Jump to content
Sign in to follow this  
woulfy

Probleme Legate De Viteza Maxima Si Confort

Recommended Posts

Am fost de curand cu un amic cu un Tico SX de prin '99 si m-au surprins urmatoarele probleme:

 

1. Pe autostrada, nu a putut prinde decat maxim 110Km/h. Mi s-a parut cam putin chiar daca e tico, si cintind pe aici ceva threaduri am vazut ca unii s-au apropiat vertiginos de viteza maxima de pe bord (160).

Care ar fi problema?

Surprinzator a fost ca a schimbat a 5-a la 100km/h si.. intr-a 5 nu duce mai mult de 110. Drumul era drept si bun, nu era panta, nu era rampa.

Masina nu e rablagita, are 40k la bord. Nu avea a/c-ul pornit.

 

2. Am observat ca masinuta asta se comporta f rau pe drum accidentat. Cand dai cu ea intr-o groapa parca se rupe in doua, lucru pe care la matiz nu l-am observat. Aveti idee, se pot pune amortizoare de matiz pe tico?

 

3. La curbele luate brusc se aprindea martorul de frana de mana pe bord, desi frana de mana este zero la el. Adica masina stand pe loc cu frana de mana trasa, poate fi impinsa fi impinsa f usor (asa mi-a zis). Ce e de facut?

 

Merita sa mearga la un service pt problemele astea?

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

MERITA!!!!!

 

si inca cum. pai nu e normal sa ia doar 110. nici 160 nu e normal. dar 130 ar trebui sa ia fara probleme.

 

martorul de frana nu trebuie sa se aprinda daca nu e frana de mana trasa. e cam logica, asta.

 

iar ca se rupe in doua...articulatii, amortizoare...si a mea troncane un pic, dar e rezonabil la mine.

 

stie sigur ca are 40? e prim proprietar? daca a luat-o de curand, stie de la cine? a fost masina de firma? pt ca daca nu are 40 reali..atunci se cam justifica zgomotul la gropi.

 

parerea mea e sa o duca in service. eu asa as face.

Share this post


Link to post

Daca testul de viteza a fost facut cu masina incarcata partial (2-3 persoane la bord), sa mearga neaparat in service. Sint curios cit ii consuma masina in aceste conditii. E clar ca motorul nu functioneaza la parametrii proiectati.

 

Pe spate nu recomand montarea de amortizoare de Matiz. Se recomanda amortizoarele coreene pe gaz (tico e f usor pe spate si are nevoie de o suspensie rigida pt a obtine o tinuta de drum cit mai buna). Pe fata se pot pune amortizoare de Matiz pe ulei.

 

Martorul frinei de parcare se aprinde din cauza ca nu este suficient lichid de frina in instalatie. Asta indica o uzura avansata a placutelor/sabotilor si chiar o pierdere de lichid pe la garnituri etrier/cilindri. Deci cumva e bine ca nu a putut merge mai repede de 110 km/ora pt ca e posibil sa fi avut probleme mari in caz ca era nevoit sa frineze mai energic.

Share this post


Link to post

"martorul franei de mana" nu e doar pt frana de mana. iti indica si faptul ca ai insuficient lichid de frana. mie mi se aprinde la franari energice, desi am verificat de nspe ori si am lichid exact cat trebuie, deci nu-mi fac probleme.

 

cu tico-ul am prins 140 pe autostrada lejer, fara sa fortez, si cu a 5-a bagata de la 80.

de asemenea am accelerat cu a 5-a de la 90 la 120 f. repede (pt o depasire).

 

cauze la viteza maxima: motor f.uzat (tb segmentat), filtru aer infundat, filtru benzina infundat, tobe infundate, carburator dereglat.

 

amortizoarele fata le-am schimbat de-abia la 90k km, si inca mai mergeau.

la gropi nu se aude nici un zgomot (in plus).

 

cel mai bine e sa te duci la un service.

e posibil ca aia 40k km sa fie de fapt vreo 240k.

Share this post


Link to post

Mai voi sigur stiti ce spuneti?

Nu de alta dar nu vreau sa-l bag degeaba in sperieti pe om.

 

@nicubarbu

Nu vad ce legatura exista intre faptul ca se aprinde martorul de frana de mana in curbe si faptul ca n-ar mai avea lichid de frana suficient? Mai mult ce legatura are nivelul lichidului de frana cu uzura placutelor de frana?

Si eu am avut o pb similara la espero cand se aprindea asa aiurea, dar s-a dovedit a fi faptul ca frana de mana era fixata prea "strans" si practic "tinea" in curbe. La el insa ciudat e ca desi se aprinde in curbe mai dure, frana de mana nu tine deloc.

 

Cat despre partea cu confortul nu cred ca m-am facut eu bine inteles.

Ideea e ca atunci cand coboara o bordura mai maricica sau da intr-o groapa mai mare chiar si la viteze mici, se aude un zgomot puternic... ca si cum ar cadea direct in groapa, fara amortizor (zic eu). Zgomotul care se aude nu e ceva in plus, nu se aude nimic dubios, doar ca f inconfortabil pt pasageri. In rest la drum drept merge bine si nu se aude nici un fel de bataie sau zgomot suspect. E normal?

 

Tipul zicea ca a dus masina in service pe la inceputul anului (la 35k) si atunci avea problema cu zgomotul la roti, dar nu i s-a spus ca ar fi ceva la amortizoare. Nici placutele de frana nu au fost cu problema.

Acum si cu mecanicii astia...

 

Edit:

Am uitat sa zic ca masina o are de la un cunoscut din 2003, deci teoretic n-ar trebui sa fie pb cu nr de km.

Motorul.. ce sa zic suna el cam hodorogit zic eu, probabil si pt ca e pe carburator. Poate n-o avea putere el la viteza maxima in schimb la demaraj mi se pare f bun, atinge 50km/h f repede. Cred ca m-ar lua flueirand pe mine cu espero pana la 50km/h. De acolo incepe greul insa. :)

 

Consumul prin oras e acceptabil zice el (si eu) ~7l/100km. Prin afara nu prea merge cu ea, deci e greu de zis.

Edited by woulfy

Share this post


Link to post

@woulfi

nicubarbu stie ce spune...

dupa cate spui, masina are mari probleme, spun eu care am tico de 95.000km.. nu s-a apris niciodata martorul de lichid frana nici in curbe nici la franare...

zgomot mai mare decat matiz, indica iarasi o problema

viteza maxima limitata... poate fi de la benzina, dar nu prea cred( eu am tras la greu de un peugeot 206 pe motorina si mai mult de 130 nu vroia, in conditile in care masina o stiam capabila de 160 fara probleme)

daca are frana de mana trasa la maxim si nu tine, trebuie verificati tamburii pe spate..

de fapt trebuie urgent verificat tot sistemul de franare...

Share this post


Link to post

consumul e enorm pentru un tico in oras. matizul imi lua 7 cand o rupeam in doua la limitare. tico are vreo 200kg mai putin.

daca nu trece de 110 inseamna ca are probleme mari. nu e doar presiunea la roti. bujiile de ex au fost verificate? cum arata, ca ele cam spun multe despre motor.

Share this post


Link to post
Nu vad ce legatura exista intre faptul ca se aprinde martorul de frana de mana in curbe si faptul ca n-ar mai avea lichid de frana suficient? Mai mult ce legatura are nivelul lichidului de frana cu uzura placutelor de frana?

 

of, ai citit ce-am scris eu mai sus?

 

acum sa-ti explic ce legatura are nivelul lichidului cu uzura placutelor.

pe masura ce se uzeaza placutele+discurile (sau chiar si sabotii pe spate), pistonul care le comanda isi auto-modifica pozitia, a.i. sa suplineasca uzura. asta inseamna ca intra mai mult lichid in etrier, lichid care se ia din rezervor.

 

oricum, nivelul lichidului se verifica trivial.

 

La el insa ciudat e ca desi se aprinde in curbe mai dure, frana de mana nu tine deloc.

 

de ce e ciudat? ti-am zis, martorul nu are legatura numai cu frana de mana.

 

iar faptul ca nu tine frana de mana indica o uzura puternica, cel mai bine sa se duca la service, probabil ca nu-i tine nici frana de picior pe spate.

 

 

Ideea e ca atunci cand coboara o bordura mai maricica sau da intr-o groapa mai mare chiar si la viteze mici, se aude un zgomot puternic... ca si cum ar cadea direct in groapa, fara amortizor (zic eu) [...] In rest la drum drept merge bine si nu se aude nici un fel de bataie sau zgomot suspect

 

nu e trebuie sa se auda nici un zgomot la gropi in sensul de troncanit. doar zgomotul infundat al cauciucului. daca e un zgomot puternic cum zici, e o problema! la drum drept nu se aud zgomote pt ca nu este folosit nici un sistem (suspensie, directie, frane etc)

 

ori amortizoare duse, ori ii joaca un etrier, ori un zgomot de la directie

 

eu ii recomand sa se duca neaparat la service

 

@laurentziu: consumul nu e enorm, depinde cum merge cu ea. enorm e 10%.

Edited by ticolino

Share this post


Link to post

Ok, se pare ca trebuie sa-i dau vesti proaste legate de masinuta lui... :(

Share this post


Link to post

In ceea ce priveste viteza maxima si eu am avut acelasi impediment in sensul ca in usoara rampa mai mult de 135 nu vroia. Eram 2 persoane in masina si nu aveam multe bagaje grele. Mai mult n-a vrut. Totusi de la 110 la 135 in rampa e o diferenta. Cand m-am intors, la drum relativ drept ducea 145 si mai mergea. Doar ca tremura cam mult podeaua.

 

Consumul meu urban este intre 6 si 7 litri la suta de kilometri. Variaza mai mult in functie de stilul de mers si utilizarea A/C.

 

Zgomotele de la roti pot indica multe. Acum sa nu te astepti de la Tico sa fie supersilentios dar nici exagerat de zgomotos nu e.

 

Cat despre frane, recent am schimbat saboti, placute, lichidul l-am completat dupa ce am aerisit sistemul. Acum am frana de mana BETON, frana de picior mult mai prompta si o pedala mai tare, ca si maneta de la frana de mana. La schimbarea sabotilor am descoperit si un cilindru spate blocat. Asa ca sunt multe ce pot crapa pe o masina iar comportarea anormala este chiar un semn al acestor probleme.

 

Nu pot spune ca masina mea la 95K este in stare perfecta dar oricum se misca bine, se opreste bine si nici nu face zgomot mult. Recomand si eu o vizita la un service mai atent pentru prietenul tau.

Share this post


Link to post
Am fost de curand cu un amic cu un Tico SX de prin '99 si m-au surprins urmatoarele probleme:

 

1. Pe autostrada, nu a putut prinde decat maxim 110Km/h. Mi s-a parut cam putin chiar daca e tico, si cintind pe aici ceva threaduri am vazut ca unii s-au apropiat vertiginos de viteza maxima de pe bord (160).

Care ar fi problema?

Surprinzator a fost ca a schimbat a 5-a la 100km/h si.. intr-a 5 nu duce mai mult de 110. Drumul era drept si bun, nu era panta, nu era rampa.

Masina nu e rablagita, are 40k la bord. Nu avea a/c-ul pornit.

 

2. Am observat ca masinuta asta se comporta f rau pe drum accidentat. Cand dai cu ea intr-o groapa parca se rupe in doua, lucru pe care la matiz nu l-am observat. Aveti idee, se pot pune amortizoare de matiz pe tico?

 

3. La curbele luate brusc se aprindea martorul de frana de mana pe bord, desi frana de mana este zero la el. Adica masina stand pe loc cu frana de mana trasa, poate fi impinsa fi impinsa f usor (asa mi-a zis). Ce e de facut?

 

Merita sa mearga la un service pt problemele astea?

Multumesc anticipat!

 

 

1: e dereglata la carburator/aprindere(fise)

2: n-are 40000km(nu se compara cu matiz pe drum accidentat)

3:simplu:pune-i lichid de frina(e insuficient)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...