Jump to content

Reclama Bugetarilor


maximus

Recommended Posts

Am vazut astazi pe TeleM(un post local din iasi) o reclama la o pagina de web legata de pasapoarte(mi se pare ceva cu pasapoarte online, nu mai stiu adresa exacta), care din ce am vazut pare sa aiba o legatura destul de mare cu serviciul pasapoarte(desi nu sunt 100% sigur). Sa zicem ca e unei institutii bugetare (poate cineva ma ajuta si cu adresa site-ului ). Cat de normal e ca o institutie bugetara sa isi faca reclama ? ar putea fi privita ca o mituire a unui post de televiziune? zic asta pentru ca pe acelasi post am vazut mai demult reclama la rajac(regia de apa locala) si am stat si m-am gandit.. astia pentru ce isi fac reclama? :rolleyes: ca sa ne spuna ca ei dau apa in localitate? si asta mai ales cand este si tvr iasi, care ar putea acoperi singur aceasta functie, de popularizare a unor eventuale servicii publice..

Link to comment

Normal ca nu e normal. E absurd ca Distrigaz, de exemplu, sa-si faca reclama in cotidian de tiraj national, din moment ce sunt unici distribuitori. Dar, o patratica d-aia de reclama costa bani multi, care ajung in visteria ziarului, si pot constitui o modalitate buna de a plati diverse servicii, adica ... spaga :mrgreen:

Link to comment

asta e tare da sa vezi reclama la aeroportul otopeni sau la autoritatea aeriana , cum des vedeam in adevarul.. nu mai stiu cum sta treaba in gandul , dar parca si pe acolo am vazut asa ceva.. bine dar stau si ma intreb: cum se face departajarea intre popularizarea unor masuri si spaga mascata? sunt suficiente mijloacele de informare in masa ale statului?

Link to comment

singurul lucru care m-a facut suspicios a fost faptul ca a fost integrat intr-un calup publicitar si nu a fost un mesaj separat de publicitate. Si in plus daca vor sa informeze cetatenii, si daca postul de televiziune era interesat se putea face la fel de bine o emisiune sau un talkshow.

Link to comment

o informare de genul acesta, bagata printre reclame si de mai multe ori, are sanse mai mari sa fie vizionata de mai multe persoane...o emisiune sau un talkshow este urmarita de un nr mai restrans de telespectatori...

Link to comment

Toate institutiile bugetare (sau majoritatea) au si buget de promovare. Acesti bani ar trebui folositi pentru informarea populatiei pe diverse cai media. Este o diferenta destul de sensibila intre un spot de informare, unul de construire a imaginii si unul cu destinatie comerciala. Aceste institutii bugetare nu cauta "noi clienti" dar un spot facut sa imbunatateasca imaginea este binevenit. Cum altfel sa afle lumea despre noi servicii oferite, noi modalitati de interactiune daca nu prin media.

 

Ei bine, de la teorie care e pe hartie trebuie sa ajungem la practica pe care o fac oamenii. Si aici intervine spiritul intreprinzator al romanului care se gandeste sa scoata si el un ban din aceste fonduri. Nu de putine ori au fost demascate tot felul de relatii clientelare intre institutii publice si trusturi de presa. Cititi Catavencu sau alt ziar de gen si veti intalni cel putin 2-3 exemple/numar de astfel de fonduri bagate in "publicitate fortata".

Link to comment

Uite, hay sa iti dau o alta dovada de "reclama"

In cazul unor concerte, sau diferite evenimente, ai remarcat mai mult ca sigur ca apare ca si coorganizator, Guvernul Romaniei sau Presedentia.

Un alt exemplu, este in cazul Finantarilor Phare, Sapard. Care organizeaza campanii de informare.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...