ovidiuc Posted May 19, 2004 Deoarece cifra ocatnica a benzinei se pare ca este f importanta in buna functioane a motorulrui vin si eu cu o intrebare:cum stim ca daca alimentam CO95 ea are 95 si nu mai putin?Luam de buna ceea ce scrie la pompa?E posibil ca cifra octanica a comb cu care alimentam sa fie mai mica?(eu cred ca da din pacate).Ce putem face sa evitam asta? Share this post Link to post
aztec Posted May 19, 2004 in romania normal ca e posibil, daca intrebi multi acre au mers in afara vezi ca se va raspunde ca parca masina merge altfel dupa ce alimenteaza de la benzinarii "europene" cifraoctanica nu prea are influenta majora asupra "puterii" motorului, ci doar a rezistentei. benzina cu cifra octanica 0 heptanul parca, poate face motorul sa mearga, dar il distruge din cauza detonatilor, adica arderilor "explozive", asica arde prin explozie, si nu ca o ardere in cazul izooctanului ce are cifra 100 . deci cu cat cifra octanica e mai mare cu atat mai putine sant detonatile , si deci se poate face un motor mai putin "rezistent" la detonatii. deci daca vezi ca scrire in cartea tehnica minim 91 inseamna ca daca pui o benzina cu cifra mai mica il distrugi. Share this post Link to post
FLEX Posted May 19, 2004 Conform unui "insider", reglementarile romanesti in materie de cifra octanica a benzinei sint destul de laxe, astfel incit o benzina declarata cu CO95 are de fapt un average de CO 92-93, lucru nu tocmai normal; probabil de aceea makinetele merg mai bine cu CO98 (average CO 95-96 in realitate); cu CO 98 am observat o economie substantiala de combustibil, pretul/km imi iese un pic mai mic decit cu CO95, in pofida pretului mai mare la pompa. Share this post Link to post
brusli Posted May 19, 2004 flex...am mai auzit la cineva povestea asta cu consum mai bun la co98. se pare ca e adevarat :? :? Share this post Link to post
aztec Posted May 19, 2004 e normal, pt ca motorul merge mai "rotund" si impinge mai bine pistoanele in urma exploziei. asta la benzina normala. la cea avio stau altfel lucrurile, de fapt ala e kerosen. mai prin ani '70 se folosea la noi denumirile de ormala pt 75 regular pt 95 si premium pt 98. in functie de altitudine si temperatura ambianta se modifica si capacitatea motorului de a merge cu anumite benzine de diferite cifre octanice. si mai spun o data , ce e cu cifra octanica 0 nu e "apa" ci doar in loc sa ia foc in motor, explodeaza, cea ce dauneaza grav motorului, adica il distruge. Share this post Link to post