


Link to post

Da, mai ales acum pe timp rece. A mea are o gaura (ma rog avea, ca am astupat-o cu poxilina pana apar banii de borla) si curgea baltoc din ea chiar si asta vara. Din cauza formei tobei, o mare parte din condens ramane in ea. Condens + caldura = combinatie mortala, respectiv gaura-n toba.

Share this post


Link to post

Am inteles. Next question :D

- cea mai "grava" problema pe care mi-au gasit-o baietii de la AutoTest este "deplasare laterala, roata dreapta-spate - 22" (marcata cu galben).

 

Din cate am inteles eu se poate regla geometria pe spate la NubiraII, voi ce stiti?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...